Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #4363:

Čo sa týka T3, tu sa stav rapídne zlepšil na na VP sa "béčka" davajú do pojazdného stavu ako "áčka". Trúfam si odhadnúť, že "béčiek" je už len cca 15 až 20. Čo sa týka T6, tam je situácia bez zmeny, tie, ktoré mali zaslepené reflektory ich majú aj naďalej, ale po spojazdnení všetkých T3-"béčiek" sa bude pokračovať na T6-kách. Všetkých 19 ks KT8 je z "B" kabíny už plnohodnotne pojazdných.
Reakcia na: Sarko #4362:

Kolko košických T3 jazdiacich ako druhé sú chcipky alebo polochcipky ??
Je možné, že vývojom v čase už túto vlastnosť získali aj niektoré T6
Reakcia na: Sarko #4361:
...a vlečný, ex bývalý motorový (podľa Fera), nech je chcipka (zdochlina) ☺
Reakcia na: S499.1023 #4360:
Ja som išiel podľa slovníka a tam to má viac významov - pripojenie prívesu, spájanie, spojenie, spojka, spriahadlo, príves, náves, záves... Ale OK, pricepka bude vlečný príves a scepka motorový. ?
Reakcia na: Sarko #4356:
No tak to teda nie, scepka nie je žiadny príves. Príves je pricep. Scepka by sa dala voľne preložiť možno tak ako spriahadlo ? .
Bývalý učiteľ ruštiny S499.1023 ? .
Reakcia na: Sarko #4356:

Vďaka za tie posledné dva obrázky, tie som ešte nevidel.
Reakcia na: Fero #4354:

Mrkni na fotky, na ktorých linky som tu hodil, tam to pekne vidieť. Ak by jedno vozidlo bolo vlečné, to druhé by ho aj s cestujúcimi utiahlo asi len s ťažkosťami.

Komu nepôjde normálne 4. a 5. odkaz, nech si klikne na http://dydzej.webpark.cz/scepky.htm
Reakcia na: Fero #4354:

To, že ten zadný časom jazdí bez motoru ako vlek, by bolo v Rusku aj docela možné. Ale povodne mali motor obidva, a boli uzposobené pre dvojčlenné riadenie (tak ako T3)

Počul som o tom, že niekde, snáď v niektorej z pobaltských republík bola za KT4 zapojená "mrtvá" T4 ako vlečňák. Nemožem to ale potvrdiť.
Reakcia na: Roman #4348:

KVKV Ti už odpovedal, takže aspoň pridám konkrétne fotografie:
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga1.jpg
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga2.jpg
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga3.jpg
http://dydzej.webpark.cz/12tr.jpg
http://dydzej.webpark.cz/12tr_2.jpg
http://dydzej.webpark.cz/scepky11.gif
http://www.tram.rusign.com/cz/scep-1.jpg
http://www.tram.rusign.com/cz/scep-2.jpg

Inak výraz scepka (сцепка) je ruský výraz pre príves. V električkovej prevádzke v Trenčianskej Teplej na to majú krásny výraz "privješak". 🙂
Reakcia na: Fero #4354:
Placas pekny voloviny.
Scepky byly slozeny ze 2 plnohodnotnych trolejbusu , ktere mezi sebou byly spojeny kabelem pro prenos 600V a kloubovym hridelem pro nataceni predni napravy u druheho vozu. Hridel byl spojen s rizenim prvniho vozu.
Odber proudu zajistoval zadni vuz.
Reakcia na: Roman #4348:
To je taki trolejbus čo sú dva trolejbusi spojene a ten zadni nema motor len se za ňim tak ťaha v rusku to jazďi ani dvere to nema okna a tak
Reakcia na: Roman #4348:

Sarko asi "ňeňidoma" ,videl som ho na bafóre a pofóre, tak odpoviem.
Scepky boli trolejbusy spriahnuté do dvojičiek.
Viac o tom ,včetne hodnotných obrázkov od "VALCA" najdeš v prispevkoch 3723,3726,3728... a okolo. Niekedy z 20.apríla.
Reakcia na: Furčan #4330:
Dakujem za tu vystrihovacku 🙂 Poslal som Ti mail, mas tam tam viac.
Do tretice vsetko najlepsie 🙂 Dnes bol sam riaditel DPMK na Technike, neviem preco ani za kym siel.
Ozaj ako by ste riesili to prepojenie Pri Hati po Z. St? Po trase ako L14 ci pri zel. nemocnici vybocit a zastavit na Mlynskej Baste a pokracovat po Stefanikovej? S tou L23 a L33 sa mi to nezda. Som skeptik ohladom presuvania L23. Staci si zobrat obdobie ked jazdila z leteckej akademie. Bola iba doplnkom pre L22 v case spiciek (Mala zostat v povodnej trase). U L33 predokladam, ze by musela jazdit ina verzia dnesnej L33 aj s inym intervalom u L23 tiez (rozhodne dvojhodinovy nie).
Reakcia na: Vladimír #4318:
a jazdia L40 do Hutnikov?

