Mňa desí tá zvrhlá chronológia, s akou DPMK presadzuje prestupné LV. Akoby to nové LV samo o sebe bolo jediným VŠELIEKOM, ktorý spasí našu MHD. Rýchlo rýchlo ho spravme, a ostatné asi príde potom samo...
A pritom:
- nemáme tu ani jeden technicky a dopravne zvládnutý prestupný uzol, DPMK nezačal rekonštruovať ani jeden jediný potenciálny prestupný uzol, aby sa ním naozaj stal,
- nenastal žiadny posun s preferenciou ED na križovatkách,
- chceme nosnú ED a Tr. SNP je stále bez jediného prístrešku...
A to sú elementárne predpoklady, ktoré mali byť zvládnuté dávno pred zavedením prestupného LV. DPMK sa bude len alibisticky vyhovárať, že to nie my, to mesto, to mestské časti. Akoby sa ich to vôbec netýkalo. Oni si len maľujú LV a nič iné neriešia. Pritom jeho zavedenie bez základných predpokladov jeho spoľahlivého fungovania (uzly, zrýchlenie ED) bude len výstrelom do tmy. Polovičaté, nedorobené riešenia môžu cestujúci v konečnom dôsledku vnímať ako zhoršenie oproti súčasnosti.
Zásadne nezvládnutá je prezentácia jeho výhod. Zatiaľ som okrem 3 naučených a dookola omieľaných fráz nepočul žiadne argumenty. Nezaujatého bežného občana doterajšia kampaň určite nepresvedčila. Namiesto titulkov "BUDE MENEJ LINIEK" malo všade svietiť "BUDE VIAC SPOJOV". Hneď to inak vyzerá.
pochybujem, že by to vôbec šlo, aj u električiek sa neupravuje pôvodná vozňová skriňa, ale kupuje nová, ktorá je NP. A takúto karosácku zvrhlosť asi nikto nevyrobí ? Pričom netreba zabúdať, že prvotným dôvodom, prečo sa to praktizuje u električiek, je cena nových vozidiel (30-40mil. a viac) oproti rekonštrukciám (5-10). Kvôli autobusu, ktorý stojí 4-5mil. nový, sa tento cirkus neoplatí (morálne a podľa mňa ani finančne) ?
? ešte mi povedz, čo by z pôvodného autobusu ostalo? 12 ročný vybehaný motor? ? priznám sa, ešte som sa nestretol s niečím takým, že by niekto "znízkopodlažňoval" autobus, keď sa pár korún kúpiš úplne nový, ktorý je btw. jednoduchšie vyrobiť ako upraviť starý... ?
Myslím si, že by to bolo totálne nevýhodné... ?
isto poznáte karosu #6270. prostredná časť vozu je bez sedadiel, myslím, že bola vyhradená pre bývalú L60. všetci, ktorí poznáte štruktúru vozidla a ceny materiálov môžete mi pomôcť zrátať toto ?
prostredná časť od predných kolies až po dvere by sa "znízkopodlažnila" (podobne ako u elektirčiek T3). vzniknutý priestor by sa neobsadil sedadlami a ak by aj áno, tak len niekoľkými pármi sklápacích sedadiel (ide mi o maximálnu kapacitu). je vôbec možné takýmto spôsobom rozobrať a spojiť naspäť karosu ? koľko by stálo takéto hromadné prerobenie tucta, alebo niekoľkých tuctov vozidiel (isto by vyšla rekonštrukcia jedného voza lacnejšie pri odbere materiálov pre väčší počet vozov). zarátali by sme do toho aj dajaké buse transparenty, dopyty a také tie jemné drobnosti.
akú hodnotu by mal výsledný voz ? akú hodnotu má teraz karosa keď má priemerný vek cca 12 rokov ? takouto nákladnejšou rekonštrukciou by sa jej cena pomerne zhodnotila. nebola by to pomerne lacná alternatíva na "znízkopodlažnenie" vozového parku ? prípadne by sa vozy odpredali do iného dopravného podniku za pôvodnú cenu+rekonštrukciu (bez rekonštrukcie by bola nepredateľne a po rekonštrukcii by sa možno dala pýtať aj väčšia suma ako len náklady a pôvodná hodnota). ďakujem za každú pomoc a pripomienku. rozumiem aj tomu, že technicky aj morálne zastarané vozidlá by mali uvoľniť cestu novým technológiám, len ma zaujala takáto možnosť.
Netvrdím, že tí ľudia si tie čísla nevedia zapamätať (hoci povedzme si otvorene, sú aj takí...). Ale predstav si, že ten spoj z nejakej príčiny nestihneš, jednoducho si naň viazaný. A to je práve ta odlišnosť medzi IAD a MHD. Keď mám auto, odídem kedy chcem... Preto cestujúci by mali mať pocit, že prídem na zastávku a čo chvíľa niečo pôjde... Lenže pri takom systéme nepôjde... Si stále viazaní len na tie štyri spomínané spoje. Snáď sa mi to podarilo vysvetliť dosť jasne. ?
