Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMareq #43974:

Ja som myslel nieco taketo:
Ked vytiahnem bicykel, tak tam zajdem. Minuly rok som obisiel iba banu a tie budovy. Po tej ceste som sice isiel, no bol som vtedy peso a nevedel som kde to presne konci, tak som sa vratil.
Reakcia na: sc_ke_sk #43969:
Aby som ujasnil o čo mi išlo: Ak človek išiel po Starej Spiš. ceste od amfiteátra, tak sa dostal ku do areálu Bane. Ako išiel ďalej, tak sa dostal priamo ku bani samotnej. Potom už normálna cesta končila (teda stáčala sa naspäť), ale dalo sa ísť ďalej tak, že človek vyšiel ku záhradkárskej oblasti. Tam začínala znova cesta, ktorá šla cez les, popri polepšovni až sa napojila ku otočke na Hornom Bankove. No a odtiaľ dole peši až na rázcestie s cestou, ktorou sa dá ísť na Alpinku. Ide mi o ten kúsok neexistujúcej cesty ktorá sa stratila(?) kdesi pri stavbe bane a jej možnú súvislosť so Starou Spišskou cestou. Raz som tade tak šiel (2001), keď to tam ešte nestrážili SBS-kar-i a dalo sa tade voľne prechádzať.

Tu je výrez z mapy: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sk&geocode=&q=star%C3%A1+spi%C5%A1sk%C3%A1+cesta,+ko%C5%A1ice&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.766543,93.164063&ie=UTF8&ll=48.734738,21.236229&spn=0.034928,0.090981&z=14

Treba si všimnúť ten prázdny kus územia vľavo hore medzi tou sľučkou a tým trojramenným rozvetvením cesty, pričom stredné rameno ako keby bola spojnica s tou sľučkou.
Reakcia na: sc_ke_sk #43971:
áno, ale ked predpokladáme že stará cesta z Bankova je dnešná asfaltka cez les, tak ku Alpinke je to možno 200-300m, ktovie, určite to však malo svôj dôvod 🙂
Reakcia na: Riks #43960:
cize ty to myslis tak, za DRUHE prilozenie karty v hociktorom vozidle by znamenalo automaticky optimalizaciu, cize by si ju prikladal v druhom vozidle pri vystupovani, dalo by sa... ale potom by si ju nemohol prikladat pri nastupovani v druhom vozidle a nezistil by si dost dolezity udaj a to kolko minut ti este ostava
Reakcia na: m2001 #43970:
Podla mna cesta z Cermela na Alpinku viedla, akurat nepokracovala az na Jahodnu. Ved v Cermelskom udoli bol aj hostinec Papierovy mlyn - predtym mestska papieren, nejaka pila a tovaren na klince. Ta budova hostinca tam predsa este stale stoji. Su tam postavene tie stanky, ktore su na vianoce na Hlavnej. Chystam sa to nafotit a vlozit do mojej mapy, spolu so starou fotkou. O Alpinke je aj tu nieco napisane: http://obedovat.sk/kosice/Restauracia_1139_Alpinka
Reakcia na: eMareq #43968:
neviem, ale nie je od Alpinky jednoduchšie ísť po toku potoka stále dole kopcom, ako prekonávať Bankov? Kniha Košice 1780-1918 však dáva sc zapravdu, že stará cesta na Spiš cez Bankov sa používala niekedy do 19. storočia, potom už klasika ako dnes.
Reakcia na: eMareq #43968:
Tazba zacala niekedy v 1907-1909 (nasiel som dva rozne roky). Ked si otvoris mapu na google tak uvidis, ze ked prichadzas na Horny Bankov a cesta sa zataca vlavo (vpravo sa da ist na Jahodnu), cesta ide aj rovno (nikdy som tam ale neisiel, myslim ze je to uzavrete). Tak podla mna sa niekedy po tejto ceste chodilo na Bankov a dalej na Spissku.
Reakcia na: sc_ke_sk #43967:
Tak potom je otázne, kde sa tá cesta pri bani napájala? Myslím si, že z Bankova sa potom šlo dolu ako dnes a potom tou lesnou cestou až sa vyšlo povyše rázcestia s Alpinkou.
Reakcia na: Sarko #43949:
Na Spis sa v minulosti chodilo po Starej spisskej ceste cez Bankov, nie cez Cermelske udolie. Neviem, kedy sa tato cesta zrusila, mozno vtedy, ked sa zacalo na Bankove s tazbou.
Reakcia na: sc_ke_sk #43939:
pekne spracované historické porovnania. ? Aj keď tú knihu mám, takýto pohľad s momentálnym stavom dáva porovnaniu nový rozmer.
Reakcia na: Cathy #43961:
To sa stava bezne. Aj ine veci.
Reakcia na: Cathy #43961:
Otázne je, čo na ten lístok EM-TEST napísal... ?
Reakcia na: Riks #43960:
pri nástupe do druhého (tretieho, ...) vozidla si práveže kartu označiť musíš. Ale to nemení nič na tom, že druhé priloženie karty by sa automaticky chápalo ako výstup...
minule sa stala komickejsia vec na tych gameboyoch

displey ukazoval nejaky refresh systemu cize kartu neakceptoval, ale listky vedelo stikat, lebo svietilo zelene svetlo ?

asi minuly tyzden to bolo dakedy...ale neviem ani ktora linka nic,zabudla som si napisat

?
Reakcia na: pedro77 #43956:
Ako, že nie? Keď nastúpim do druhého vozidla, tak predsa neoznačujem prestup /stejne ako s PCL/. Systém by jednoducho zistil, ktorý záznam na karte je najnovší, zistil by, či lístok ešte platí, ak áno, nie je čo riešiť a optimalizuje, keď cesta netrvá viac ako polhodinu, keď máš kúpený hodinový lístok. Jediný problém by mohol nastať jedine vtedy, keby si prestúpil do druhého vozidla a cestoval do 4 zastávok.
Reakcia na: KT6A5 #43954:
Niekto tu uz davno hodil skeny roznych planov a map, tak z tohto obdobia o ktore sa zaujimas som nasiel toto:

* Mapa Kosic z roku 1965
http://www.savefile.com/downloadmax/2018128

* Vyvoj trati osobnej elektrickej kolajovej dopravy od roku 1914
http://www.savefile.com/downloadmax/2018133

V tom prehlade trati je niekolko nepresnosti, preto je dobre porovnat to s cennymi informaciami od vierohodneho pamatnika v #30090 (a reakcie v #30124 a #43219).
Reakcia na: pedro77 #43956:
A je nejaky problem, ktory brani v tom, aby to system vedel?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.