S tou L26 je to zaujimave, v ktorom roku to bolo? o L19 existuje zmienka v 100rocnici DPMK (mapa, na ktorej to je znazornuje prelinkovanie platne od 19.12.1983) kedy koncila pri Potravinach (dnes OC Bukovec). Vypomoc jazeru - L26 od 19.12.1983 skoncila ako spojenie VA VSZ - Saca.

Ohladom prejazdu cez Lunik 8 na KVP, v tom case to bolo jednine schodne riesenie, lebo este nebolo dobudovane prepojenie z opacnej strany a vsetky spoje koncili pod terajsim mostom na KVP.

Re #4323: Moj skromny nazor na zrusenie L1: tato linka bohuzial musela ustupit relativne novej L9. Boli to dve linky co zacinali a koncili na tom istom mieste - konkurovali si a k zaniku L1 dopomohlo aj to, ze to bola uz len spickova linka (aj ked z mojho pohladu sa mi zdala vyhodnejsia - casovo kratsia ko L9) a L9 celodenna. Ktovie mozno pre DP bolo vyhodnejsie prepojit Stare mesto, Sever cez Terasu na Jazero. Mam CP L1 z roku '93 aj s jej "intervalom". zalozim si dakde web a smarim to tam, ak by bol zaujem.

L8 bohuzial musela padnut, lebo padlo VSS (byvajuci na Jazere si isto spomenu ako dvory v areali VSS malokedy zivali prazdnotou, vzdy boli zaplnene technikou z produkcie VSS)

L5 s 30 minutovym intervalom bolo (opat moj skromny nazor) uz len kriesenim v kome a 30 minutovy interval neriesil nic.

Tabule: najjednoduchsie riesenie je zamontovat do kazdeho vozidla elektronicke ukazovatele smeru a je to! Odpadne vymena tabul, ich strata ci poskodenie. Priklanam sa k Vladimirovi. Ppamatnici si spominaju, ze v T3jkach za kabinou vodica bola kedysi drevena skrinka, ktora sa aj zamykala a do nej sa zasuvali dlhe tabule. Nebolo nic nezvycajne vidiet v druhej kabine hrbu tabul pohodenych na sedadle vodica (prip. v zadnej kabine KT8)
Sarko, prosim Ta, co to je SCEPKA? Dakujem.
Reakcia na: Diggi #4346:
To máš odkiaľ? V rámci skupiny D sa vzťahuje oprávnenie viesť motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta vodiča viac než 8 miest na sedenie.

Vlekom sa nemyslí kĺbový autobus, ale napr. príves. Oprávnenie pre skupinu E znie takto: "SÚPRAVY VOZIDIEL skupiny B alebo C alebo D (na ktorých vedenie je vodič oprávnený) a PRÍPOJNÝCH VOZIDIEL s celkovou hmostnosťou vyššou ako 750 kg."

Z uvedeného vyplýva, že všetci vodiči autobusov majú do nohy vodičské oprávnenie skupiny D a kým tu nemáme "scepky" ako v Rusku, skupinu E nepotrebujú. 🙂
Počul som od vodičov jednu zaujímavu teoriu. Neviem ake su predpisy pri D-čku, ale pokiaľ to je na vozidlo s vlekom teda klbaky tak 15m bus moze byt riesenim problemu DPMK. Totiž čoraz menej vodičov ma D a na vlastne naklady si ho odmietaju urobit, vraj je to paradne drahe. Co teda urobime? Kupime 15m busy. Ine by to bolo ak by D čko sa vzťahovalo na dlžku vozidla. Ale to fakt neviem.

Inac 6413 je v poradi 13 plynak va KE a uz je tu. ?
Reakcia na: Vladimír #4340:
Áno, teoreticky to možné je, ale vodič nemôže tušiť okolnosti, za akých si výpravca zisťuje jeho polohu. Ja som jeden čas bol svedkom pravidelného 5 až 6-minútového náskoku končiacej L6 počas rannej špičky (čas a miesto zámerne neuvediem). Zavolal som výpravcovi, ten si môj hovor podržal, zistil polohu vozidla a potom u mňa ešte raz skonfrontoval potvrdenie času a miesta odchodu vozidla.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.