Fleet numbers:
  1. 6309
  2. 8144    from 1.7.1992
Type: Škoda 14 Tr 10/6
Builder: Škoda, Ostrov
Serial number: 11646
Manufactured: 1991
In service: August 1991
Acquisition price: 994 211 Kčs
Depot: Hroboňova
Trnávka
Overhauls and changes: Úprava na výcvikové vozidlo po prvej strednej prehliadke (1992)

GO + žltý náter, optický informačný systém BUSE (2007)

Dosadenie zariadenia na rozmrazovanie trakčného vedenia (1/2008)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (98 × 19 px) (od 2007)
Additional information: instruction vehicle, historic vehicle
Other data: Trolejbus bol preradený na výcvikové vozidlo vďaka náhode. Jeho posádka dostala nové vozidlo #6613 a keďže v rovnakom čase sa plánovalo vyčlenenie nového výcvikového trolejbusu a #6309 bola práve na strednej prehliadke, ako výcvikový bol zvolený práve tento trolejbus. Vozidlo bolo preradené medzi školské k 1.7.1992.

V zimnom období bol trolejbus od roku 2008 využívaný na postrekovanie trolejového vedenia proti námraze.

Po roku 2017 prevzal úlohu výcvikového vozidla trolejbus #8145 (ex 6315).
Last records of service:
3 Feb 2017 Autoškola/1
16 Jan 2017 Autoškola/1
6 Jan 2017 Námrazovka
3 Jan 2017 Námrazovka
2 Jan 2017 Námrazovka
24 Dec 2016 Námrazovka
23 Dec 2016 Námrazovka
20 Dec 2016 Námrazovka
30 Nov 2016 Autoškola/1
16 Nov 2016 Autoškola/1
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 14TrM6226 #156:
Potrebu toto urobit ma ten, kto neuznava nazory druhych stran a silou mocou si chce pretlacit svoje, castokrat iduce proti zdravej logike.

Netreba byt hnily, staci byt len zakerny.
Reply on: N/A #154:
Reálne... Kto s riadnym charakterom má potrebu toto urobiť historickému vozidlu? Alebo stále platí, že chrakter ľudí, čo to zachovávajú, hnije spolu s vozidlami?
Reply on: N/A #154:
Funkčná vzorka kindermafie a nepriazne osudu tomuto vravím 🙂
Reply on: 14TrM6226 #153:
Uskladnenie je stastnejsi pripad, horsie je ked Di Elcom sa zo svojho miesta teleportuje vedla dekla na podlahu, pretoze diely maju vlastne nohy..

Fotka opatovne nie je moja.
Reply on: upravovač fotiek #152:
Ak to chce človek urobiť dôsledne, tak určite v dielni. Ak to robí naša neslávne známa nepriazeň osudu, tak dielce sa dostanú akurát tak do súkromných "zbierok" alebo vedľa vozidla...

Taký Ikarus s číslom 4806 toho bol krásnym príkladom, keď kindermafia v Krasňanoch zaúradovala a museli sme zrazu prečíslovať 4804 na 4806. Jednoducho napochodovať do vtedy tzv. depozitára a ukradnúť si čo chcem a asi si to vystaviť potom doma v obývačke...

Tým však iba chcem povedať, že pokial to nerieši niekto seriózne v dielni, spôsob - krádež si vždy nájde svojich ľudí.

upravovač fotiek

Reply on: 14TrM6226 #151:
Tak už iba dúfať v pochopenie nadridených, aby to tým rukám umožnili - teda odsúhlasili. Lebo to nie je iba o vybratí. To je natiahnuť vozy do dielní (možno na tyči), vybrať diely, vozy vytiahnuť (na tyči), diely uskladniť.... To sú hodiny a hodiny práce.
Reply on: upravovač fotiek #150:
Určite sa nájdu. Veľa pôvodných dielov sa aj pri generálnych opravách odkladalo, väčšinou za účelom pre HV primárne.

Pokiaľ viem, pre 6604, resp. 6607 sa odložili aj pôvodné pomocné pohony, ktoré boli montované pred statickými meničmi od Siemensu.

