Obnovenie premávky vlakov linky R20 (od 11.10.2025)

Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.

Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.

Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.

Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kbj2 #218:
No neviem, minulý rok sa robila rekonštrukcia úseku Devínska Nová Ves – Lamač, je tam nová bezstyková koľaj, aj keď výhybky v Lamači sú na tom trochu horšie. Slimačia rýchlosť od Patrónky mohla byť spôsobená tým, že pred ním bol iný vlak. 30 km/h je až v tuneli.
Reakcia na: S499.1023 #216:
140 je na niektorých úsekoch na Záhorí, potom Senec – Sládkovičovo, Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce, Palárikovo – Nové Zámky, po decembri aj Tvrdošovce – Palárikovo, a potom na kysuckom koridore.
Reakcia na: kbj2 #218:
Hádam troch krajín, nie?
Reakcia na: kbj2 #218:
Nemusí byť nutne modernizácia trate ale pravidelná obnova koľaji by sa hodila...
Lebo tak keď človek ide vlakom z BA smer TT tak mu príde Bratislava ako zaostala diera keďže od Rače je dobrá trať 😂
Reakcia na: kbj2 #218:
Ten smutný zážitok je tak mocne prebitý hnusom po vystúpení na Hlavnej šťanici, že naozaj nikto nemusí riešiť traumu cestujúcich z úseku DNV - HLST. Lebo to, čo cestujúcich čaká po vystúpení na Hlavnej štanici, im spôsobí traumu oveľa väčšiu a rázom zabudnú na to trmácanie sa slimačou rýchlosťou po rozbitých tratiach.
Dnes som bol vyskusat obnovenu linku R20 a bol to velmi smutny zazitok. Na rakuskom uzemi ide vlak uplne hladko, zatial co stav trate z DNV na Hlavnu stanicu pripomina tankodrom - okolo stanice Lamac je trat poprepadavana tak, ze posledny vagon nadskakuje, spoje hlucne ako pred 20 rokmi a ceresnickou na torte je slimacia rychlost od Patronky po Hlavnu stanicu. A toto je trat, kde jazdia medzinarodne vlaky do dvoch susednych krajin 😥
Reakcia na: Solider #213:
A z BAHL predpokladám buď AB alebo nič, takže do Žiliny s ETCS a ďalej s Mirelom (zatiaľ).
Reakcia na: Solider #214:
Hej, a autoblok má navyše len prenos návestí na HV, cez ktorý sa dá okrem rýchlosti nad 120 (ktorú ale nikde na trati s AB nemáme) "premačkať".
Edit: Vlastne máme niekde okolo Senca a Zohora kúsky 140.
Reakcia na: 3pa3ck3 #212:
No tak už to zmodernizovali v rámci slovenských možností.
Reakcia na: S499.1023 #211:
Áno, myslel som to v kontexte zabezpečenia chodu vlaku, kde to závisí len od reakcie rušňovodiča a jeho pozorovania a rešpektovania návestí. Trať je zabezpečená návestidlami rovnako, ale tie sa aj rovnako neprenášajú na rušeň a nevedia ovplyvniť jeho zastavenie. Pokiaľ ide o L1 tak určite ak ho porovnáme s ex-L3 a pohyblivými oddielmi tak sa tie možnosti posunuli výrazne dopredu.
Reakcia na: S499.1023 #210:
L1 je zo Svätého Jura do Žiliny.
Reakcia na: S499.1023 #211:
Podľa TTP je tam zabzar 3. kategórie, teda AH a nie RPB
Reakcia na: Solider #201:
Na rozhľad nie, na návestidlá. Na rozhľad sa jazdí na privolávačku. Aj pri tom Jabloňove je RPB. Akurát že chybu rušňovodiča nič neistí. ETCS L1 nie je zastaralé, len je určené na trate s "trocha" inou intenzitou dopravy.
Reakcia na: Solider #187:
Pričom tie 350 majú len L1, takže ETCS len do Púchova či kam.
Reakcia na: Ma178rek #208:
Veď zvyšné dva Vectrony má dodať do konca roka a predpoklad bol cca november. Je ešte len 19. októbra.
Reakcia na: Solider #207:
No že tým že dodávateľ nesplnil to čo má
Môžem skúsiť napísať známemu s RS a zistiť že ako to je ale možno mi nič nepovie keďže obchodné tajomstvo... Že dokedy reálne majú byť tie Vectriny ready
Reakcia na: Ma178rek #204:
Čím trpí? A čo nedodržali čo mali dodať či čo si tým chcel naznačiť?
Reakcia na: upravovač fotiek #205:
Ale vedeli
Však teraz chcú predĺžiť ešte 3 Expressy smer Viedeň ...

Len teda no plánovanie niekedy nie je silná stránka ...
Reakcia na: henko151 #203:
A ZSSK nevedela v dostatočnom predstihu, že ich bude potrebovať na Marchegg?
Reakcia na: Trammat #198:
RSS lease keď tak... Keďže Siemens s týmto nemá absolútne nič spoločné
Teda má.su to ich rušne ale keď sa prihlásim do tendra musím mať istotu že dáme rušne budem mať...
Zmluva je podpísaná a ZSSK týmto trpí