Ale ja nemám žiadny prieskum koľko ľudí tam nastupuje, vystupuje. Ja som len písal, že podľa mňa tento úsek nepotrebuje tak hustý interval. Toť vsjo. ?
Čo sa týka toho nešťastného otáčania na NO, niekedy dávno busy liniek zastavovali na Rybárskej ulici (tipujem niekde kde sa asi rozprestiera milénióvá stavba nedokončeného kongresového centra. Zaujímavé by bolo, keby bol dovolený prejazd busov v smere liniek idúcich na Južnú triedu (tam by mohol byť niekde taký prestupný terminál) a potom prejazd v opačnom smere cez Fejovu a naspäť tak ako linky idúce ku Domu techniky.
Na prešovskej nikto z Furče nevystupuje ani počas naj špičky t.j. rano okolo 6-7:00 a poobede. Tam max. nastupia 5 ľudia za celu trasu a nepovedzte mi, že tam chodi dosť ľudi lebo vy mate prieskum lebo potom ten prieskum je na 3,14ču ja stamaď chodim každy deň rano aj poobede.
Nechcem byt blby, ale ja nemam proti SIEMENSU nic, pokial je dobre vyladeny a nastaveny a ma kvalitnu udrzbu. Je pravda, ze su na trhu aj ine radice a dost kvalitne. Len uz ked mame v meste radice Siemens, tak mali by sme v nich pokracovat, nech mame jednotny system v CSS a nie bordel ako DP vo vozovom parku autobusov
"K L19: Ak chceme naozaj dopravu pre Klimkovičovu, nevozme ich dookola (ako dnes 36). Logickejšia by mi prišla trasa priamejšia: Iskra-Klimkovičova-Lechkého-FNsP... a nie dokolečka, len aby malo celé sídlisko priamy spoj na ŽST. Načo je potom prestupná tarifa. "
Presne toto som mal aj ja na mysli, zalomiť trasu cez Húskovu, Kláštor až dole ku Iskre. ?
"K L27: Samotné spojenie THC a Furče cez centrum je zlé, už tu raz bolo a aj preto sa postavila otočka na Exnárke, aby sa zbytočne nevozil ľuft. Z oblasti Lingov, Laborec, Torysa nastúpi do L27 len ten, kto chce ísť na Prešovskú. Nikto normálny nepôjde z tejto časti sídliska 27-kou na NO. Všetci sa budú pchať do 15-ky. Aj na ŽST pôjdu radšej peši z Palackého.
Už som to tu raz spomínal. Za ušetrené km z L27 by som predĺžil L55 o úsek Laborec-Sečovská-ŽST (príp. NO, ale nerád by som ďalšiu zachádzku cez Požiarnickú, preto ŽST). Podotýkam, že som ušetril aj na zachádzke L55 z Laborca na Lingov. Je mi jasné, že celkovo som pridal o čosi viac km ako ušetril, ale to vyvažuje fakt, že som obe linky výrazne zefektívnil. (Namiesto ľuftu v 27-ke sa budú voziť ľudia v 55-ke na Palackého.)"
Mne 1018 vravel, že to spojenie cez Prešovskú je opodstatnené. a si myslím, že na tejto ceste je ponúkaný interval až veľa a aj tak viac ciest podľa mňa vedie do/z centra + bude asi koordinačný problém. Tak či onak ďalšia linka na stanicu potrebná cez Hlinkovu a Národnú triedu je. Šťastnejšie riešenie je podľa mňa tú linku rozseknúť na dve časti - končiace na stanici.
IBV - uvidime. Toto by som nepovazoval za podstatny problem. Zastavkove niky tam su. Ked sa MC nakoniec rozhodne, ze nie, bude sa chodit okolo L IX.
Sidl. THC potrebuju v prvom rade rovnomernost a az v druhom rade posilnenie. Prax verim potvrdi nase slova.
Preco 27 az hore na Lingov? Pretoze opaetovne by polovica sidliska ostala bez spojenia so stanicou, co vytvori ornu podu pre opravnene staznosti. Kazde velke sidlisko priamu linku ma. Samozrejme, mozme hovorit, ci ju napriklad ponechat v celodennom meradle, alebo nie. Ale nerad by som mal na stole opaet protesty polky sidliska proti druhej - preco maju oni to a my nie? (vid sucasny stav s L_30 a L_32).
