VozidláAutobusy › Otokar Kent C 18,75

Úvod

Kĺbový nízkopodlažný autobus Otokar Kent C 18,75 pochádza z produkcie tureckého výrobcu Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi. Rad mestských autobusov Kent C (v krajine pôvodu označovaný ako Kent LF) bol vyrábaný od roku 2009, kedy bol na trh uvedený autobus dĺžky 12 metrov. V roku 2015 výrobca predstavil aj kĺbovú verziu modelu Kent C ponúkanú v dĺžkach 18 a 18,75 m. Mestské autobusy radu Kent boli postupne ponúkané s naftovým, CNG a elektrickým pohonom v dĺžkach od 10,8 do 21 m.

V roku 2019 sa víťazom verejnej súťaže na dodávku 70 nových kĺbových autobusov pre DPB stala spoločnosť Otokar s modelom Kent C 18,75. Pre krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bola rámcová zmluva s víťazom podpísaná až na jar 2021, kedy dopravný podnik zároveň objednal prvých 40 vozidiel. Dodané by mali byť na prelome rokov 2021/2022. Cena jedného vozidla je 254 950 €.

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2540 mm
Výška 3245 mm
Rázvor 5900 mm a 6740 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 39 + 1
Počet miest na státie 91 (pri 5 os./m2)
Celkový počet miest 130 + 1
Motor DAF Paccar MX-11 270, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec
Výkon motora 270 kW / 1600 rpm
Objem motora 10837 cm3
Krútiaci moment motora 1900 Nm / 900 - 1125 rpm
Nápravy predná: ZF RL, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Erdogan vyhral lebo dokazal lacnejsie ponuknut ako SOR - co zrejme v Libchachavach obchodaci ani neratali ze ich dokazu podliest este
Reakcia na: MLXO #10:
No a ak to SOR z fyzikálnych dôvodov nedokáže splniť, mal byť vyradený.
Reakcia na: si #12:
Veď samozrejme, nemusíme za týmto účelom ísť do porovnávania oranžových a červených Citelisov. A práve tento sedadlový parameter (39 oproti 43-44) tiež hovorí v prospech lepšej obsaditeľnosti Erdoğanu.
Reakcia na: MLXO #11:
no to by si sa divil.... skus si len porovnak obsaditelnost napriklad karosy B73x a ekvivalnetu LC73x (inac povedane, cim viac sedadiel a cim pohodlnejsich, tym nizsia celkova obsaditelnost)
Reakcia na: HORVI #5:
To by mala ale logika vypľuť, že pri vozidlách rovnakej dĺžky, šírky a teda +/- identickej úžitkovej plochy nemôže byť rozdiel v obsaditeľnosti 15%
Reakcia na: S499.1023 #4:
Ak ma pamäť neklame, tak v zadaní bolo uvedené 5 na m2
Reakcia na: Petto #7:
A to, že som to tam napísal, odkiaľ som to zobral, aby vedeli. To.
Reakcia na: Petto #6:
Aha. A preto vyhral Erdögan?
Reakcia na: S499.1023 #4:
To slo ruka v ruke. SOR a konexie v DPB.
Reakcia na: Petto #3:
Ja som tú kapacitu pozeral z tejto stránky.
Skopírované: Počet miest na sedenie 44 + 1
43 + 1 #4241+, #2213+)
Počet miest na státie 106
107 #4241+, #2213+)
Celkový počet miest 150 + 1
Reakcia na: Petto #3:
To je chyba zadávateľa, že si neurčil vlastnú metodiku výpočtu kapacity.
Reakcia na: HORVI #1:
SOR pouziva nerealnu kapacitu 8 stojacich ludi na m2. Otokar ma iny vypocet. ADD2 Otokar ma o dost lepsi priestrannejsj interier. Siroky klb i za nim priestor oproti 3.dveram.
Reakcia na: HORVI #1:
Nie je šírka ratana na 8osob na meter???
Ten Otokar má menej miest na sedenie ako kĺbový SOR a aj menej miest na státie, čiže má celkovo menej miest ako kĺbový SOR.