Úprava premávky liniek MHD vo Vajnoroch (15. – 17.8.2025)

Hudobné podujatie vo Vajnoroch si vyžiada zmeny v premávke nočných liniek.

Z dôvodu konania hudobného podujatia vo Vajnoroch bude počas nocí 15./16., 16./17. a 17./18. augusta 2025 upravená trasa liniek N53 a N56.

  • Linka N53 pôjde obojsmerne medzi zastávkami Zlaté piesky a MiÚ Vajnory obojsmerne obchádzkou po ulici Pri mlyne.
    • Neobslúži riadne zastávky Uhliská; OC Vajnory; Vajnory, nadjazd; Tuhovská a Dvojstudňové polia.
    • Mimoriadne bude obsluhovať zastávky Pračanská a Pri mlyne.
  • Linka N56 bude premávať iba v úseku Hečkova - Na pasekách.
    • V úseku Na pasekách - Zlaté piesky nebude premávať.

Pre očakávané zvýšené prepravné nároky budú v dňoch 15. - 18. augusta 2025 kapacitne posilnené linky 53 56 65 a N53. Denné linky pôjdu po štandardných trasách, prístup k vajnorskému letisku je možný od zastávky OC Vajnory.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A nocna L4 na hlavnu stanicu tento rok nic? Minimalne do 1h v noci mohla premavat takto kym sa to rozpusti vsetko.
Pustia klbák možno dva, ktorý dokonalo obíde festival. Tu sa odvezieš posilovými linkami či spojmi, iba z opileckých slávností vína a majálesu.
Reakcia na: david11 #2:
Organizátor festivalu si zabezpečil vlastnú posilovú dopravu: https://www.slovaklines.sk/sk/koncerty-a-festivaly/lovestream-festival/

(A môže začať odveká diskusia či mesto má dávať peniaze na posilovku, keď organizátor odmieta dať na to peniaze a radšej si to rieši po vlastnej osi. 😁)
Reakcia na: Jak44 #3:
Ako pozerám majú na stanicu príchod 5 min. po rozjazdoch.. kto toto plánoval?
A áno mesto má zabezpečiť posilu všade, kde sa očakáva zvýšený nápor cestujúcich. Kľudne nech si to dajú do podmienok povolenia pre konanie festivalu.
Reakcia na: david11 #4:
Prečo by mesto malo trvať na tom, že zabezpečí posilovú dopravu (za peniaze organizátora), keď organizátor oznámi, že si to vie zabezpečiť sám? A zas taký rozdiel (z tohto pohľadu) medzi vinobraniami, majálesmi a festivalmi nie je. Na všetky takéto akcie sa chodí za zábavou a vždy pri tom asistuje alkohol, na hudobných festivaloch vo väčšej miere aj iné chemické látky.
Však keď Slovak lines na tom prerobí a odmietne to robiť budúci rok, možno to bude robiť niekto iný. Napríklad Leo Express s náhradnými autobusmi, ak by náhodou nebola nejaká výluka na trati 😅
Reakcia na: Jak44 #3:
jediná diskusia, ktorá by sa mohla rozvinúť je o tom, či polícia dokáže udržať v premávku v rámcoch, ktoré umožnia bezkolíznu prevádzku spojov MHD ako aj posilovej dopravy ... všetko ostatné je - zdá sa - vyriešené ... organizátor sa zachoval seriózne a dohodol posilové spoje - evidentne vychádza z doterajších skúseností a zabezpečil ju v objeme, ktorý by mal postačovať
Reakcia na: gejza #7:
Nie je to prvý ročník, kde mimochodom posilovka v podobe busov DPB priamo od festivalu bola. Kapacitne to nepostačovalo.
Na Vinohradoch sa napr. nedostali bežný cestujúci smer N.Zámky do vlaku ZSSK lebo načo by zdvojili Jánošíkov. Podobne bude radosť cestovať pre Vajnorčanov v bežných spojoch L53 s 30 min.int.
Reakcia na: mmmm #6:
Prečo by na tom SL mal prerobiť?
Reakcia na: david11 #4:
Organizátor má povinnosť zabezpečiť dopravu. Funguje to tak všade v Európe. Veľké koncerty, futbal, festivaly v meste atď... Či to zabezpečí organizátor externou firmou, alebo sa dohodne s lokálnymi dopravnými podnikmi už je na ňom. Mesto nemá čo dotovať súkromné akcie.
Reakcia na: bobitwo #10:
No musí adekvátne posilniť MHD, keď očakáva zvýšené prepravné nároky. To sa však v BA nedeje. To sa deje naopak vo všetkých hlavných mestách naokolo.
Reakcia na: david11 #11:
Keby niekde v poli za Viedňou niekto organizoval podobný festival, posilnili by mu MHD? A ak áno, chceli by za to od organizátora peniaze? Fakt ma to zaujíma.
Reakcia na: david11 #11:
Zopakujem ešte raz, lebo evidentne nechápeš. Dopravu má zabezpečiť organizátor. Koncert Rammstein v Prahe? Organizátor sa dohodol s mestom a zaplatil zvýšený interval metra pred koncertom a potom aj odchod z Letňan, žiaden revizor, tie spoje, čo tam boli a zabezpečovali odchod, či už bus, alebo metro bolo zaplatené organizátorom koncertu. Futbal, či koncert v Londýne? Madride, Viedni? Organizátor platí zvýšené náklady plus cestovné, lístok na MHD máš v cene stupenky. F1 v Maďarsku? Na ten deň máš, čo máš vstupenku máš cestovné na verejnú dopravu zadarmo. Teda zaplatil si to v cene v stupenky a organizátor to zaplatil dopravným spoločnostiam.
Reakcia na: bobitwo #13:
Zjavne ty nechápeš. Aj bežné spoje okrem extra posilovky budú preplnené. Čiže neodvezú to načo sú v bežné víkendy dimenzované. To znamená diskomfort aj pre ľudí čo o koncerte či festivale nevedia. Platí aj pre vlaky.
Na vinobranie v Rači ti ide objednávka od MČ Rača? Pochybujem.

Mohli aspoň všetky spoje L4 po 15h. jazdiť na Zlaté a odtiaľ kyvadlovka po Vajnorský kruháč. Po polnoci naopak. N4 na Hl.St.
Reakcia na: johnnyjanko #12:
Lovestream je predsa v Bratislave a nie na poli za mestom.
Reakcia na: david11 #15:
O toto mi vôbec nešlo, ale keď už si sa pri tom pozastavil, tak áno, je to v Bratislave, ale zároveň je to aj v "poli za mestom". Kedysi bol Lovestream na Tehelnom Poli, to je predsa len rozdiel (nie je pole ako Pole). Ale radšej mi odpovedz na otázku, či keď sa konajú nejaké podobné festivaly vo Viedni, tak k tomu mesto posilňuje MHD, a či za to pýta nejakú kompenzáciu od organizátora.
Reakcia na: johnnyjanko #16:
Na všetkých čo som bol v rámci mesta posila bola. Konali sa na Dunajskom ostrove s účasťou okolo 100 tis.
Reakcia na: david11 #14:
Keďže bude horúci víkend, tak sa dá očakávať, že L4 na Zlaté piesky zaplnia aj bežní kúpania sa chtiví občania
Reakcia na: david11 #8:
Problém bude aj ten, že Jánošíkovia na zdvojovanie asi nebudú k dispozícii - dokonca už museli na osobáky vyskladať aj takúto luxusnú súpravu (slovo "luxusná" v tomto prípade nie je myslené ironicky): https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2025&id=145908
Reakcia na: david11 #14:
Na Vinobranie v Rači, Dni Petržalky, či Vinobranie v Pezinku, dokonca aj Dni zelá v Stupave , keď bola posilnená doprava, tak to organizátor objednával a platil.
Reakcia na: david11 #17:
Prečo mu nechceš odpovedať? Nevieš? Či len nechceš ? Organizátor toho tvojho festivalu (kto by nevedel, tak Donauinselfest) zaplatil Viedni za posilnené spoje.

Reakcia na: david11 #8:
Zdvojiť Jánošíkov nie je problém, ale na to musíš nájsť ľudí – na 2x 671 musia byť dvaja vlakvedúci, niekto to musí teda objednať a nariadiť. A vieme, že v takýchto firmách to nefunguje trhovo, že vidíme niekde šancu, tak sa prispôsobíme a zarobíme, ale striktne direktívne, čo sa nariadi, to sa odjazdí.
Reakcia na: bobitwo #20:
A kde je taká zmluva medzi MČ Rača a DPB? Osobne o tom pochybujem.
Reakcia na: bobitwo #13:
Ono by to šlo aj naopak, že by sa posilnili tie spoje a dali by sa tam revízori, asistenti prepravy, predávali by cestovné lístky a pokúšali by sa na tom zarobiť, že existuje dopyt a tisíce ľudí sa chcú odviezť, rovnako ako keď niekto sadne do Boltu, nahodí si tabličku na strechu a ide jazdiť, pretože MÔŽE zarobiť. Ale to opäť súvisí s tým, čo som napísal v príspevku nižšie, že dopravcovia vo verejnom záujme si ten verejný záujem vykladajú direktívne len objednávkou, hoci to sú obchodné spoločnosti a nič im nebráni sa správať aj takto trhovo.
Reakcia na: bobitwo #20:
No daj koľko dala napr. MČ Rača za celodennú posilu L3 v Rači?
Veď je to v poriadku, že prispel organizátor na dopravu vo Viedni. Určite to bolo v zmluve. Preto som už písal na začiatku, že to má mať mesto ošetrené v povolení.
No písal som aj o inom. Ak mesto, ZSSK očakáva zvýšený dopyt oproti normálu má posilniť dopravu a nie ju nechať v štandartnom režime. Ja ako Bratislavčan vlastniaci predplatený lístok neviem prečo by som mal ísť Slovak Linesom za 5€ ak mi tam ide linka MHD.
Tu sa to nedeje operatívna posila ani v horúcich dňoch v smere Zlaté Piesky, ktoré vlastní mestská organizácia.
Reakcia na: Solider #24:
Nemuseli by ale takéto extra spoje účtovať samostatne ako komerčná preprava?
Reakcia na: david11 #25:
Evidentne si sedíš na kábli a kopeš do všetkých okolo.

1/úlohou organizátora je zabezpečiť dopravu. Je jedno ako to spraví. Je to jeho súkromná akcia. Zabezpečil ju cez Sloval Lines? Zabezpečil.
2/ Lovestream je na území Vajnor a povolenia dáva MČ Vajnojnory. Takže ak sa ti niečo nepáči, obráť sa tam.
3/ zvýšený dopyt je vyriešený Slovak Lines. Mesto a ZSSK s tým nič nemajú, ide o súkromnú akciu.
4/ takže pán nemá problém dať 149/229€ či koľko za 1/3 dňový lístok a plače tu, že musí platiť 5€ za to, že ide na súkromnú akciu? Gratulujem. Ja ako obyvateľ Bratislavy neviem prečo by som mal podporovať z mojich daní súkromný 3 dňový biznis niekoho, kto nevie vyčleniť z ceny vstupného napríklad pre 1 dňovú vstupenku 2,18, pre 3 dňovú vstupenku 6,54€ (2x, resp. 6x 30 minútový lístok, alebo ho nahradiť 60 minútovým lístkom za 1,60€?) a každý účastník by mohol mať MHD v cene vstupného. V zahraničí bežná vec, zvláda to aj futbalový Slovan napríklad.
Reakcia na: Solider #24:
Áno, je to problém. Ľudia chcú čo najskôr odísť z festivalu a potrebuješ ich odbaviť čo najskôr. Tak isto potrebuješ zabezpečiť dostatok ľudí ma obsluhu autobusov, pomocného personálu atď. Preto sa to bežne robí tak, že organizátor platí dopravným podnikom nejakú fixnú čiastku plus z každého predaného lístka tam ide nejaká hodnota. Vo Viedni to je 5€, čo predstavuje kvázi 2 lístky na cestu tam a späť nemusíš tam hnať revízorov.

Problém nie je, keď idú ľudia tam, ale keď odchádzajú, vtedy končí celá tá masa. Preto keď máš lístok v cene vstupenky, stačí ti pristaviť autobus, natlačíš do neho ľudí a pošleš preč. A príde ďalší bus. Bežná prax všade, Viedeň, Londýn, Praha, Budapešť atď. V momente, keď tam cestujúci budú strečkovať, cvakať a kupovať si lístky, riešiť aký potrebujú, bude sa to tam kontrolovať, tak máš problém, lebo sa ti predlžuje čas odbavenia autobusu. Dajme tomu že by dali Otokary, kam sa zmestí 155 cestujúcich. Predstav si, že 2/3 z nich tam začnú riešiť lístky, cvakanie lístkov atď. Kým takto vypravíš 1 autobus, to bude tak 15 a viac minút, navyše ľudia čo majú predplatné lístky tam budú v dave tiež trvačať, tak len keď voľne tam dovolíš naplniť bus, tak do 5 minút je plný a môže ísť preč a môžeš plniť ďalší bus.
Reakcia na: bobitwo #27:
Ty stále nechápeš resp. nechceš chápať. Súkromný biznis máš aj kiná, divadlá, obchodné centrá... preprava do súkromných firiem, kde pracuješ.

Ešte raz mesto musí reagovať na zvýšené prepravné nároky. Hlavne, keď o takýchto vie. Nemôže to nechať vyhniť. Potom sa tu nebavme o podpore a spoliehaní sa na MHD, keď sa do nej ani nedostaneš lebo dopravca nezareagoval na zvýšené prepravné nároky.
Hovorím o tých, ktorí sa do MHD, vlaku nedostanú no vôbec nemusia ísť na festival či koncert.
Reakcia na: david11 #29:
Ty to nechápeš, obchodné centrá a kiná atď majú rovnomernú a pravidelnú cirkuláciu osôb, nepotrebuješ na to nič extra riešiť a máš to nastavené na celý rok a mimo dopravnej špičky máš problém naplniť spoje.

Tu sa bavíme o jednorazovej súkromnej akcii pre 60 tisíc ľudí. Všade vo svete je úlohou organizátora zabezpečiť dopravu pri podobných akciách. Nie je to úlohou mesta. Ako som ti napísal, Lovestream spadá pod MČ Vajnory, oni dávajú povolenia a oni určujú podmienky. Dopravný podnik je samostatný právny subjekt, nemá nič spoločné s Lovestremom, ani MČ Vajnory. Dopravné výkony objednáva magistrát. MČ Vajnory ak by chcela, mohla si objednať posilnené spoje. Tak isto aj Lovestream. Nespravili to. To že organizítor je chrtavý, aj mestská časť nie je problém DPB a.s. ani magistrátu. Už som to tu dával ten zákon, mesto má zabezpečiť pravidelnú a rozsahovo a objemovo dostatočnú dopravu v priemere za časový úsek, t.j, pracovný týždeň, víkend, sviatky, prázdniny atď. To mesto plní. Akcia takéhoto typu tam nepatrí. Devín napríklad nedal povolenie na ten Rubicon, lebo organizátor nevedel zabezpečiť dopravu. MČ Vajnory to evidentne netrápi.
Reakcia na: bobitwo #30:
Ty aj čítaš s porozumením? Mesto musí reagovať na nárazový dopyt a zabezpečiť dopravu aj pre ľudí ktorí sa nezúčastňujú konkrétnej akcie.
Mimochodom kto ti prispieva na posilnené dušičky, strieborné, zlaté víkendy, veľkonočné sviatky?
Reakcia na: bobitwo #13:
Kompetenciu objednávať MHD má obec.
Reakcia na: david11 #31:
Prosím, daj mi tu znenie zákona, ktoré to obci prikazuje. Čakám.
Reakcia na: 810zssk #32:
Je futbalový Slovan obec? Je SFZ obec? Nie. DPB a.s. je akciovka a má právo slobodne podnikať. Takže sa s ňou na prepravných službách môže dohodnúť ktokoľvek.
Reakcia na: bobitwo #34:
A kde ja tvrdím že DPB nemá právo slobodne podnikať? Len ti vysvetľujem že zabezpečovanie verejnej dopravy má na starosti obec a nemá ju prečo suplovať nejaká súkromná firma.
Reakcia na: bobitwo #33:
Ty najskôr pošli tú zmluvu na posilovku Račianskeho Vinobrania o ktorej si presvedčený.
Reakcia na: bobitwo #28:
Kľudne by mohla byť MHD v cene vstupného a nikto nemusí zdržovať s lístkami.
Reakcia na: johnnyjanko #12:
Lenze toto nie je na poli za Viednou. Toto je V Bratislave, kde ti bezne linky bezne chodia. Kebyze to robia na poli pri Chorvatskom Grobe ci dakde dalej, tak to je ine.

