Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tatranka #9237:
A ešte k Sedrii/Mladosti. To sedí. Je to vysoko, bolo to na lampáše, mám na to asi 10 dôkazov. Zaujímavé ale bolo kotvenie elektrického vedenia na úrovni Schalkház-u. Pôvodne bolo ukotvené na stĺpoch - také okrasné, ako na lampy, ale bez ozdobného výložníka.

Stĺpy sú ešte na pohľadnici, odhadujem rok 1939 - trať ešte neprestavaná (foto z prestavby v Košických koľajach - síce chybne datovaná, ale to sme už riešili), osemposchoďák stojí, dočasný pamätník uhorskej koruny (namiesto MRŠ), jazdí sa vľavo (v Košiciach do 1941).

Na povojnovej fotke už stĺpy nincsen a kotvenie je na budovách, aj na Schalkháze (sú dôkazy na fotkách).

Ako začali rozoberať Schalkház, dali na miesto súčasné stĺpy VO, ale bez výložníkov a dočasne na ne ukotvili všetky možné "drôty". Osvetlenie bolo vtedy ešte stále "špagátové". Po zlikvidovaní budovy nainštalovali výložníky a svietidlá (2+2 na každom stĺpe, dne už len 2, spodné dva výložníky sú prázdne).

Zaujímavé, čo sa dá vysledovať zo starých fotiek ☺
Reakcia na: Tatranka #9237:
Vlečka na Tabakovej: Dôkaz sa našiel ? Akurát dnes som sa pri prezeraní archívu dostal do zložky "Letecké snímky" a prásk... Letecký pohľad na oslavy 10. výročia vzniku ČSR na Husistkom námestí (Nám. MM). Kontúry odbočky nie sú síce bohvieaké (nižšia kvalita skenu), ale sú viditeľné.

Tešík parančolni:
http://abload.de/img/r0000593pgs6j.jpg
http://abload.de/img/r0000594w0s9i.jpg

Stĺpy: Áno, veľké stĺpy na Hlavnej zlikvidovali v polke 30. rokov. Zrejme nie všetky, ale väčšinu určite. Lampáše potom zavesili na špagáty nad os ulice. Špagáty ukotvovali na budovy konzolami. Ale tento systém sa používal aj na iných uliciach a to aj pred tou "pilčíckou akciou" na Hlavnej, aj po nej.
Výcuc zo starých diskusií...Alias historické okienko.

1.Stále sú dohady a nejasnosti , ci viedla vlecka od NMM k tabacke...
Takže viedla,o.i. to dokazuje katastrálna mapa z roku 1942/podklad z roku 1936/.Odbočka bola "úvraťou" v smere od nám.MMM naproti priemyslovke.V 1935 sa konala pochôdzka preložky bližšie k budove riaditeľstva ČSD,na mape je to zakreslené ešte v starej stope,teda bližšie ku tabačke.Kotviace háky na budovách typovo nezodpovedajú ničomu "od trolejí" v meste,lenže na osvetľovacie účely je to príliš nízke,na trolej tak akurát,toto však neberiem,ako relevantné pokiaľ sa nenájde dôkaz!Neviem kde som tu tiež čítal,že tá vozíková drážka bola príliš blízko vedľa koľaje vlečky,že by to tam kolidovalo s šírkou vagónov,ktoré vraj majú šírku tri metre.Takže bežná šírka vagónov bola okolo 2,5m.Šírku 3 a 3,10m mali len vozne vozovej skupiny 10 ČSD Pao,Paon,Px,Ptdo,Ptdr a ich odvodeniny,plus koristné DRB SSys a ich odvodeniny u ČSD voz.sk.6.,všetko plošiňáky prioritne konštruované na prepravy tankov a bojovej techniky.Toto ku tabačke určite nechodilo
?
2.Vlečka okolo Hasičskej zbrojnice...Nula bodov!Tá liatinová trolejová kotviaca rozeta bola použitá na osvetľovací preves,druhý koniec lana kotvený v drevenom stĺpe el.vedenia a na tom visela lampa.Doložené tromi fotografiami.To isté sa vyskytuje aj na Hlavnej,napr. na "Sedrii" a náprotivok je na "Mladosti",všetko riadne vysoko.Sú aj inde.Zrejme to súviselo so začlenením KEPD pod Mestské verejné podniky,asi "nekonečnou" zásobou už zastaraných roziet a likvidáciou stĺpov osvetlenia na Hlavnej/Veteran upresní... ? /.Inak by som mal mať konečne zmapované všetky liatinové rozety,čo ostali v meste.Časť ide na schválenie,ako Pamätihodnosti mesta Košice,prvé kolo schvaľovania už prebehlo.Ešte očakávam dačo z Prahy,čo o tom vedia,keďže oni majú to isté. ?
Súčasnosť a perspektívy Karosy (1984) – aj o pripravovaných kĺbových vozidlách
http://tinyurl.com/karosa-perspektivy-1984