Mimochodom neda sa v KE vytvorit model MHD tak, aby neexistovala jedna nesystemova vychodno-vychodna linka, pretoze je tu nerovnovaha - na vychodnej strane mesta je viac sidlisk ako na zapadnej. Aj v sucasnosti mame L_27 z vychodu an vychod, ostane aj v novom stave ako linka odlahcujuca nosne linky (THC - 34 a DH - 15) a spajajuca obe sidliska so ZST.
Ak mas zaujem hlbsie o tom porozpravat, 268-871-076...
K L31 v IBV: Netuším, kto sú to zástupcovia IBV. Ale tuším, že po zavedení takej linky sa určite ozvú iní zástupcovia IBV (ktorí ani netušia, že nejaká MHD existuje) a budú sa sťažovať na nadmernú hlučnosť autobusov v ich pokojnej štvrti. Obzvlášť tam, kde postavíte zastávku. Len pre zaujímavosť, z tejto IBV štvrte boli už v dávnejšej minulosti sťažnosti na hluk linky 17 z Popradskej (!)... tak si počkajme čo to spraví, až im to natiahnete popred domček.
K THC: Denne chodím cez Mier k Mlynskej bašte, v rôznych časoch špičiek. A popisujem len čo vidím. O tom sa ale hádať nebudem, nemienim spochybňovať podnikové prieskumy. Ja najčastejšie vidím v špičke z/na THC jeden autobus plný a za ním 3 poloprázdne. S výnimkou tých 2 hodín, ktoré som spomínal. Súhlasím ale s tým, že v čase sedlovom a víkendovom mali THC doteraz veľmi úbohú dopravu a naopak Furča bola v sedle predimenzovaná.
Bez emócií ale konštatujem, že som opäť nedostal žiadnu odpoveď na tému hrubého zoškrtania ponuky vo vzťahu Furča-Sečovská-NO.
Re #32277 eMareq:
K L19: Ak chceme naozaj dopravu pre Klimkovičovu, nevozme ich dookola (ako dnes 36). Logickejšia by mi prišla trasa priamejšia: Iskra-Klimkovičova-Lechkého-FNsP... a nie dokolečka, len aby malo celé sídlisko priamy spoj na ŽST. Načo je potom prestupná tarifa.
K L27: Samotné spojenie THC a Furče cez centrum je zlé, už tu raz bolo a aj preto sa postavila otočka na Exnárke, aby sa zbytočne nevozil ľuft. Z oblasti Lingov, Laborec, Torysa nastúpi do L27 len ten, kto chce ísť na Prešovskú. Nikto normálny nepôjde z tejto časti sídliska 27-kou na NO. Všetci sa budú pchať do 15-ky. Aj na ŽST pôjdu radšej peši z Palackého.
Už som to tu raz spomínal. Za ušetrené km z L27 by som predĺžil L55 o úsek Laborec-Sečovská-ŽST (príp. NO, ale nerád by som ďalšiu zachádzku cez Požiarnickú, preto ŽST). Podotýkam, že som ušetril aj na zachádzke L55 z Laborca na Lingov. Je mi jasné, že celkovo som pridal o čosi viac km ako ušetril, ale to vyvažuje fakt, že som obe linky výrazne zefektívnil. (Namiesto ľuftu v 27-ke sa budú voziť ľudia v 55-ke na Palackého.)
Linka 19 mala ísť ako 1. variant z KVP cez. hl. poštu - NO atď. až na Mlyn. Ale bol problém s obratnosťou SU15 pri Dome umenia. Potom boli aj iné varianty tejto linky (aj keď ten 1. bol najlepší). Výsledkom je vylobovanie si linky z KVP na stanicu starostom KVP Rusnákom. Máš iné, lepšie trasovanie tejto linky? Má podľa Teba cez Janigovu premávať MHD? Koľko km denne sa usporí skrátením L27 po Exnárovu koľko spojov by tá úspora predstavovala L15? Alebo akú trasú by podľa teba mala mať tá linka?
