VozidláElektričkyGanz #121 - 127 › #104/II

Evidenčné čísla:
  1. 124
  2. 104    1926 – 1940
  3. 104II    od 1998
Typ: Ganz
Výrobca: Ganz Budapest
Rok výroby: 1910–1911
Sprevádzkovanie: 1911
Depo: Prístavná (dnes Pribinova)
Krasňany
Jurajov dvor
Súprava s vozidlom: súprava s motorovými vozňami #51 až 54 (1911 - 1925/1926)
Nehody: Nehoda z hasičským vozidlom na rohu Ružovej (Jesenského) ul. a Štúrovej ul. (24.12.1927)
Rekonštrukcie a úpravy: Rekonštrukcia na motorový vozeň, výzbroj s motormi Siemens D 612 (1926) - po rekonštrukcii bol prečíslovaný na #104.

Postavenie repliky motorového vozňa #104 na podvozku vyradeného historického vozňa #44 (1996 - 1998, novopostavený vozeň bol prvýkrát predstavený na otvorení zrekonštruovanej koľajovej križovatky na Kamennom námestí 31.7.1998)

Zmena červeno-bieleho náteru na historicky vernejší zeleno-sivý (leto 2015)
Doplňujúce informácie: historické vozidlo
Iné údaje: Motorový vozeň #104 bol vyradený v roku 1940 a nahradený päťokeňákom rovnakého čísla (neskôr #34).

V roku 1948 bol údajne na podvozku pôvodného vozňa #104 (mohlo však ísť aj o vozeň iného čísla) postavený päťokenný motorový vozeň #44, ktorý sa neskôr zachoval ako historický, ale v roku 1995 sa jeho skriňa neopraviteľne poškodila.
Posledné záznamy o vypravení:
6.9.2025 H130-E/1
25.9.2022 A/1
14.8.2022 A/1
17.7.2022 A/1
27.8.2020 A/1
13.5.2016 Objednávka
24.9.2015 Objednávka
23.7.2015 Objednávka
22.9.2013 H1/1
21.4.2013 H1
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Čo je s timto vozidlom? Už dlho nebolo vystavovane ani nejazdilo na metske hromadne dni.
Reakcia na: Samuelšotouš #1:
Je plne pojazdné, nebol zatiaľ dôvod ho vyťahovať do premávky.
Reakcia na: Samuelšotouš #1:
Snáď na 130. výročie MHD v auguste bude jazdiť (ak teda bude vôbec dáky program).
Je to leň replika, alebo naozajstná električka z roku 1910?
Reakcia na: Daniel7929 #4:
Replika postavená na ráme Päťokeňáku #44.
Reakcia na: ES499.0001 #5:
Ďakujem
Reakcia na: ES499.0001 #5:
Doplním, že upravenom ráme päťokeňáku č. 44. Pôvodný päťokeňák mal dlhšie plošiny. Replika Ganz č. 104 má aj určité odlišnosti oproti pôvodným päťokenným vozňom Ganz. Kto mal šťastie nahliadnuť do výkresov a dokumentácie, rozdiely uvidí.

Keby Bratislava nebola Bratislava, tak by sme mohli mať aj podobnú repliku šotvorokenného Ganzu, ktorý by reprezentoval časy monarchie. Jednalo by sa o repliku podobného charakteru ako Ganz č. 104. Nebola by úplne verná, ale dala by sa spraviť podobne pekne. Lenže Bratislava je Bratislava. Reálne toto mesto a tento podnik na to nemajú. Nie je výčitka voči nikomu konkrétnemu, iba konštatovanie reality. Ak by sa malo niečo vyčítať, tak asi mne, za to, že také veci navrhujem. Lebo zabúdam, že Bratislava je Bratislava. Alebo že navrhujem iné veci, ako napr. zastávku Centrum pod Manderlákom. Alebo iné veci. Zasa ide na mňa blbá nálada. Tak mi treba.