Kapacity? Kto Dúha?
Však oni nemajú skoro žiadne kapacity. . . drvivá väčšina nákladiakov a strojov sú stroje od subiek. Takže kde oni mohli niečo presunúť, keď prakticky nemajú nič k dispozícii ?
No nie je to úplne tak, že ich to nemusí zaujímať.
Ide o stavbu za cca 37mil.€ + DPH. Mesto nemá žiadne voľné prostriedky a videli sme, aké problémy narobilo mestu platenie prehratého súdneho sporu za 10 mil. eur (to im ešte darovali pozemky s kasárňami).
Takže ak by bolo treba zaplatiť 43 mil. € z vlastného vrecka, tak neviem ako to urobia, keďže celkové daňové príjmy na rok 2014 sú plánované vo výške 89 mil.eur a z toho pre vašu predstavu daň z nehnuteľností a stavieb predstavuje 20,9 mil. eur.
Proste si mesto nemôže vôbec dovoliť takto veľkú investíciu nedokončiť.
Nie, tr. SNP a Moldavská cesta - to sú stavby MET , ktoré sa iba pripravujú. Momentálne beží výber dodávateľa na stavby MEU - otočka Havlíčkova, otočka Amfiteáter, Bardelovská + triangel tr.SNP, Čsl.armády + triangel Zimná, ľavé odbočenie Komenského - Hviezdoslavova, triangel Námestie osloboditeľov. Toto sa má skoordinovať s IKD, lebo na NO a MMM tieto stavby na seba naväzujú.
Trieda SNP ani Moldavská sa teraz predsa robiť nebude. Dúha má stihnúť dorobiť to, čo začala a ďalej: vymeniť výhybky a križovania pri Športovej hale, spraviť Štúrovu, Námestie osloboditeľov, od Senného trhu až na stanicu vrátane obratiska a sanácie mostného telesa pri VSE a dokončiť meniareň.
Na Kuzmányho sa už 11. deň neurobilo nič. Takže kapacity najskôr len presunuli. V časti južne od Šrobárovej sa neurobilo vôbec nič približne od polovice októbra. Ak zoberiem do úvahy, že asi 1,5 mesiaca kládli inžinierske siete v časti od Hviezdoslavovej po Poštovú, minimálne toľko im to bude ešte trvať na zvyšnom úseku. A je vôbec otázne, kedy tam začnú robiť.
Nemusia stihnúť do konca roka 2015 aj Triedu SNP a Moldavskú cestu?
Celú zákazku získala dúha s konzorciom zue Krakow. Všetky veci, ktoré malo robiť zue,išli rýchlo,oni nabehli a porobili-väčšinou trakčné stlpy a podobne. A koľajnice a kopkanie sa v zemi robí dúha,resp. ich dodávatelia,a práve táto časť ide pomaly,takže nerobte si veľké nádeje ?
Mňa skôr zaujíma,či sa menila trasa linky 16-lebo podľa oznamov nie,no vodič z mieru v smere k jakabovmu palácu zamieril k NMM a hlásilo mu ďalšiu zastávku Slovenský rozhlas,tak neviem či zle nahodené linkové tabule,či sa vodič pomýlil,alebo čo.
Nie som v KE, ťažko posúdim, ale z fotografií na webe ozaj vyzerá, že sa pustili do Hviezdoslavovej oveľa ráznejšie ako do Kuzmányho. Otázka je, koľko robotníkov robilo dnes na Kuzmánke... A čo sa týka nasadenia - ak chcú celú stavbu skončiť v termíne /myslím ten ozaj limitný, aby sa neprešvihli eutrofondy/, tak prakticky oddnes by mali na stavbe robiť od rána do večera, nehľadiac na počasie a dni pracovného pokoja. Časovej rezervy už veľa nemajú. A to ich ešte iba čaká najhorší úsek celej stavby - na Štúrovej medzi Kuzmányho a Moyzesovou, a tak isto električkový nadjazd za VSE ....
Netvrdím že nie je to ťažké, ale zjavne sa zdá, že teraz asi majú kapacity robiť obe rekonštrukcie naraz ak sa do NMM pustili tak zhurta a nie ako vtedy, keď mali začať s STN...
Sakra a tak som sa tešil, že to dopadne podobne ako so Staničným námestím... Vedenie (od zastávky Radnica Starého mesta smer Amfiteáter/Zimná až po križovatku so Strojárenskou bolo dole už pred obedom, 2 hodiny dozadu odstraňovali už aj laná so závesmi (alebo ako sa to odborne nazýva)... ?
V prípade takýchto podmienok a okolností by penále malo byť vo výške celej platby.
V podstate vedeniu mesta môže byť jedno, či sa to stihne alebo nie. Veď ak nestihnú, zaplatia to Dúhe z mestských peňazí. Verejné zdroje sú predsa nevyčerpateľné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI