Prerušená premávka električiek v Petržalke (24.8.2025 13:34 – 17:45)

Od 17:45 sa premávka električiek postupne obnovila.

Z dôvodu dopravnej nehody od 13:34 nepremáva linka 3 v úseku Jungmannova - Južné mesto. Električky premávajú z Rače iba po zastávku Jungmnanova, odkiaľ idú späť do Rače.

V úseku Farského - Južné mesto premáva náhradná autobusová doprava linky X3, ktorá obsluhuje zastávky:

Smer: Južné mesto Smer: Farského
Farského (zastávky linky 84 smer Dúbravka) -  prestup z linky 3 Južné mesto (električková zastávka)
Jungmannova (zastávky linky 84 smer Dúbravka) Lúčanka (zastávky linky N95 smer Hlavná stanica)
Hrobákova (zastávky linky 96 smer Prokofievova) Veľký Draždiak (zastávky linky N95 smer Hlavná stanica)
Zrkadlový háj (zastávky linky 96 smer Prokofievova) Pajštúnska (zastávka linky N65 smer Hlavná stanica)
Pajštúnska (zastávky linky N95 smer Depo Petržalka) Zrkadlový háj (zastávka linky 96 smer Avion SP)
Veľký Draždiak (zastávky linky N95 smer Depo Petržalka) Hrobákova (zastávka linky 96 smer Avion SP)
Lúčanka (zastávky linky N95 smer Depo Petržalka) Jungmannova (zastávka linky 84 smer Ovsište)
Južné mesto (električková zastávka) Farského (zastávky linky 84 smer Dúbravka) - prestup na linku 3

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #52:
Bobitwo, už sa konečne to množné číslo prídavných mien nauč! Môže tam byť len -í alebo -é. Nikdy -ý. Naozaj nikdy, je to také jednoduché!!!
Reakcia na: Andrej #53:
1/ vopred ohlásené zmeny znamenajú, že sa viem zariadiť. Šéfov zaujíma to, že máš byť v práci a nie si.

2/ video som videl. Daný pán bez rozhliadnutia okolo rovno vošiel na električkovú trať, navyše sa nachádzal na chodníku, kde nemal čo robiť. To že chodec dáva prednosť električke platí minimálne 20 rokov, o tom, že na bicykli sa nejazdí po chodníkoch je tiež minimálne 20 rokov stará záležitosť, ak nie staršia. A nie, nehrám sa, že pán je arogantný idiot, ale to idiot, keďže spraviť, čo spravil. Nebolo to 3 ročné dieťa, ale človek, ktorý mal poznať zákon a aj čo má vykonať.

3a/ kto ide oholiť rodinu pozostalých o peniaze? Nikto a už som ti to tu minimálne raz písal. Vinník má majetok. Spôsobené škody sú dlh, ktorý sa dá uplatiť v dedičskom konaní. Ako dedič máš právo odmietnuť dedičstvo. Ak ako dedič odmietneš dedičstvo nebudeš splácať ani cent. Ak ho neodmietneš, tak škody, teda dlh sa odrátavajú z dedičstva po pozostalom. Teda zase dedič neprichádza o žiadne vlastné peniaze.

3b/ zopakujem, čo v 3a/ súčasťou dedičtva sú aj dlhy. Ak dediči preberú dedičstvo, ich povinnosťou je postarať sa uhradiť dlhy. Teda oni budú musieť splácať dlhy, v rámci tejto diskusie škody. Ale dostali na to majetok, či peniaze po pozostalom. To som napísal, to je aj pravda. To hovorí aj zákon. Takže ak nechápeš písanému textu, už to nie je môj problém.

Reakcia na: Andrej #53:
Bod 2, prvá veta, prvá časť suvetia. Tým si zhrnul všetko
Reakcia na: bobitwo #52:
1) Ak je tvoj šéf také hovädo, že ti urobí problémy kvôli prerušeniu MHD, tak prečo si taký istý, že sa ti to isté nestane ak prídeš neskoro kvôli vopred vyhlásenej výluke? Buď meškáš do práce alebo nie. Možno si myslíš, že vďaka vopred ohlásenej výluke odídu ľudia skôr z domu, a budú musieť cestovať dlhšie a komplikovanejšie aby sa dostali do práce na čas?

2) vôbec nič o situácii nevieš, ale hráš sa tu že vieš na 100% že zosnulý človek bol v podstate arogantný idiot, a že zomrel naschvál aby všetkým tým ľuďom skomplikoval cestu do práce. Ja som si naopak celkom istý, že sa ráno nezobudil s plánom, že dnes spácha samovraždu a skomplikuje cestu ostatným.

3a) K vodičom ktorí nie sú zodpovední za nehodu samozrejme mám súcit, ale nepride mi etické rodinu zosnulého oholiť o peniaze. Čo mali oni s tým, že príbuzný nerešpektoval dopravné predpisy?

3b) a hlavne, čo majú takéto prípady so súčasnou diskusiou? Otázka ktorá spustila túto diskusiu bola jasná, a to o tom, či DPB by mohol vymáhať peniaze od rodiny zosnulého, nie o súkromnej osobe ktora mala nehodu s niekým iným. Ty toto robíš denne - povieš nejakú hovadinu, niekto ti ju vyvráti, a potom kompletne zmeníš parametre diskusie, aby tvoj oponent vyzeral ako blbec. Už dosť.

Z mojej strany končím s touto diskusiou, vidím že s človekom ako si ty nemá cenu sa vôbec baviť. Proste ty musíš mať vždy pravdu.
Reakcia na: Andrej #49:
Bola nehoda dopredu ohlásená? Nie. Bola dopredu pripravena náhradná doprava a nahradené trasy? Nie.

Takže tvoj šéf, ak budeš 2 hodiny meškať ti povie, že si tie hodiny nemusíš nadrábať? Gratulujem, máš super šéfa. Ostatný za do dostanú zdrba a budú musieť si to nadrábať. Ako hovoríš, žiadna empatia.

Ale áno, človek čo poruší predpisy, ohrozí ľudí (ešte si asi nelietal v MHD pri núdzovom brzdení), tisíce ľudí majú kvôli nemu skomplikovaný život , spôsobí škody, ktoré tí ľudia musia uhradiť z vlastného vrecka, tak tí ľudia sú neempatický.

Samozrejme, porovnať človeka čo spôsobil nehodu s udalosťou, ktorá sa pripravovala mesiace, riešili sa všetky veci okolo aj doprava je to isté podľa teba. Gratulujem.

Áno, najväčší chudáci sú tí, čo prežili. Choď povedať šoférom, ktorý nespôsobili nehodu a niekto pri tom umrel, že sú chudáci, lebo žijú. Čo tam po ich psychickom zdraví, či materiálnych škodách. Oni žijú, nič viac in netreba. Ak chcú niečo viac, na čo majú nárok, tak sú to podľa teba neempatický sociopati. Lebo nemajú predsa vlastný život, nemajú vlastné rodiny, s ktorými chcú tráviť čas. Alebo sa potrebujú dostať k lekárovi, do práce, aby ich rodiny mali čo jesť a kde bývať.

Električka nepremávala 4 hodiny. Koľko ľudí to negatívne ovplyvnilo? Možno 15 tisíc? Možno viac?

Vieš čo je ale najzaujímavejšie? Ak si prečítam komentáre kľudne aj tu, keď auto spôsobí nehodu s MHD, kľudne ak aj pritom umrie tem šofér, tak je to debil, čo si nič iné nezaslúži a mal by uhradiť škody. Pri chodcovi, či cyklistovi, tak to už je chudáčik, ktorého treba ľutovať.
Reakcia na: 3pa3ck3 #50:
Samozrejme, že áno. Sú. Dokonca aj na Slovensku.
Reakcia na: bobitwo #48:
Sú už známe prípady, keď si niekto chcel po nehode uplatniť odškodné za stratený čas v kolóne (teraz nemyslím dopravcov. ale cestujúcich, či vodičov áut)?
Reakcia na: bobitwo #48:
Hmm, veľmi zaujímavé. Čiže keď sa stane smrteľná NEHODA, tak zrazu ťa trápi že ľudia sa nemôžu dostať kam chcú? Kde je táto empatia voči tým ktorí kvôli narcistom ktorí majú potrebu sa verejne prevádzať majú skomplikovanú cestu do práce?

A zabudnime na zosnulého alebo pozostalých ktorí sa musia s dôsledkami tejto tragickej NEHODY zrovnať, najväčší chudáci sú tí ktorí stále žijú ale musia prestúpiť na náhradnú dopravu. Úžasne sa tu prezentuješ, fakt.
Reakcia na: Andrej #47:
Logika ala Cyklokoalícia, či značná časť cyklistov, keď sa šoféri sťažovali, že majú problém vymôcť peniaze na opravu svojich áut, keď bol vinníkom cyklista. Odpoveď Cyklokoalície, že šoféri si majú platiť havarijné poistenie. Ale keď je vinník šofér vozidla, tak už im nevadí si nechať preplácať škody z PZP.

Nevidím najmenší dôvod, prečo sa všetci majú skladať na škody, ktoré spôsobí nezodpovedná osoba.

Vieš čo je empatia? Tisíce ľudí, ktorý majú problém cestovať niekam, lebo nejaký blbec odstavil dopravu, meškajú, majú extra výdaje, ak niečo misia stíhať. Samozrejme, z cestovného ešte musia zaplatiť opravu, či náhradnú dopravu. Ale hej, sme antiempatický, lebo z cudzieho krv netečie, že?
Reakcia na: bobitwo #46:
"V Japonsku železnice, či metro normálne vymáhajú škody od pozostalých. Bežná prax. Nikto sa nad tým nepozastavuje.

To len tu sa ľudia tvária, že o mŕtvych len dobre, aj keby ukradol miliardy, či znásilňoval deti v pivnici."

Hmm, zaujimave. A neprotirecis si tak nahodou? Ak sa tu bavime o vymahani skod od pozostalych, tak preco je relevantne aky bol, resp. nebol clovek ktory zomrel? Podla jedneho cloveka sudim druheho, ktory nemusel mat ziadne poruchy osobnosti, len mrtveho poznal? Rozhodni sa, o com vlastne sa hadas.

Japonsko by som ako priklad nejak extra humanneho statu nebral. Karōshi ti nieco hovori?

A ano, vymahat skody na vozidle MHD od pozostalych robia len sociopati. Ale chapem, empatiu si zasluzia len sportovci a papalasi ktori chcu obmedzit dopravu, vsetci ostatni mozu ist do riti, vsak?
Reakcia na: 6503 #42:
V Japonsku železnice, či metro normálne vymáhajú škody od pozostalých. Bežná prax. Nikto sa nad tým nepozastavuje.

To len tu sa ľudia tvária, že o mŕtvych len dobre, aj keby ukradol miliardy, či znásilňoval deti v pivnici.

DPB je poistený. A skús hádať, že ak chceš mať poistku, čo musíš najprv spraviť? Zaplatiť poisťovni. A nie zrovna málo. Takže sa na to zbierajú všetci.

