VozidláAutobusyIkarus 435 › #4806/II

Evidenčné čísla:
  1. 4804    do júna 2017
  2. 4806II    od júna 2017
Typ: Ikarus 435.18
Výrobca: Ikarus Budapest
VIN: TRA435V4CS1SK0113
Číslo motora: D0826LUH10 1730755817181
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): BAC 14-15
BA-725HU
BA-733HU (od 2017)
Rok výroby: 1995
Sprevádzkovanie: 1.4.1996
Nadobúdacia cena: 5 611 213 Sk
Depo: Petržalka
Krasňany (depozitár HV)
Trnávka (od 2017)
Domovská linka: 68
Nehody: Požiar v motorovej časti na zastávke Nový most na linke 90 (25.12.1997)
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 120
Charakteristické znaky: Zelené fólie na čelnom skle.
Zelené osvetlenie v prednej časti vozidla.
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: V 6 - 11/2011 slúžil len ako záloha v prípade nedostatku vozidiel.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky v roku 2011 zachované pre zbierku historických autobusov. Autobus bol opätovne sprevádzkovaný pri príležitosti osláv 130 rokov bratislavskej MHD v septembri 2025.
Posledné záznamy o vypravení:
19.9.2025 M/1
6.9.2025 H130-A/9
16.6.2018 H56/1
17.6.2011 83/2
27.5.2011 93/8
26.5.2011 93/8
25.5.2011 93/8
13.5.2011 84/6
12.5.2011 84/6
9.5.2011 93/8
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ZiU9 #26:
Myslim si ze kazdemu je jasne, ze dlhodobo je prevadzka zhniteho vraku bez GO nerealna. Ale je rozdiel medzi tym ze tento fakt uznas, a pindanim na to ze ten voz pustili von "len aby bol Ikacik".

Taky koment je IMHO dno celej tejto burlivej diskusie o historicakoch ktora sa tu vedie poslednych par mesiacov, ale celkovo echapem vsetky tieto namietky voci rychlo spravenymi historicakmi na tejto stranke v poslednej dobe. Kazdemu je jasne (alebo aspon malo by byt), ze islo o rychlu opravu aby bolo co vystavit pocas oslav vyrocia, a ze toto ***nie je*** definitivny stav (ako uz napisal Viko, nie je vsetkym rokom koniec). Tieto rychloopravy posluzili na PR pre oslavy vyrocia, vsetci si pofotili a uzili si (teda okrem mna 🙃), nic sa nezlomilo ani nerozpadlo, vsetko je v poriadku, a teraz mozu prace pokracovat podla moznosti.
Reakcia na: martin6310 #25:
Súhlasím s ľudským pohľadom. Objektívne však treba uznať, že tie vozidlá su len preleštené vraky s opravenými agregátmi. Dobré je, že sú dochované, ale ich prevádzka v súčasnom stave je možná, rovnako ako pri 6702 len na príležitostné prevetranie a nie na pravidelné nostalgické jazdy. GO je nevyhnutná. Či chceme, alebo nie, tie hnilé časti naozaj nerobia dobrý dojem. Malá patinka, ok, miestami beriem, ale toto je fakt nereprezentatívne. Zospodu to vyzerá tiež dosť biedne. Ak sa to bude trvalo prevádzkovať takto a odkladanie veľkých opráv bude pretrvávať, tak to práve tie vozidlá zničí.
Reakcia na: TurboZmrd #22:
Príde mi veľmi neúctivé nadávať na prácu ľudí, ktorí z vlastnej vôle obetovali akékoľvek množstvo svojho voľného času a hádam aj iných prostriedkov na spojazdnenie Ikarusov.
Reakcia na: TurboZmrd #22:
Ako si sa dopracoval k "overenej" informácií, že 4122 máme mať zlomenú? 🤔
Reakcia na: trambus #18:
A rokom 2025 sa skončil svet? Bolo výročie, poladil sa exteriér aby bolo čo vystaviť, a v ďalších rokoch sa môže ďalej pracovať na opravách tohto vozidla podľa toho, koľko bude zdrojov a voľného času v dielňach.
Reakcia na: trambus #18:
Čo ti... To je ultrahniláč.
To radsej mali začať uplne opravovať a nie to pustiť von "len aby bol Ikáčik".

