VozidláTrolejbusyŠkoda 14 Tr › #8144

Evidenčné čísla:
  1. 6309
  2. 8144    od 1.7.1992
Typ: Škoda 14 Tr 10/6
Výrobca: Škoda, Ostrov
Výrobné číslo: 11646
Rok výroby: 1991
Sprevádzkovanie: august 1991
Nadobúdacia cena: 994 211 Kčs
Depo: Hroboňova
Trnávka
Rekonštrukcie a úpravy: Úprava na výcvikové vozidlo po prvej strednej prehliadke (1992)

GO + žltý náter, optický informačný systém BUSE (2007)

Dosadenie zariadenia na rozmrazovanie trakčného vedenia (1/2008)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (98 × 19 px) (od 2007)
Doplňujúce informácie: výcvikové vozidlo, historické vozidlo
Iné údaje: Trolejbus bol preradený na výcvikové vozidlo vďaka náhode. Jeho posádka dostala nové vozidlo #6613 a keďže v rovnakom čase sa plánovalo vyčlenenie nového výcvikového trolejbusu a #6309 bola práve na strednej prehliadke, ako výcvikový bol zvolený práve tento trolejbus. Vozidlo bolo preradené medzi školské k 1.7.1992.

V zimnom období bol trolejbus od roku 2008 využívaný na postrekovanie trolejového vedenia proti námraze.

Po roku 2017 prevzal úlohu výcvikového vozidla trolejbus #8145 (ex 6315).
Posledné záznamy o vypravení:
3.2.2017 Autoškola/1
16.1.2017 Autoškola/1
6.1.2017 Námrazovka
3.1.2017 Námrazovka
2.1.2017 Námrazovka
24.12.2016 Námrazovka
23.12.2016 Námrazovka
20.12.2016 Námrazovka
30.11.2016 Autoškola/1
16.11.2016 Autoškola/1
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 14TrM6226 #147:
Tym padom aj 6278 moze byt preznacena, snad posluzi aspon formou nahradnych dielov k dobremu ucelu, nielen pre 6309..
Aby tu nebol informačný šum formou namodro označeného evidenčného čísla 8144 a len údajom HV, tak treba doplniť...

SP 2025 - oprava na historické vozidlo s obnovou pôvodného výrobného náteru v červeno-krémovej schéme.

Zároveň doplniť číslo 6309 konečne a ak sa niekto odhodlá, uviesť aj administratívne vedenie pod číslom 6293. Pri K2S to bolo možné, tak môžme tu si myslím. 🙂
Reakcia na: Edelweiß #141:
Ako užívateľ webu by som očakával, že zapísané údaje budú odrážať realitu, nie želania adminov s možnosťou "dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla".
Reakcia na: Edelweiß #144:
Možno administratívne ostane ako 8144 a číslo sa zmení len na karosérii. Môžme len dúfať, aby to bolo číslo 6309 a nie 6293.
Som realne zvedavy, kedy pride k precislovaniu 8144.
Reakcia na: 14TrM6226 #142:
Ano, to ze 6617 pouzili ako klamstvo na to, aby dostali na nu financie z fondu premavkovych vozidiel je znama skutocnost a vdaka tomu tu vlastne je dodnes. Samozrejme fakt je dalsi ten, ze nikto poriadne nevedel, ako zle na tom je.

A k tomu zlemu stavu mi neda dodat s obrovskou satirou - Ten voz si sam uznal ze je na tom zle, tak najpevnejsi ram v oblasti trakcneho motora sa jednoducho zlomil a povedal si, s panom Bohom idem od Vas - No a trakcny motor sa prepadol do dejin kanala pod vozidlom.

Ked si to spojime s fotografiou ktora sa tu uz zjavila, tak aj ani to nie je uz uplne nepriestrelny a vtipno-tragicky dokaz toho ake vozidlo bolo vybrane, uz potom naozaj neviem.
Reakcia na: Edelweiß #141:
Samozrejme, že by malo. Len tu sa hrá vždy na stranu Tr vs. TrM. Treba neutrálnu pôdu, napr. na stránke Transphoto. Obe vozidlá tam sú dlhé roky vedené ako historické, okrem 6617, ktorá v roku 2020 svietila ako premávková a aj tak bola pár mesiacov priamo v DPB evidovaná.

Samozrejme v tej dobe celá tá fantasmagória ohľadom oživovania 15 TrM bola len tichá cesta k oživeniu 6617, tá mala preto aj nejaký čas byť údajne v lunapark prevádzke na 44. Lenže to sa celé zmenilo na generálnu opravu, keďže vozidlo celé bolo dosť fatálne poškodené či už elektrotechnicky, alebo mechanicky.
Reakcia na: 14TrM6226 #140:
Pokojne aj nech 6617 zostane svietit, realne nam tu aj tak uz ziadna 15 TrM nezostava ak neratam 6624.

Ale myslim si ze by to malo byt rozdelene spravodlivo, ked je moznost dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla.

