Mimoriadna zmena liniek S50S60 (18.8. – 31.10.2025)

Niektoré vlaky liniek S50S60 budú dočasne presmerované na stanicu Bratislava-Nové Mesto.

Pre opravu výhybiek na Hlavnej stanici budú od 18. augusta do 31. októbra 2025 dočasne zmenené vlakové linky S50 a S60 nasledovne:

  • Linka S50
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Trnavy presmerovaná od stanice Bratislava-Rača cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
  • Linka S60
    • Časť vlakov v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní bude v smere z Galanty presmerovaná od stanice Bratislava-Vajnory cez stanicu Bratislava predmestie na konečnú stanicu Bratislava-Nové Mesto a späť rovnakou trasou.
    • Vlaky premávajúce po riadnej trase na Hlavnú stanicu môžu byť podľa potreby medzi stanicami Bratislava-Vajnory a Bratislava-Vinohrady vedené dlhšou obchádzkou cez stanicu Bratislava východ (bez možnosti nástupu/výstupu).
      • V prípade zavedenia odklonovej trasy bude ŽST Bratislava-Vinohrady obsluhovaná na nástupištiach linky S50.
      • Cestujúci by mali počítať s meškaním vlakov linky S60 vplyvom odklonu cca 15 minút.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja si inac dlhodobo myslim, ze S60 by mala cez Vychodne jazdit standardne - aj so zastavenim. Bola by to podla mna zaujimava alternativa k prestupovaniu na Zlatych alebo v Raci pre tuto celkom rychlo sa rozrastajucu lokalitu...
Reakcia na: hroch #1:
Aj ostatní čo tam necestujú by sa potešili dlhšej jazdnej dobe 😉
Reakcia na: Solider #2:
Tam je miestami 10km/h. V otrasnom stave to tam celé je.
Reakcia na: hroch #1:
Tam by mohli časom aspoň v špičke potiahnuť S8. Čo by kapacitne určite postačovalo. Len či máme nato aj dosť funkčných delfínov.
Reakcia na: david11 #3:
Na východnom nie je nikde 10 km/h. Z vchodovej skupiny do Odchodovej skupiny sever je 30 km/h, ale to tam bolo vždy.
Reakcia na: Solider #2:
A nepride Ti take zvlastne, ze mame v meste stanice v blizkosti obytnych zon, ktore sa vobec nevyuzivaju? Vychodne aj UNS by podla mna mali byt jednoznacne zastavkami aj pre S vlaky - a z tychto dvoch mi Vychodne pride este ako to vyrazne relevantnejsie pre osobnu dopravu. Ak teda opomeniem tu vlecku do Eurovey, ktora si doslova pyta aby z toho bola centralna zastavka vlaku.
Reakcia na: ufo #5:
Určite je alebo bolo. Vliekli sme sa krokom, keď tam boli tiež odklonené vlaky počas opráv Vinohradov. Jedine cez Modrý most to bolo o niečo svižnejšie.
Zaujímalo by ma, prečo práve týchto niekoľko konkrétnych liniek vybrali na presmerovanie.
Reakcia na: hroch #1:
A zaujímavé by bolo na jednokolajke jazdiť cez Východ, a následne sa napojiť na preplneny 120 úsek Odb. Vinohrady - Hlavná stanica. Meškanie +5/10 min permanentne
Reakcia na: Dorian #8:
Na S60 su to zrýchlené Os, ktore teoreticky majú menej cestujúcich. No a podla grafikonu idu v čase, kedy jazdia aj vlaky vyšších kategorii.
Reakcia na: Joyki #10:
Z Galanty s S60 ide, iba ten kto má cieľ inde ako v BA.
Zvyšok ide s Rexom alebo R, ktorý je v BA za pol hoďku.
Reakcia na: Dorian #8:
Nechali spoje, ktoré idú stále. Presmerovali, iba špičkové posilové. No prúser bude ak odrieknu dačo. Čakanie hodinu na ďalší. Prípadne rýchly presun na Predmestie na posilový spoj no aj to iba s prestupom lebo L7 je zrušená.
Na N. Mesto ide iba každá druhá L4. Tam by sa to ani nestihlo do 30 min. asi.
Reakcia na: Joyki #9:
Plus na Hlavnej stanici by S60 nemohla jazdiť na nástupište 6, ktoré je prístupné iba z trate 130
Reakcia na: hroch #1:
Je vôbec na Rendezi použiteľné nástupište? Keď som si to pozeral na satelitných snímkach, tak jediné, čo som našiel, bolo pri koľaji 113 pri Rendezkej lávke (takto je pomenovaná na Google Maps) s dĺžkou 14 metrov. Takže by bolo potrebné de facto postaviť novú zastávku.
Reakcia na: david11 #11:
Nejazdí dosť rychlikov a rexov na to, aby to takto bolo. Veľakrát ak sa chceš dostať do Ga z Ba alebo naopak na konkrétny čas tak musíš využiť osobák, hlavne mimo špičky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Pravdepodobne len toto, síce krátke, ale je to v celkom použiteľnom stave. Ono osobné vlaky tam prestali zastavovať v 94, čiže celkom dosť času ubehlo.
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Toto je inac pre mna jediny dovod, preco by tam vlaky nemali stat - ten obrazok o prispevok vyssie ukazuje, ze aktualne by to asi nebolo bezpecne. Aj ked Vrakuna uz raz ukazala, ze aj to je riesitelne a ja si pamatam v UK hlasenia vo vlaku, ze kvoli kratsiemu nastupistu sa prve/posledne dvere na vlaku nebudu dat otvorit.

