Reakcia na: mišo #4793:
Dalo by sa to povedat asi takto: Najlacnejsie bude to, co na odvezenie jedneho cestujuceho potrebuje najlacnejsiu energiu a zaroven pocet platenych pracovnych sil (vodic, sprievodca, ostraha stanice metra...) na jedneho cestujuceho je najnizsi.
Vseobecne teda je od najlacnejsiemu k najdrahsiemu asi taketo poradie: zeleznicny elektricky vlak, metro, elektricka (KT8 alebo dvojicky), elektricka (solo), trolejbus klbovy, trolejbus solo, autobus klbovy, autobus solo, minibus.
Lenze su dalsie dve veci, ktore musis brat do uvahy. Jednou z nich je pocet cestujucich, ktori tadeto denne cestuju, cize zatazenost smeru. Vsimni si, ze poradie podla poctu cestujucich je skoro presne opacne, ako poradie podla ekonomickej vyhodnosti. Nie je vyhodne prevadzkovat dajme tomu 5-vozovu supravu metra, ktorou sa vezie 5 ludi.
Ta druha vec su naklady na vystavbu trate: tie idu od najdrahsieho k najlacnejsiemu takto: metro, zeleznica, elektricka, trolejbus. Autobus nema naklady na vystavbu trate, bo cesta tam spravidla uz urobena je.
Vzajomny pomer medzi tymito tromi faktormi udava, co na ktorom useku siete sa oplati postavit. Empiricke skusenosti ukazuju, ze trolejbus sa zriaduje obvykle tam, kde pocet spojov prevysi 70-80 v jednom smere za pracovny den.
A zo vsetkeho su vynimky, ktore su specificke pre dane mesto

Dopravák
Re #4776 Vladimír: Ja Ti dám zrušiť L70 ? ...jednoznačne predĺžiť až po Bottovu
Re #4777 eMareq: Nedaj sa Vladom ovplyvniť...?