Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PTI #34932:
Tu zelenu si vymysleli ako sucast smernic EU, osobne tu blikajucu zelenu absolutne nemusim, je to taka medzera, kedy clovek nevie , co sa deje, ci moze ist.V londyne je to tak, ze ak blika autam zelena, zaroven blika aj chodcom / alternativa je zhasnuty semafor u chodcov / . No a teraz : mne ako chodcovi blika zelena a autam tiez.... zmysel tohto mi pride nulovy.kto ma prednost? bol som svedkom, ked auta na blikajucu isli, pricom aj chodci boli uz na vozovke...
Myslim si, ze tato volovina je zmatočna a zbytocna.
Mám pocit, ze je to taka blbinka zo zapadnych krajin, kde su ludia tak blbi, ze na vsetko potrebuju tabulky, navody, nakresy, a podobne. Tak isto aj so signalizaciami, cim komplikovaniejsie to je, tym mi to pride viac ako pre primitivov.
Reakcia na: eMareq #34924:
"Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP"

Hee? To akože na elektronickú peňaženku? A prví na Slovensku? To mysleli prví v druhej dekáde dopravcov alebo ako?
Reakcia na: Isidor #34933:
Vidis, toto ma nenapadlo 😃 Dik 🙂
Reakcia na: Isidor #34933:
úvaha sa týka (hlavne) mestských liniek teda..
Reakcia na: poiiii #34931:
6,9 mil. Sk (bez DPH)

Re #34930 810zssk: ak sa vek počíta v mesiacoch či dňoch, neni problém

Re #34929 eMareq: zas na druhej strane, po augustových zmenách (a spolu so septembrovými 2006) dosiahneme v ED zhruba úroveň výkonov v roku 1995, ak nie vyššiu (dlhšia popoludňajšia špička než vtedy, 10' ráno na L6/9 oproti 12; i keď neexistoval režim "w", len "x", plus neskoršie posledné spoje). Čo je po úpadku, ktorý za tie roky stihol prebehnúť, pomerne veľký úspech, dovolím si myslieť. 🙂
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedať, že koľko stál jeden 12m Tedom jazdiaci v košiciach?
K vyrocnej sprave: Matika mi nikdy nesla, ale toto je uz moc divne: Ako moze byt priemerny vek jedneho vozidla ine ako cele cislo (napr. 1,97)? ?
Reakcia na: Papyr #34927:
Nuž vidíš, ale tak to bolo aj za dosť dávnej minulosti (vlastne od výstavby VSŽ, tam sa to začalo lámať). Projektanti veľkých sídlištných aglomerácií na dopravu nemysleli tak sa to riešilo operatívne - autobusmi. Ak do toho započítam rôzne projekty na električkové trate, niektoré do tramtárie, tak za ten čas zbytočného čakania, že sa to raz postaví, už mohla stáť lacnejšia verzia (rovnako efektívna a v tom čase ešte aj za bagateľ) a problém s ekológiou v MHD by nebol. Z toho vyplýva, že skoro 2/3 cestujúcich z miest, kde cestuje nemá možnosť cestovať inak ako autobusom.

Keď v roku 1990 (boom MHD) ubehli električky 8,522 milióna km a autobusy 14,702 mil km. Tak výkony u busov klesli v porovnaní s týmito údajmi cca o 25%, a u električiek je to o 54% ? ?
Reakcia na: 5 #34925:
Nijako, ale... MMK - City council, Town council. NO - liberator's skuééééer. ?