Vsetky argumenty o tom, ze by to spomalilo dopravu, podla mna nevyvazia to, ze by ta trat bola lepsie vytazena cestujucimi. Lebo ten argument o spomaleni plati pre vsetky nove zeleznicne zastavky (vratane napr. Ruzinova) - to ale neznamena, ze by sa budovat nemali.
Reakcia na: hroch #17:
Tá trať je ale vyťažená cestujúcimi ďaleko dosť na to, aby musela robiť zachádzku pre potenciálnych 2000 cestujúcich (to je hrubý odhad všetkých obyvateľov v okruhu tej zastávky, takže reálne využívajúcich by bolo max. 10%; ono totiž z bytoviek Pri šajbách aj z RNDZ je to bližšie na stanicu Rača, ako na Východné).
Reakcia na: hroch #6:
Áno príde, ale to treba riešiť systematicky a koncepčne a nie presmerovať hala bala vlaky. Ak budú po meste vybudované vlakové zastávky, potom je o tom možné uvažovať, napríklad aj mestskými S linkami. Ako som písal minule, delenie liniek na Hlavnú stanicu a Nové Mesto síce dobre vyzerá na papieri, ale ľudia chcú vo veľkej väčšine cestovať na Hlavnú stanicu.
Reakcia na: Dorian #8:
Posilové. Potrebovali znížiť počet vlakov na Hlavnej stanici kvôli nižšej priepustnosti.
Reakcia na: Solider #20:
Ono teraz pozeram, ale nedala by sa S8 predlzit od Noveho Mesta cez Predmestie po Vychodne/Rendez s tym, zeby sa niekde tu spravila zastavka? Je to asi 100-110m od zastavky Vychodne a v dostupnosti bytoviek, a dobre spojenie k Predmestiu s prestupom na elektricky by mohla byt atraktivna (aj ked pri 2 hodinovom intervale S8... ale ak by sa dal lepsi spickovy) - pridaj k tomu opravu a prevadzku UNS...

A ak pozeram dobre na mapach, tak by sa vedela S8 drzat na krajnej kolaji (tretia kolaj zo 4, ratane od Racianskej) aby nekrizovala trat 120, cize by tam nemuselo byt zdrzanie.
Reakcia na: MatejBA #22:
Ako pozerám na schému stanice, tak tá koľaj je tam uvedená ako manipulačná, takže by sa zrejme muselo zasahovať aj do zabezpečovacieho zariadenia.

Schéma stancie: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/001345-schematicky-nacrt.ppt
Reakcia na: MatejBA #22:
To by asi bolo lepšie ukončenie vo Vajnoroch...
Ono keby to ide v špičke raz za 30 minút a pridá to na rýchlosti tak boli by tieto spojenia atraktívne

Detto z DNV napríklad do Podunajských Biskupíc..

Len stále chýbajú TIOPy a dobrá sieť... Lebo trmacay sa 30km/h je dosť úlet to aj električka je konkurencie schopnejšia
Reakcia na: Ma178rek #24:
Vo Vajnoroch by ti to blokovalo hlavné koľaje. Na to bočné krátke cca 50m. sa z trate 130 nedostaneš.
Reakcia na: david11 #25:
Aj to krátke nástupište (ak by teda mestský vlak išiel cez Rendez) by bolo iba na krátke zastavenie a nie prestávkovanie, keďže je na jedinej koľaji z odchodovej skupiny Sever smer Galanta
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Tak ale kusok odtial (asi 130 metrov rovno) je slepa kolaj, kde by to mohli odstavit, v podstate hned vedla budovy ZSR par krokov od zastavky Na pasekach, ak by to nepokracovalo dalej.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Takže je to zatiaľ sci-fi.
Ono, keď roky nevedeli sprevádzkovať UNS pre zastavovanie S65 bez investícií tak toto je úplne nereálne.
Reakcia na: david11 #28:
Doplním ešte schému stanice Vajnory pre lepšiu ilustráciu: https://www.vlaky.net/upload/trate/objekty/prilohy/003660-Schema-napajania-a-delenia-TV.jpg
Reakcia na: MatejBA #27:
V #26 som narážal na Vajnory, nie BA-Východ
Reakcia na: david11 #12:
Ale na vlak smer vinohrady a pešì presun k predmestiu je rychlejšie ako cez mesto
Reakcia na: TeamExteme #31:
To by museli odrieknuť o dosť skôr.. na TT OS :36 a R :52 a :55 min.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
Od štvrtka sa nebude možné dostať k nástupišťu č. 2 od Galanty, čiže od toho smeru sa výrazne zníži priepustnosť. Smer Galanta ostane prístupný len z koľají č. 1, 1c a 10, pričom koľaj 10 musí byť k dispozícii predovšetkým pre expresy. Urpíny sa kvôli obehom tlačia z odstavného a počas tejto výluky to nebude možné. Takže nástupištia č. 1 a 6 ostanú k dispozícii pre Os Galanta, REX Nové Zámky a EC Budapešť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
To bude už celkom slušná plnka na N. Meste.