Pár rokov dozadu bol niekde rozhovor, že zrážka električky s chodcom stojí dopravný podnik cca 80-100 tisíc € na hodinu, čo električka blokuje trasu. Cca 10 hodín blokovania koľaje znamená 1 milión € stratu. To nie je zrovna malé číslo.
Reakcia na: 6503 #44:
Minule som ho tu dal a hneď som dostal "zdrb" že nie každý používa FB a podobne...
Polícia predchvilou zverejnila video z nehody ..
Hosi, zakony su jedna vec, prax druha a inak to nebude!
Fakt si myslite, ze DP pri nehode T6 co rozpolila teenagerku pri OMV v Raci a ku ktorej dosla matka, povedali matke po identifikacii (ukazali jej len polku tela s hlavou) - "Pani, takze vozidlo je znecistene tkanivom vasej dcery, mame tu aj krvave znecistenie, poprosime uhradit cistenie vozidla. neponahla nam to." ?
Ako uz fakt klud. DP je poisteny a tieto "skody" hradi poistovna.
Reakcia na: mbendzala #40:
Na Slovensku sú možné 4 situácie:
1/ nehoda s vozidlom, ktoré má zo zákona mať PZP - tam sa všetky škody majú hradiť z PZP
2/ na vozidle máš havarijné poistenie a v rámci neho ti oni preplatia všetky škody a oni si ich vymáhajú potom od vinníka (havarijné poistenie ako také je veľmi drahé)
3/ nehoda s vozidlom, či chodcom, čo zo zákona nemá povinnosť mať PZP. Vtedy buď vinník dobrovoľne zaplatí škody, alebo to ide na súd.
4/ od vinníka, čo nemá povinnosť mať PZP nevymáhaš škody, opravíš to na vlastné náklady.

Iné možnosti nie sú.
Reakcia na: bobitwo #19:
myslite ze ked DPB zacne pytat nahradu skody - nahradnu elekricku, nahradnu dopravu a podobne, tak to pojde bez sudu, hej? no ja si to nemyslim, a proti sebe budu mat armadu pravnikov poistovni, ale je nacase tuto vojnu otvorit...
velmi aktualna tema odskosne za nehody...
vie DPB vobec vycislit kolko stoji "nahradna" elektricka po dobu opravy?
mal by, ani nie tak pre tento pripad chudaka dochodcu, lebo tento pripad, rovnako ako ine kde vinnik zomrie su tzv. reputacne rizikov, ale je otazka ci verejny podnik nema zakonnu povinnost vymahat nahradu skody, bez ohladu na reputacne rizika a utlocitnost...
ale skorej pre pripady nehod s motorovymi vozidlami...
absolutny zaklad je mat vycislene kolko stoji nahradne vozidlo, napr. kolko odstavenych elekriciek ma pocas roka, a kolko teda potrebuje rezervnych vozidiel, ich pripravenosti, udrzba... v idealnom pravnom state by sa dohodol s PZP poistovnami na rozumnej sume, lebo zase trh s lizingom elekriciek pre nase trate tu asi nebude... ale poistovna a vinnik taha za kratsi koniec v pravnom state, ich zaujem by mal byt, poistovni sa rozumne dohodnut...
rovnako nahradna doprava a nepriame skody, opat, v zaujme poistnovni by malo byt aby DPB nepytal ustrelene hausnumera...
ale on pre istotu nepyta nic??? to snad dufam ze nie... a teda poistovne su tichucko ako vos pod chrastou, ze...
v tomto pripade naozaj je repustacne a eticky tazka zona to pytat, ale otazka znie, ci nie su porusene povinnosti pri sprave majetku verejneho...
Reakcia na: Matej138 #18:
Už ti bolo vysvetlené, že tvoja štatistika je blbosť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #36:
Napriklad chodci cyklisti cez trat. Na trati nic nepremava, ale clovek ma stat ako tlk pri semafore. Dalsie z hlavy su Topolcianska a chodcodopyt Strecnianska, cykloprejazd Jungmannova, Lucanka (Lietavska)... z hlavy si nepamatm, ci neslahli chodcosemafor aj pri Gessayovej (obavam sa, ze ano).
Inak, ta krizovatka Lucanka (Lietavska) je neskutocne blbo vymyslena a este aj s bonusovym presuvanim cyklotrasy cez trat, aby sa na Topolcianskej vratila naspat na povodnu stranu...