Ten interier je hanba. A ten chrumkavý pdvozok... echhhhhh... 4122 máme zlomenú len tak pre info. Nebudem sa cudovat, ak aj 4804 bude miestami zdeformovaná. Prevodovky oboch vozidiel by trebalo taktiez riadne vycistit a poopravit.

Reakcia na: Ecomat #19:
Stav, v akom sa tie vozidlá posielali do šrotu Vám príde ako pekný? Inak samozrejme, že na 2881 to pôsobí ako pôsobí. Zadanie diela – GO znelo "do stavu po vyrobení". Keby niekto chce, tak aj úplne nový interiér dokáže patinovať. Napríklad spôsosobom, že do plne generálkovanej skrine dá pár pôvodných dielov len s menším rozsahom opravy. Ale to je skôr blbosť, keďže ide aj o technickú, nie len vizuálnu precíznosť.
Reakcia na: Ecomat #19:
Lenže kvalitný veterán by nikdy nemal byť robený v štýle čo najlacnejšie, len aby bolo, brzdy, pohon, dvere idú, snáď a to spraví STKčku, ako väčšina našich premávkových vozidiel.

Som mimochodom zvedavý na dĺžku platnosti tejto STK 🙂

Patina je mimochodom pekná vec občas, ale toto už je solídny stav ultimátneho vraku, ktorý sa skôr podobá pseudohistorickej hračke v podobe napr. 1218.
Reakcia na: trambus #18:
tak po prvé,
treba si uvedomiť že je fakt zázrak že tento voz vstal z mrtvych a za rekordne krátky čas bol v petržalskej dielni spojazdnený tak že to dostalo STKčku a nestal sa z neho len nehybný exponát na DOD ale môže aj voziť ludí, čo je si myslím celkom pokrok oproti tomu že dlhé roky sme tu vôbec nemali pojazdné Ikarusy dokopy žiadne

po druhé,
som typ človeka čo všeobecne má celkom rád nedokonalosť a za mňa je super že do zbierky historičákov pribudol takýto autentický kus ktorý v salóne dodnes nosí stav v ktorom dojazdil .. síce je to trochu kontrast vďaka tomu že zvonka je to celé naleštené ale za mňa dáva jazda v takomto salóne ovela autentickejší zážitok než napríklad ten Ik280 ktorý má interiér hádam komplet nový .. proste si tie vozy väčšina z nás nepamätá v cukríkovom stave ale zhumplované a zničené bratislavskou neúdržbou, kde bol každý kus iný a nenašiel si medzi tými vozmi dva rovnaké .. takto to má pre mňa ovela väčšiu hodnotu 🙂 nový voz vyrobiť vieš hocikedy ale nasimulovať opotrebovanosť asi ťažko
Nebudem nič hodnotiť ohľadne opráv atď. Ale môj subjektívny názor a zároveň rečnícka otázka je, naozaj má takto vyzerať historické vozidlo, teda veterán ?
Inac, kym sa bavime o tomto voze, neplanuje sa nahodou navrat jeho povodneho cisla? To ze ten voz existuje na papieroch 4806 beriem, ale z historickeho hladisku mi to pride celkom divne, ze by nosil cislo ktore v premavke nenosil. Ked 3350 moze byt administrativne vedena ako 350, tak snad aj v tomto pripade by slo precislovanie karoserie, nie?
Reakcia na: E479_1001 #12:
Lenže "plnohodnotná rekonštrukcia" zagitovaného vyradenca s opravenými agregátmi bude vždy jednoduchšia, než keby sa mala robiť zo stavu, že ďalších 10 rokov to bez dotknutia hnije pod holým nebom.
Reakcia na: N/A #11:
Presne o tomto je historické, alebo to nazvime "retro" vozidla pre 99% ľudí, ktorým to, že ho uvidia spraví radosť. Dobrý lak, dobrý stav motora a dobrý rám aby to nezhnilo skôr ako za dekádu. Všetko ostatné rieši pár jednotlivcov.
Reakcia na: E479_1001 #12:
Ja by som sa rád dožil aspoň zastrešenia, a aj to som optimista.
A keď sa už bavíme o konkrétnych vozidlách - aj 6617 mala absolvovať len kontrolnú prehliadku s možnou obnovou laku do stavu po vyrobení a jazdiť normálne ďalej na nočných linkách, spoločne s podobne opravenou 6207.

