Krátkodobé obmedzenie premávky v centre mesta (8.10.2025 17:30 – 19:00)

Podvečer môže byť premávka MHD na niektorých miestach dočasne obmedzená.

Z dôvodu konania pochodu môže prísť v čase približne medzi 17:30 a 19:00 k obmedzeniu premávky MHD na trase Námestie SNP, Špitálska, Krížna a Vajnorská, resp. na uliciach križujúcich túto trasu. Dotknuté linky môžu byť operatívne odklonené, resp. krátkodobo pozdržané.

V uvedenom čase odporúčame vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, sledovať informácie na zastávkových tabuliach a dbať na pokyny príslušných orgánov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: David74 #40:
Pokiaľ je opozičný "expert" Európska komisia, Európska centrálna banka, tak prosím.
A po dalsie: deti nemaju co urcovat, kto ma byt riaditelom SIS, kedy ma odist a kedy ma prist.
No urcite v top 10 krajin Europy pod tymito opozicnymi "expertmi". 😂
Reakcia na: David74 #38:
Ak existuje oficiálna štatistika, kde je Slovensko v top 10 krajín Európy z pohľadu udržateľnisti financií počas pandémie (stále sa bavíme v rovine že napriek Matovičovi, nie vďaka) tak na to mať iný názor nemôžeš. Či, keď ŠK Slovan Bratislava porazí PAOK Solún 3:1, budeš mať názor že PAOK vyhral.

Pokojne dolož štatistiku, podľa ktorej bola udržateľnosť financií na Slovensku počas COVIDu katastrofa.
To bol moj subjektivny nazor. A ano, mozem mat svoj vlastny nazor a nie len nekriticky preberat nejake floskuly. To je sloboda slova.
Reakcia na: David74 #35:
Pred akýmkoľvek vyjadrovaní sa k štátnym financiám odporúčam návštevu stránky nadpolitickej Rady pre rozpočtovú zodpovednosť a naštudovanie si relevantných makroekonomických ukazovateľov. Sú tam grafy s interaktívnym komentárom.

Všetko ostatné sú len gagajoviny, táraniny a prďúsoviny.
Reakcia na: David74 #35:
Ukáž mi ten rozpočet za rok 2020 vo výbornom stave.
Ja len nepreberam nekriticky argumenty od tychto opozicnych "expertov", ktori to zapricinili (pripomenme si ked tu stale omielate ze Fico bol predtym 14 rokov cize za to vraj on moze: v 2020 bol rozpocet vo vybornom stave.). A vyhovorky na covid ma nezaujimaju. Plno reci maju, ale ziadne riesenia a konstruktivna diskusia. A ak sa stazuju na lety pani Simkovicovej, tak jedno: to je tak 0,00000001% z nasich penazi, cize nic. Myslim si, ze jej jednoducho iba zavidia, ze si moze dopriat. A naozaj im nie je povinna vysvetlovat kam mina sukromne. Keby ziak na zakladnej skole sikanoval spoluziacku tak ako progresivci pani Simkovicovu, tak by dostal minimalne 3 zo spravania. Lenze v progresivistickom kruhu je sikanovanie uplne v poriadku. Potom sa necudujme, ze vzrasta pocet pripadov sikany na skolach ked vidia progresivcov ako sikanuju.
Reakcia na: David74 #33:
Vidim, že ďalší človek s nulovou finančnou gramotnosťou.