Ak DPB nezabezpeci dostatocnu kapacitu, tak mozu byt obmedzeni bezni cestujuci, a ti budu mat XYZtu negativnu skusenost s MHD. A aj kvoli takejto prkotine lahsie stratis cestujuceho, ako ho potom ziskas spat 🙂
Reakcia na: bobitwo #33:
Splnila si obec povinnost poskytnut verejnoprospesnu sluzbu, ak sa kvoli schvalenej akcii v meste ludia nedostanu do MHD (a je jedno ci domov, do mesta, na koncert, na jazero, soto-celodenne-cestovanie), a mesto a dopravny podnik na to dlabe, a tvari sa, ze my nic?

Apropro, co brani DPB pristavit tam autobusy, dat rovnako jednorazovy listok 5 eur na osobu a ako akciovka si komercne zarobit? Ci zrazu DPB nie je a.s.? Vsak tam je taky biznis, ze Bolt/Uber pytali aj €50 za jazdu pocas spicky.

DPB tam pristavi 10 SORiek, 5 eur clovek - kapacita 150 ludi ofiko, to mas 750 na autobus = 7500 eur/1500 ludi jednym smerom. Otoc ich 5x a mas za par hodin 7500*5 = 37 500 eur obrat za 1 noc. Ma vobec taky obrat za beznej noci z Nocakov?

Bezny denny vynos ma DPB okolo 410 000 eur. Z celej siete. Tu mas z 10 autobusov moznost mat 9% z toho behom 2-3 hodin.
Reakcia na: 810zssk #35:
Ja som tu už dal citáciu zákona, že dopravu má zabezpečovať obec len obvyklom rozsahu, keď sa to riešilo naposledy. 60 tisíc ľudí na Vrakunskom letisku asi nie je obvyklý rozsah. V tomto prípade má zabezpečiť dopravu organizátor podujatia.
Reakcia na: david11 #36:
Až po tvojom zákone, na ktorý sa odvolávaš.
Reakcia na: Trolley #37:
Všade v zahraničí to tak je, dokonca aj aj futbalový Slovan, či na zápasy futbalovej reprezentácie je vstupenka na zápas braná v deň zápasu ako lístok na MHD. A to pokiaľ nehraje nejaký extra známy súper je záležitosť do 8000 ľudí (priemerná návštevnosť Slovanu za sezónu 24/25 je 7385 diváko) čo zvládne pobrať aj MHD bez posilnenia.

Tak nech mi nikto nehovorí, že festival, kam má prísť každý deň 60 tisíc ľudí a 1 dňový lístok stojí 149€ nezvládne sa dohodnúť. Osobná skúsenosť, Praha - Letňany, Rammstein, 60 tisíc návštevníkov, po obede posilnená linka metra smer Letňany, po koncerte, tam čakali autobusy a metro, len ľudí natlačili do dopravných prostriedkov, lístok v cene, za 60 minút tam neostala ani noha (okrem pár jedincov v podivnom stave), cena lístka 80-110€. Napriek tomu organizátor spravil dohodu s pražským dopravným podnikom a z každého lístka na koncert zaplatil 2 základné lístky na MHD dopravnému podniku. Kde asi tak nastala chyba, že v Prahe to ide a v Bratislave nie? Poviem ti presne, v chrtavosti organizátora ktorý v snahe šetriť a zarobiť, lebo mu je zaveľa zarátať 2x hoc aj 30 minútový lístok na MHD na každý deň do ceny vstupenky. A keďže šetrí, tak spravil deal so Slovak lines, jeho to nič nestálo, dopravu zabezpečil a je už na Slovak lines, koľko si za to bude účtovať.
Reakcia na: bobitwo #40:
kedy sa na vrakunskej časti letiska M. R. Štefánika nachádzalo 60 000 ľudí?
Reakcia na: MatejBA #39:
Keďže nevieš čítať, povolenie na festival vydala MČ Vajnory, je to ich kopa hnoja.

Zopakujem znova, podľa zákona má obec zabezpečiť dopravu v obvyklom rozsahu. 60 tisíc ľudí určite necestuje bežne z Vajnorského letiska o takom čase a určite ani nie z Vajnor. V takomto prípade má dopravu zabezpečiť organizátor. Tam máš Slovak Lines. Nepáči sa? Nech sa ľudia obrátia na MČ Vajnory, oni festival povolili. A zopakujem ešte raz, Devin nepovolil Rubicon festival, lebo nevedeli zabezpečiť dopravu. Takže evidentne chyba je na MČ Vajnory.

