Krátkodobé obmedzenie premávky v centre mesta (8.10.2025 17:30 – 19:00)

Podvečer môže byť premávka MHD na niektorých miestach dočasne obmedzená.

Z dôvodu konania pochodu môže prísť v čase približne medzi 17:30 a 19:00 k obmedzeniu premávky MHD na trase Námestie SNP, Špitálska, Krížna a Vajnorská, resp. na uliciach križujúcich túto trasu. Dotknuté linky môžu byť operatívne odklonené, resp. krátkodobo pozdržané.

V uvedenom čase odporúčame vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, sledovať informácie na zastávkových tabuliach a dbať na pokyny príslušných orgánov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nech si to robia tak aby sa dohodli z mhd
Reakcia na: SotousBA #1:
Nech sa lúbi, môžeš si to ísť vybavovať
Krížna medzi Vazovovou a Trnavským mýtom pre električky ako-tak prejazdná
Práve sa chystá prechod cez Trnavské mýto
Zablokovaná Bajkalská od Vajnorskej smer Trnavská
Protest skončil, ľudia čakajú na električku

EDIT: Prišli naraz dve električky, takže ľudia sa pomestili celkom v pohode
Ty vole, to kde svet preboha videl taketo protesty? Vsak cely svet sa smeje na opozicii. Nemali normalne dovody, tak si museli vymysliet. Na smiech. Ako keby sa im nikdy nestala nehoda.
Reakcia na: David74 #7:
Keby si bol trocha inteligentny videl
By si ze vo svete sa protestuje naozaj pre hocico a hlavne pokial budeme drzat hub.. a krok tak velmi
Zle sk akonci . Zjavne podporujes zlodejov , ja by som bola taka rada keby ste prave vy zle skoncili lebo
Si to
zasluzite! Nebiem preco kvoli takym ako vy musime
Aj my trpiet!!’!
Reakcia na: hudani #8:
Zlodeji? Opozicii neverim ani jedno pismeno, keby som bol Pinokio a klamal by som ako oni, tak mi nos narastie tak, ze koniec nosa by meral cely priemer planety Zem. A pochopte uz konecne, ze existuju aj ine nazory, nie len tie od opozicie. A neviem ako trpite, pochopte uz konecne ze vlada nie je vas personal a ze v demokracii nebude kazdy spokojny.
Uvediem priklad: progresivci stale trepali, ze nasa vlada moze za zhorsenie vztahov s Ceskom. Lenze vyhral Babis. A progresivci zrazu nevedia co maju povedat tak bud otalaju alebo si vymyslaju.
Reakcia na: David74 #10:
Cize tvrdis ze Fiala a Fico boli kamosi ? 😅
Reakcia na: Petto #11:
Neviem, ci tebe pride normalne aby cesky minister vnutra bol na protivladnom proteste cudzej krajiny. To kde toto preboha zazil svet? Toto keby sa udialo vo Velkej Britanii alebo v Spanielsku, tak by Vit Rakusan dostal taky demars, ze zbohom. Aspon mu ceski volici vystavili vysledok aky si zasluzil minimalne za toto. Vsak cely svet sa musi z toho smiat.
Reakcia na: David74 #12:
Ano mne to pride normalne, preco by obcan inej krajiny nemohol podporit koho chce v inej krajine. Fico bol tiez protivladny proti Fialovi, nebol sice osobne na protestoch proti Fialovi, ale asi vieme preco,ze ?
Reakcia na: Petto #13:
Nie kazdy ma ku kazdemu sympatie, ale preboha, on je minister, nie len radovy obcan. A ministrom pokial je vo funkcii je nim oficialne 24/7, cize neexistuje vyhovorka ze ako obcan isiel podporit koho chce v inej krajine. Videl si vo svete zeby minister nejakej krajiny bol na protivladnom proteste cudzieho statu? Ja keby som v 2000 rocnej celosvetovej historii hladal, tak nic take by som nenasiel.
A este: zaujimave, ze stat a ministerstvo dopravy vedelo dat hodinovy interval na Tatran (sice ubrali IC ale rozdiel je v pluse, cize stale posilnenie), predlzit nocny rozsah vlakovej dopravy, zatial co DPB a pri magistrate pod vedenim Valla stale setri a nevie ziadne linky posilnit, naopak rusi linky a ubera intervaly. Pri petrzalskej radiale mali byt povodne linky 1,3, a mala sa rusit iba 95. Nakoniec iba L3 aj tam akoze ten interval posilnili, zrusili sa 59, 95, 7, skratila sa 192. Preco? Mozno preto, ze stat sa nevyhovara a naozaj maka a prinasa vysledky. Uz ked vidim toto pri DPB, tak sa smejem pri predstave ze pri Progresivnom Slovensku budeme 20. najsilnejsia ekonomika sveta.
Po druhe: opozicia kritizuje napr. nedostatocne investicie do zeleznic, hlasky typu ze nas obchadzaju a ze Cesi maju 200 km/h. Lenze akonahle sa dostanu do vlady, tak zeleznice idu u nich uplne bokom, pomaly aj 120 km/h je pre nich vela, nulove investicie do dialkovych vlakov na Tatran atd. Jedine ten uzol Zilina sa rozbehol aj to vdaka Dolezalovi. A takto chceme dohnat Polsko, hej?

