Dva autobusy SOR C 10.5 pôjdu do ukrajinského Chersonu

Ďalšie bratislavské autobusy pomôžu na Ukrajine.

Dopravný podnik Bratislava daroval bratislavskej mestskej časti Ružinov dva vyradené autobusy SOR C 10.5 #3304 a 3305, ktoré táto mestská časť poskytne ako humanitárnu pomoc ukrajinskému Územnému spoločenstvu mesta Cherson.

Autobusy budú ukrajinskej strane odovzdané na hraničnom priechode Vyšné Nemecké - Užhorod, kam ich na náklady Ružinova dopraví DPB. Mestská časť za prevoz autobusov zaplatí dopravnému podniku sumu 3830 €.

Uvedené autobusy v premávke dojazdili už v roku 2023, dopravný podnik sa ich následne opakovane snažil odpredať, ale bez úspechu. Počas zimy 2024/2025 boli ešte vozidlá využité pri zimnej údržbe zastávok.

Po autobusoch Irisbus Citelis 12M, ktoré v roku 2023 darovalo mesto Bratislava ukrajinskému Kyjevu v počte 23 kusov, tak pôjde o ďalšie bratislavské autobusy, ktoré pomôžu vojnou sužovanej Ukrajine.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tým nacistom a banderovcom na Ukrajine
treba tak akurát viete čo ???
Stop nacistom a banderovcom na Ukrajine !!!
Stop nacistom v Európskej Únii !!!
Stop agresívnej vojenskej politike USA a NATO !!!
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Vlastencom vás robí láska k vlastnému národu, nacistom vás robí nenávisť voči druhým národom, vy zniete ako ten druhý prípad
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Najprv si naštuduj, čo je fašizmus. Potom by si zistil, že najväčší fašisti sú Rusi a najväčší fašista rovný Hitlerovi je Putin. To si fakt taký hlupák, že to nechápeš? Nemeckí fašisti upierali právo na existenciu Židom a neskôr aj Slovanom, Putler a jeho nohsledi opakovane vyhlasujú, že Ukrajinci ani neexistujú, že sú to vlastne Rusi a tých, ktorí to nechcú pochopiť, treba eliminovať. Presne takto to hovorí ruská propaganda. Neviem, koľko máš rokov, ale zapamätaj si rok 1956 v Maďarsku, 1968 u nás, potom Podnestersko, Čečensko, Abcházsko, Osetsko, Krym, Donbas a teraz už aj boj o zvyšok Ukrajiny... Tak kto je tu imperialista a fašista? Kto tu zabíja civilistov, útočí na školy a nemocnice? Ukrajinci sa len bránia a bojujú aj za nás. Ty si myslíš, že ak by Rusi na Ukrajine vyhrali, že by nepokračovali ďalej? Na Pobaltie, na Poľsko, na nás... Usporiadaj si to najprv vo vlastnej hlave, kým začneš hlásať takúto nenávisť!
Ako sa darí Citelisom v Kyjeve? Koľko ks je v prevádzke?
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Konečne som využil možnosť udeliť záporné hodnotenie príspevku.
Reakcia na: mhmhd #2:
Nie je to skôr takto?

Fašizmus - nadradenosť národa, nenávisť voči iným národom

Nacizmus - nadradenosť rasy, nenávisť k iným rasám

S definíciou vlastenectva súhlasím.
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Ak sú Ukrajinci nacisti, ako je potom možné, že všetky politické strany s náckovskou ideológiou (aj slovenské, aj ďalšie európske), sú na strane Ruska?
Reakcia na: ES499.0001 #6:
Samotnou definíciou máte zrejme pravdu, no nevylučuje to že niekdajší nacisti sa do veľkej miery inšpirovali fašizmom a pohŕdali aj ostatnými národnosťami, najmä ak majorita iných národností obsahovala iné etnikum ako ich vlastné.

Pointa ostáva, že pán sa sám javí ako to, čím označuje iných. Smutné je že nacizmus/fašizmus v dnešnej dobe predstavuje nadávku naučenú z propagandy namiesto poučenia z histórie a tým stráca svoj význam.

