Reakcia na: Yogi616 #7338:
..bola by to zdravá konkurencia - možno - nie asi? Niekde to funguje (vo svete) bežne.. a už aj v SR železnice k tomu pristupuju - pomaly ale isto.. Samozrejme odbavovacie systémy by sa museli celkom ujednotiť - a to problém veľký nieje.. Eurobusové Bčk plkatia v MHD už len opačne to dotiahnuť..
Áno, podľa mňa bude škoda tejto linky, zhorší sa tým dopravná obslužnosť NM a rozhodne by som namiesto rušenia privítal rozširovanie podobného systému á la IDS do ďalších obcí v regióne, ale z ekonomického hľadiska to vyzerá pomerne jasne...i keď by som sa veľmi rád pozrel na skutočnú nákladovosť a či by sa s tým nedalo urobiť niečo iné (okrem rušenia "po železničiarsky"). Obávam sa ale, že to by vyžadovalo súčinnosť na vyššej úrovni (mesto,DP,obce,kraj,železnice?) a k tomu sme v Kešiciach ešte nedozreli, radšej si budeme kresliť vlakoelektričky a rozprávať do novín o "integrovanej doprave"...
jt
Re #7312, Re #7324 Rudyke902: Linku 28 jednoducho nemôžeš porovnať s akoukoľvek inou v KE. Ako hovorí Isidor, je to jediný prvok ako-tak integrovanej dopravy, na tejto linke sa totiž finančne spolupodieľa viacero strán (mesto, samospráva obce a župa) a bolo by ideálne, ak by sa to rozširovalo čo možno najviac (nie tak dávno som spomínal, žeby bolo zaujímavé zriadiť linky do Čane, Geče a okolitých obcí na juhu). Tu už by ale bolo dobré zamyslieť sa nad bordelom ktorý vládne v prideľovaní dotácií a keby si sa na to bližšie pozrel, hneď by ti došlo, že v našich podmienkach (aspoň teraz) niečo také existovať nemôže. Navyše tu píšeš o nejakej špičke na tejto linke. Nemôžem si pomôcť, ale ráno raz za 45 minút, tri hodiny nič, potom zas po dvoch hodinách spoj, poobede raz za hodinu, večer nič, len jeden nočný spoj (pre USS)... Kde vidíš špičku, pravidelnosť, niečo, čo možno porovnať s linkami MHD?
Re #7328 Rudyke902: Linka 28 s ôsmimi spojmi za deň a päť-hodinovou medzerou medzi ranným a popoludňajším spojom NEOBSLUHUJE Jazero, to len ja vidím to, čo proklamuješ ako totálne hovadinu? To skôr možno povedať, že sídlisko obsluhujú niekdajšie sprivatizované SAD-ky so spojmi smerom na/z Trebišova a okolitých obcí, ktorých je mnohonásobne viac, ako osem na linke 28...
Re #7329 Rudyke902: Ty asi fakt nechápeš. Eurobus nemôže vstúpiť do MHD, nemá na to licenciu. Eurobus môže obsluhovať len obce a mestá spadajúce mimo katastrálneho územia Košice I. - IV. a len za presne definovaných podmienok na základe licencie o službách vo verejnom záujme. A keďže Nižná Myšľa je obec (nie mestská časť Košíc) nachádzajúca sa v katastrálnom území Košice - okolie, môže tam Eurobus zriadiť linku po dohode s obcou a VÚC.