Reakcia na: mišo #4793:
Vždy záleží od konkrétnej trasy a veľa aj od samotného intervalu. Napríklad elektrická trakcia (električka, trolejbus) by v rámci čo najekonomickejšej prevádzky mali jazdiť na celodenne rovnako atraktívnych trasách. Je to z dôvodu spôsobu účtovania elektrickej energie, kedy sa dosť veľa platí za dosiahnuté maximá v odbere. Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.
Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.
mišo
ak by sme mali nejakú fiktívnu trasu, a vypravili by sme po nej električku, trolejbus, naftový a plynový autobus s nejakým vopred zvolenými rovnakými intervalmi, ktorá forma dopravy by mala najnižšie náklady a aké by asi boli pomery medzi jednotlivými druhmi dopravy ?
aké ďalšie výhody majú Solarisy okrem bezbariéroveho vstupu a nízkeho maximálneho počtu cestujúcich ? koľko korún stojí solaris ? existuje podľa vás vhodnejšie vozidlo, ktoré by mohlo v Košiciach jazdiť ?
koľko stojí prerobenie T3 na T3 Mod a koľko prestavba prostredného článku KT8 na nízkopodlažný ?
pardon že sa toľko pýtam, ale chcem veľa vedieť