Reakcia na: Scholas #50319:
Pozri sa, na sude ak sudia niekho pre vraždu a nemaju dôkazy tak dotiahnu svedka ktory to videl a ten je dôkaz. Myslim, že to je to iste. A ak tam fakt niekoho mal tak čo riešiš. Takto by si mohol špekulovať vo všetkom "však nemate dôkaz".A keď budem vodič nenecham si skakať po hlave, neviem ako prebiehaju konzultacie ale povedal by som, že dosť zaleži aj na danom vodičovi aky ma postoj.
Vladislav 48
„Podľa § 90 ods. 8 Zákonníka práce zamestnávateľ nemôže rozvrhnúť pracovný čas tak, aby zamestnanec pracoval v nočných zmenách dva týždne po sebe nasledujúcich, okrem prípadu, ak povaha práce alebo podmienky prevádzky neumožňujú rozvrhnúť pracovný čas inak.
Z uvedeného vyplýva, že zamestnanec môže pracovať tak, že prácu vykonáva iba v nočných zmenách, najviac v priebehu jedného týždňa t. j. v priebehu siedmich po sebe nasledujúcich dní. Po uplynutí týchto siedmich dní (jedného týždňa) už musí byť zaradený na prácu v inej napr. rannej zmene, pričom až po uplynutí druhého týždňa t.j. po uplynutí siedmich dní, môže byť znovu zaradený na nočnú prácu.“
Pre vysvetlenie, čo sa myslí pod pojmom: “povaha práce alebo podmienky prevádzky“ uvádzam, že sú to prípady keď zamestnávateľ inú možnosť nemá, napr. v pekárni, kde sa robí len v noci a pod.
Iný problém je miešanie denných a nočných služieb. Nevidel som pracovné zmluvy vodičov ale viem, že každý z nich si pri nástupe do zamestnania dohodol pracovný režim taký, ktorý mu vyhovoval. U každého človeka ten jeho biorytmus pracuje inak. Nie každý je schopný (možno aj ochotný) robiť aj nočné služby. To nie je to isté ako práca v noci, lebo tú robia všetci. Myslí sa tým od večera do rána ( v zmysle zákona min. 3 hodiny súvisle).
Samotné nočné služby určite nie sú v rozpore so zákonom a v doprave sú bežné ale pri zmene tohto pracovného režimu u vodiča by som určite bral ohľad minimálne na ustanovenie § 13 ZP.
Vlado Stankovič, predseda ZO IOZ č. 2 pri DPMK, a.s.