Reakcia na: Dopravák #4256:
Možno Balky chcel tými ulicami naznačiť, že s prívlastkom "slovenská" je ich viac a na rôznych miestach. Každopádne ZASTÁVKA "Slovenská" je len jedna.
K tomu SCI-FI:
To, čo spomínaš, bolo schválené ešte za čias komunistov. Malo ísť o zapustenie individuálnej dopravy pod zem od križovatky Štúrova-Moyzesova-Rastislavova až na Palackého, s tým, že prúdy na Štefánikovu mali ďalej pokračovať pod zemou a v danej úrovni sa ńa ňu plynule pripájať. Vysušenie Mlynského náhona a výstavba križovatky Štefánikova-Staničné nám.-Protifašistických bojovníkov bola de facto 1. etapa tohto plánu. Osobne som videl aj perfektne spracovanú maketu. Na povrchu mala od Domu umenia po Palackého a Štefánikovu premávať len MHD.
Iný návrh hovoril o zapustení električky pod zem v trase Nám. osloboditeľov-Hlavná-Nám. MMM. Autorom bol myslím bývalý dopr. námestník DPMK, Ing. Schwarz.
Prvý prípad sa dá finančne lacnejšie realizovať, nakoľko stačí celý terén zahĺbiť len do minimálne potrebnej hĺbky a zastavať na pôvodnú úroveň a s výrazným výsledným efektom. Naopak na Hlavnej je podzemné múzeum, popod ktoré by sa musel tunel raziť a pri prípadnom realizovaní podzemného cestného tunela aj vo väčšej hĺbke. Naviac je potreba vybudovať stanice ako v metre. Kvôli jednej linke, ktorá aj keby tadiaľ jazdila každých 10 min., sa to neoplatí.
balky
-zastavky by boli pred Slovanom a Domom techniky ako ostatne (skor by som bral len zastavky pred Domom techniky, pretoze pred Slovanom by v niektorych hodinach mohli vzniknut kolizne situacie pri opusteni zastavky a radeni sa do laveho jazdneho pruhu a navyse, je tam aj viac priestoru na statie viacerych liniek)
-terenne upravy, zmeny organizacie dopravy a dopravneho znacenia by boli minimalne v porovnani s navrhovanym riesenim Slovan-Roosveltova.
L28 zastavuje na vsetkych zastavkach na Jazere poslednych 5 rokov a mozno aj kratsie.