A po tretie: slovenski studenti by aj za vlady Progresivneho Slovenska odchadzali do zahranicia, je to dlhodoby jav, cize dalsie klamstvo ze studenti odchadzaju kvoli vlade.
Reakcia na: David74 #15:
Pokial viem 1,3 neboli planovane na Juzne mesto nikde. AKtualne to je aj nerealizovatelne, ak by sa zachovali dnesne intervaly. Nemas cim jazdit. Velku politiku nechcem komentovat,ale mas pocit ze dnes v niecom stupame s panom F? Uz aj Bulhari nam budu za chvilu klopat na dvere. Nevolim PS, ale uz horsie sa asi neda ist.
Reakcia na: Petto #17:
1,3 boli planovane na Juzne Mesto. A je to realizovatelne ak L1 a L3 by mali rano 4 min, mimo spicky 5 min a volny den 7 min (to myslim na jednu linku), len to by sa DPB muselo prestat vyhovarat a konecne prestat setrit na intervaloch. A po dalsie, rusenie L59, L7 a skratenie L192 tiez nebolo v plane. Rozdiel v minuse. A ked prechadzam tymi zastavkami, tak mam pocit ze som v casoch Husaka ak si nevsimnem zazelenanu trat.

Co sa tyka pana Fica, tak tiez mu to vycitam, ale ani s opoziciou by sme nestupali, vid 2022-2023 (odratal som Covid). Sice to bolo kratke obdobie, ale z neho mi bolo jasne, ze s nou by sme nestupli o 5 rokov vobec.
Reakcia na: David74 #15:
Už v roku 2005 bolo jasné, že L95 bola dočasná náhrada električky v Petržalke (v roku 2017 dostali L1 a L95 rovnaké farby).
Rovnako sa už v tom roku plánovalo skrátenie L59 do trasy Holíčska - Na pantoch s jej obmedzením len na školské spoje (časť z nich potom v tejto trase aj premávala) s výhľadom neskoršieho nahradenia električkou (toto zrušenie sa priebežne čas od času spomenulo).
Dnešnú linku 192, tvorili vtedajšie sedlové spoje linky 92 jazdiace len v trase Nám. hraničiarov (točili sa pri Dostihovej dráhe) - Patrónka. Neskôr sa označili samostatným číslom pre lepšiu orientáciu.

Linkové vedenie električiek bolo vtedy iné (dvojlinkový variant sa zaviedol až v roku 2012, jednolinkový v 2018), ten s žiadnym konkrétnejším plánom pre Petržalku neuvažoval.

