Diskusné fórum

Výsledky vyhľadávania

Reakcia na: zakaznik #249843:
Oni ju už možno ani rušiť nemusia - nestačilo by uplatniť znenie § 47a ods. 4 zákona 40/1964 ? "Ak sa do troch mesiacov od uzavretia zmluvy (...) zmluva nezverejnila, platí, že k uzavretiu zmluvy nedošlo."
Totiž, zmluva bola uzavretá 20.12.2023, na konci má napísané "Neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy je Príloha č. 1-7" a tie prílohy sú dodnes nezverejnené 😉 Ako na to hľadí právo?
Re: #249245 micenzo & #249241 Lubomirkos:
Páni, a zaregistrovali ste vôbec, že od 1.1.2024 vykonáva DPB činnosti podľa novej zmluvy s mestom, kde žiadna zimná údržba zastávok nefiguruje a teda ju ani nemá financovanú? Ešte pri zastávkach električiek sa to dá chápať ako údržba električkovej dráhy, ale pri zastávok autobusov k tomu DPB naozaj nič nezaväzuje.
Reakcia na: Ike #248536:
"len 8"
Potom príde bič 😈

Objednávateľ má právo na zaplatenie zmluvnej pokuty do výšky 50,- EUR za každý deň omeškania až do splnenia povinnosti v prípade, že zo strany Dopravcu dôjde k porušeniu bodu 6.11 písm. c) a 6.11. e) tejto Zmluvy.
https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/70324.pdf

Dopravca je povinný každoročne, minimálne 2 krát v roku, najneskôr do 31. marca a do 30. septembra bežného roka, predkladať Objednávateľovi návrhy na optimalizáciu siete liniek MHD, minimálne 10 najmenej výkonných liniek, alebo neefektívnych úsekov ostatných liniek a súčasne zoznam liniek, úsekov alebo spojov, u ktorých Dopravca eviduje nedostatok prepravnej kapacity.
....
Objednávateľ sa do 31. mája a 30. novembra bežného roka vyjadrí k návrhu Dopravcu na optimalizáciu siete liniek MHD s cieľom zefektívniť objednané služby vo Verejnom záujme v danom roku a určiť rozsah objednávky pre ďalší kalendárny rok podľa bodu 8.7 tejto Zmluvy.
🙃
Reakcia na: Mhr1 #248434:
Pre začiatok rozlišujme, či ide o externého alebo interného dopravcu. Interný dopravca je taký, ktorého vlastníkom jej verejný obstarávateľ, pričom majetková účasť je minimálne taká, aby mohol tohto dopravcu ovládať minimálne takým spôsobom, ako svoje organizačné útvary.

Ďalej rozlišujme typ dopravy, či je prevádzkovaný na základe obchodnej stratégie daného dopravcu - teda prevádzkovanie dopravy napĺňa jeho obchodné záujmy - tzv. komerčná doprava, alebo doprava na komerčnej báze, alebo či ide o zabezpečenie práv občanov v zmysel dopravnej obslužnosti - dopravu objednáva objednávateľ - ide o dopravu vo verejnom záujme.

A potom sa bavme o type zmluvy, či ide o zákazku alebo koncesiu, teda, či je nákladové riziko na strane dopravcu, alebo je nákladové riziko na strane objednávateľa.

Takže nie je to len buď/alebo ale je to až trojrozmerná matica.
Reakcia na: Cancer #248422:
Pri RegioArrive je problém v objednávateľovi ktorý od dopravcu, pravdepodobne v rámci nejakej formy klientelizmu, nevyžaduje plnenie zmluvy a bez sankcií akceptuje že dopravca dodáva niečo iné než si BSK objednal. To nijak neimplikuje ako by tento model vyzeral v prípade MHD, kde je objednávateľom mesto (aj keď pozerajúc sa na stavbu petržalskej radiály by som moc nádeje do toho nedával :D).
Reakcia na: Andy #248379:
Tých 15 miliónov je aj so započítaním odvodov zamestnávateľa? Ono je to jedno, mesto nemá 15 miliónov ročne na DPB a nič nesvedčuje, že ich v tomto volebnom období bude mať.

Zvýšenie hrubej mzdy na 2000€ by síce pomohlo zvýšiť nábor nových vodičov, ale nezastavilo by to odchod súčasných. Problém je nielen vo výške mzdy, ale aj vo fungovaní DPB. Okrem zlých medziľudských vzťahov sú nároky na odrobené hodiny a rozvrh služieb nezlučiteľné s fyzickým a psychickým zdravím. Jednoducho ten nápor málokto vydrží. Nehovoriac o tom, že takýto životný štýl nebude dlhodobo šoférovi DPB tolerovať žiaden partner.