Stále mám pocit, že si trochu protirečíš, na jednej strane veľmi správne odcudzuješ súbehy, nevyužívanie električiek a na druhej strane podporuješ využívanie busov a si proti prestupom...
To, že si videl ako to funguje v iných mestách si veľmi vážim, ale spomeň si napr. na Prahu alebo Brno... Mali tam priame spojenia? Ľudia neprestupovali? Existovalo tam množstvo liniek odvšadiaľ všade...?
Áno, presadzovanie ED je udržateľné, práve preto, treba nastaviť ED tak, aby sa využívala v čo najvyššej možnej miere. Čím sa to bude viac využívať, tým to bude efektívnejšie a postupom času by sa malo do toho viac investovať. Lenže keď sa nebude na to tlačiť, môžme sa s ED pomaly začať lúčiť... ?
Je presadzovanie ED udrzatelne do dalsich (povedzme 5) rokov? (stav vozoveho parku a trati).
Ad. informovanost substratu: to je nejaka nova rozpravka? Ak to bude znova nejakym papierom schovanym medzi reklamami vo vozidle, nepresnym a povrchnym clankom v Korzari a vyhlasovanim v "bez"poruchovom ***treste vo vozidle, tak to mozeme rovno zabudnut na zavadzanie noviniek tohto druhu.
Ad. preferencia: ma DPMK malo zamestnancov v kancelarii?
je to otázka €€, DP bol oslovený takou ponukou (nezávislé vypracovanie+prieskumy), ale nič sa nerealizovalo. Dá sa samozrejme aj bez toho, závisí na tvorcovi LV ako správne odhadne a zostaví LV a prípadne upraviť po zavedení. škoda je, že pôvodný návrh sa "odbornými pripomienkami" zo strany expertov z MČ+mesto takto rozbije až možno stratí pôvodný zámer.
K expresom, ako už bolo povedané, si myslím že nemajú zmysel vôbec.
neviem si predstaviť, že by sa prijalo v reále ešte horšie LV, než je to súčasné. Takže áno.
Pozri, na 1 strane súhlasíš s tým, že ED by sa mala preferovať, no na 2. strane podporuješ nezmyselné bus linky. Ako inak začať učiť ľudí, aby cestovali elinou, než novým LV, ktoré sa ju snaží podporiť. A možno sa časom kompetentní spamätajú, že je potrebné niečo s traťami robiť, keďže nosný systém MHD začína byť pomalý. Nielen jedným šmahom ruky kúpiť 20 12m superekologických CNG Tedomov a poslať ich s tabuľkami L 13 do Krásnej.
Ad súčasný stav - tak, podľa mňa krok "prevedieme dopravu z Krásnej/Jazera výhradne na električky" sa dá realizovať skôr než taká rekonštrukcia el.trate, aj keď to bude spočiatku bolieť (kvôli časovým "stratám", na ktoré ale substrát postupne zabudne ?). Lebo keď sa s tým bude večne len čakať na zrýchlenie ED, tak to nepovedie nikam (len k jej ďalšiemu upadaniu a nakoniec zrušeniu...bohužiaľ)
A naopak, práve táto zmena by mohla byť tým správnym impulzom pre tlak na urýchlené racionalizačné kroky, o ktorých sa bavíme.
Žeby som to videl príliš ružovo? ❤ ?
Ad zastávky na znamenie - všetko je len vecou správnej informovanosti ? oznámenia vo vozidlách, upozornenie pri vyhlasovaní každej takejto zastávky atď.
Ad preferencia - DP by mohol zamestnať niekoho, kto by mal v popise práce venovať sa tomuto a tlačiť, tlačiť, tlačiť, tlačiť na Správu komunikácii mesta Košice...inak sa fakt nedostaneme nikam (a to sme už 100 rokov za opicami)
Som rad, ze vidis subehy v ostatnych "expresoch" rovnako zvrhlo ako ten na Jazere, to je dobre.
S tou druhou castou tvojho prispevku mozem na 10000% suhlasit. Ale bohuzial situacia je taka aka je a bavime sa o sucasnom stave.
Existuje nakladova studia rekonstrukcie trate VSS-Vazec, aby sa tam dalo normalne jazdit? Ja osobne by som sa velmi rad dozil toho, ze ta elektricka bude rychla a aj mnou preferovana. Ale v dnesnom stave je proste na mnohych usekoch, kde si mozem vybrat, casovo nevyhodna.
Preferencia ED je samostatna kapitola, spieva sa o nej desatrocia a kolko mame ED preferovanych krizovatiek? Tu pri Carrefoure?
Zastavky na znamenie na J.Triede su IMHO realne, ale podari sa to aj presadit? 2 mesiace tu mame dopytove otvaranie dveri a substrat ho nevie pouzivat, nechcem vidiet ten bordel v TV Nasa, ked babickam pri cintorine elektricka nezastavi, lebo bude na znamenie...