Takže všetko to, čo sa teraz zmenilo bolo plánovaných už 20 rokov dozadu, nie je to nejaké hurá riešenie tejto doby.
Reakcia na: Valec #19:
To, ze sa ide rusit L95 mi bolo od zaciatku jasne. Lenze o L59 povodne naozaj sa neuvazovalo o plnom ruseni. A co sa tyka L92/192, tak povodne L92 normalne chodila v spicke od vozovne Petzalka po Volkswagen v 20 min intervale do juna 2022 a doplnala ju L192 v trase po Tesco Lamac v 30 min intervale mimo spicky. Lenze ked Volkswagen ukoncil spolupracu, tak bol strasne velky problem, aby magistrat a DPB ufinancovali tuto linku, tak ju spravili tak, ze iba 3-6 spojov za den a nechali vsetko na L192 (spicka a sedlo). Dovod? Setrenie zo strany magistratu a DPB. A nevyhovarajte sa na Fica, vtedy bol niekto iny vo vlade. A potom 5. novembra 2023 DPB zrusil premavku linky 192 mimo spicky, samozrejme neuviedol dovod a este mal tu drzost neoznamit, keby som nekukal iMHD tak o tom ani neviem (za co spravcom iMHD dakujem). Si predstavim, ze by v DPP, DPMB alebo Wiener Linien sa toto stalo. A od 27. jula 2025 DPB skratil linku 192 po Jungmannovu.

A co sa tyka elektricky, nebyt Valla, tak tam jazdi L1 a L3, bolo to tak dlhodobo planovane aj pri jednolinkovom variante. Ked ma Karlova Ves s mensim poctom obyvatelov 2 elektrickove linky, tak nevidim dovod preco by Petrzalka nemohla mat. Dovod preco tam jazdi iba 1 linka je podla mna ten, ze proste DPB a magistrat setria a nechce sa im trochu viac zatat. Kludne so svedomim poviem, ze keby im hrozil demars od Europskej Komisie, ze by bola podmienka aby tam jazdili 2 linky, tak by tam 2 linky jazdili. Ale magistrat a DPB si myslia, ze Slovaci su dementny narod ktory si nepamata nic. Ja toto vsetko pisem z mojej hlavy, mam na toto pamat.

A teraz si predstavim, ze ked toto sa deje pod magistratom, ktory vedie spojenec PS, tak si predstavim, ze pri Progresivnom Slovensku by sme predbehli Polsko. Ani n by sme pri tomto pristupe nepredbehli.
Reakcia na: David74 #20:
ja len trosku prestrelim, ale co myslis, su lepsie 2 linky v 20 minutovom intervale kazda, alebo jedna linka s 5 minutovym intervalom ? (v oboch pripadoch na vsetkom identicke vozidla)....
idea jednej alebo 2 liniek na radiale nijak nereflaktuje ponukanu kapacitu, kedze nikde nemas pisane nic o intervaloch....

PS: politicka vsuvka - ani socialistov z ps a ani sudruhov od hranola nepodporujem,,,,,
Reakcia na: si #21:
V pripade Petrzalky lepsie 2 linky L1 a L3 tak, ze jedna linka bude mat rano a poobede 4 min, mimo spicky 5 min a v okrajovych casoch 7-8 min. Teda spolocny interval v Petrzalke by bol 2 min rano a poobede, 2-3 min interval mimo spicky a priblizne 4 min interval mimo a cez vikendy. Velmi podobne ako je to v Karlovej Vsi.

Lenze pri L3 je to tak, ze rano 2-3 min, mimo spicky 5 min (co pri L1 a L3 by pozrala jedna z liniek), poobede 4 min. A cez vikendy doobeda 7 min interval (kto toto vymyslel), potom 5 min.