Plus odkaz pre pána Valentoviča:
Ukrajinci sú ľudia ako my a žiaľ nacizmus a podobné ideológie nezanikli ale šíria sa ako mor len nenápadne a verím že zatiaľ v menšine a to aj na Slovensku a v Rusku, sú len nástrojom udržania si moci a odvedenia pozornosti od skutočných problémov.
Nehľadajte skratky v živote, len aby ste našli vinníka či za vaše osobné problémy alebo problémy spoločnosti, tým sa len prehĺbia, vždy začínajte riešiť problém od seba. No ak Vás nepohltila propaganda, ale píšete toto s nadhľadom a z vlastného presvedčenia, tak ste buď pr*mitív alebo vlastizradca, to už záleží či to robíte dobrovoľne alebo za peniaze.

Reakcia na: ES499.0001 #4:
Tiež ma zaujíma osud Citelisov.

Ospravedlňujem sa za politický a dlhý príspevok, ale mínusko niekedy nestačí, aby človek pochopil že za mínuskami sú ľudia s vlastným názorom ktorí chápu za čím stoja a nie je to len spiknutie ľudí čo slepo nasledujú masu/mainstream.
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Palko, neviem z akej diery si sem priliezol, ale odtiahni tam naspat.
Dva vyradené autobusy značky SOR, ktoré nikto nechcel kúpiť ani za cenu šrotu. To je teda dar. Určite zamieša karty v bojoch. 😁
Reakcia na: Majo #11:
Niekedy sa v tebe to dezolátstvo prebudí, čo?
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Autor sa asi pomýlil.
4. slovo v prvom a treťom riadku malo byť dezolátom 6. slovo v prvom a treťom riadku malo byť Slovensku
5. slovo v poslednom riadku malo byť Ruska a 7. slovo v poslednom riadku malo byť SNŠ.
😃
Majú byť použité pre účely MHD slebo je plánované využiť ich inak ?
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Nie je toto komentár, ktorý dostal najviac dislajkov na celom imhd.sk? Ak nie tak aký bol rekord?
Poprosím diskutujúcich, aby príspevky mimo témy príspevku publikovali na Off-topic fóre. Ďakujem.
Neplánujú ako humanitárnu pomoc dať aj tie ojazdené Many z Klagenfurtu a Solaris z Berlína, ktoré unikli šrotovaniu? To by nebol zlý nápad... Ale cením, že sa takto činia, ešte im to zopár rokov poslúži.
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Pán si asi pomýlil karty v prehliadači, toto je imhd.sk a nie infovojna.bz či iná, mierne povedané, konšpiračná stránka.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Hovorí zatuchnutá pražská kaviareň? 😁 Myslel som si, že si tejto polarizácii spoločnosti unikol a zostal si nad vecou.
Reakcia na: Majo #19:
Takže ty si myslíš, že ak tam nepošleme tanky alebo drony, nemáme dávať nič? Ak si Cherson zaplatil dopravu od hranice SK/UA ďalej, tak o tie vozidlá záujem mal.
Reakcia na: mhmhd #9:
https://alltransua.com/gallery/photo/314593

Jazdí už iba ex 4001, nakúpili sa tam nové Isuzu, takže čoskoro pôjde aj tá dopreč.
Reakcia na: afeno #21:
Páči sa mi, že na ňom/nich nechali logo DPB. 👍
Reakcia na: ES499.0001 #4:
Text z 27. augusta 2025: Slovakia, specifically the city of Bratislava, provided Kyiv with 22 buses, of which 12 Irisbus Citelis 12 are used in the transport system, while four Irisbus CROSSWAY and several others remain idle — in total, 10 out of 22 buses are not in use.
Overall, of the 100 buses remaining with “Kyivpastrans”, only about 60 have been utilized for city transport. The rest of the vehicles are sitting in depots, gradually losing their technical viability.
https://kyiv24.com/en/why-charitable-buses-from-europe/

