Kedy pridu dalsie autobusy?
						
						
						
						
					| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR NB 18 City | 1821 – 1830, 2841 – 2850, 4221 – 4240 | 2010 | 2010 | from 2022 | 40 | 
| 2. | SOR NB 18 City | 1831 – 1850, 2851 – 2870 | 2010 | 2010 – 2011 | from 2019 | 40 | 
| 3. | SOR NB 18 City | 2201 | 2011 | 2012 | — | 1 | 
| 4. | SOR NB 18 City | 1851 – 1858, 2202 – 2212 | 2012 | 2012 | from 2024 | 19 | 
| 5. | SOR NB 18 City | 1859 | 2012 | 2013 | 2021 | 1 | 
| 6. | SOR NB 18 City | 2213 – 2222, 4241 – 4255 | 2014 – 2015 | 2015 | from 2023 | 25 | 
| 7. | SOR NB 18 City | 2223 – 2232, 4256 – 4270 | 2015 | 2015 | — | 25 | 
| 8. | SOR NB 18 City | 1860 – 1868, 2233 – 2251, 4271 – 4274 | 2017 | 2017 | — | 32 | 
| Total | 2010 – 2017 | 183 | ||||
| Length | 18750 mm | 
|---|---|
| Width | 2550 mm | 
| Height | 2900 mm | 
| Height over air conditioning | 3110 mm | 
| Height of floor | 340 mm | 
| Wheelbase | 6180 a 6570 mm | 
| Doors | 5 | 
| Number of seats | 44 + 1
 43 + 1 (#4241+, #2213+)  | 
			
| Number of standing places | 106
 107 (#4241+, #2213+)  | 
			
| Design load | 150 + 1 | 
| Weight of unloaded vehicle | 14500 kg (1., 2. séria)
 15200 kg (1., 2. séria po zosilnení rámu) 15700 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212) 16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232) 16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)  | 
			
| Gross vehicle weight | 25500 kg (1., 2. séria)
 27000 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)  | 
			
| Engine | FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
 FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním  | 
			
| Continuous power output | 243 kW / 2050 rpm  (Cursor 8)
 243 kW / 2400 rpm (Cursor 8, #1851 - 1859, #2201 - 2212) 243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)  | 
			
| Piston displacement | 7790 cm3 (Cursor 8)
 8710 cm3 (Cursor 9)  | 
			
|---|---|
| Maximum torque | 1400 Nm / 1200 rpm | 
| Maximum speed | 80 km/h | 
| Transmission | ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
 ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)  | 
			
| Steering wheel | RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia | 
| Axles | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
 stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)  | 
			
| Tyres | 285/70 R19,5 (predná náprava)
 275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)  | 
			
| Air conditioner | Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
 Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015) Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017) Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)  | 
			
| Cooling capacity | 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
 2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) 2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)  | 
			
| Heating capacity | 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) | 
| 4229 | vehicle in service: 157 (85.8 %) | 
| 4232 | online: 106 (57.9 %) | 
| 4232 | today in service: 115 (62.8 %) | 
| 4237 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (4.4 %) | 
| 4221 | withdrawn vehicle: 26 (14.2 %) | 
| 1. | 2. | ||
|---|---|---|---|
| 2205 | 8014 | ||
| 4226 | 8011 | ||
						
						
						
						
 
						
 a aby bol zoznam úplný, ešte dodám piktogramické znázornenie miesta pre kočík na podlahe oproti druhým dverám a miestu zodpovedajúce čalúnené operadlo.
						
 
						
 
						
 
						
						
 
 
 ? To by som chcel vidieť, ktorý cifršpión by nechal takú faktúru preplatiť...
						
 
						
 
 
 
 
						
 X krát to tu bolo vysvetlené prečo išli tam kam išli a aj tak stále tá istá pesnička. 
						
 
						
 
 
						
						
 
						
.
						
 
						
						
Alebo 40 Diesel, 30 CNG. Tie počty strielam ale možné je všetko. Každopádne ja si osobne myslím, že čoskoro prídu ďalšie objednávky. 
 
						
 
						
						
						
 
						
						
						
Ma178rek