VozidláAutobusy › MAN NG 313Kĺbové 18-metrové autobusy MAN NG 313 (A 23) nemeckého výrobcu MAN sa vyrábali v rokoch 1998 až 2004. Výroba prebiehala v závodoch MAN v Nemecku a Poľsku. Ich nástupcom bol v roku 2004 inovovaný rad autobusov s označením Lion's City.

Bratislavský dopravný podnik si zaobstaral v roku 2019 päť ojazdených autobusov tohto typu pôvodom z rakúskeho Klagenfurtu pre rýchle rozšírenie vozidlového parku autobusov v súvislosti s modernizáciou Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.


MAN NG 313 v stave po dodaní

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. MAN NG 313 3201 – 3205 2003 – 2004 2019 5
Spolu: 2003 – 2004   5

Technické parametre

Dĺžka:17950 mm
Šírka:2500 mm
Výška:2985 mm
Výška podlahy:340 mm
Rázvor:5105 mm a 6770 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:45 + 1
Počet miest na státie:100
Celkový počet miest:145 + 1
Pohotovostná hmotnosť:16850 kg
Celková hmotnosť:28000 kg
Motor:MAN D 2866 LUH, Euro 4, naftový, vodou chladený radový 6-valec
Výkon motora:228 kW
Objem motora:11967 cm3
Maximálna rýchlosť:72 km/h
Prevodovka:VOITH, automatická
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické

Katalóg vozidiel

3201 3202 3203 3204 3205

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3205odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Andydnes, 11:10  +2#37 Re:
Reakcia na #36 od Mirtschi:
Nevyradených Karos je 25. Týchto autobusov je 11, hádaj aká je správna odpoveď. 😉
Mirtschidnes, 11:03 #36 Re:
Inak tieto vozidlá a tie Solarisy z Berlína dostanú aj bratislavský červený náter, alebo po skončení výluky sa s nimi už nepočíta? To by radšej sa potom mohli zbavit posledných Karos B741 a najstarších SORiek NB18.
tbusabustram660914.6.2019 19:56 #35 Re:
Reakcia na #33 od marek1978:
Bolo to tam, pravdepodobne sa skúšala vysielačka a funkčnosť prihlasovania
Public Transport14.6.2019 16:28 #34 Re:
😞
marek197814.6.2019 16:14 #33 Re:
Reakcia na #31 od Public Transport:
skuska TIS
mirec24014.6.2019 16:06 #32 Re:
Reakcia na #31 od Public Transport:
To sa ti asi len snívalo 😁 ale nie, platí len to čo vidíš na vlastné oči alebo na virtuálke, nie vo výprave.
Public Transport14.6.2019 15:37 #31 Re:
3202 už dnes v premávke!
S499.102312.6.2019 14:33 #30 Re:
Reakcia na #29 od Sor23:
Tak keď to vieš, prečo sem pletieš intercooler, ktorý nemá nič spoločného s prehrievaním vozidiel?
Sor2312.6.2019 13:43 #29 Re:
Reakcia na #28 od S499.1023:
Áno, veľavážený pane.
S499.102312.6.2019 7:10 #28 Re:
Reakcia na #27 od Sor23:
Tak ešte raz, vieš (bez Gúgľa a Viktorovej pédie), čo je to INTERcooler, aký je jeho účel a že takmernemá vplyv na chladiacu sústavu motora?
Sor2312.6.2019 4:01 #27 Re:
Reakcia na #26 od S499.1023:
Pýtam sa konkrétne, že prečo je pri vozidlách Solaris Urbino 10,kde je Intercooler taký poruchový, inak sa pýtam pri starých busoch na klasický chladič.
S499.102311.6.2019 15:59 #26 Re:
Reakcia na #25 od Sor23:
A ty vieš, čo je intercooler alebo si to len tak strelil od boku, lebo je to také sexy slovo?
Sor2311.6.2019 8:42 #25 Re:
Reakcia na #20 od Mike:
Prečo majú autobusy tak problém s teplotou, že intercool3r to nedokáže uchladiť?
Petto10.6.2019 10:37 #24 Re:
Tieto vozidla maju 2 nadrze / krytky za klbom. Obe je na naftu ? Adblue asi v tychto starych vozoch este nebolo.
Mike10.6.2019 10:13 #23 Re:
Reakcia na #22 od Petto:
Ale aj z tých, čo to robia na stálo. Je x takých, ktorým je úplne jedno čo jazdia (akú linku) a odjazdia všetky bez frflania a bez rozdielu. A potom sú pochopiteľne takí, ktorí majú niektoré linky radšej a iné menej. A z tejto skupiny sú aj takí, ktorí majú tiež radi rôzne x-ky, náhradné a mimoriadne dopravy.
Petto10.6.2019 9:20 #22 Re:
Reakcia na #20 od Mike:
Nie kazdy robi sofera ako hobby 😁
Dispecer9.6.2019 16:05 #21 Re:
Zhodou okolností už o 3 týždne (25.6.) bude update, kde sa objavia tie autobusy ešte v službách STW.
Mike9.6.2019 15:07 #20 Re:
Reakcia na #13 od Ričard:
A ináč ako často meníš zamestnanie? Ja som zrovna jazdil vtedy X4ku (Malá Scéna - Karlova Ves) 3 dni posebe a keby bolo treba, tak by som odjazdil aj 6 dní posebe. A to som behal na B741 cng a ik 435 v poslednom štádiu rozkladu. Vonku bolo cez deň 35 stupňov takže ak som nechcel aby tie vozy vyvreli, tak som celú cestu išiel tak max. 40 -45 kmh a zrýchľoval som veľmi pomaly.
Oproti tomu s týmito Manmi to bude deluxe.
Viko9.6.2019 14:32 #19 Re:
Reakcia na #13 od Ričard:
Spokojnosť so šoférovaním nejako ovplyvňuje, keď je autobus vo vlastníctve podniku desať rokov a nie desať dní? To sú mi veci... 🤔
henko1519.6.2019 14:31 #18 Re:
Ospravedlňujem sa za dva posty za sebou, ale ešte mi napadlo, vieme ako je vyriešené otváranie dverí? Prvé dvoje manuálne a ostatné fotobunka s dopyt, alebo okrem predných všetky fotobunka s dopytom, alebo všetky dvere dokáže aj šofér ovládať (zablokovanie fotobunky tlačidlom kočíka nerátam)