VozidláTrolejbusy › Daimler - Stoll #1 - 4Dňa 19. júla 1909 začala premávku Bratislavská elektrická autobusová linka do Vydrickej doliny (Pozsony - Vödricvölgyi Villamos Automobil Vonal - PVAV) s otvorenými vozidlami systému Elektro - Daimler - Stoll #1 - 4 vyrobenými vo firme Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt. Štyri letné trolejbusy boli zakúpené za 76000 korún.


Daimler - Stoll #1 - 4

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Daimler - Stoll 1–4 1909 1909 1915 4
Spolu: 1909   4

Technické parametre

Dĺžka:4900 - 5500 mm
Šírka:1800 mm
Rozvor:3500 mm
Počet miest na sedenie:24 + 1
Počet miest na státie:0
Celkový počet miest:24 + 1
Pohotovostná hmotnosť:cca 3000 kg
Elektrická výzbroj:priama, odporová
Motor:Lohner - Porsche
Výkon motora:15 kW
Počet motorov:2
Celkový výkon:30 kW
Maximálna rýchlosť:15 - 18 km/h

Opis

Oceľový podvozok niesol drevenú skriňu s troma otvorenými oddielmi výlučne pre sediacich cestujúcich. V prípade nepriaznivého počasia pasažierov chránili rozvíjateľné plachty upevnené koženými remeňmi pri nosných stĺpikoch karosérie. Pohodlie počas jazdy v dvojnápravovom trolejbuse zabezpečovalo listové vypruženie pojazdu. Oceľové kolesá mali obutie z gumových obručí, v nábojoch zadných kolies umiestnili elektromotory poháňajúce vozidlo. Trakčný prúd privádzal z dvojvodičového trolejového vedenia špeciálny vozík systému Mercedes - Stoll s prívodným káblom ku skrini trolejbusu. Vodič sedel nad prednou nápravou uprostred čela karosérie oddelený od cestujúcich polovičnou sklenou stenou. Vyfarbenie trolejbusu bolo svetlosivo-biele so zlatým nápisom PVAV.

Prevádzka

Vozidlá v letnom vyhotovení slúžili na dvojstopej trati od Palugyayiho paláca pod Hlavnou stanicou na Železnú studničku v prípade priaznivého počasia. Vďaka častým preventívnym opravám motora boli v prevádzke po motorickej stránke takmer bezporuchové. Vyskytli sa však početné prasknutia gumových obručí, ktoré skomplikovali prevádzku vozidiel a pripísali sa ku úpadku spoločnosti.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky štyri otvorené trolejbusy boli vyradené po skončení prevádzky trolejbusovej trate na Železnú studničku v roku 1915. Neúspechom sa tak skončil prvý pokus prevádzkovať trolejbus v Bratislave.

Katalóg vozidiel

1 2 3 4

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 4 (100%)

Legenda

4vyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.