Takze tu je rozhodne lepsie mat L1 a L3, potom tie eliny nebudu tak preplnene. Takze ano, oproti povodnym planom je toto pokles.
Reakcia na: David74 #20:
A tí progresívci, Vallo, Matovič a Rakusan sú s tebou momentálne aj v miestnosti, keď ich furt spomínaš?

Ja rozumiem že tento príspevok sa okrajovo dotýka politiky, no čo nerozumiem je dôvod prečo voliči koalície furt vypisujú takéto politické prosmeracke kecy (rovnaké ako Fico na tlačovkách). Si na fóre o verejnej doprave, tu s tým nič neurobíš, o politike môžeš písať na zem a vek, tam možno dostaneš lepší pomer lajkov ako tu 0 like a 10 dislike 😉
Ja nie som nejaky velky fanda Fica, ale musim uznat, ze vlada maka a robi toho viac ako predchadzajuce vlady v 2020-2023 (s vynimkou Covidu). A bol by som zvedavy, ako by konsolidovali progresivci. Nemaju ziadne normalne napady, tak musia vymyslat o krachu ekonomiky.
Reakcia na: David74 #24:
S politickou debatou láskavo vypadnite na socky siete, toto je fórum o doprave
"Ja milujem Fica"
"Dve pohlavia"
"Lacnejšie potraviny"
"Šimečkova mama môže za konsolidáciu"
Reakcia na: David74 #20:
"Lenze o L59 povodne naozaj sa neuvazovalo o plnom ruseni."
Ja ti vravím, že minimálne posledných 20 rokov sa L59 držala len kvôli školám (na Račiansku chodilo z Petržalky ešte výrazne viac stredoškolákov ako dnes a najmä tým dvom (dnes obe zrušené) Na pantoch) a že spolu so spustením električky sa plánovala zrušiť. Však si kľudne prehľadaj toto fórum.

Aké E linky budú jazdiť do Petržalky nikto nikdy oficiálne nepotvrdil - napr. na rozdiel od Viedne, ale aj iných miest, kde sa pri budovaní rovno vraví o novej linke XX, viď posledne nová viedenská linka 27 alebo aktuálne budované predĺženie linky 18. Po zavedení jednolinkového variantu bolo viac menej isté, že do Petržalky dve jazdiť nebudú.
BTW, v podmienkach EU projektov sa udávajú ukazovatele ako počty prepravených osôb, nikdy nie počty liniek. Aj ten riadiaci orgán vie, čo má zmysel sledovať.
Reakcia na: David74 #9:
Počúvaj, vol si koho chceš, ver komu chceš, ale každopádne oznamujem ti že si si pomýlil karty v prehliadači
Moje riesenie:
- Vratit linku L59 v rozsahu spred 5. novembra 2023, teda rano 20 min aj poobede 20 min.
- L1 do Petrzalky s tym, ze L3 by mala standardny interval ako ostatne elektrickove linky, s tym aj vratit L7 a pekne po Komisarky, nie iba po Vinohrady
- Vratit L92 v trase vozovna Petrzalka - Volkswagen s 20 min intervalom v spicke cez Patronku a L192 od vozovne po Tesco Lamac s 30 min intervalom cez sedlo. Ziadne experimenty typu Jungmannova a Cerveny most.
- Vratit 5 min spolocny interval L31 a L39 na useku Blumental - CSU a okamzite zrusit rezim vysokoskolske prazdniny. Nech jazdia normalne ako pocas skolskeho roka do od 1. septembra po 30. juna okrem skolskych prazdnin, nie ze mimo semestra je tam 20 min interval v spicke na jednej linke.