Tým, že vedenie DPB včas nezachytilo trend hromadného odchodu do predčasného dôchodku a nespravilo opatrenia, vznikol taký nedostatok šoférov, že aj tých zostávajúch zoderú v priebehu nasledovných mesiacov, pretože nedokážu dostatočne rýchlo nabrať a zaškoliť nových. Zavádzajúce informácie o príjmoch síce prilákajú nových ľudí, ale tí po odpracovaní zmluvy a zistení reality v DPB odchádzajú zo zvýšenou kvalifikáciou robiť inde.

Zjavne si tam nikto neuvedomil neúprosnú demografiu, jednoducho na pracovný trh neprichádza toľko nových mladých ľudí a konkurenční zamestnávatelia šoférov v súkromnom sektore (v logistike) dokážu mzdy navyšovať pružnejšie.
Reakcia na: color #247861:
Nič sa neboj, z dôvodu personálnej poddimenzovanosti magistrátu boli objednané ďalšie konzultačné služby pre oblasť riadenia projektov.
https://zverejnovanie.bratislava.sk/bratislava/zmluvy/magts2300260/
Reakcia na: 810zssk #247020:
V skutočnosti to záleží od toho, pri akom akte dôjde uzatvoreniu zmluvy o preprave cestujúceho, pričom pp sú de jure ustanovenia tejto zmluvy.

Ak sa nemýlim tak pri pp IDS BK ne zmluva uzatvorená nástupom do vozidla, ako je to v zssk neviem, som na mobile. Ak pri nástupe, tak cestujúci de facto uzatvorí dve zmluvy, ktoré musí dodržiavať. Ak pri kúpe lístka, tak potom pri ids BK platí len ids.
20. deň pokuty sa neráta Arrive, čo mi nereaguje na mail o vyvalenom označníku, a teda absentuje akákoľvek informácia na zastávke Senec, Boldocká cesta, pričom podľa zmluvy to má byť do 24 hod. napravené.
Reakcia na: Ike #246241:
v kazdom pripade ak si niekde kupujem nehnutelnost na byvanie, tak si o danom mieste pred podpisom zmluvy zistim co sa da a idealne tam aj nejaky cas stravim podla moznosti vo vsetkych dennych (a nocnych) dobach aby som mal aspon tusenie kde to asi chcem ist byvat... jasne, ak sused prave pred tyzdnom strcil kohuta do polievky a noveho bude mat az o mesiac, alebo prave prebieha nejaka vyluka (pripadne rekonstrukcia vzletovej drahy letiska 😃 ) ci su uzavrete vecerne podniky z dovodu rozhodnutia hygienika tak nemusim obsiahnut vsetky hlukove stopy daneho miesta, ale pristahovat sa na nejake miesto a potom sa stazovat na hluk ktory tam bol pritomny uz predtym nez som tu nehnutelnost nadobudol....
(ja inac ako obdobny priklad ako spomina Ecomat v #246242 povazujem rendez a stazovanie sa prevazne novych obyvatelov na hluk zo zriadovacej stanice ktora v tejto lokalite je viac nez 100 rokov.....)
Reakcia na: Ike #246155:
U sukromnika by neexistovalo "mega mega mega vela zbytocnej prace" - ak tu pracu raz treba urobit nie je zbytocna, hlavne ked obmedzi obyvatelov/cestujucich. Mesto a DPB ma povinnost zabezpecit svoje sluzby ked za to vybera dane a poplatky. Nikto mi predsa z nich nevrati za ten den dane ci?

Mne ked raz prisiel dodavatel do roboty a podla neho bola mega mega mega zbytocna praca vypisat a podpisat jednu A4 na vstup do budovy. A nebolo "tutu nunu zbytocna pracicka, chudatenko zmenime vsetko len kvoli tebe" - bol tam okamzity blacklist a vypoved dodavatelskej zmluvy.

