VozidláTrolejbusyŠkoda 14 Tr › #8144

Evidenčné čísla:
  1. 6309
  2. 8144    od 1.7.1992
Typ: Škoda 14 Tr 10/6
Výrobca: Škoda, Ostrov
Výrobné číslo: 11646
Rok výroby: 1991
Sprevádzkovanie: august 1991
Nadobúdacia cena: 994 211 Kčs
Depo: Hroboňova
Trnávka
Rekonštrukcie a úpravy: Úprava na výcvikové vozidlo po prvej strednej prehliadke (1992)

GO + žltý náter, optický informačný systém BUSE (2007)

Dosadenie zariadenia na rozmrazovanie trakčného vedenia (1/2008)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (98 × 19 px) (od 2007)
Doplňujúce informácie: výcvikové vozidlo, historické vozidlo
Iné údaje: Trolejbus bol preradený na výcvikové vozidlo vďaka náhode. Jeho posádka dostala nové vozidlo #6613 a keďže v rovnakom čase sa plánovalo vyčlenenie nového výcvikového trolejbusu a #6309 bola práve na strednej prehliadke, ako výcvikový bol zvolený práve tento trolejbus. Vozidlo bolo preradené medzi školské k 1.7.1992.

V zimnom období bol trolejbus od roku 2008 využívaný na postrekovanie trolejového vedenia proti námraze.

Po roku 2017 prevzal úlohu výcvikového vozidla trolejbus #8145 (ex 6315).
Posledné záznamy o vypravení:
3.2.2017 Autoškola/1
16.1.2017 Autoškola/1
6.1.2017 Námrazovka
3.1.2017 Námrazovka
2.1.2017 Námrazovka
24.12.2016 Námrazovka
23.12.2016 Námrazovka
20.12.2016 Námrazovka
30.11.2016 Autoškola/1
16.11.2016 Autoškola/1
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Doplnil by som ku 8144 dva kombinované fakty, nakoľko mi vyskočila ako prvá v zozname - Prečo je ešte stále pod starým číslom, keď je nad zreteľ jasné, že je z nej 6309?

Totožná vec platí na 4122, ktorá je 3033 po "starom".
Reakcia na: LubomirM #158:
Bolo by vhodné napísať ten komentár k vozu 7610/II.
Reakcia na: upravovač fotiek #78:
Ja som jednoznačne za 7610/II. Úplne najtypickejšou vecou na bratislavských električkách T a K boli strešné reklamy, ktoré za socializmu nemali nikde inde. Ako K2 máme zachovanú 317, ktorá ale nosiče strešnej reklamy nikdy nemala. 7086 ich myslím mala, ale ak ju aj niekto zachová, pravdepodobne nie v stave z 80tych rokov. 7610/II bola prestavaná v čase, kedy nosiče strešnej reklamy mala, navyše ako vozeň modernizovaný na T3M, má svoje miesto v zbierkach. Ideálnejší kandidát na zachovanie strešných reklám nie je. 275 je v stave z výroby, strešné reklamy na T3 sa objavili až v sedemdesiatych rokoch, 7819+7820 nosiče nikdy nemala a v období, ktoré reprezentuje už tento typ reklám nebol použitý. jediný ďalší kandidát by bola 8437, ex 7708, ktorá má aj pekný interiér, ale u T3M je tam ešte tá extra hodnota vo forme tej modernizácie, takže to nie je len ďalšia T3, ako v prípade 7708.
Reakcia na: N/A #156:
Potrebu toto urobit ma ten, kto neuznava nazory druhych stran a silou mocou si chce pretlacit svoje, castokrat iduce proti zdravej logike.

Netreba byt hnily, staci byt len zakerny.
Reakcia na: N/A #154:
Reálne... Kto s riadnym charakterom má potrebu toto urobiť historickému vozidlu? Alebo stále platí, že chrakter ľudí, čo to zachovávajú, hnije spolu s vozidlami?
Reakcia na: N/A #154:
Funkčná vzorka kindermafie a nepriazne osudu tomuto vravím 🙂
Reakcia na: N/A #153:
Uskladnenie je stastnejsi pripad, horsie je ked Di Elcom sa zo svojho miesta teleportuje vedla dekla na podlahu, pretoze diely maju vlastne nohy..

Fotka opatovne nie je moja.
Reakcia na: upravovač fotiek #152:
Ak to chce človek urobiť dôsledne, tak určite v dielni. Ak to robí naša neslávne známa nepriazeň osudu, tak dielce sa dostanú akurát tak do súkromných "zbierok" alebo vedľa vozidla...