Môj poh¾ad na "5"-ov pohlad na poslednú a definitívnu verziu LV, ktorá tu ale nebola popísaná kompletne, ale len útržkovito.
Pôvodná filozofia bola skutoène niekde inde, než je ten posledný výstrel. No na druhej strane (a to som prizvukoval svojim kolegom spolutvorcom) - je stale neporovnatelne lepsia, nez dnesna situacia. Je vyhrou, aj ked za cenu kompromisov. Preto sa oplati dobojovat to do konca a vybojovat z toho vsetko, co este vieme. To najlepsie pre ludi, ale uz bez reptania MÈ.
K otazke kompromisov. Uz od zaciatku som tvrdil, ze radsej mensie ustupky pre velke MÈ, ako velke ustupky pre male MÈ. Dovod jednoduchy - pocet prepravenych osob, ktory je neporovnatelny.
Lenze... Prislo schvalovanie a tlak. Tlak ako prikaz zadany Mestom tak, ako ho popisal eMareq v prispevku #32265. Tlak naviac nerovnomerne rozlozeny na 22 tlakov z 22 obci mesta Kosice. Kazda z nich sa rozhodla vybojovat to svoje a co najviac. Bola to pre nich vyzva. Logicky.
Vdakabohu, ze su starostovia a starostovia. Nazor mnohych z vas je taky, ze sa nemali dovolit ziadne ustupky. Suhlasim, no zadanie bolo bohuzial ine. Jedina moznost bola obhajit to na co najviac percent. Pisete tu, ze obphajovanie pozicie zo strany DP bolo slabe, no opak je pravdou. Vzajomne konzultacie (mnohokrat velmi vzdialene od pojmu "odborne") sa miestami vyvinuli do expanzivnych neprijemnych verbalnych atakov. Aj tak sme ale ostali pevne stat a to, co sa menilo je len drobnym percentom toho, co chceli MÈ. Nutnym zlom.
Bohuzial sa v mnohych vasich prispevkoch objavuju aj otazky a fakty, ktore nepovazujete za logicke. Tak napr. "5" pise o nelogickostio trasy L_31 cez vilovu stvrt (vraj aby sa vyhla Luniku IX). Pravdou je, ze prave tam dopyt po doprave v skutocnosti existuje. Osobne som sa stretol so zastupcami IBV, ich poziadavku povazujem za plne relevantnu. Urcite tam bude vyssi potenciál cestujúcich, nez na razcesti Lunika IX.
L_29 z Kaveèian mimo špièky až ku Cassovii je vysledkom kompromisov DPMK - MÈ Sever - MÈ Kaveèany. Ide v podsate o povodnu L_16, ktora sa rozdrobi ciselne na dve linky. Cize od Zeleznikov pojde 4 x do hodiny spoj na Sever, z toho polovica bude L_16 a polovica L_29.
Nesuhlasim s tym, ze doprava na Sidlisko ŤHC je dnes problematicka 1 hodinu rano a jednu pooobede. To je neznalost, neobjektivny pohlad, ktory tu mnohym chyba. Na vsetko existuju logicke odpovede ci uz v prieskumoch, v poziadavkach MÈ ci nasich poziadavkach, len otazky treba klast pokojne, bez emocii. Chlapi ale fakt, objektivne a bez emocii.
Jedna vec sú tlaky a ústupky. No také trasy liniek 19 a 27 boli už v pôvodnom návrhu a preto predpokladám, že ich linkotvorcom nikto nevnucoval. Také linky do prestupnej tarify nepatria. V koncových úsekoch budú vysoko neefektívne (Kláštor-Iskra, Lingov-Pol.Východ). Ľudia z Klimkovičovej, ak sa nechcú vláčikovať dokolečka, sú v podstate vyhnaní na iné linky. A to práve v čase, keď sa pozdĺž Klimkovičovej rozmáha bytová výstavba a MHD na tejto ulici konečne začína mať zmysel a opodstatnenie. A k 27. Pýtam sa, načo budú cez celú Furču 3 autobusové linky kopírovať trolejbusy? Aký to už má zmysel? Vysvetlí mi niekto? Prečo 27 s odvolaním sa na prestupnú tarifu neukončiť na Exnárke a nepoužiť ušetrené km tam, kde budú chýbať (Sečovská)?