Takze namiesto vyhovoriek pekne makat.
Modernizácia tratí pri Bratislave na 200 km/h. sa má podľa zmluvy dokončiť tento rok, ale stavbári nemajú ani stavebné povolenia. Pracuje sa iba v úseku pri hranici s Českom. Najväčší železničný projekt regiónu za posledných 20 rokov sa oneskorí.

https://e.dennikn.sk/minuta/3277319/
Reakcia na: Joyki #245271:
Ja začínam byť dosť paranoidný ohľadne vzťahu BSK a Arrivy.
1. V prvom rade ako sme tu už riešili, tlak na "priame autobusy" a sabotovanie prípojov na vlaky. Presne to čo SADovský a spol robili aj keď boli v SL.
2. Absolútna ignorácia porušovania štandardov zo strany Arrivy, nulová ochota to riešiť alebo nebodaj vymáhať zmluvné podmienky (napríklad skrz zmluvné sankcie). Už na začiatku to bolo zvláštne keď sa používal argument že Arriva nemala čas sa pripraviť (ako keby im niekto držal zbraň pri hlave aby podpísali zmluvu mesiac vopred), ale budiš. Používať však túto vyhovorku po vyše roku prevádzky je absurdné.
3. Vykonávanie niektorých činností (napr. agenda označníkov) BIDkou hoci podľa zmluvy ich má robiť Arriva (BSK to teda platí dvakrát, raz Arrive ktorá to nerobí a potom v podobe nákladov pre ním majoritne vlastnenú BID).

Na mieste ostatných účastníkov tendra by som z tých posledných dvoch bodov bol dosť zlý. Predstav si že naceníš ponuku s očakávaním že budeš musieť splniť náročné podmienky, potom ťa podstrelí iný dopravca a ten ich vôbec neplní. Keby si vopred vedel že BSK bude mať na háku a nemusí sa to plniť, mohol si dať nižšiu cenu aj ty.

Dosť ľutujem že som BID, BSK a celý ten tender v čase kontroverzie v novembri 2021 obhajoval, lebo som sa očividne mýlil a niečo tu naozaj nie je v poriadku.
Dnes oslavujeme rok prevádzky regiobusov Arrivou a stále si nedokázali dať do poriadku ani len vozidlový informačný systém podľa štandardov. Objednávateľ vytrvalo drží hlavu v piesku. Stále mala Arriva málo času, takže musíme byť zhovievaví a tolerovať porušovanie zmluvy?
Reakcia na: Viliam22 #244154:
Ako to je so sankciami EÚ a Strabagom? Môžu sa s ním podpisovať nové zmluvy?
Reakcia na: Valec #244070:
Nebolo by jednoduchšie, aby stĺpiky spravovala BIDka? Čo sa s nimi stane po konci zmluvy s Arrivou?
Reakcia na: Ike #244036:
Prvý dôvod:
Regulačný orgán môže na žiadosť osôb uvedených v osobitnom predpise obmedziť na území Slovenskej republiky prístup železničného podniku k železničným službám, ktoré poskytuje manažér infraštruktúry medzi východiskovým bodom a cieľovým bodom vlaku, ak sa na túto časť železničnej infraštruktúry alebo na alternatívnu trasu vzťahuje zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme a uplatňovanie práva prístupu by ohrozilo hospodársku rovnováhu predmetnej zmluvy.

Druhý dôvod:
Ak žiadateľ mieni požiadať manažéra infraštruktúry o pridelenie kapacity infraštruktúry so zámerom vykonávať osobnú dopravu a zároveň je na túto časť železničnej infraštruktúry alebo na alternatívnu trasu obmedzené právo k prístupu k železničnej infraštruktúre, alebo sa na ňu vzťahuje zmluva o službách vo verejnom záujme, upovedomí o tom manažéra infraštruktúry a regulačný orgán najneskôr 18 mesiacov pred nadobudnutím platnosti cestovného poriadku, ktorého sa žiadosť o pridelenie kapacity infraštruktúry týka.

T. j.:
1. Nemôžeš negatívne hospodársky ovplyvniť iný železničný podnik
2. O pridelenie kapacity žiadaš minimálne 18 mesiacov vopred (ktorý podnikateľ vie, čo bude o 18 mesiacov?)
3. Ak splníš body 1 a 2, tak konštrukcia GVD je zostavená v prospech zmluvných vlakov a komerčný vlak ide vo voľnej trase a kapacite (viď prílohu s obmedzením pre úsek TT-BA)
Včera bolo presne 30 rokov od podpisu zmluvy na výstavbu BA metra. Prvá trasa mala byť Petržalka Juh - hotel Fórum.
Rozpočet 3 mld frankov + dotácia z federálneho rozpočtu ČSFR.
Reakcia na: N/A #243153:
Ja tu menej viním Arrivu a viac BSK. Oni majú dohliadať na to aby si ich kontraktor nerobil zo zmluvy trhací kalendár. Ak sa nechajú odrbávať, tak si zaslúžia byť odrbávaní.

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.