Prešov kupuje 20 trolejbusov za 9,4 mil eur.
Košice kúpili 19 autobusov za 9,51 mil eur.
Tak nech mi ešte raz niekto skúsi povedať, že nákupná cena trolejbusu je vyššia ako u autobusov...
To sú také bludy, ako keď v Košiciach testovali Mercedes CapaCity, ale hneď povedali, že si ho nemôžu dovoliť, lebo jeho cena je 490 tis eur... a o 4 mesiace na to firma Tempus-Trans vyhrala verejnú súťaž na 19 autobusov s cenou 489 767 eur za kus. Inak to doteraz neviem pochopiť, čo je na novšej sérií Shitelisov také vylepšené, že boli o 50 tis eur drahšie ako staršie... či jediný rozdiel bol ten, že sa kupovali za EÚ peniaze? Pretože výkonnejší motor a väčšia kabína určite taký rozdiel nespravia.
Petícíu za záchranu trolejbusovej dopravy v Košiciach budete môcť v stredu 12.9.2012 podporiť na týchto stanovištiach:
1. Námestie osloboditeľov (pred Hiltonom) v čase od 9:00 do 18:00
2. zastávka Mier (smer Tesco) v čase od 14:30 do 18:00
3. sídlisko KVP (zastávky Moskovská, Cottbuská, Poliklinika KVP). Toto stanovište nebude v tento deň fixné, zberač podpisov sa bude pohybovať medzi týmito zastávkami v čase od 17:00 do 19:00
Cestovny poriadok zverejneny na imhd- L20L, odchod 13:16 zo zastavky Peres- je nespravne napisany doplnujuci udaj- spoj nepremava po zastavku Peresska, ale po zast. Lorincik.
No ten dovod je dost jasny, autobus tak ako auto len kupis nalejes do neho naftu a jazdis, ziadne vedenia, trate, ziadna specificka udrzba a technika k nej potrebna, dopravny podnik rovnez sa nestara o udrzbu ciest po ktorych autobusy jazdia kdezto o trate sa musi(aj ked si obcas myslim ze elektrickove trate su v lepsom stave nez nase cesty). Aj napriek tomu ze sa mohli kupovat aj trolejbusy, nahradili sa ikarusy 280(sry 280 fans ale bolo nacase), co bol v tej dobe velky upgrade, cize obnova vozoveho parku citelismi bola opodstatnena.
Dufam ze raz radnych prejde ta neskutocna lenivost a neschopnost a bude sa rozsirovat aj trolejbusova siet, no uvidime po 16tom ze co sa stane.
ku koridu je jasné že keby sa toľké peniaze dali do trolejbusov ako sá má dať na korid tak máme celé Košice zosieťované a máme na 20 rokov relatívny pokoj s dopravou, samozrejme okrem výmeny trolejbusov ,stačilo by kupovať 1 trolej každý rok, ale by sa niekto nenabalil na províziach za autobusy preto máme v Košiciach toĺko druhov autobusov nemyslíte?
V utorok 11.9.2012 bude možné podporiť záchranu trolejbusovej dopravy na nasledovných miestach:
1. Sídlisko KVP, zastávka Miestny úrad KVP (smerom ku Poliklinike KVP) v čase od 14:00 do 18:00
2. Námestie osloboditeľov (pred Hiltonom) v čase od 9:00 do 18:00
3. zastávka Mlynská bašta (smer Mier) v čase od 14:15 do 18:00
4. Dargovských Hrdinov, zastávka Poliklinika Východ (smer Tesco) v čase od 14:00 do 18:00
A okrem toho... Ja som za naučenie ľudí prestupovať. Ale odtiaľ potiaľ. Naučiť (resp. donútiť) ľudí niekde z Belehradskej, Činskej, Pekinskej nasadnúť na autobus, ktorý ich odvezie na električku (ktorá naňho aj možno bude nadväzovať), je podľa mňa ťažké sci-fi. Podľa mňa by to viedlo jedine k ešte väčšiemu zneatraktívneniu MHD.
Na ŤHC sa dajú urobiť aj oveľa efektívnejšie riešenia, ktoré budú hlavne oveľa lacnejšie ako nič neriešiaca električka priamo na Nám. MM alebo PriamoNaStanicuOkľukouPoKuzmányho.
osobne by som elektrickou nechodil aj keby mi mala ist po oknami, ked sa raz potrebujem dostat na mier, alebo na amfik, alebo na namestie maratonca tak mi je na nic nejaka elektricka na stanicu
elektricka v planovanom variante nie je prave najstastnejsie riesenie, ale bude sa dat pracovat aj s tým. ak budu na odchody a prichody elektriciek nadvazovat 1 (2) autobusy, na ktory bude rychly a jednoduchy prestup, a ktory pojde do sidliska rozviest cestujucich a nabrat cestujucich na dalsiu elektricku, myslim si, ze to az take zle nebude. tak isto to bude moct byt casom riesene aj z juznej strany amer. triedy... jeden prestup (bus - elektricka) potrebny na to, aby som sa dostal do centra mesta je slusne spojenie
ludi treba naucit prestupovat, no zaroven treba zabezpecit taku nadvaznost a kapacitu, aby bolo taketo spojenie atraktivne... elektricka bude urcite rychlejsia ako bus v sucasnosti... ak vsak nastane to, ze sa vybuduje elektricka, ale starosta tahanoviec bude proti reorganizacii dopravy a tak ako je v KE folklor, odmietne zrusenie akehokolvek autobusoveho spoja a bude chodit do centra subezne bus aj elektricka, cele budovanie tejto trate sa moze zastavit a eurofondy pouzit na nieco aspon o trochu viac prospesnejsie...
Riešenie čistoty mesta, mestskej hromadnej dopravy (...) boli jednými z tém stretnutia vedenia mesta Košice a primátora rumunského mesta Oradea v Historickej radnici. http://www.kosice.sk/article.asp?id=11503
Mail došiel, len som nemal čas reagovať... Kukni si svoj mail, odpoveď by tam už mala byť. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
http://www.kosice.sk/article.asp?id=11503
Vidím to na ULFy ?