...a problémy s ND z toho istého roku
http://tinyurl.com/karosa-problemyND-1984
Reakcia na: Sheep221 #9234:
Tak, napr. 309II sa dlho nedožila už len kvôli požiaru 9.1.1986...
http://imhd.sk/ke/vozidlo/6019/309.html
Reakcia na: Dispecer #9233:
Ano to je ono, je to inak skoda ze elektronizovane T3-M rekonstruovane v Brne z roku 1981 sa nezachovali ani najblizsie desatrocie. Tie sa vyhodili, hlavne ze doteraz u nas jazdia elektromechanicke T3-SU.
Reakcia na: Sheep221 #9232:
Aka T3M:
"Prvé generálne opravy sa začali vykonávať v roku 1981. V tom istom roku boli v DP Brno zrekonštruované vozidlá #243II, 258, 289III, 291III, 292II a 309II na typ T3M, pričom dostali tyristorovú výzbroj TV1. Je potrebné podotknúť, že k pri vývoji tejto výzbroje poslúžila ČKD Trakce električka #263 už v roku 1969, ešte pred odovzdaním DP. Jej jazdné skúšky prebehli v sieti DP Praha."
http://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/237/Tatra-CKD-T3.html
Reakcia na: Tatranka #9231:
Mali sme aj TV1 T3, neviem kolko kusov ale boli a ze vraj sa zlikvidovali omylom pri nezmyselnom precislovavani vozidiel za sociku.
Reakcia na: veteran #9229:
Dobré.Jenom jaksi tak nějak,T3 a tyristory za chrbtom vodiča... ?
Reakcia na: TA #9228:
sa vôbec ešte divím, že Prešovská ostala ako hlavná cesta
Húsenica na koľajniciach. Aj o košických prototypoch (1988).
http://tinyurl.com/kt8d5-1988
Reakcia na: Isidor #9225:
keď pozerám na ten plán, tak koniec Prešovskej cesty je tu zakreslený s 2 pruhmi. Takže zúženie na 1 pruh sa tiež muselo schváliť až dodatočne. Tlieskam autorovi tejto myšlienky.
Všetko vyriešené! ?
Reakcia na: Isidor #9225:
Hej, už som videl práve teraz ten plánik. Ale jak pozerám, most tam už je zakreslený. Takže nebol do stavy zahrnutý až dodatočne.
Z fotiek:
"Stavba nového mosta, ktorý bol do stavby navrhnutý až dodatočne."

A čo tam pôvodne plánovali? Obyčajnú križovatku?

Reakcia na: KVKV #9221:
Tak asi si to pletiem s T1 a prvými T3...Marovu knihu nemám poruke.
Reakcia na: veteran #9220:
Aha...Dajak mi nempohopil... ?
Reakcia na: Tatranka #9215:
Pozrem na to zajtra ešte raz, ale T2 prevíjací transparent NEMALA. Mala preklápací v predu a vzadu a ten šúpací na boku. (plech zakrýval nesprávnu konečnú)
Reakcia na: Tatranka #9216:
To nie, ja som len písal o tom, že sa proste stáva, že postupom času vyplávu na povrch nové zistenia. Farby boli len ukážka. Takisto sa zistilo, že zrušenie trate do Ťahanoviec v roku 1965 je len večne opisovaná chyba... (atď., atď.) ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.