Aspoň niekto tu trochu uvažuje.Mňa ako cestujúceho nezaujíma,že autobus má nejaký sťažený prechod ulicou.Ja sa s normálnym prestupom chcem dostať kde potrebujem.Som jeden z tých "málo pravdepodobných" a cez víkend cestujem namiesto práce zo Slovenskej do Krásnej ku starkým.Linkou č.13 sa na stanicu dostanem vždy na 56,ale pešo ba ani s prestupom na Jakabov palác nikdy nestihnem linku č.13,ktorá chodí na 03.Tak mi neostáva nič len ísť na námestie a odtiaľ krásna dlhá prechádzka z Botovej na Fejovu.DPMK mi dáva čas až pol hodiny,aby som si pozrel "pamätihodnosti" a včas sa presunul.Teda som si nemyslel,že toľko zastávok na námestí môže byť nejaký uzol.Konečne som sa aj dozvedel prečo chodia autobusy zbytočne cez Botovu.Vladimírovi prajem veľa zdaru v "presadzovaní" "zlepšenia" "MHD".Je to ešte MHD?
Tvoje argumenty na L28,24 maju moju plnu podporu, tak isto aj presmerovanie liniek popred Slovan a cez Roosveltovu.
Napadla ma este jedna varianta. Ak by sa tieto linky otacali ako nocaky, cez pesiu zonu medzi pamatnikmi?Mohla by sa tam zaviest jednosmerka, od Dargova k Domu techniky.Platilo by to len pre MHD.
Protiargument o pobehovani ludi po NO medzi autobusovymi a eletrickovymi zastavkami nie je namieste, pretoze sa jedna o rozne dopravne systemy-elektrickovu dopravu a cestnu dopravu. V ramci elektrickovej dopravy su prestupy minimalne a pobehovanie po namesti temer ziadne. Aj v ramci auto-trolejbusovej je to obstojne. Najviac sa ludia presuvaju z elektrickovych zast. na autobusove a naopak.
L38 by som vobec netlacil cez Palackeho-Juzne nabrezie. Cela premavka tam kazdy den zaziva kolaps a dalsia linka by to len zhorsila. Skor by som ju smeroval cez Jantarovu k hotelu Strojar.Zastavka by tak mohla byt pred Domom techniky.
No veď zmenilo, už som to dvakrát napísal ?. Križovatka do všetkých smerov sa volá "veľká hviezda", poprípade u nás "križovatka typu Těšnov" (podľa jej prvého umiestnenia a vyskytuje sa v bývalej ČSR na štyroch miestach: V Olomouci (tam sa jeden smer po pár metroch zbieha do jednokoľajky a vedie do vozovne ? ), v Košiciach a na dvoch miestach v Prahe - na Palmovke a na Pštrosmajerovom námestí.
Aha, tak si to teraz celé pozerám už v atlase Prahy. Tých 400m by mohlo byť, hádam si to neodkrokoval? Palmovka má aspoň niečo spoločné s KE - jedinú koľajovú križovatku do všetkých smerov ako na kruhovom objazde na Moldavskej. Teda, ak sa to medzitým nezmenilo.
ajhla nova firma! regionalny organizator kosickej integrovanej dopravy SAR*****, spolocnost s rozumom obmedzenym...
budeme prepravnyje vztahe do Ciganskieho Romova pri Kosyczoch riesit! a aj zlavu pouzijeme, tzv. listok ASOCIAL za 2.50 Sk na 3 cesty. to je parada!
Hej, uniká Ti niečo celkom zásadné. 8 a 24 nejazdia od Žižkova ale zo Sokolovskej. Zo Žižkova jazdí 10 a 1. Ak idem od Hrdlořez tak 1. Tá na Palmovke odbočuje doľava, takže vzdialenosť bus terminálu bude tých 400 m.
Inak 8 nejde rovno ale doprava a 24 rovno. Zastávka na ul. Na Žertvách nie je ani zďaleka v úrovni bus terminálu.
Od diskutovaného miesta sa teraz nachádzam asi tak 1 km ?.