Podla mna by sa toto dalo, myslim ze je dost vodicov, len to by sa DPB a magistrat museli prestat vyhovarat a setrit na doprave.
Uvediem priklad statu:

- posilnil sa Tatran na hodinovy interval, sice sa ubrali IC ale rozdiel je stale v pluse, cize posilnenie
- predlzili sa vybrane vlaky z Nitry do Bratislavy
- niekde sa predlzil rozsah nocnej dopravy, napr. EC 284/285, Ex 601/628 Tatran.
- predlzili sa Povazany do Puchova ktore povodne boli ako REX a koncili v Trencine

Co nieco podobne spravil magistrat? Akurat drbol na L3 2-3 min interval rano a poobede 4 min, co povodne mal byt 2 minutovy interval spolu L1 a L3, cize oproti povodnym navrhom oslabenie. A tvari sa, ze je to nieco mysteriozne oproti L95, pritom 5. oktobra 2023 sa na L95 predlzoval interval o polovicu!!! Preto si obcania myslia, ze ooo zrazu elektricky tak casto.

Podla mna by si magistrat a DPB mali brat priklad od vlady a ministerstva dopravy.
Reakcia na: David74 #30:
Evidentne na to má ZSSK kapacity. Má kapacity na niečo podobné aj DPB?

Druhá vec, ZSSK zrušila aj nejaké spoje inde, takže to nebolo len o čistom navýšení.

Toto z veľkej časti stojí a padá na peniazoch. Podľa informácií, čo sú zatiaľ prezentované/unikli, obce budúci rok prídu o viac ako 500 miliónov € zo štátu, čo mali dostať do rozpočtu. Najsamlepší minister tvrdí, že to predsa problém nie je, nech obce vyberajú viac na daniach z nehnuteľností. Skús hádať, kto bude prvý na rane, keď sa ľudia budú ozývať, že prečo zase mesto zvýšilo poplatky. Nikto neukáže na štát, že aha, zobrali nám 500 miliónov. Ukážu na obce, že aha, zvýšili nám dane a poplatky.
Reakcia na: bobitwo #31:
Tretia vec je, že vo vlakoch bolo čo optimalizovať.
Reakcia na: bobitwo #31:
Neustale vyhovorky na stat a vladu. Plno reci, ale ziadne skutky. A co sa tyka zvysovania poplatkov atd, tak stat a mesto to robia z inych dovodov. Stat to musi robit aby sme nedopadli ako Grecko, mesto to robi preto, lebo si chce uchmatnut. Ak sa zvysia poplatky za nehnutelnost, tak ano, budem ukazovat na obec. Ak sa zvysila DPH, budem ukazovat na stat. Stastim je to, ze regionalnu vlakovu dopravu spravuje stat a nie samospravy, keby to mali na starosti samospravy tak zrazu zacne rusenie spojov, skracovanie tras, predlzovanie intervalov aj na linkach typu S50, S60. Dokonca by som nebol prekvapeny keby vtedy S50 bola komplet zrusena a useku Bratislava-Trnava by neboli ziadne osobaky.
Reakcia na: David74 #33:
Vidim, že ďalší človek s nulovou finančnou gramotnosťou.

