Reakcia na: sc_ke_sk #30101:
Do nákladov autobusovej dopravy sa nepočíta údržba a ani odpisy z komunikácií (dopravca po nich jazdí a o údržbu, výstavbu sa stará niekto iný), preto sú náklady vztiahnuté na dopravné výkony zrovnateľné s električkami alebo aj nižšie (ako to ukazuje tá tabuľka v tom dokumente). Vozidlá stačí jednoducho kúpiť a môžu jazdiť, kde je cesta. Tí čo prevádzkujú verejnú dopravu (iba autobusy, alebo aj trolejbusy) majú tie náklady nižšie, lebo na údržbu, opravy ciest neprispievajú zo svojho rozpočtu.
KVKV
V dosledku možných následkov toho kam sa začína uberať vývoj novej linkotvorby, mením názor na jej potrebnosť. To už je fakt lepšie tak na dva roky nechať všetko postarom a pripraviť solídny projekt za intenzívnej osvetovej a mediálnej propagácie včetne osobnostného zázemia.
Prečo ten obrat u mňa?
Gen.riaditel a ing Nagy nemajú dostatočne asertívny prístup k presadeniu povodne deklarovaných progresívnych zmien, k starostom mestských častí teraz volia skor prístup „navrhnite, zapracujeme to“.
Potom vznikajú „akrobatické návrhy“ viď diskusiu L13/19/38 v oblasti N.J.,Krásna , „busostráda“ Moldavská, všetko čo sa dá je snaha presmerovať k tech.univerzite a na B.Něm., (preboha, veď tam potom bude za deň viac vozkm než do železiarní !!!! – to už strácate súdnosť? (...dali mladým do ruky hračku a už ju chcú len pre seba?)
No a „mimokošické“ sadkárske linky brázdiace mesto v tých najnezmyselnejších trasách
Za vrchol považujem ovplyvňovanie novej linkotvorby od eMareq , ktorý v rámci možného vývoja a zásahov starostov mestských častí prijal aj s 1018 taktiku „urvi čo možeš pre seba!“ (a pre kámošov ) , takže z Komenského sa už zrejme na N.O. nedostaneme priamou linkou v normálnom intervale , dokonca sa uvažuje o 30min. int na L4 ! (..“tam už je len dožívajúca generácia,..nezaujímaví ludia“...eMareq) Je to zvrhlosť.
Takže naša nová linkotvorba sa riadi týmito pravidlami a prioritami:
1/do železiarní odvšadial (samozrejme včetne nedotknutelných posvätných kravičiek RA)
2/z obcí priame abusy až do centra v súbehoch s ed (...veď električkou a prestupom je to o štyri min dlhšie!“)
3/k technickej univ. odvšadial a čo možno husto ! (...kámoši na imhd podporia)
4/na sídl.THC odvšadial a čo možno husto! (...“perspektívna generácia, kvoli bezpečnosti treba spoje s čo najmenej prestupmi)
5/samozrejme expresné linky, tiež v súbehoch s „pomalými a zastaralými“ električkami a tbusmi (...veď kto by dnes cestoval 20min električkou, že?)
6/netreba ešte niekomu vyhovieť ??? Nezabudli sme na niekoho ? Nie?
7/No, zostalo ešte niečo? Tak sa to nejak rozhodí na zbytok liniek, ludia nech sa prisposobia. „Nemožno všetkým vyhovieť“...eMareq.
Inak vcelku velmi presne a výstižne to bolo v príspevku #29818 a #29832 od „5“ ,stojí za to si to pripomenúť. Včetne „roztomilých“ reakcií 1018. PERLY!