Rovnako je nutne riesit preferencie ED na Tr.SNP, ved ked mam ist z Moldavskej (SOU dopravne) k novej nemocnici, som tam pesi krizom skor ako elektricka. To uz o niecom svedci. Rovnako ako ked mam ist z NO a NMM - pojdem 2kou, peso alebo trolejom? B a C je spravne, pouzit elektricku je bohuzial zvrhlost, kedze viac stoji na semaforoch ako jazdi.
Odpoved na otázku kam ľudia cestujú, ti vie dať jedine smerový prieskum, ktorý sa robil naposledy v 80. rokoch, ostatné sú len naše dohady. Jediné prieskumy ktoré sú aktuálne a k dispozícii , boli vykonané počítaním cestujúcich v spojoch napr. na výstupe z Jazera v spoji XY n cestujúcich.
53 - je v zásade len špičkový napájač z THC ku trolíkom/električkám (NMM) a do centra, neviem ako by sa dal ukončiť lepšie (skôr), prípadne zrušiť bez nutnosti posilňovať dlhšie "nezrýchlené" linky
54 - má súbeh s trbusmi tak 3 zastávky na KVP (pri svojej dĺžke zanedbateľná vzdialenosť) a potom skoro celú Furču - tam akože plní Ťahanovcami požadovanú funkciu priameho spojenia THC-Furča, čo je samozrejme tiež zvrhlosť ?
55 - v úseku Lingov - Mier považujem za zvrhlú, ale tak plní funkciu spojenia DH s TUKE a Novou nemocnicou (a KVP)
56 - zvrhlosť, bohužiaľ vynútená existenciou zvrhlej TZR ?
Navrhovaná 38(52)v trase Krásna-NO - aké iné spojenie ponúka oproti električke? Krásna - Malá stanica, Rušňové depo? Ha, ha.
Ono problém je inde. Problém je, že niekto (škoda, pre lokálnu samosprávu je to žiaľ úplná halucinácia) by si mal položiť otázku - chceme my vlastne električky (keď sú také pomalé a hlučné a nepohodlné atď...)?
Ak nie - žiaden problém. Z vytrhaných panelov a tratí sa postavia cyklistické chodníčky, konečne sa rozšíria cesty, trakčné stĺpy + trolejové vedenie + vozidlá smer kovošrot, vezmeme si tučný úver na novučičké NP autobusy a zavedieme expresné linky kam nám hrdlo ráči.
Ak áno - tak sa SAKRA podľa toho treba správať ! Minimalizovať súbehy na nevyhnutnosť, zrýchliť !!!!! ED rekonštrukciou tratí (nech na polke Jazera nevisí tabuľka "30"), zaviesť preferenciu pri tesku/VSS/Strojári/Astórii/NO, prípadne zastávky na znamenie (juh Južnej triedy) atď atď. O pár rokov si ani nespomenieš na smradobus, ktorým si pri Strojári obiehal skôr idúcu električku.
Lenže na toto treba mať jasný KONCEPT! A držať sa ho. Podľa mňa ho autor NLV má. Majú ho aj starostovia Jazera/Krásnej?
Ak mi ide bus 4x za hodinu, viem kedy mi ide... Nerob z ludi, ktorym jazdia 2 spoje, blbcov neschopnych zapamatat si 2 cisla (cas odchodu nejakeho spoja a interval).
Je mi ABSOLUTNE jasne, ze Palackeho je len prestupny bod. Zaoberal sa navrh LV tym, kam potom prestupuju?
PS: ak by ich prestupny bod malo byt NO, tak idu aj dnes 38kou..., ak by chceli ist dalej k NMM, tak vystupia o zastavku neskor (viac spojov na prestup). Otazka: smeruju na THC/Furcu/oblast velkeho Tesca alebo nie?
No, a ľudia preto pôjdu radšej L38 ako keby sa mali voziť koňkou 3 cez zastávky druhej časti Južnej triedy smerom z centra. Pre jazerčanov je L38 rýchla linka na NO. (nehovorím že je vždy plný)
prečo zrazu spomínaš Senný trh? Ten, kto ide na Palackého na bus, ide najskôr z autobusovej alebo železničnej stanice ( ktoré si predtým spomínal ). Teda k L 3 na Staničnom námestí to má ešte bližšie než prejsť k bus zastávke na Palackého.
ak Komenského stratí spojenie električkou so stanicou, tak sa tým zbytočne budú preferovať bus L idúce po Národnej triede zachádzajúce na stanicu. ( je pravda, že už aj dnes niektorí obyvatelia oblasti medzi Komenského a Národnou triedou využívajú skôr bus než elinu ) Ak by sa však postavilo trolejové vedenie - zachádzka na stanicu pre trolejbusy, mohlo by to to byť iné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Axel