Pár faktov:
1/ štát za posledných 6 rokov skrátil peniaze čo idú na rozpočet BA o cca 60 miliónov, ak prejde ten návrh, tak Bratislava príde o ďalších cca 20-25 miliónov.
2/ mestá vykonávajú prenesené povinnosti zo štátu (školstvo, doprava, stavebné úrady atď). Normatív na žiaka sa sa skoro vôbec nememil za posledných 10 rokov, ale nové pravidlá, čo musia školy spĺňať a robiť, tak zdvihli náklady za ten čas o cca 30%. Stavebné úrady štát financuje tak, že keby mali fungovať len z peňazí štátu, tak majú peniaze na 2, max 3 mesiace fungovania.
3/ štát míňa viac peňazí, len tento rok prijal ďalších 700 zamestnancov, budúci rok sa uvažuje, že príjme ďalších 5000 ľudí. Už teraz máme skoro 2x toľko štátnych úradníkov, ako väčšina štátov v prepočte na 1000 obyvateľov. Štát má konsolidovať. Za posledné 3 konsolidácie za 7 miliárd, štát bude konsolidovať na sebe miliardu, ak sa mu to vôbec podarí.
4/ ak sa oháňaš Gréckom, tak sa pozri na opatrenia v Grécku, čo sa zaviedli. Vieš aká je momentálne situácia na Slovensku? Mediánový štátny zamestnanec má plat zhruba 1800€ v hrubom, mediánový zamestnanec v súkromnom sektore má plat necelých 1450€. Mediánový dôchodca má o skoro 100€ vyšší mediánový čistý príjem, ako mediánový pracujúci a to dokonca aj bez 13. dôchodku. Výdavky štátu sú vyššie ako jeho príjmy.
5/ keďže si evidentne finančne negramotný, ak štát uberie peniaze obci, obec musí ich výpadok niekde kompenzovať, teda musí dvíhať rôzne dane, či poplatky. Ak štát vymyslí nové kraviny, ktoré musia obce plniť a nedá im na to peniaze, tak obce musia tie peniaze niekde nájsť. Buď zvýšia zase dane a poplatky, alebo budú šetriť inde. Napríklad vypínanie verejného osvetlenia, šetrenie na MHD, opravách infraštruktúry atď.
Reakcia na: bobitwo #31:
Neustale vyhovorky na stat a vladu. Plno reci, ale ziadne skutky. A co sa tyka zvysovania poplatkov atd, tak stat a mesto to robia z inych dovodov. Stat to musi robit aby sme nedopadli ako Grecko, mesto to robi preto, lebo si chce uchmatnut. Ak sa zvysia poplatky za nehnutelnost, tak ano, budem ukazovat na obec. Ak sa zvysila DPH, budem ukazovat na stat. Stastim je to, ze regionalnu vlakovu dopravu spravuje stat a nie samospravy, keby to mali na starosti samospravy tak zrazu zacne rusenie spojov, skracovanie tras, predlzovanie intervalov aj na linkach typu S50, S60. Dokonca by som nebol prekvapeny keby vtedy S50 bola komplet zrusena a useku Bratislava-Trnava by neboli ziadne osobaky.
Reakcia na: bobitwo #31:
Tretia vec je, že vo vlakoch bolo čo optimalizovať.
Reakcia na: David74 #30:
Evidentne na to má ZSSK kapacity. Má kapacity na niečo podobné aj DPB?

Druhá vec, ZSSK zrušila aj nejaké spoje inde, takže to nebolo len o čistom navýšení.

Toto z veľkej časti stojí a padá na peniazoch. Podľa informácií, čo sú zatiaľ prezentované/unikli, obce budúci rok prídu o viac ako 500 miliónov € zo štátu, čo mali dostať do rozpočtu. Najsamlepší minister tvrdí, že to predsa problém nie je, nech obce vyberajú viac na daniach z nehnuteľností. Skús hádať, kto bude prvý na rane, keď sa ľudia budú ozývať, že prečo zase mesto zvýšilo poplatky. Nikto neukáže na štát, že aha, zobrali nám 500 miliónov. Ukážu na obce, že aha, zvýšili nám dane a poplatky.
Uvediem priklad statu:

- posilnil sa Tatran na hodinovy interval, sice sa ubrali IC ale rozdiel je stale v pluse, cize posilnenie
- predlzili sa vybrane vlaky z Nitry do Bratislavy
- niekde sa predlzil rozsah nocnej dopravy, napr. EC 284/285, Ex 601/628 Tatran.
- predlzili sa Povazany do Puchova ktore povodne boli ako REX a koncili v Trencine

Co nieco podobne spravil magistrat? Akurat drbol na L3 2-3 min interval rano a poobede 4 min, co povodne mal byt 2 minutovy interval spolu L1 a L3, cize oproti povodnym navrhom oslabenie. A tvari sa, ze je to nieco mysteriozne oproti L95, pritom 5. oktobra 2023 sa na L95 predlzoval interval o polovicu!!! Preto si obcania myslia, ze ooo zrazu elektricky tak casto.

