Reakcia na: mi.v #10847:
Ten košický KIDS , to bolo nepochopenie systému integrovanej dopravy. IDS nie je založený na tom, že si musím prikupovať ešte nejaké kupóny , ale že v danom tarifnom pásme možem použiť dopravný prostriedok ktoréhokolvek dopravcu za rovnakú cenu.
Moja predstava:
S linka od Prešova a Spišskej n.v. s intervalom cca 30 min., Ťahanovčan može na rovnaký preukaz alebo lístok za rovnakú cenu cestovať tým vlakom alebo autobusom dpmk, prípadne aj sad alebo súkromných zaintegrovaných dopravcov, pokial by tam prechádzala nejaká linka.
V Prahe toto velmi dobre funguje už dlhú dobu.
mi.v
4.9.2000 (pred 17 rokmi)
Projekt Košického integrovaného dopravného systému (KIDS)
pridám spomienku:
Keď som si na to dokupoval 20-korunový kupón k mesačníku pre SAD niekedy v polovici mesiaca, pani pri okienku si predaj značila do zošita. V zozname som bol asi šiesty. (Zaujímavý ukazovateľ popularity KIDS...)
Cestovanie s SAD bolo skôr experimentom nadšenca: cestou ráno do mesta boli busy SAD natrieskané; zastávky bez cestovných poriadkov; vodiči, ktorí videli prvý raz človeka s kupónom, chvíľu váhali a na každej zastávke v meste, kde sa zo spoja SAD vystupovalo, bolo najprv treba celkom vystúpiť, keďže pre plný autobus sa nedalo stáť inde ako pri vodičovi.
Za nejaký nedlhý čas papiere A4 s označením linky zmizli z čelných skiel SAD autobusov a bolo po všetkom. Možno KIDS bol predsa len dobrý, aby sa v praxi ukázal záujem cestujúcich aj reálna použiteľnosť spojov SAD ako doplnku MHD.
Železničný kupón KIDS som nestihol kúpiť a vyskúšať, lebo KIDS zrušili skôr, než som sa k tomu dostal. Viem si predstaviť, že pre dedinčana z Ťahanoviec (obce) by bol dobrý, lebo ranné vlaky do Košíc boli iste použiteľnejšie ako SAD a rýchlejšie ako čokoľvek iné z toho smeru. Ale obávam sa, že takýchto vhodne bývajúcich cestujúcich by nebolo veľa.