Kedy pridu dalsie autobusy?
						
						
						
						
					| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR NB 18 City | 1821 – 1830, 2841 – 2850, 4221 – 4240 | 2010 | 2010 | from 2022 | 40 | 
| 2. | SOR NB 18 City | 1831 – 1850, 2851 – 2870 | 2010 | 2010 – 2011 | from 2019 | 40 | 
| 3. | SOR NB 18 City | 2201 | 2011 | 2012 | — | 1 | 
| 4. | SOR NB 18 City | 1851 – 1858, 2202 – 2212 | 2012 | 2012 | from 2024 | 19 | 
| 5. | SOR NB 18 City | 1859 | 2012 | 2013 | 2021 | 1 | 
| 6. | SOR NB 18 City | 2213 – 2222, 4241 – 4255 | 2014 – 2015 | 2015 | from 2023 | 25 | 
| 7. | SOR NB 18 City | 2223 – 2232, 4256 – 4270 | 2015 | 2015 | — | 25 | 
| 8. | SOR NB 18 City | 1860 – 1868, 2233 – 2251, 4271 – 4274 | 2017 | 2017 | — | 32 | 
| Total | 2010 – 2017 | 183 | ||||
| Length | 18750 mm | 
|---|---|
| Width | 2550 mm | 
| Height | 2900 mm | 
| Height over air conditioning | 3110 mm | 
| Height of floor | 340 mm | 
| Wheelbase | 6180 a 6570 mm | 
| Doors | 5 | 
| Number of seats | 44 + 1
 43 + 1 (#4241+, #2213+)  | 
			
| Number of standing places | 106
 107 (#4241+, #2213+)  | 
			
| Design load | 150 + 1 | 
| Weight of unloaded vehicle | 14500 kg (1., 2. séria)
 15200 kg (1., 2. séria po zosilnení rámu) 15700 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212) 16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232) 16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)  | 
			
| Gross vehicle weight | 25500 kg (1., 2. séria)
 27000 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)  | 
			
| Engine | FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
 FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním  | 
			
| Continuous power output | 243 kW / 2050 rpm  (Cursor 8)
 243 kW / 2400 rpm (Cursor 8, #1851 - 1859, #2201 - 2212) 243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)  | 
			
| Piston displacement | 7790 cm3 (Cursor 8)
 8710 cm3 (Cursor 9)  | 
			
|---|---|
| Maximum torque | 1400 Nm / 1200 rpm | 
| Maximum speed | 80 km/h | 
| Transmission | ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
 ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)  | 
			
| Steering wheel | RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia | 
| Axles | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
 stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)  | 
			
| Tyres | 285/70 R19,5 (predná náprava)
 275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)  | 
			
| Air conditioner | Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
 Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015) Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017) Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)  | 
			
| Cooling capacity | 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
 2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) 2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)  | 
			
| Heating capacity | 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) | 
| 4229 | vehicle in service: 157 (85.8 %) | 
| 4231 | online: 93 (50.8 %) | 
| 4231 | today in service: 126 (68.9 %) | 
| 4237 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (4.4 %) | 
| 4221 | withdrawn vehicle: 26 (14.2 %) | 
| 1. | 2. | ||
|---|---|---|---|
| 2205 | 8014 | ||
| 4226 | 8011 | ||
						
						
						
						
 
						
 a aby bol zoznam úplný, ešte dodám piktogramické znázornenie miesta pre kočík na podlahe oproti druhým dverám a miestu zodpovedajúce čalúnené operadlo.
						
 
						
 
						
 
						
						
 
 
 ? To by som chcel vidieť, ktorý cifršpión by nechal takú faktúru preplatiť...
						
 
						
 
 
 
 
						
 X krát to tu bolo vysvetlené prečo išli tam kam išli a aj tak stále tá istá pesnička. 
						
 
						
 
 
						
						
 
						
.
						
 
						
						
Alebo 40 Diesel, 30 CNG. Tie počty strielam ale možné je všetko. Každopádne ja si osobne myslím, že čoskoro prídu ďalšie objednávky. 
 
						
 
						
						
						
 
						
						
						
Urbanway 2423
Na druhej strane ale súhlasím, že Otokary mali ísť v prvom rade do Trnávky (tá mala nové iba vozy #1861 - 1868 a to pritom vypravuje veľa celodenných kĺbových liniek) a Petržalky. JD podľa mňa v 1. dodávke nepotreboval žiadne nové vozy, stačilo tam preradiť niekoľko starších Sorov z Trnávky/Petržalky, ktoré by mohli jazdiť na špičkových linkách 59 a 75. Otokary sa do JD dali preto, aby sa mohli vyradiť Karosy, ale tie by mohli nahradiť aj staršími Sormi z iných vozovní. 20 a 20 ks malo ísť do Petržalky a Trnávky. Z 2. dodávky sa malo dať 15/20ks do JD a zvyšné vozy sa mohli rozdeliť medzi Trnávku a Petržalku.