Podla mna by si magistrat a DPB mali brat priklad od vlady a ministerstva dopravy.
Moje riesenie:
- Vratit linku L59 v rozsahu spred 5. novembra 2023, teda rano 20 min aj poobede 20 min.
- L1 do Petrzalky s tym, ze L3 by mala standardny interval ako ostatne elektrickove linky, s tym aj vratit L7 a pekne po Komisarky, nie iba po Vinohrady
- Vratit L92 v trase vozovna Petrzalka - Volkswagen s 20 min intervalom v spicke cez Patronku a L192 od vozovne po Tesco Lamac s 30 min intervalom cez sedlo. Ziadne experimenty typu Jungmannova a Cerveny most.
- Vratit 5 min spolocny interval L31 a L39 na useku Blumental - CSU a okamzite zrusit rezim vysokoskolske prazdniny. Nech jazdia normalne ako pocas skolskeho roka do od 1. septembra po 30. juna okrem skolskych prazdnin, nie ze mimo semestra je tam 20 min interval v spicke na jednej linke.

Podla mna by sa toto dalo, myslim ze je dost vodicov, len to by sa DPB a magistrat museli prestat vyhovarat a setrit na doprave.
Reakcia na: David74 #9:
Počúvaj, vol si koho chceš, ver komu chceš, ale každopádne oznamujem ti že si si pomýlil karty v prehliadači
Reakcia na: David74 #20:
"Lenze o L59 povodne naozaj sa neuvazovalo o plnom ruseni."
Ja ti vravím, že minimálne posledných 20 rokov sa L59 držala len kvôli školám (na Račiansku chodilo z Petržalky ešte výrazne viac stredoškolákov ako dnes a najmä tým dvom (dnes obe zrušené) Na pantoch) a že spolu so spustením električky sa plánovala zrušiť. Však si kľudne prehľadaj toto fórum.

Aké E linky budú jazdiť do Petržalky nikto nikdy oficiálne nepotvrdil - napr. na rozdiel od Viedne, ale aj iných miest, kde sa pri budovaní rovno vraví o novej linke XX, viď posledne nová viedenská linka 27 alebo aktuálne budované predĺženie linky 18. Po zavedení jednolinkového variantu bolo viac menej isté, že do Petržalky dve jazdiť nebudú.
BTW, v podmienkach EU projektov sa udávajú ukazovatele ako počty prepravených osôb, nikdy nie počty liniek. Aj ten riadiaci orgán vie, čo má zmysel sledovať.
Reakcia na: David74 #24:
S politickou debatou láskavo vypadnite na socky siete, toto je fórum o doprave
"Ja milujem Fica"
"Dve pohlavia"
"Lacnejšie potraviny"
"Šimečkova mama môže za konsolidáciu"
Ja nie som nejaky velky fanda Fica, ale musim uznat, ze vlada maka a robi toho viac ako predchadzajuce vlady v 2020-2023 (s vynimkou Covidu). A bol by som zvedavy, ako by konsolidovali progresivci. Nemaju ziadne normalne napady, tak musia vymyslat o krachu ekonomiky.
Reakcia na: David74 #20:
A tí progresívci, Vallo, Matovič a Rakusan sú s tebou momentálne aj v miestnosti, keď ich furt spomínaš?

Ja rozumiem že tento príspevok sa okrajovo dotýka politiky, no čo nerozumiem je dôvod prečo voliči koalície furt vypisujú takéto politické prosmeracke kecy (rovnaké ako Fico na tlačovkách). Si na fóre o verejnej doprave, tu s tým nič neurobíš, o politike môžeš písať na zem a vek, tam možno dostaneš lepší pomer lajkov ako tu 0 like a 10 dislike 😉