VozidláAutobusy › MAN NG 313Kĺbové 18-metrové autobusy MAN NG 313 (A 23) nemeckého výrobcu MAN sa vyrábali v rokoch 1998 až 2004. Výroba prebiehala v závodoch MAN v Nemecku a Poľsku. Ich nástupcom bol v roku 2004 inovovaný rad autobusov s označením Lion's City.

Bratislavský dopravný podnik si zaobstaral v roku 2019 päť ojazdených autobusov tohto typu pôvodom z rakúskeho Klagenfurtu pre rýchle rozšírenie vozidlového parku autobusov v súvislosti s modernizáciou Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.


MAN NG 313 v stave po dodaní


MAN NG 313 po prelakovaní do bratislavského náteru

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. MAN NG 313 3201 – 3205 2003 – 2004 2019 5
Spolu: 2003 – 2004   5

Technické parametre

Dĺžka:17950 mm
Šírka:2500 mm
Výška:2985 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Rázvor:5105 mm a 6770 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:45 + 1
Počet miest na státie:115
Celkový počet miest:160 + 1
Pohotovostná hmotnosť:16925 kg
Celková hmotnosť:28000 kg
Motor:MAN D 2866 LUH, Euro 4, naftový, vodou chladený radový 6-valec
Výkon motora:228 kW / 1900 rpm
Objem motora:11967 cm3
Maximálna rýchlosť:72 km/h
Prevodovka:VOITH, automatická
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické
Nápravy:predná: MAN V9-72L, tuhá
stredná, MAN HONP 1300, portálová, vlečená
zadná: MAN HONP 13100, portálová, hnacia
Pneumatiky:275/70 R 22,5

Úpravy

Pred uvedením do prevádzky bol do vozidiel nainštalovaný optický a akustický informačný systém firmy BUSE. Vozidlá boli postupne prelakované do bratislavského červeného náteru. Ako prvé prešlo zmenou náteru vozidlo #3201 ešte pred zaradením do premávky.

Prevádzka

Autobusy boli zaradené do vozovne Jurajov dvor a do premávky boli nasadené od 24. júna 2019. Spočiatku boli nasadzované počas špičiek na linky 75 a 59.

Katalóg vozidiel

3201 3202 3203 3204 3205

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3204nevyradené vozidlo
3205odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mirec24013.7.2019 10:25 -1 +1#53 Re:
Reakcia na #52 od Durkø4941:
Ale však ja viem že tam voda za normálnych okolností nemá byť, inak by som to vtedy ani nefotil.
Durkø494113.7.2019 1:34 -1#52 Re:
Reakcia na #47 od mirec240:
To nema s chladenim nic spolocne.Pytal som sa majitela vozu.Zle tesnenie tam je.Ked pusti klimu tak tam natecie tej vody viac.
Ma178rek27.6.2019 22:57 #51 Re:
Reakcia na #50 od mirec240:
ak by tam šla chladená voda mohla by to byť účinnná klíma 😃 😃 lebo aj tak najviac tepla ide cez sklá takže 😃
mirec24027.6.2019 20:44 #50 Re:
Reakcia na #49 od Ma178rek:
3204 za druhými dverami. V podstate to nevadí, len sa kvôli tomu zarosilo celé okno.
Ma178rek27.6.2019 20:28 #49 Re:
Reakcia na #47 od mirec240:
to kde prosím ťa? 😃 😃
S499.102327.6.2019 20:21 -1 +1#48 Re:
Reakcia na #45 od BMko:
Keď som kdesi napísal, že to budú najlepšie busy v Bratislave bez ohľadu na vek, bol som tuším omínuskovaný 😁 . Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg je totiž NEJAKÝ výrobca autobusov
mirec24027.6.2019 14:55 -1 +2#47 Re:
Dvojité sklo - spôsob chladenia pomocou vrstvy vody? 😮 🤔

BMko27.6.2019 7:40  +2#46 Re:
Reakcia na #38 od kohut2012:
Standard by mal byt pri kupe klimatizacie dvojsklo a nie jedno sklo ako je to u SORu standard. Zbytocne tepelne straty a zvysena spotreba PHM a opotrebovanie AC. A pravidelna polrocna prehliadka AC, vymena filtrov a kontrola tlaku media a tesnost sustavy. A autobus nebude mat nikdy problem s klimou
BMko27.6.2019 7:34  +3#45 Re:
Vetranie je na tychto MANoch zabezpecene v pripade zavady na AC cez nedzove stresne vetraky a istotne aj pridavne fukare schovane v bocniciach. Stresne vetraky su ovladane od vodica cez servomotorcekom aby substrat zbytcne neotvaral okna a aby mala zmysel ta klima. Tieto MAN vozidla mali aj ofuk dveri, kvoli znizovaniu strat na teplote interieru od vrchnej casti. Osobne si myslim, ze to je vyborna kupa. Nakolko som jazdil na tychto strojoch a je to nezmar. Dokonca by som povedal ze je to blbovzdorny autobus.
810zssk27.6.2019 0:06 #44 Re:
Preco bol vcera von iba jeden kus?
Andy25.6.2019 9:53  +4#43 Re:
Reakcia na #42 od tbusabustram6609:
Čiže majú neotvárateľné okná, ako písal pôvodne kohut2012, ktorému si odpísal, že nemajú žiadne okná, nie len neotvárateľné. 😃
tbusabustram660925.6.2019 8:00 -2#42 Re:
Reakcia na #40 od Andy:
Hovorím o tom že nemajú na nich výrezy kde by sa dali otvoriť, to sa samozrejme počíta. Nemá to ani vetráky strešné.
S499.102324.6.2019 21:39 -1 +2#41 Re:
Reakcia na #39 od tbusabustram6609:
Nemajú okná? No totok! Tak potom sú to asi kontajnery a nie autobusy!
Andy24.6.2019 20:31  +6#40 Re:
Reakcia na #39 od tbusabustram6609:
A čo je tam to priesvitné, čo sa dá rozbiť? 😁
tbusabustram660924.6.2019 19:18 -8#39 Re:
Reakcia na #38 od kohut2012:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]

kohut201224.6.2019 13:25 -1 +2#38 Re:
Velke plus za klimatizaciu a neotvaratelne okna, to by mal byt standard aj pri kupe novych vozidiel.
Andy16.6.2019 11:10  +2#37 Re:
Reakcia na #36 od Mirtschi:
Nevyradených Karos je 25. Týchto autobusov je 11, hádaj aká je správna odpoveď. 😉
Mirtschi16.6.2019 11:03 #36 Re:
Inak tieto vozidlá a tie Solarisy z Berlína dostanú aj bratislavský červený náter, alebo po skončení výluky sa s nimi už nepočíta? To by radšej sa potom mohli zbavit posledných Karos B741 a najstarších SORiek NB18.
tbusabustram660914.6.2019 19:56 #35 Re:
Reakcia na #33 od marek1978:
Bolo to tam, pravdepodobne sa skúšala vysielačka a funkčnosť prihlasovania
Public Transport14.6.2019 16:28 #34 Re:
😞