10 Soriek hovoríš? No OK, potrebuješ 10 vodičov, ktorý musia mať predtým aj potom potrebnú dĺžku odpočinku. Potrebuješ personál, čo bude predávať lístky, personál, čo bude usmerňovať ľudí, personál, čo bude kontrolovať lístky. Dajme tomu, že tie autobusy pôjdu na Hlavnú stanicu, nech to má nejaký zmysel. Priama cesta autom 18 minút, dajme tomu že tam bude mať 2-3 zastávky niekde viac v centre. Takže len kým natrepeš tých 10 busov, kým sa otočia z hlavnej, tak ubehla hodina. Gratulujem, prepravil si 1500 ľudí z 60 tisíc. Ale tvárme sa, že polovica prišla autom, takže z 30 tisíc. Dáš ďalšie kolečko, ľudia budú ďalšiu hodinu čakať. To máš ďalších 1500 ľudí. Nie, nikto triezvy a normálny ti nebude čakať 2 hodiny po skončení festivalu na ďalší spoj. To už pôjdu ľudia peši niekam. A samozrejme, budú nasraný, ak si kúpia lístok za 5€ a až potom zistia, že je tam 10 autobusov a 1h intervalom? A ak majú šťastie, idú hneď, ak menej šťastia, tak si hodinu počkajú, inak 2+ hodiny? To znamená, že Dopravný podnik reálne nepreviezlo viac ako 3000-4500 ľudí, v hrubom zarobili možno 15-22,5 tisíc € a ešte k tomu budú mať na krku extrémne negatívne PR, ako to nezvládli. A hádaj čo sa bude aj tu riešiť a budeš aj ty jeden z tých, čo sa na to budú sťažovať? Prečo len 10 busov? Prečo hodinový interval? Prečo sú to taký amatéri?

Chceš odtiaľ ľudí dostať tak ako v zahraničí je to bežné? Na Letňanoch z Rammsteinu, keď som odchádzal, tak každých 5 minút odchádzal jeden vlak metra (natlačili ľudí a poslali ho preč) a každých 5 minút cca odišlo 15 autobusov. Čo som našiel, tak metro kapacita 1424 ľudí, 15x 150 bus a každých 5 minút. To máš cca 3700 ľudí každých 5 minút. Mali 12 týchto setov pripravených. To máš 12x vlak metra a 180 busov, keďže by sa za nestihli otočiť. A ty tu ideš šaškovať s 10 busmi a čakáš že sa 5x otočia a že ľudia tam budú aj viac ako 5 hodín čakať na to, aby ich zobrali?
Reakcia na: samkoh #43:
Skús najprv trafiť aspoň mestskú časť.

Podľa organizátora, každý deň festivalu mali na mieste 40-65tisíc návštevníkov. To sú údaje za rok 2023 a 2024. Ešte niečo?
Reakcia na: bobitwo #45:
Vrakuňu si prvýkrát spomenul Ty v príspevku #40
Reakcia na: bobitwo #44:
Nedá sa na to pri plánovaní objednávky dopravy pozerať tak, že Lovestream je už pravidelne sa konajúca akcia každý rok a nejde o nejaký jednorazový výstrel?
Reakcia na: bobitwo #45:
Citujem tvoj príspevok, na ktorý som reagoval: "Ja som tu už dal citáciu zákona, že dopravu má zabezpečovať obec len obvyklom rozsahu, keď sa to riešilo naposledy. 60 tisíc ľudí na Vrakunskom letisku asi nie je obvyklý rozsah. V tomto prípade má zabezpečiť dopravu organizátor podujatia. "
Už vidíš, kde je problém? Alebo poznáš iné vrakunské letisko, kde sa konalo podujatie so 60-tisíc účastníkmi?
Viacerí z vás tu píšu, že nie je povinnosťou mesta a DPB posilniť dopravu, ale príde plný autobus ktorí zaplnili návštevníci festivalu a bežní cestujúci napr. z Vajnor sa tam už nezmestia. Na koho budú nadávať? No na DPB a mesto, že neposilnili spoje. Autobus pôjde ďalej a zastaví na Zlatých pieskoch. Tí čo sa boli kúpať sa tam taktiež nepomestia. Na koho budú nadávať? Na DPB a mesto. A odradí ich to od používania MHD. Negatívna reklama pre oboch. Aj DPB môže povedať mestu, že každoročne je tam festival a aby sme pohodlne prepravili bežných cestujúcich, potrebujeme posilniť bežné spoje. Napríklad by v exponovanom čase mohla byť zavedená aj posilová x53, ktorá by sa vyhýbala festivalu a išla by cez Pračanskú a Pri mlyne a L52 a 56 by mohli mať spoločný 10-minútový interval.
Reakcia na: 3pa3ck3 #47:
Nedá sa, keďže sa musí každoročne povoľovať, či spĺňa všetky kritériá.

#46 moja chyba, myslel som Vajnorského letisko.
Reakcia na: Trolley #49:
Lebo raz za rok bude plný autobus a už nikdy v živote tí ľudia nesadnú do MHD.

Stále ako opakujem povolenia vydáva MČ Vajnory, dopravu má zabezpečovať organizátor. Je už na mestskej časti ako to vyhodnotí. V Devíne to a Rubiconom vyhodnotili, že nie sú schopný zabezpečiť dopravu tak, aby neobmedzovala domácich, tak im nedali povolenia. Takže evidentne to ide, keď sa chce.