Pár faktov:
1/ štát za posledných 6 rokov skrátil peniaze čo idú na rozpočet BA o cca 60 miliónov, ak prejde ten návrh, tak Bratislava príde o ďalších cca 20-25 miliónov.
2/ mestá vykonávajú prenesené povinnosti zo štátu (školstvo, doprava, stavebné úrady atď). Normatív na žiaka sa sa skoro vôbec nememil za posledných 10 rokov, ale nové pravidlá, čo musia školy spĺňať a robiť, tak zdvihli náklady za ten čas o cca 30%. Stavebné úrady štát financuje tak, že keby mali fungovať len z peňazí štátu, tak majú peniaze na 2, max 3 mesiace fungovania.
3/ štát míňa viac peňazí, len tento rok prijal ďalších 700 zamestnancov, budúci rok sa uvažuje, že príjme ďalších 5000 ľudí. Už teraz máme skoro 2x toľko štátnych úradníkov, ako väčšina štátov v prepočte na 1000 obyvateľov. Štát má konsolidovať. Za posledné 3 konsolidácie za 7 miliárd, štát bude konsolidovať na sebe miliardu, ak sa mu to vôbec podarí.
4/ ak sa oháňaš Gréckom, tak sa pozri na opatrenia v Grécku, čo sa zaviedli. Vieš aká je momentálne situácia na Slovensku? Mediánový štátny zamestnanec má plat zhruba 1800€ v hrubom, mediánový zamestnanec v súkromnom sektore má plat necelých 1450€. Mediánový dôchodca má o skoro 100€ vyšší mediánový čistý príjem, ako mediánový pracujúci a to dokonca aj bez 13. dôchodku. Výdavky štátu sú vyššie ako jeho príjmy.
5/ keďže si evidentne finančne negramotný, ak štát uberie peniaze obci, obec musí ich výpadok niekde kompenzovať, teda musí dvíhať rôzne dane, či poplatky. Ak štát vymyslí nové kraviny, ktoré musia obce plniť a nedá im na to peniaze, tak obce musia tie peniaze niekde nájsť. Buď zvýšia zase dane a poplatky, alebo budú šetriť inde. Napríklad vypínanie verejného osvetlenia, šetrenie na MHD, opravách infraštruktúry atď.
Ja len nepreberam nekriticky argumenty od tychto opozicnych "expertov", ktori to zapricinili (pripomenme si ked tu stale omielate ze Fico bol predtym 14 rokov cize za to vraj on moze: v 2020 bol rozpocet vo vybornom stave.). A vyhovorky na covid ma nezaujimaju. Plno reci maju, ale ziadne riesenia a konstruktivna diskusia. A ak sa stazuju na lety pani Simkovicovej, tak jedno: to je tak 0,00000001% z nasich penazi, cize nic. Myslim si, ze jej jednoducho iba zavidia, ze si moze dopriat. A naozaj im nie je povinna vysvetlovat kam mina sukromne. Keby ziak na zakladnej skole sikanoval spoluziacku tak ako progresivci pani Simkovicovu, tak by dostal minimalne 3 zo spravania. Lenze v progresivistickom kruhu je sikanovanie uplne v poriadku. Potom sa necudujme, ze vzrasta pocet pripadov sikany na skolach ked vidia progresivcov ako sikanuju.
Reakcia na: David74 #35:
Ukáž mi ten rozpočet za rok 2020 vo výbornom stave.
Reakcia na: David74 #35:
Pred akýmkoľvek vyjadrovaní sa k štátnym financiám odporúčam návštevu stránky nadpolitickej Rady pre rozpočtovú zodpovednosť a naštudovanie si relevantných makroekonomických ukazovateľov. Sú tam grafy s interaktívnym komentárom.

Všetko ostatné sú len gagajoviny, táraniny a prďúsoviny.
To bol moj subjektivny nazor. A ano, mozem mat svoj vlastny nazor a nie len nekriticky preberat nejake floskuly. To je sloboda slova.
Reakcia na: David74 #38:
Ak existuje oficiálna štatistika, kde je Slovensko v top 10 krajín Európy z pohľadu udržateľnisti financií počas pandémie (stále sa bavíme v rovine že napriek Matovičovi, nie vďaka) tak na to mať iný názor nemôžeš. Či, keď ŠK Slovan Bratislava porazí PAOK Solún 3:1, budeš mať názor že PAOK vyhral.

Pokojne dolož štatistiku, podľa ktorej bola udržateľnosť financií na Slovensku počas COVIDu katastrofa.
No urcite v top 10 krajin Europy pod tymito opozicnymi "expertmi". 😂
A po dalsie: deti nemaju co urcovat, kto ma byt riaditelom SIS, kedy ma odist a kedy ma prist.
Reakcia na: David74 #40:
Pokiaľ je opozičný "expert" Európska komisia, Európska centrálna banka, tak prosím.