Ja si myslím, že je možné, že si nechávajú rezervu - sú v hnusnej vojne.
Reakcia na: gejza #16:
inač ten prispevok od toho dole by sa patrilo nadobro vymazať. Nepatri to sem a nesúvisí s temou MHD.
Reakcia na: LUKYmhd #24:
na príspevky mimo témy bolo zriadené osobitné fórum .... a ohľadom mazania komentárov bude asi najlepšie obrátiť sa na admina ...
Reakcia na: Pavol Valentovič #1:
Gratulujem ku 100 👎🎉🎉🎉🎉🎉
Reakcia na: Fotky MHD #26:
Akože pohybujem sa tu dosť dlho ale asi komentár z najhorším hodnotením....
Ale nečudujem sa, za takéto komentáre
Reakcia na: S499.1023 #20:
Nič také som nenapísal, neprekrúcaj. Tie 2 autobusy boli na hanbu sveta už v roku 2008, keď ich záhradkárske vedenie DPB kúpilo a príde mi tragikomické ich v roku 2025 niekomu posúvať ďalej a tváriť sa pri tom, že je to zaslúžný čin. Prečo má stále niekto potrebu ťahať do diskusie o doprave tanky (granáty, mínomety, samopaly, rakety) a politiku, nie je toho dosť všade inde?
Reakcia na: Zberač mínusiek #23:
Zaujímavé, Bratislava poslala do Kyjeva 25 Citelisov, reálne odišlo zo Slovenska 23 Citelisov (2 sa ocitli v Michalovciach), do Kyjeva ale dorazilo z Bratislavy 22 autobusov, z ktorých 4 sú Crosswaye (ktoré Bratislava v takomto počte nikdy ani nemala).
Reakcia na: Majo #29:
To mi pripomína, vieš ako vznikol názov jogurtov Hollandia? 😃
Reakcia na: Majo #28:
Prvý si spájal busy s bojmi, tak sa hnevaj jedine na seba.
Reakcia na: Majo #28:
Však si s tým začal ty, tak čo sa teraz krútiš ako chrbtica ministra vnútra?
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Ako?
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Doviezli výrobnú linku z Holandska do ČR?
Reakcia na: S499.1023 #32:
Ja som narážal v prvom rade na typ a stav autobusov a nemám potrebu tu riešiť, či mala alebo nemala byť poskytnutá vojenská pomoc Ukrajine, potom tu zrejme budú pribúdať také príspevky ako v úvode diskusie.
Reakcia na: Majo #35:
suhlasim, ked uz nieco ma byt pomoc nech je to naozaj pomoc a neposobi to len tak ze uz nemame kam dat srot tak aj na Ukrajinu bude dobry. Okrem ineho by to mohlo sposobit ze s nimi napokon budu mat viac starosti, ako uzitku z vozenia ludi.
Reakcia na: lupask #37:
Nikto tam žiadne autobusy nasilu neposiela, keby ich nechcú kľudne ich môžu odmietnuť ako to spravili s Ikarusmi z Budapešti. Myslím si že sú určite vhodnejšie a v lepšom stave ako Citelisy ktoré sa posielali pred dvoma rokmi a tieto môžu mať aj viac všestranné využitie tým že sú "prímestské".
Reakcia na: Majo #11:
Zaujímalo by ma kde si prišiel na toto tvrdenie pretože to vôbec nie je pravda. To že sa ich nepodarilo predať absolútne neznamená že ich "nikto nechcel ani za cenu šrotu". Stačí si dohľadať informácie, MINIMÁLNA cena za ktorú sa ponúkali bola 10000€ čo má od ceny šrotu teda veľmi ďaleko. Ba dokonca sa 3 z 5 autobusov podarilo predať.