Mesto nemá čo zadarmo suplovať povinnosti organizátora.

Reakcia na: 810zssk #32:
Samo, v tomto s Tebou plne súhlasím. Obec má takúto kompetenciu, nie však povinnosť. Samozrejme, že túto svoju právomoc využíva v situáciách, ktoré priamo súvisia s činnosťou obce.

V tomto prípade ide o súkromnú aktivitu, kde si súvisiace záležitosti (vrátane dopravy) rieši organizátor. Ten to evidentne vyriešil, zabezpečil si konkrétny subjekt a návštevníkom korektne poskytol informáciu, kde, kedy a ako môžu takúto dopravu využiť.

Áno, pokiaľ ide o Mesto, dá sa čosi urobiť aj z ich strany. Určite by bolo žiadúce nasadiť na všetky spoje premávajúce do danej lokality v čase konania akcie maximum revízorov, aby sa v maximálnej možnej miere eliminovali úniky na cestovnom. MestaPo by malo dôsledne (!!!) kontrolovať akékoľvek nelegálne parkovanie/státie/zastavenie, bez milosti odťahovať, dávať papuče, pokutovať a vychovávať.

Zo strany štátu by mal byť v danom období vykonaná masívna kontrola pokiaľ ide o predaj alkoholu mladistvým (SOI, FS, ...), kontrola taxislužieb aj pseudotaxislužieb (NUI, PZ SR, ŽÚ, ...) ako aj iné formy kontrolnej činnosti tak, aby sa predišlo daňovým a iným únikom.

Súkromné aktivity poskytujú príležitosti pre rôzne subjekty na splnenie si svojich povinností ako aj využitia celého diapazónu právomocí poskytnutých im platnou právnou úpravou. Stačí len na všetkých stranách chcieť a niečo robiť.
Reakcia na: bobitwo #42:
pridám skúsenosť z Londýna - koncert na štadióne Tottenhamu, po skončení na ulici kopec "stewardov", vytvorené koridory na stanicu mestskej železnice, interval vlakov 8 - 9 minút (bolo tesne pred polnocou), ale - lístok na koncert neplatil ako lístok na MHD !!! ... takže organizátor síce zabezpečil posilnenú dopravu (upozornil na to v propozíciách), ale zároveň upozornil, aby si ju každý platil z vlastného ... prístupy sú rôzne ...
Inak chýba tu upravený CP pre N56. Hádam nepôjde prvá smer Rendez o 1:48 z Hečkovej.
Reakcia na: gejza #52:
90% cestujúcich v MHD cestuje za súkromnými aktivitami, ak s tým máš nejaký problém, treba celú MHD zrušiť a pekne nech aj tvoj zamestnávateľ ti objedná služobný spoj (samozrejme na úkor tvojej mzdy).

Festival generuje nových návštevníkov a míňanie peňazí, teda dane a zamestnanosť ktorá ďalej posilňuje ekonomiku. Je úplne normálne že mesto festivalu poskytne elementárnu infraštruktúru rovnako ako ju poskytuje tisíckam ďalších "súkromným aktivitám".

Zvyšok tvojho postu je už len typický "frustrovaný dôchodca ktorého hrozne serie že iní ľudia si dovolili mať sa dobre" štýl.
Reakcia na: MatejBA #38:
Ja na toto celé nemám vyhranený názor a nemám nič proti posilneniu verejnej dopravy kvôli festivalu, ale fakt nevidím rozdiel, či sa akcia koná v poli pri Vajnoroch alebo v poli pri Chorvátskom Grobe. Rozdiel je len v tom, KTO má zabezpečiť posilnenie dopravy. V prípade Chorvátskeho Grobu by to bola obec alebo BSK. Aj do regiónu chodia "bežné linky" a prímestská doprava je ešte citlivejšia na nárazové zvýšenie dopytu, než tá mestská. To čo píšeš, by dávalo zmysel, ak by sa akcia konala niekde, kam sa verejnou dopravou za normálnych okolností dostať vôbec nedá, ale takých miest (vhodných na konanie veľkej akcie) je dosť málo.
Reakcia na: bobitwo #20:
Zrovna ani jeden z týchto nič neplatil. Avšak je sú to samosprávy (nie komerčný subjekt) a na všetky (teda neviem či aj na Dni Petržalky) je vstup voľný - teda je na diskusiu, či z toho majú vôbec nejaký profit.
Reakcia na: Trolley #37:
Mohla, ale takú možnosť organizátor(ka) každý rok striktne odmieta. A to sa tu bavíme o sume
Reakcia na: 810zssk #55:
90% cestujúcich cestuje za súkromnými aktivitami, ale v drvivej väčšine každý sa svojou - prechádzka, nákup, rande, výlet, záhrada, .... tu sa však bavíme o jednej hromadnej aktivite, nie o veľkom množstve absolútne odlišných a od seba nezávislých aktivít.

Mesto, resp. mestská časť po splnení legislatívou požadovaných náležitostí poskytla infraštruktúru - pozemok, vodovodná prípojka, elektrická prípojka, bežná dopravná obsluha - organizátor zabezpečil nadštandard a to je fajn.