" starosta je tlaceny svojimi volicmi, ktori nemaju zaujem sa prisposobovat novym podmienkam a nastoluje dalsie a dalsie poziadavky "
--->>>
na 1 strane robí starosta to, že chce čo najviac vybojovať ( alebo nestratiť ) pre svojich voličov, no na 2. strane to vyzneje tak korúrkovsky, ako je to na Furči - bojuje sa za linku na cintorín a k nemocnici. To fakt ľudia potrebujú tak často chodiť na cintorín a do nemocnice? Pochybujem. Tu nejde o tých ľudí. Tu ide o to, že sa starostka potrebuje nejako zviditeľniť, že bojuje za " svojich ", aby, ako to tu už bolo poznamenané, mala čo napísať do predvolebných letákov. Jej môže byť úplne jedno, čo si myslia niektorí obyvatelia a čo by chceli, hlavne, že ona si tak získa zopár poctivých voličov a isté hlasy ( babky - demokratky ).
Žiadne kozmeticke upravy,ak niečo vymyslím-vedie ma ktomu niejaka filozofia-tak si stojím za tým predsa nie? Som za svoj projekt , som presvedčený že je správny,tak neustupím.A buď ho prijmete,alebo nie.Ak sa príjme,je prijatý a dovidenia.Ak nie , bude ako chcete - len horšie , potom to odporcovia snaď pochopia. ale nie ustupovať . To my už pripada ako keby sa navrhovateľ bal o svoje miesto , tak radšej ustupuje.
Napadlo mi, co keby v procese pripravy LV jeho tvorcovia zaujali stanovisko typu "alebo bude tak, ako navrhujeme, s max. ozaj kozmetickymi upravami, alebo nebude nic". A moznost, ze by nasledovalo este vacsie obmedzovanie spojov, by pouzili ako argument pri svojom povodnom navrhu. Tazko byt teraz mudry, ale nekonecne ustupky nevedu nikde. Teda vedu, ale tam, kde sme nechceli byt.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
"K L19: Ak chceme naozaj dopravu pre Klimkovičovu, nevozme ich dookola (ako dnes 36). Logickejšia by mi prišla trasa priamejšia: Iskra-Klimkovičova-Lechkého-FNsP... a nie dokolečka, len aby malo celé sídlisko priamy spoj na ŽST. Načo je potom prestupná tarifa. "
Presne toto som mal aj ja na mysli, zalomiť trasu cez Húskovu, Kláštor až dole ku Iskre. ?
"K L27: Samotné spojenie THC a Furče cez centrum je zlé, už tu raz bolo a aj preto sa postavila otočka na Exnárke, aby sa zbytočne nevozil ľuft. Z oblasti Lingov, Laborec, Torysa nastúpi do L27 len ten, kto chce ísť na Prešovskú. Nikto normálny nepôjde z tejto časti sídliska 27-kou na NO. Všetci sa budú pchať do 15-ky. Aj na ŽST pôjdu radšej peši z Palackého.
Už som to tu raz spomínal. Za ušetrené km z L27 by som predĺžil L55 o úsek Laborec-Sečovská-ŽST (príp. NO, ale nerád by som ďalšiu zachádzku cez Požiarnickú, preto ŽST). Podotýkam, že som ušetril aj na zachádzke L55 z Laborca na Lingov. Je mi jasné, že celkovo som pridal o čosi viac km ako ušetril, ale to vyvažuje fakt, že som obe linky výrazne zefektívnil. (Namiesto ľuftu v 27-ke sa budú voziť ľudia v 55-ke na Palackého.)"
Mne 1018 vravel, že to spojenie cez Prešovskú je opodstatnené. a si myslím, že na tejto ceste je ponúkaný interval až veľa a aj tak viac ciest podľa mňa vedie do/z centra + bude asi koordinačný problém. Tak či onak ďalšia linka na stanicu potrebná cez Hlinkovu a Národnú triedu je. Šťastnejšie riešenie je podľa mňa tú linku rozseknúť na dve časti - končiace na stanici.