Taký Ikarus s číslom 4806 toho bol krásnym príkladom, keď kindermafia v Krasňanoch zaúradovala a museli sme zrazu prečíslovať 4804 na 4806. Jednoducho napochodovať do vtedy tzv. depozitára a ukradnúť si čo chcem a asi si to vystaviť potom doma v obývačke...

Tým však iba chcem povedať, že pokial to nerieši niekto seriózne v dielni, spôsob - krádež si vždy nájde svojich ľudí.
Reakcia na: N/A #151:
Tak už iba dúfať v pochopenie nadridených, aby to tým rukám umožnili - teda odsúhlasili. Lebo to nie je iba o vybratí. To je natiahnuť vozy do dielní (možno na tyči), vybrať diely, vozy vytiahnuť (na tyči), diely uskladniť.... To sú hodiny a hodiny práce.
Reakcia na: upravovač fotiek #150:
Určite sa nájdu. Veľa pôvodných dielov sa aj pri generálnych opravách odkladalo, väčšinou za účelom pre HV primárne.

Pokiaľ viem, pre 6604, resp. 6607 sa odložili aj pôvodné pomocné pohony, ktoré boli montované pred statickými meničmi od Siemensu.

A nie len to...
Reakcia na: N/A #149:
A sú v DPB ruky, ktoré by tie diely vymontovali a odložili?
Reakcia na: N/A #148:
Určite treba všetko z vyradencov použiť na diely. 6315, 6632 a 6624 taktiež.

Sú to síce jazdené vozidlá, no majú v sebe od GO mnoho nových, alebo repasovaných prvkov, ktoré nie su lacné a budú potrebné.
Reakcia na: N/A #147:
Tym padom aj 6278 moze byt preznacena, snad posluzi aspon formou nahradnych dielov k dobremu ucelu, nielen pre 6309..
Aby tu nebol informačný šum formou namodro označeného evidenčného čísla 8144 a len údajom HV, tak treba doplniť...

SP 2025 - oprava na historické vozidlo s obnovou pôvodného výrobného náteru v červeno-krémovej schéme.

Zároveň doplniť číslo 6309 konečne a ak sa niekto odhodlá, uviesť aj administratívne vedenie pod číslom 6293. Pri K2S to bolo možné, tak môžme tu si myslím. 🙂
Reakcia na: N/A #141:
Ako užívateľ webu by som očakával, že zapísané údaje budú odrážať realitu, nie želania adminov s možnosťou "dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla".
Reakcia na: N/A #144:
Možno administratívne ostane ako 8144 a číslo sa zmení len na karosérii. Môžme len dúfať, aby to bolo číslo 6309 a nie 6293.
Som realne zvedavy, kedy pride k precislovaniu 8144.
Reakcia na: N/A #142:
Ano, to ze 6617 pouzili ako klamstvo na to, aby dostali na nu financie z fondu premavkovych vozidiel je znama skutocnost a vdaka tomu tu vlastne je dodnes. Samozrejme fakt je dalsi ten, ze nikto poriadne nevedel, ako zle na tom je.

A k tomu zlemu stavu mi neda dodat s obrovskou satirou - Ten voz si sam uznal ze je na tom zle, tak najpevnejsi ram v oblasti trakcneho motora sa jednoducho zlomil a povedal si, s panom Bohom idem od Vas - No a trakcny motor sa prepadol do dejin kanala pod vozidlom.

Ked si to spojime s fotografiou ktora sa tu uz zjavila, tak aj ani to nie je uz uplne nepriestrelny a vtipno-tragicky dokaz toho ake vozidlo bolo vybrane, uz potom naozaj neviem.
Reakcia na: N/A #141:
Samozrejme, že by malo. Len tu sa hrá vždy na stranu Tr vs. TrM. Treba neutrálnu pôdu, napr. na stránke Transphoto. Obe vozidlá tam sú dlhé roky vedené ako historické, okrem 6617, ktorá v roku 2020 svietila ako premávková a aj tak bola pár mesiacov priamo v DPB evidovaná.

Samozrejme v tej dobe celá tá fantasmagória ohľadom oživovania 15 TrM bola len tichá cesta k oživeniu 6617, tá mala preto aj nejaký čas byť údajne v lunapark prevádzke na 44. Lenže to sa celé zmenilo na generálnu opravu, keďže vozidlo celé bolo dosť fatálne poškodené či už elektrotechnicky, alebo mechanicky.
Reakcia na: N/A #140:
Pokojne aj nech 6617 zostane svietit, realne nam tu aj tak uz ziadna 15 TrM nezostava ak neratam 6624.

Ale myslim si ze by to malo byt rozdelene spravodlivo, ked je moznost dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla.

Co sa u 8144 cudujem, ze popri doplneni jej rovno nedali povodne cislo, ci zamyslane cislo 6293.