2) Na tieto vzťahy si sa pýtal, preto som ich uviedol. Netýka sa to len vzťahu Fejova-Bottova, ale aj ostatných. Nezmysel sa dá vyriešiť zmenou stanovíšť a bez potreby presmerovania linkového vedenia. Vždy sa aj riešila najprv otázka linkového vedenia a až v druhom rade otázka zastavovania na N.O.
3) Nie je to celkom pravda. Mohol by si rozobrať, aké boli dôvody nahrádzania spojov SAD za spoje z DPMK. Scestné je už pokračovanie L28 cez Jazero a neukončenie na OC Važec, ako to bolo kedysi.
4) Linky MHD sú linkami DPMK bez rozdielu a nevidím najmenší dôvod, prečo by sa mali rozlišovať a zastavovať na bočných uliciach. Stanovištia na Bottovej slúžili ako konečná výstupná a východzia nástupná zastávka. Dnes tam nie je konečná žiadnej linky a preto je zbytočná. K L33 - tá navrhovaná trasa ma celkom pobavila, už vidím tých turistov, ako sa zdráhajú nastúpiť na autobus s cieľovou zastávkou KREMATÓRIUM
6) Čo k tomu dodať, nemáš ani najmenší záujem pripustiť čo len jediný argument. V Tvojom prípade som ochotný akceptovať sťaženie prechodu cez Hlavnú a prechod pre chodcov na Rooseveltovej.
Od Žižkova premávajú L8 a 24. L24 odbočuje na ulicu Na žertvách vpravo a stojí hneď oproti bus terminálu. L8 ide v priamom smere a stojí za križovatkou na Zenklovej, čo by malo byť v profile bus terminálu s dostupnosťou cca 150m. Alebo mi niečo uniká?
A to vy máte províziu za čas? Ja by som bol čakal, že za počet predaných lístkov...
Re #4214 Jenki: Obdobný systém existuje v Prešove, akurát že tam tá prirážka je a vodič dostáva za každý predaný kus províziu.
Re #4215 Sarko:
2) Prečo mám rozoberať tieto vzťahy? Ja som predsa jasne napísal, že nástupištia na Fejovej a Bottovej sú (okrem L24, 28) nezmyslom! A nezmysel sa dá vyriešiť zmenou linkového vedenia a nie zavádzaním autobusovej dopravy cez Hlavnú ul.
3) Nebesá, to myslíš vážne alebo sa len hráš? PREČO ASI SAD neposiela viac spojov do Nižnej Myšle? No prečo? Prečo? No asi preto, lebo ju na tomto úseku nahrádza svojou linkou DPMK. A tom tu píšem...
Nie porovnávanie SAD a L24, 28 DPMK je scestné, ale zastavovanie L28 na Jazere je scestné.
L28 je len výsledok dávnej dohody, kedy sa rozhodlo, že dopravu do obce Nižná Myšľa bude namiesto ČSAD zabezpečovať DPMK. Inak by to mala byť štandardná prímestská linka.
4) A čo linky 24, 28, 33 a 53? Ak sa napriek niekoľkonásobnému vysvetľovaniu znovu pýtaš na L24 a 28, s ochotou Ti znova napíšem, že tieto linky nemienim riešiť. Sú to linky prímestskej dopravy a DPMK v rámci svojej pôsobnosti nie je povinný ich prevádzkovať. Ak by sa tieto linky dostali pod SAD, tá by vôbec ani na Bottovu nezašla. Rovnako preto ani DPMK nevyplýva povinnosť zachádzať na NO s týmito linkami. Celá vec má len nejaký principiálny rozmer, že tie linky majú akože číslo, tak aspoň na tú Bottovu by sa s nimi patrilo zájsť.
Linka č. 33 je dosť podivuhodne postavená. V záasade je možné na ňu presúpiť na stanici, pri Jakabovom paláci i na Palackého. Obsluha krematória by sa však dala vyriešiť aj celkom iným spôsobom, kedy by Bottova opäť rolu hrať nemusela. Napríklad linka Letisko - Moldavská c. - NO - ŽST - Národná tr. - Mier - Krematórium a späť.
Linka č. 53 - zastávka na Bottovej je myslená viacmenej len na výstup. Ak chce niekto prestúpiť môže prejsť pešo ku Slovanu alebo použiť iné prestupné zastávky (Jakabov palác, Palackého, Mlynská bašta/Nám. MM). Trasa tejto linky je aj tak dosť divná a problém je opäť v trase a nie v rozmiestnení nástupíšť na NO.
