Nebola este urobena objednavka,ze ?
V roku 2021 sa výrobca SOR Libchavy stal víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových 12-metrových autobusov s naftovým pohonom. Na základe podpísanej rámcovej zmluvy bude môcť DPB nakúpiť do 80 týchto autobusov. Prvých 63 vozidiel bolo objednaných koncom januára 2022. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 238 500 € bez DPH.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR NS 12 diesel | 2501 – 2563 | 2022 | 2022 | — | 63 |
| Spolu | 2022 | 63 | ||||
| Dĺžka | 12000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 2995 mm |
| Výška podlahy | 340 mm |
| Rázvor | 5900 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 30 + 1 |
| Počet miest na státie | 73 |
| Celkový počet miest | 103 + 1 (8 os./m<sup>2</sup>) |
| Pohotovostná hmotnosť | 11100 kg |
| Motor | FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6E, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
| Výkon motora | 210 kW / 2500 rpm |
| Objem motora | 6728 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 1000 Nm / 1250 rpm |
|---|---|
| Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
| Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1020B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | Eberspächer Sütrak AC 520 IV
Eberspächer Sütrak K 403-E (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 30 kW (AC 520 IV)
6 kW (K 403-E) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 30 kW (AC 520 IV) |
| 2501 | nevyradené vozidlo: 63 (100 %) |
| 2501 | online: 46 (73 %) |
| 2501 | dnes v premávke: 56 (88,9 %) |
.
. Tak jedine 25xx ak nechcu kuskovat v style 2051+ , 2131+,
Aký červený prúžok myslíš?
. Vykroj z Otokaru.
V porovnaní napr. s kresbou Otokaru, kde je nad čiernou plochou červený prúžok a potom ešte vidno okraj bielej strechy (ale ok, môže to byť jej samotným tvarom).
Ale tak fotka môže skreslovať.
Nikto mi nevie povedať prečo a už som skúšal všetko s chromom spraviť.


však už mali byt tu…
Podľa verejného obstarávania je dodávateľ povinný dodať ich do 30.9.2022. To ešte nebolo.
sme zvedavý 
však cez prázdniny nikto nerobil ako ja asi
ale nejaké screeni sú tunak.
https://www.facebook.com/groups/368133181566/permalink/10158315241751567/
.
), ale chápem, že kvôli bezpečnosti to nejde. Problémom dlhého zatvárania dverí je aj to, že ak ich vodič opätovne otvorí (dobiehajúci/privretý cestujúci), tak potom zase trvá 10 sekúnd, kým sa zavrú. Akože u Otokarov, či NB12 je to v pohode, ale u NS12 a FCLEI sa tie dvere zatvárajú neskutočne dlho, Urbanwaye ale aj napr. viedenské C2 to majú asi najlepšie vyriešené.
Aj keď ten režim mi príde nadbytočný.
Rovnako tak aj SOR NB 18 v časti "Prevádzka" má napísané, že niektoré vozidlá boli z JD preradené do Petržalky.
Ma178rek