VozidláTrolejbusyŠkoda 14 Tr › #6207

Evidenčné čísla:
  1. 67
  2. 6207    od 1983
Typ: Škoda 14 Tr 01
Výrobca: Škoda, Ostrov
Výrobné číslo: 08394
Rok výroby: 1982
Sprevádzkovanie: 1.12.1982
Vozovňa: Hroboňova
Krasňany (depozitár HV)
Trnávka
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 12/2005)
BUSE BS 210/3.5, BS 212/4, BS 210/1 (od 12/2005)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Po vyradení z prevádzky v roku 2009 bolo vozidlo zachované do zbierky historických vozidiel DPB. V súčasnosti čaká na rekonštrukciu do pôvodného stavu.
Posledné záznamy o vypravení: 23.9.2009 212/3
14.9.2009 212/4
17.7.2009 207/7
21.3.2009 204
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #29:
Ja s tým nemám najmenší problém, odjazdil som s ňou dosť poobedných židákov na 212/8 😁
Reakcia na: trolejbus6207 #28:
Sranda. Tak to bys me si ju mali vazit.
Reakcia na: IBBI #26:
Výrobné číslo 6207-ky je 8394, kaunasská 335-ka (explzeňská 358-čka) má v.č. 8476
Reakcia na: IBBI #26:
Nič nezačínam motať. Áno, je novšia.
Reakcia na: Peter6607 #25:
A ta je novsia ako ta nasa nepremavkova 14tr01? Bo uz to tu zacinas motat.
Práve dnes zrejme dojazdila najstaršia premávková 14 Tr 01 na svete. 335 v Kaunase. Trolejbus stále voní novotou po VP a pravdepodobne bude ponúknutý na predaj.
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
+Peťo v #21

Ďakujem za doplnenie, sedí to teda zrejme s tým, čo som napísal. Zároveň som si všimol preklep vo svojom pôvodnom príspevku - narážal som samozrejme na obidve 14 Tr 0.

Ešte k tej 2579 - na transphoto.ru je uvedené vyradenie v 2016, takže vychádzal som z toho. Ale keďže je už zlikvidovaná, tak je to v podstate jedno.
Držme palce, aby tento krásny kus zostal zachovalý do čo najpôvodnejšej podoby, je to naozaj jedinečný kus. 👍
Reakcia na: fanatikmhd #19:
Ja som tam ešte neskôr písal. Vraj boli zlikvidované v rokoch 2012-2013.
Reakcia na: skopi #17:
2579 vo Vilniuse dojazdila v roku 2013 v rámci veľkého odstavenia najstarších trolejbusov. Zlikvidovaná bola v roku 2018, odvtedy je 6207 najstaršia na svete. V Čechách staršia 01 dojazdila v roku 1996, 14 Tr 0 sa nezachovala. Na Kryme pravdepodobne zostalo torzo 14 TrS.
To fakt ani v Cesku nemaju starsie niekde? A fakt sa nikde na svete nezachovala 14Tr0? To by bolo dost smutne.
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
+skopi - diky za info, fakt som ich nesledoval. Hej, tie prešovanky som myslel, ale fyzicky boli ešte nejaký čas, nie? Práve skrz tie snahy o záchranu.
Reakcia na: skopi #17:
Niekde (K-report?)som zachytil diskusiu tesne potom, čo tie dve exprešovské 14Tr0-ky #45 a #46 v Plovdive dojazdili a že bola snaha niektorú z nich dostať späť, bohužiaľ neúspešne, lebo ich stihli zošrotovať. Snáď by o tom vedeli niečo viac Vladimír alebo Laminátka...
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Vyzerá to tak, že pošli. Posledné dve jazdili v Plovdive, kde v 2012 trolejbusovú dopravu zrušili a teda asi neexistujú dôvody, pre ktoré by si ju tam nechali. Navyše, zatiaľ som sa nedopátral k žiadnej indícii, ktorá by hovorila, že ju niekam premiestnili, respektíve niekde uchovali, takže dovolím si tvrdiť, že s najvyššou pravdepodobnosťou bola zošrotovaná. Ak niekto vie viac, nech ma doplní.

V tomto kontexte je ale 6207 naozaj momentálne najstaršia preukázateľne dochovaná 14 Tr na svete. O málo staršia 14 Tr 01 ešte relatívne donedávna jazdila vo Vilniuse (2016), ale aj tá to už zrejme má za sebou.
Už tie z nultej série v Bulharsku pošli?
Rád by som ešte doplnil do “doplňujúcich info” že ide o najstaršiu dochovanú 14 Tr na svete🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #9:
To dúfam 🙂
Reakcia na: Viko #11:
Sanos je nalakovaný, robí sa na interiéri, ak sa niečo nepo***abre, do septembra by mal byť hotový 🙂
Už tento rok by mohla byť. Viem, že už ju pomaly dokončovali.
Reakcia na: trolejbus6207 #9:
Dávno nebolo počuť, v akom stave sú práce... Darí sa napredovať? 🙂