Premávka vlakov medzi Bratislavou a Trnavou bude dočasne zredukovaná.
Pre modernizáciu zabezpečovacieho systému na trati medzi Cíferom a Trnavou nastanú od 29. septembra predbežne do 13. decembra 2025 dočasné zmeny na vlakových linkách S50 a R55.
- Na linke S50 budú vybrané vlaky v špičkách pracovných dní vedené po skrátenej trase Bratislava – Pezinok.
- Do konca októbra zároveň prebieha odklon väčšiny týchto skrátených vlakov na stanicu Bratislava-Nové Mesto, následne by mali byť opäť vedené na Hlavnú stanicu.
- Vybrané vlaky premávajúce po neskrátenej trase budú kapacitne posilnené.
- Výlukový cestovný poriadok.
- Na linke R55 budú zmenené časové polohy vlakov v oboch smeroch a zároveň budú vlaky mimoriadne zastavovať aj v stanici Šenkvice.
- Výlukový cestovný poriadok.
- V časti trasy vlakov mimo IDS BK bude zároveň z dôvodu rekonštrukcie trate prebiehať výluka medzi Hlohovcom a Lužiankami, kde budú vlaky nahradené autobusovou dopravou.
- Na linke R50 bude od 6. októbra 2025 jeden z ranných rýchlikov z Trnavy do Bratislavy zastavovať aj v Cíferi a Šenkviciach.
Martin Fundárek
Jedna by mohla byť k dispozícii - na BANM- Pezinok stačí jedna súprava, aj keď obrat v Pezinku by bol dosť ostrý. A keďže by sa tým ušetril 1 fíra, tak by sa mohla odtiaľ zobrať aj druhá a poslať tam klasiky s mašinami na oboch koncoch.
"vyžadovalo by si to väčšiu zmenu grafikonu, obehov a turnusov"
No a? Čo grafikonisti majú celozávodnú dovolenku? Áno, jednoduchšie je zrušiť vlaky bez náhrady, než niečo skúsiť urobiť. Ale tým prichádzame k tomu, že ZSSK v tom nie je nevinne. (Odhliadnuc od toho, že dopady mali zistiť z plánu výluk a kričať, že takto sa výluky kumulovať nemôžu.)