Co sa u 8144 cudujem, ze popri doplneni jej rovno nedali povodne cislo, ci zamyslane cislo 6293.
Reakcia na: Edelweiß #139:
Kým sa na technický stav historických vozidiel a ich historickú hodnotu nik nebude pozerať objektívne, tak 6607 minimálne tu, nezasvieti v modrej farbe. Bude tu žiariť na modro hníláč s jednotkou namiestou nuly v evidenčnom čísle 😉
Reakcia na: 14TrM6226 #138:
A rovno preznacit na modro aj 6607, ked uz sa riesi doplnenie popisu u 6309 ( a mozno aj rovno preznacenie na jej nove cislo ).
Azda by do popisu opráv bolo dobré zaradiť opravu na historické vozidlo. Už je to dlhšie známe a vozidlo nesie označenie namodro...
Reakcia na: S499.1023 #136:
Áno, ale niektoré úpravy mali zásadný vplyv na zvuk.
Reakcia na: upravovač fotiek #134:
No to sú ale to sú také zmeny za chodu, to ani nevnímam, že nejaké vozidlo nedostalo.
Reakcia na: fanatikmhd #133:
A hovorím snáď aby sa hneď teraz začalo robiť na 7610? Absolútne by mi stačilo, keby sa rozhodlo že by mala ostať zachovaná a odložila pod strechu a odložili by sa aj sa všetky diely ktoré sú potrebné na jej vzkriesenie ako sóla v stave roku 1984. Kľudne za 15 rokov. Lebo ešte jedna zima vonku v stave, v akom je a môžeme fakt zabudnúť.
Reakcia na: S499.1023 #130:
Tak možno sú zo 7607 odložené aj regulátory. Vraj v upravenej TV1 "sú iba dva tyristory" (RCT). Predtým to bolo "buď 4+3 alebo 4+2" (typy neviem). Ale to už prevyšuje moje znalosti výzbroje TV1. To sú také per huba informácie, bez schémy...
Reakcia na: upravovač fotiek #132:
Nestaci ze sa dokoncuje 8144? Ze sa robi na 6MT? Ze sa dokoncila 2881 a ide sa dalej? Akoze za poslednych par rokov sa spravilo pre hisotorcakt viac nez za predchadzajucich 20.....
Reakcia na: Viko #131:
Neboj, čoskoro sa dočkáš ďalších Ikarusov medzi histroičákmi. Aj Karosa hádam pribudne. Historické autobusy majú najväčší "dlh", by sa dalo povedať. Že je oficálne DPB ticho neznanmená že sa nič nerobí. Aspoň sa začalo robiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #129:
Kým máme presne jeden opravený Ikarus, jeden nalakovaný plyňák akože historickú sedemstovku, rôzne bezprízorné polovraky zo záhrad ako "budúce historičáky" v závislej trakcii... tak je naozaj nereálne špiritizovať, ktorá T3 mala v rovnakom type výzbroje inú zostavu súčiastok a ako ju kvôli tomu treba zachrániť.
Reakcia na: upravovač fotiek #129:
Pokiaľ viem, tak meniče sú rovnaké, iné sú len regulátory. Ale už to nesledujem.
Reakcia na: Mhr1 #127:
Bola, ale nechala sa schátrať do stavu, že by to bolo zbytočne drahé, resp. ak by padlo rozhodnutie, že sa spraví ako historičák, tak ju treba urýchlene schovať pod strechu a nacpať do nej diely, využiť ju ako sklad. Problém vidím v tom, že som asi jediný, kto by chcel mať zástupcu prvých polovodičových električiek s pôvodným vyhotovením elektrickej výzbroje TV1 v stave roku 1984 s otvorenou búdou vodiča s vysokými dverami a pôvodnou nízkou bedňou TV1 za búdou vodiča, hoc v mladšej vozovej skrini (pokiaľ viem, tak sa podarilo odložiť pôvodné meniče zo 7607 keď ju šrotovali - zdá sa, že sa nebudú dať využiť už na nič, lebo SUčkové skrine mali už iné meniče). T3M 7733+7734 má komponenty TV1 poprehadzované, čo mimo iného spôsobuje tú príšernú rezonanciu pri 3. dverách. Lebo tam presunuli filtračné tlmivky. Všetky pôvodné TV1 a ešte aj reinkarnácie 7602+7610 v skriňách T3/V.CS ich mali uprostred, pri meničoch. TV1 v SUčkových skriňách ich dostali dozadu, kde príšerne rezonovali. Najhoršie to bolo v 7726+7729 ku koncu premávky tej súpravy. To bolo niečo otrasné. "Masáž" nôh, až svrbeli. 7733+7734 dodnes rezonuje a "bručí". TV1 "spievali". Ale v Bratislave po vyradení 7602+7610 v roku 2018 všetky TV1 už iba "bručali". A tá 7602+7610 tiež už hrala stupnicu a nesprievala, TV1 bola posledné roky dosť upravená.

Nebude 211, nebude ani 7610. Možno sa podarí odložiť sólo 7734. SUčka, ktorá bručí. To radšej odložme TV8 než takto dobastlenú TV1. Súprava 7610+7734 by bola zaujímavá. Predný vozeň CSková skriňa, stav 1984, zadný vozdeň SUčková skriňa, stav 2025 (resp. keď sa vyradí). Ale nebude. Ekonomika nepustí a nie je dosť ľudí, ktorí by to ocenili. A hlavne vo vedení DPB by to nenašlo pochopenie. To by tam musel byť aspoň jeden blázon do električiek a elektrických výzbrojí, aby to presadil. Týmto nechcem kritizovať vedenie DPB, iba konštatujem čo vidím. Som rád, že sú tam aj ľudia naklonení histórii a snažia sa. Len medzi nimi nie je potrebný "blázon".