Re #34926 5: ?
Reakcia na: eMareq #34924:
Hm, elektricka trakcia tvori iba 30 percent? To veru nie je idealne... Idealne by bolo, keby to bolo naopak, ED+TD 70%, AD 30%.
Ešte k tej angličtine. Ako sa prekladajú zastávky Magistrát mesta Košice a Námestie osloboditeľov?
Reakcia na: eMareq #34924:
Mňa najviac oslovilo toto:
"Konštatujem, že ľudský potenciál je najvyššou hodnotou akou v DPMK, a.s. disponujeme a toto tvrdenie sme pripravení dokazovať neustálym zlepšovaním pracovných podmienok pre všetkých zamestnancov."
"V rámci zvyšovania kvality dopravy sa ráta s ďalšími rekonštrukciami električkových tratí (Kuzmányho - ČSA - ZImná), ako aj so začatím realizácie projektu KORID a s modernizáciou vozidlového parku. K zvýšeniu kvality patrí aj rýchlosť prepravy cestujúcich, ktorú plánujeme zvýšiť v spolupráci s mestom Košice a políciou a to zriadením preferencií MHD na jednotlivých križovatkách, prípadne operatívnymi zásahmi do cyklov križovatiek."
Samé veľké a úprimné pravdy. ?
Reakcia na: 5 #34900:
No tak čo sa v tej správe také múdre píše (najprv pod čím je podpísaný Košický Zahradník - Lacika Bééééééééé):
- Že sa 1.7. zmenila tarifa (ale zmena linkovania prichádza o 13 mesiacov po, nebol zjavne čas do tohto dátumu niečo vymyslieť, ktoré by prechod na novú tarifu odrážalo. A predsa prestupy od MHD odrádzajú a my by sme si na nové nezvykli...)
- Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP. O "spoľahlivosti" sa už nepíše.
- Rovnako sa píše o inštalácii nových automatov, ale o ich "funkčnosti" sa tiež veľa nedočítame.
- Varujúcim faktorom je pokles o 2 milióny cestujúcich (o varujúcom faktore zníženia objemu výkonov ani bu ani mu - asi to nie je dôležité) vraj pri rovnakom počte objeme výkonov v porovnaní s rokom 2006. ?
- Potom sa rozjíma nad tým ako sa kúpilo 19 nemtudomov za 130 mega úver. Samozrejme nechýba veta o ich ekologickom a ekonomickom prínose. ?
/Pozn. Zmienka o rozhodnutí zrušenia trolíkov a jej náhradou CNG dopravou chýba (v rámci ešte väčšej ekologizácie a ekonomického prínosu MHD)/

Ku farebným grafom a číslam za rok 2007:
Výkony: 15 878 tisíc km
z toho ED: 3 891 ❗ ❗ ❗ (24,5 😵
z toho AD: 11 075 (69,8 😵 ?
z toho TD: 916 (5,7 😵

Počet prepravených osôb podľa trakcií za rok 2007:
ED: 28,3 %
AD: 65,3 %
TD: 6,4 %

Myslím, že čísla vravia sami o sebe. Teda pokračuje trend uprednostňovania autobusov v MHD na úrovni takmer 70 %, čo nie je dobré. Km klesajú najviac u ED a TD (aj počet cestujúcich). AD ako jediná si ako tak drží ten svoj podiel.

Priemerný vek električiek je 19,86 roka (korigovaný 18,51), u autobusov je to 8,77 roka a trolíkov 11,74 roka.
Z víkendovej diskusie som zistil, že momentálne najväčší problém MHD v Košiciach je preklad názvov zastávok do angličtiny. Takže až sa toto dorieši, kvalita MHD stúpne razom minimálne o 50 %. Už sa všetci tešíme.
Reakcia na: Dispecer #34912:
Heh daju tam fotku tedomu a keď ťa zamestnaju dostaneš 6222 a podobne ?
Reakcia na: redburger #34917:
Totalna debilina tie anglicke nazvy, každy sa z toho smeje a stavim sa, že dajaky angličan dupľom, niekto tu už spomenul, že ulice nemaju prekladať tak neviem načo niekto šaškuje. Keď tu pride angličan tak určite neni taky hlupy aby nepochopil slovensky nazov ulice keď to vie pochopiť v španielsku a v každej diere.
Reakcia na: Dimi #34918:
Teda.. pardon.. skryta reklama je nieco ine.. Ale jednoducho o reklamu ide, aj ked bez vedomosti Optimy
Reakcia na: 810zssk #34890:
Ak za to nedostal peniaze nikto, je to este horsie, lebo je to reklama skryta, bez vedomia protistrany. V tomto pripade ide vsak o skrytu reklamu pozitivnu, cize Optima urcite nic nepodnikne a zadarmo sa tam objavil jej nazov

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.