Práve tieto autobusy majú asi z celého podniku najväčší potenciál byť posunuté/predané niekam ďalej a zo starých vyradených autobusov majú najvyššiu hodnotu. Ver tomu že predať ich nie je problém keby si dpb dal viac snahy informovať potenciálnych záujemcov formou nejakého inzerátu/oznámení alebo znížením ich ceny.
Reakcia na: Majo #28:
Tak cisto prakticky, Cherson je v podstate frontove mesto. Utoky su tam na dennom poriadku a Rusaci maju v pazi ci je ciel civilny alebo nie. Nema vyznam posielat tam cokolvek novsie, ked je vysoka pravdepodobnost, ze sa to nedozije ani prvej vymeny oleja.
Reakcia na: Majo #34:
Áno, a museli ju precliť ako mobilný kolotoč. Niečo podobné by som asi čakal aj pri exporte tých vrakov na UA. “Toto nie je spôsobilé!” -“Okay, takže Crossway…”
Reakcia na: ikarus31 #39:
DPB ich ponúkal na predaj 2-krát a ani raz sa záujemca nenašiel. Logika napovedá, že pokiaľ by mali práve tieto 2 autobusy najväčší potenciál odpredaja, potom by sa predali. Lenže predali sa iné, pri ktorých DPB vynaložil rovnaké úsilie. Odvtedy uplynul rok, kedy tieto vozidlá stáli pod holým nebom, resp. v zime občas premávali po posolených cestách voziac soľ na posyp zastávok.
Reakcia na: irizar #40:
Na druhej strane, ak autobus, ktorý zachraňuje civilistov, niekde vykape, môže to mať pre nich veľmi zlé následky.
Reakcia na: Majo #42:
Koľko autobusov a za akú cenu sa podarilo predať? Ja si myslím že takmer žiadne a ak áno tak pravdepodobne skončili niekde odstavené alebo v šrote. To že sa nepredali neznamená že o nich nie je záujem ale napríklad to že cena bola príliš vysoká. To že sa predali 3 z 5 práve potvrdzuje že o nich záujem je, napíš koľko sa predalo ostatných vozidiel.

Mimochodom tie vozy sa v podstate predávali 1x najprv sa predávali 3301 - 3303 za 2500€ a všetky sa predali. No tieto predávali za 10000 čo je úplne najviac zo všetkých.
Reakcia na: Majo #43:
Myslíš že to čo tam jazdí teraz je v lepšom stave a spoľahlivejšie? Aký autobus by bol podľa teba vhodnejší do ich podmienok?
Práve že toto je dosť jednoduchý a blbuvzdorný stroj, ktorý nevyžaduje drahú údržbu a komplikované postupy opráv s dostupnými náhradnými dielmi a veľa vecí sa dá spraviť jednoducho. Stačí ich poriadne skontrolovať, urobiť zakladný servis a vymeniť dôležité opotrebované súčiastky a potom nemá dôvod nikde vykapať.
Reakcia na: Majo #43:
Shit happens. Pokaziť sa môže aj nová voňavá 15 m Setra. A ak na ňu dopadne ruská raketa, tak je úplne jedno v akom technickom stave bude.
Reakcia na: Ike #46:
TheNewSixth nikdy neustupuje 😁.
Reakcia na: ikarus31 #44:
V rokoch 2023 - 2024, kedy boli na predaj aj autobusy SOR C 10,5, sa podarilo predať:
1 Karosu B 732 (4340);
1 Karosu B 741 NGST (1635);
12 Tedomov C12 G (1101, 1103, 1107, 1109, 2104, 2111, 2115, 2117, 2116, 2121, 2122, 2124);
9 Solarisov Urbino 15 CNG (1202, 1203, 1207, 1208, 1210, 1213, 1215, 1221, 1222);
3 SOR-y C 10,5 (3301, 3302, 3303);
5 SOR-ov BN 10,5 (3404, 3408, 3411, 3422, 3429);
2 vozidlá Iveco Daily (1905, 1907);
1 Solaris Urbino 18 (3214).
Spolu 34 autobusov.
Ak máš záujem vedieť podrobnosti o ich ďalšom osude, môžeš pátrať. Skutočne neviem, čo urobila Monika Berežňáková s Tedomom, Ramíz Ragimov s Vrakosou B 732 či Helena Borárošová s Ivecom. 😀
Vozidlá #3304 a 3305 sa DPB pokúšal predávať 2-krát (sú o tom aj články na iMHD).
Reakcia na: ikarus31 #45:
Keď som bol naposledy na Ukrajine (pred vojnou), jazdili tam oveľa lepšie a modernejšie ojazdené autobusy z Bratislavy (hoci neboli od DPB) a zjavne ich Ukrajinci udržiavať vedeli. Je pravda, že vojnou zmietanej krajine sa teraz zídu autobusy nenáročné na údržbu, ale SOR C 10,5 nie je Ikarus 266 a má tiež množstvo elektroniky, ktorá sa môže pokaziť.
Reakcia na: Majo #48:
Tak väčšina tých autobusov okrem Karos a C 10,5 nájde využitie asi už iba maximálne v zberných surovinách.