6) Vieš čo? Pre mňa za mňa, ak cítiš, že Nižná Myšľa MUSÍ prestupovať smerom na KVP na hrane, presmeruj L28 hoci aj popred Dóm a po Mlynskej...
Moje riešenie by stálo minimum peňaží a malo by svoj zmysel. Naviac si treba uvedomiť, že Bottova pôvodne vznikla ako konečná zastávka, s možnosťou odstavovania autobusov. Medzitým sa linky reorganizovali, a kým takáto potreba pretrváva už len pre L18, na Bottovej sa nič nezmenilo aj napriek tomu, že už nie je potrebná. A v tom spočíva celý vtip...
2) Skús rozobrať napr. vzťah Fejova-Slovan, či Bottova-Južná tr. alebo Bottova-Dargov...
3) Linky 24 a 28 SAD nesuplujú, pretože SAD do Nižnej Myšle posiela z autobusovej stanice jediný spoj, aj to len cez týždeň a do Spaľovne vôbec nepremáva, a to je rozdiel. Navyše SAD nestojí v rámci mesta na minimálne 13-tich zastávkach. Takže porovnávanie s SAD je naozaj scestné.
4) A čo linky 24, 28, 33 a 53?
6) Schválená výstavba Auparku ešte nič neznamená a kým nie sú odpredané a zaplatené pozemky, ešte sa môže všeličo zmeniť. Aj Kaufland na Toryskej bol schválený pred minimálne 5 rokmi a ešte sa len začal stavať. Aupark bude mať oveľa náročnejšie prekážky. Je to opäť len výhovorka, prečo nezjednodušiť prestupovanie a nevyjsť v ústrety cestujúcej verejnosti.
tak se inspiruj soudruhy řidiči ve Spolkové republice Německo, konkrétně v Braunschweigu. Tam mají POVINNOST koupit si lístky do doplňkového prodeje ZA SVOJE a prodávat je BEZ NAVÝŠENÍ. A jak jim to hezky jde.
Miešaš dohromady dve veci. Argumentáciu, prečo sa z objektívnych dopraváckych dovodov nemože v doplnkovom predaji predávať viac ako jeden druh CL, aj to podľa možnosti s aspoň 100% priřážkou a nespokojnosť s vašim zamestnávateľom. Opakujem ešte raz, na riešenie konfliktov s vašim zamestnávateľom máte odbory, nemáte právo brať si za rukojemníkov cestujúcich.
Áno, robím pre svojho zamestnávateľa často a veľa zadarmo, lebo viem, že v dlhodobom horizonte sa mi to vyplatí. Ak by som so svojím zamestnávateľom nebol spokojný, tak tam nebudem. Košice predsa nie sú nejakým miestom 50% nezamestnanosti.
Hovorím o hviezde na Palmovke, na Anděli "veľká hviezda" nie je, tá je v Prahe len na Palmovke a na Pštrosmajeráku. Na Palmovke sa pred aj za križovatkou stojí jedine v smere od Balabenky. Tkaže pokiaľ by som prichádzal napr. 1 od Žižkova a chcel ísť na autobus, tak je to bohatých, bohatých 500 m.
Chcem podakovat vodicovi elektricky c.5 (cislo 736)za pekne gesto.Mal odist zo zastavky zeleznicnej stanice 18:59,no odisiel asi aj 3 minuty po.Videl,ze dobehujeme z zmeskaneho rychlika a pekne pockal,az kym nedobehol kazdy.
Nestava sa takyto "ukaz" casto.Dakujem za vsetkych,co dnes tu "briku" na intrak stihli a nemuseli nadavat...
Chcem vidieť, že niečo spravíš zadarmo v prospech (a na osoh) svojho zamestnávateľa ak vieš,že na teba z vysoka sere a pri malom nesúhlase Ti do očí povie, že na osobnom má vyše 500 žiadostí!!!
Buď si šéfom sám sebe alebo máš ideálneho zamestnávateľa, podľa tvojich vyjadrení. A nevieš, čo je to pracovať v DPMK!?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023