Reakcia na: PTI #34932:
Tu zelenu si vymysleli ako sucast smernic EU, osobne tu blikajucu zelenu absolutne nemusim, je to taka medzera, kedy clovek nevie , co sa deje, ci moze ist.V londyne je to tak, ze ak blika autam zelena, zaroven blika aj chodcom / alternativa je zhasnuty semafor u chodcov / . No a teraz : mne ako chodcovi blika zelena a autam tiez.... zmysel tohto mi pride nulovy.kto ma prednost? bol som svedkom, ked auta na blikajucu isli, pricom aj chodci boli uz na vozovke...Myslim si, ze tato volovina je zmatočna a zbytocna.
Mám pocit, ze je to taka blbinka zo zapadnych krajin, kde su ludia tak blbi, ze na vsetko potrebuju tabulky, navody, nakresy, a podobne. Tak isto aj so signalizaciami, cim komplikovaniejsie to je, tym mi to pride viac ako pre primitivov.
eMareq
- Že sa 1.7. zmenila tarifa (ale zmena linkovania prichádza o 13 mesiacov po, nebol zjavne čas do tohto dátumu niečo vymyslieť, ktoré by prechod na novú tarifu odrážalo. A predsa prestupy od MHD odrádzajú a my by sme si na nové nezvykli...)
- Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP. O "spoľahlivosti" sa už nepíše.
- Rovnako sa píše o inštalácii nových automatov, ale o ich "funkčnosti" sa tiež veľa nedočítame.
- Varujúcim faktorom je pokles o 2 milióny cestujúcich (o varujúcom faktore zníženia objemu výkonov ani bu ani mu - asi to nie je dôležité) vraj pri rovnakom počte objeme výkonov v porovnaní s rokom 2006. ?
- Potom sa rozjíma nad tým ako sa kúpilo 19 nemtudomov za 130 mega úver. Samozrejme nechýba veta o ich ekologickom a ekonomickom prínose. ?
/Pozn. Zmienka o rozhodnutí zrušenia trolíkov a jej náhradou CNG dopravou chýba (v rámci ešte väčšej ekologizácie a ekonomického prínosu MHD)/
Ku farebným grafom a číslam za rok 2007:
Výkony: 15 878 tisíc km
z toho ED: 3 891
z toho AD: 11 075 (69,8
z toho TD: 916 (5,7
Počet prepravených osôb podľa trakcií za rok 2007:
ED: 28,3 %
AD: 65,3 %
TD: 6,4 %
Myslím, že čísla vravia sami o sebe. Teda pokračuje trend uprednostňovania autobusov v MHD na úrovni takmer 70 %, čo nie je dobré. Km klesajú najviac u ED a TD (aj počet cestujúcich). AD ako jediná si ako tak drží ten svoj podiel.
Priemerný vek električiek je 19,86 roka (korigovaný 18,51), u autobusov je to 8,77 roka a trolíkov 11,74 roka.