A nie len to...

upravovač fotiek

Reply on: 14TrM6226 #149:
A sú v DPB ruky, ktoré by tie diely vymontovali a odložili?
Reply on: N/A #148:
Určite treba všetko z vyradencov použiť na diely. 6315, 6632 a 6624 taktiež.

Sú to síce jazdené vozidlá, no majú v sebe od GO mnoho nových, alebo repasovaných prvkov, ktoré nie su lacné a budú potrebné.
Reply on: 14TrM6226 #147:
Tym padom aj 6278 moze byt preznacena, snad posluzi aspon formou nahradnych dielov k dobremu ucelu, nielen pre 6309..
Aby tu nebol informačný šum formou namodro označeného evidenčného čísla 8144 a len údajom HV, tak treba doplniť...

SP 2025 - oprava na historické vozidlo s obnovou pôvodného výrobného náteru v červeno-krémovej schéme.

Zároveň doplniť číslo 6309 konečne a ak sa niekto odhodlá, uviesť aj administratívne vedenie pod číslom 6293. Pri K2S to bolo možné, tak môžme tu si myslím. 🙂
Reply on: N/A #141:
Ako užívateľ webu by som očakával, že zapísané údaje budú odrážať realitu, nie želania adminov s možnosťou "dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla".
Reply on: N/A #144:
Možno administratívne ostane ako 8144 a číslo sa zmení len na karosérii. Môžme len dúfať, aby to bolo číslo 6309 a nie 6293.
Som realne zvedavy, kedy pride k precislovaniu 8144.
Reply on: 14TrM6226 #142:
Ano, to ze 6617 pouzili ako klamstvo na to, aby dostali na nu financie z fondu premavkovych vozidiel je znama skutocnost a vdaka tomu tu vlastne je dodnes. Samozrejme fakt je dalsi ten, ze nikto poriadne nevedel, ako zle na tom je.

A k tomu zlemu stavu mi neda dodat s obrovskou satirou - Ten voz si sam uznal ze je na tom zle, tak najpevnejsi ram v oblasti trakcneho motora sa jednoducho zlomil a povedal si, s panom Bohom idem od Vas - No a trakcny motor sa prepadol do dejin kanala pod vozidlom.

Ked si to spojime s fotografiou ktora sa tu uz zjavila, tak aj ani to nie je uz uplne nepriestrelny a vtipno-tragicky dokaz toho ake vozidlo bolo vybrane, uz potom naozaj neviem.
Reply on: N/A #141:
Samozrejme, že by malo. Len tu sa hrá vždy na stranu Tr vs. TrM. Treba neutrálnu pôdu, napr. na stránke Transphoto. Obe vozidlá tam sú dlhé roky vedené ako historické, okrem 6617, ktorá v roku 2020 svietila ako premávková a aj tak bola pár mesiacov priamo v DPB evidovaná.

Samozrejme v tej dobe celá tá fantasmagória ohľadom oživovania 15 TrM bola len tichá cesta k oživeniu 6617, tá mala preto aj nejaký čas byť údajne v lunapark prevádzke na 44. Lenže to sa celé zmenilo na generálnu opravu, keďže vozidlo celé bolo dosť fatálne poškodené či už elektrotechnicky, alebo mechanicky.
Reply on: 14TrM6226 #140:
Pokojne aj nech 6617 zostane svietit, realne nam tu aj tak uz ziadna 15 TrM nezostava ak neratam 6624.

Ale myslim si ze by to malo byt rozdelene spravodlivo, ked je moznost dopisat nieco alebo pozmenit kartu vozidla.

Co sa u 8144 cudujem, ze popri doplneni jej rovno nedali povodne cislo, ci zamyslane cislo 6293.
Reply on: N/A #139:
Kým sa na technický stav historických vozidiel a ich historickú hodnotu nik nebude pozerať objektívne, tak 6607 minimálne tu, nezasvieti v modrej farbe. Bude tu žiariť na modro hníláč s jednotkou namiestou nuly v evidenčnom čísle 😉
Reply on: 14TrM6226 #138:
A rovno preznacit na modro aj 6607, ked uz sa riesi doplnenie popisu u 6309 ( a mozno aj rovno preznacenie na jej nove cislo ).
Azda by do popisu opráv bolo dobré zaradiť opravu na historické vozidlo. Už je to dlhšie známe a vozidlo nesie označenie namodro...