Zatiaľ čo poslednú menovanú našťastie zachránila prepadnutá podlaha, vozidlo ktorému venujem celý text doplatilo na svoj katastrofálny stav nosných konštrukcií, ktorý dokázala už pred časom uverejnená fotografia, ktorú som zaregistroval.
Myslím si, že vôbec nejde o to, že sa konečne niečo robí.

Samozrejme, že to teší, nakoľko s počtom ľudí ktorých máme, je to viacmenej zázrak.

Lenže tento zázrak funguje iba vtedy, ak sú vozidlá aspoň v stave takom, kedy naozaj stačí do nich investovať málo peňazí - čo si myslím, že určite nie je prípad 4122, 4806 a už vôbec nie už spomenutých konkrétnych trolejbusov.

Dopláca sa na to, že vozidlá dlhodobo stáli pod holým nebom, nerobilo sa s nimi nič a aj keď prebiehajú teraz pokusy ich aspoň prezentovať nejakým a možno funkčným spôsobom, tie následné investície, nielen z hľadiska financií ale aj ľudskej sily, budú mnohonásobne vyššie.

Dúfam, že sa raz dožijeme plnohodnotných rekonštrukcií, s dostatkom financií a personálu.
Reakcia na: Jak44 #10:
Prosím, ak zaplatíte po tejto ich "technicky dokonalej oprave" ich dalšie opravy, ktoré budú iba nutným následkom aktuálnych, tak prosím, vystačte si s ich podobou vrakov s (možno) funkčnými motormi a (možno) novým lakom. 😉
Reakcia na: Foltest #7:
Veľa šotoušov je na spektre. A tam bohužiaľ existuje iba možnosť "nič" alebo "dobré na 110%". 😅😂

Ja sa z Ikarusov aj keby boli opravené iba do stavu keď sa vyraďovali veľmi teším. Doplnia historickú epochu ktorá v Bratislave v prípade autobusov po odstavení CNG B741 chýba a zároveň sú taktiež dosť veľkou ikonou našej MHD.
Reakcia na: Foltest #7:
Nie je zlé, keď sa robia poriadne a nerezignuje sa na generálne opravy týchto vozidiel, ktoré to citeľne potrebujú.

Nemám problém, ak sa spraví riadna oprava ako pri 6505, alebo 275.

Netvrdím, že to má trvať tak dlho, lebo dodávateľská oprava s presnými podmienkami dokáže robiť divy (napr. 008 v Chomutove je krásne týmto spôsobom urobená - chýb som pri jazde ňou našiel minimum), no zároveň nie sme tak bohaté mesto, ktoré si môže na hodnotných vozidlách dovoliť robiť lacné a zbytočné opravy do provizórneho stavu "aby niečo bolo".

Možno to nie je úplne populárny názor, no uznávam kvalitu, nie kvantitu v tejto kategórii. Verím (možno naivne), že ak by boli peniaze, aj personál, tak sa robia vozidlá naozaj na 100% a azda aj na vlastné kapacity dielní.
Ja naopak sa velmi tesim ze uz sa opravuju Ikarusy 4xx. Bohuzial, tento rok nebudem mat prilezitost navstivit DOD, tak dufam ze budu prilezitosti ich stretnut aj v dalsich rokoch 👍