Evidenčné číslo:80
Typ: FBW Tr51 - Tüscher - Oerlikon
Výrobca: Franz Brozincević & Cie., Wetzikon (FBW); Tüscher & Co., Zürich; Maschinenfabrik Oerlikon (MFO), Zürich
Výrobné číslo: 2543
Rok výroby: 1945
Sprevádzkovanie: 1.8.1947
Nadobúdacia cena: 1 700 000 Kčs
Depo: Hroboňova
Trnávka (od 1956/1957)
Hroboňova (ako HV, od 2005)
Rekonštrukcie a úpravy: GO (1952)

Rekonštrukcia na historické vozidlo (199x - 2005) - vozidlo bolo rekonštruované do vystavovateľnej podoby bez elektrickej výzbroje.
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Dátum expedovania z FBW do MFO na dozbrojenie elektrickou výzbrojou: 10.8.1945

Po vyradení v roku 1963 sa dostal do rúk súkromného majiteľa vo Vajnoroch, odkiaľ bol v roku 1994 prevezený do areálu vozovne Trnávka. Vozidlu chýbal interiér a časť elektrickej výzbroje (zachoval sa motor, kompresor, odporovka, obe nápravy, ale bez poloosí). Pôvodne mal byť rekonštruovaný do roku 1995, ale jeho rekonštrukcia sa na dlhý čas zastavila. V roku 2005 boli pri oprave tohto trolejbusu použité diely z trolejbusu #78 (poloosi náprav).

V ďalšej fáze rekonštrukcie sa využijú aj diely z torza trolejbusu #79 nájdeného v roku 2014.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Plánuje sa do tohto trolejbusu namontovať elektrická výzbroj, alebo zostane len ako výstavný kus?
Reakcia na: ES499.0001 #1:
Áno, plánuje sa dokončiť rekonštrukcia, otázne je, kedy...
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Sú problémom sú peniaze, alebo ani nie je dostatok náhradných dielov?
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Dík za info.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Problémom je ako vždy kombinácia všetkého - peniaze, ľudia, diely aj dokumentácia
Ktoré časti výzbroje sa vlastne podarilo zohnať a čo zvyšné chýba? Celkom by ma to zaujímalo, keďže posledných cca 5 rokov je už reálny plán spojazdnenia na stole.

Mimochodom, nevie niekto, ako presne sa označujú farby, ktorými boli Oerlikony lakované? Pri lakovaní som osobne v roku 2005 nebol, ale zdá sa mi, že je to celkom pekne trafené. Ak niekto vie presne, vďaka za info👍
Reakcia na: Rába #6:
K tým farbám Vám skúsim odpovedať, ale je to môj osobný odhad iba a určite sa tu nájde aj niekto znalejší.

Keďže šlo o "západnú" výrobu, tak môžme sa pokojne baviť o klasickom RAL-840 systéme farieb.

Osobne odhadujem farbu RAL 9002 (strecha), RAL 1014/1015 (okenná časť) a RAL 3001/3002 (podokenná časť + dvere).

Keď už tu načrtol pán tému lakov, zaujímalo by ma, prečo sa vždy používalo len miešané lakovanie, keď pôvodné ČSN/STN vzorkovnice bolo možné použiť. #215 má jediná správne odtiene pre krémovú a červenú (ČSN 6050 a 8140). Tieto farby platili pri všetkych trolejbusoch a električkách do roku 1990. Potom sa prešlo na RAL 1014 a RAL 3020 ak sa naozaj nemýlim, pekne sa to dalo vidieť na trolejbusoch 14 Tr 08 vs. 10/6 v Bratislave. (1987 vs. 1990/91)

Tricky záležitosť bola slonovina pre Sanos, tam patrí odtieň ČSN 6003 ak ma pamäť neklame, no na našom i zlínskom (TMB) sú žial miešané, alebo RAL odtiene, ktoré nemajú možnosť konverzie z, resp. do ČSN/STN odtieňov.

Samozrejme, ja budem rád za prípadné doplnenie k môjmu komentáru.