Obdivujem Tvoj odhad môjho veku, ale do dôchodku mi chýba dobre vyše 20 rokov. Vymožiteľnosť práva je základom demokracie a bazírovať na nej je nevyhnutnosťou fungovania civilizovanej spoločnosti. samozrejme, máš právo na názor, nech už vyznie akokoľvek.
Reakcia na: Valec #57:
Z akej logiky by samosprávy (ako príjemcovia daní) mali mať väčší nárok na zabezpečenie dopravy na ich akcie než súkromné firmy (platitelia daní)?
Reakcia na: gejza #60:
1. Aký je rozdiel keď ideme v autobuse každý za svojou aktivitou a keď ideme všetci povedzme na zmrzlinu? Prečo to v prvom prípade objednávateľ akceptuje ako verejný záujem a v druhom nie.

2. Na zimáku je finále extraligy. Ja som nezainteresovaný občan, ktorý ľadový hokej nesleduje. Mesto nezabezpečí posilovú dopravu hoci sa v jednom momente zo zimáku vyvalí 10k ľudí. Mňa to netrápi, ja idem neskoro z práce domov. Ale keďže mesto nezabezpečí posilovú dopravu, fanúšikovia sa do autobusu dostanú a ja nie. Je to fér?

3. Podľa tejto logiky je potom naozaj otázka, prečo chodí linka 50 k Auparku? Čo z toho mesto má? Nech si platí linku Aupark (samozrejme tento názor je blbosť).
Reakcia na: 810zssk #61:
Minimálne ten, že tie akcie robia ako bezplatné (možno niekde s nejakým obmedzením) a teda nie je do akej ceny vstupného tu dopravu započítať.
A tiež, že väčšina z nich nejakou formou na fungovanie systému verejnej dopravy prispieva celoročne (údržba zastávok, obratísk.....).
Reakcia na: Ike #62:
Na toto sa opýtaj objednávateľa, môj názor je, že jeho prístup je správny.

V Meste býva pravidelne x hromadných komerčných aktivít, kde organizátor ignoruje existenciu zvýšených prepravných nárokov. V niektorých prípadoch dokonca namiesto financovania extra spojov masívne blokuje tie existujúce a paralyzuje celý dopravný systém - osobitne pozdravujem Redutu a maratóncov.

L50 premáva k Sadu Janka Kráľa ... fakt, že v tesnej blízkosti obratiska dočasne stojí nelegálna sklobetónová opacha je problém príslušných úradov, nie môj .... a áno, určite sú rezervy v linkovom vedení spojov MHD
----------------------------------------------------------------------------------------------
Vráťme sa však predmetu článku, ktorý vraví o úprave premávky vo Vajnoroch. Organizátor zabezpečil posilovú dopravu a ako som už písal skôr, jediná diskusia, ktorá by sa mohla rozvinúť je o tom, či polícia dokáže udržať v premávku v rámcoch, ktoré umožnia bezkolíznu prevádzku spojov MHD ako aj posilovej dopravy.
Reakcia na: gejza #64:
Opakuje sa to každý rok a každý rok hovorím, že to nie je ľahká téma. Ale na konci dňa má zodpovednosť objednávateľ, či sa Ti to páči, alebo nie.

Organizátor podujatia sa o dopravu nemusí zaujímať. Môže, lebo môžu byť prípady, kedy by povedzme nezabezpečenie dopravy mohlo ovplyvniť hospodársky výsledok a vtedy zrejme proaktívne dopravu zabezpečí, ale nemusí ju zabezpečiť. Na oltári sú len jeho návštevníci a prípadné tržby. Dopravu by som prirovnal k občerstveniu. Organizátor môže zabezpečiť úplny bazál, alebo stánok Edo Kin. Jediné, čo riskuje je, že niekto povie, že Grape je lepší ako Pohoda.

Objednávateľ, naopak, riskuje svoju reputáciu a renomé v oblasti dopravnej politiky. A to by asi nemal chcieť.

Ak to zoberieme úplne absurdne, tak aj to, že chodím MHD do práce, je vlastne výsledkom toho, že mesto vynakladá finančné prostriedky daňovníkov na to, aby mne zabezpečilo prístup do práce (ergo môj príjem) a môjmu zamestnávateľovi tržby. Moje euro, ktoré odvediem na DPFO, ide Bratislave, ktorá zaplatí DPB, ktorý dovezie do Auparku zamestnancov, ktorí pracujú pre zamestnávateľa, ktorý zbiera tržby, atď. a vlastne zistíme, že mesto robí z mojich peňazí charitu. Lenže tak je to správne a ak sa to niekomu nepáči, tak si rovno môže na notebook nalepiť nálepku "smash capitalism".

Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Nie, pretože to je vo verejnom záujme. Veď práve o tom píšem, že by tam platila tarifa a prebiehala by riadna kontrola cestovných dokladov. Čiže by sa dodatočne rozšírila objednávka mimo PDO. Predĺžiť odpoludňajšie služby nie je až taký náklad, bavíme sa o odvoze po skončení koncertov okolo 0:30 až 1:30, čiže nie o celonočnej doprave.
Reakcia na: Solider #66:
Okej, ja som Tvoj príspevok pochopil, že tieto extra spoje by boli z iniciatívy DPB a nie mesta
Reakcia na: 3pa3ck3 #68:
Min.rok myslím zastavovali aj vybrané EC a R. No to bol asi sólo koncert AC/DC.
Reakcia na: Solider #66:
Zo Szigetu sa bez platného lístka do nočnej posilovky nedostaneš. Je tam aj prenosnú búdka a asi 3 predajné miesta. Vchod na nástupište ti kontrolujú zamestnanci DP. Funguje to tak roky. Električky liniek 4 a 6 premávajú celú noc. Taxíky majú rovnakú taxu do centra. Nie ako tu, že sú schopný si vypýtať aj 50€ do centra. Začo sa dá bežne dostať na Swechat.
Pritom stačí čítať:

Dopravná obslužnosť územia
(1) Dopravnou obslužnosťou územia na účely tohto zákona sa rozumie zabezpečenie poskytovania primeraného rozsahu dopravných služieb vo verejnom záujme na území vymedzenom v zmluve o dopravných službách, najmä na zabezpečenie dopravy do zamestnania, škôl a školských zariadení, zdravotníckych zariadení, úradov alebo na účel uspokojovania spoločenských potrieb vrátane dopravy späť, prispievajúcej k trvalo udržateľnému rozvoju záujmového územia.

(2) Primeraným rozsahom na účely odseku 1 sa rozumie počet spojov za deň, presnosť a pravidelnosť jednotlivých spojov na jednotlivých linkách pravidelnej dopravy na uspokojenie dopytu verejnosti počas jednotlivých dní v týždni pri zohľadnení možností súbežných prepráv a prestupu, vzdialenosti k zastávkam, kapacity železničnej infraštruktúry, siete mestskej dráhovej dopravy, priepustnosti ciest a vodných ciest v priebehu dňa, bezpečnosti prepráv, výbavy a kapacity dopravných prostriedkov, cestovného pre vybrané skupiny cestujúcich; primeraný rozsah dopravných služieb určí objednávateľ na uspokojenie dopytu verejnosti počas jednotlivých dní v týždni.

Kľúčové slovo = PRAVIDELNÁ.
Reakcia na: B K #71:
Rovnako sa tam ale pise "na uspokojenie dopytu verejnosti počas jednotlivých dní v týždni pri zohľadnení možností súbežných prepráv a prestupu"

Je moj dopyt uspokojeny, ak sa nedostanem do vozidla?
Reakcia na: david11 #69:
Stáli aj na samotný Lovestream - dokonca vtedy ZSSK spravila reklamu aj konkurencii: https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-mimoriadne-zastavi-vlaky-vo-vajnoroch-pre-lovestream/
Reakcia na: MatejBA #72:
Presne si teraz vystihol pointu. Tá posilovka ani nie je tak pre návštevníkov udalosti, ale pre zachovanie komfortu pravidelných cestujúcich.
Reakcia na: Ike #65:
"Organizátor podujatia sa o dopravu nemusí zaujímať."

Tu si ťa dovolím opraviť. Organizátor podujatia má každý rok spracovaný plán organizácie dopravy, bez neho by nedostal súhlas PZ SR.
Tento plán jasne hovorí, ako bude riešená IAD, ale aj ako bude riešená VHD, aj to vrátane kapacít. Problém je, že tento svoj plán organizátor ani jeden rok nedodrží (ak teda nikto nečaká, že ja si spravím plán a vy ostatní mi ho plňte), keďže napr. v minuloročnom boli spísané mimoriadne autobusy aj vlaky.

Takže by zrejme bolo načase, aby ďalší rok súhlas nedostal až do tej doby, ako to plnenie vlastného plánu nedoloží aj zmluvami.
Reakcia na: Ike #74:
Tá posilovka bude pre návštevníkov, keďže 60 tisíc ľudí vo Vajnoroch určite nežije. V podmienkach konania je, že organizátor musí zabezpečiť dopravu.

Stále ignoruješ fakt, že všetci sa vedia dohodnúť, Petržalka, Rača, keď sú rôzne iné eventy. Devín nepovolil Rubicon, lebo nedokázal organizátor zabezpečiť dopravu. MČ Vajnory to povolila, magistrát, DPB a.s. či nikto iný nemá čo hasiť ich kopu exkrementov MČ Vajnory, ani organizátorov Lovestreamu.
Reakcia na: Valec #75:
Veď min. rok bol tiež Slovak lines a Leo Express. Ten vozil neskutočné balíky. Tento rok je už možno od víkendu obmedzenie kapacity na hl.st. Ja som išiel s klasickým osobákom S60 no ten bol totálne napraskaný a nikto na Vinohradoch sa do neho už nedostal.. Ľutoval som ľudí čo išli z práce lebo ďalej za Galantou je int.120 min.
Reakcia na: bobitwo #76:
Devín nemohol nič zakázať a ani povolovať.
Reakcia na: bobitwo #76:
Podľa akého zákona sa musia verejné kultúrne podujatia povoľovať?
Reakcia na: 3pa3ck3 #79:
Presne tak, môžu sa len zakázať. A na to sú zákonom určené dôvody, bez nich nie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #79:
"Obec môže zakázať podujatie, ktoré sa má konať na mieste, kde by jeho účastníkom hrozilo závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie alebo kde by konanie podujatia obmedzovalo verejnú dopravu alebo zásobovanie obyvateľstva."
Reakcia na: david11 #78:
Ospravedlňujem sa, bola to Záhorská Ves, Devín som si pomýlil s Devínskou Novou Vsou, ktorá protestovala. Ale pointa ostáva.
Reakcia na: bobitwo #76:
Práveže magistrát a DPB musí reagovať na zvýšený dopyt cestujúcich. Zvýšilo sa cestovné a bežný človek sa do MHD nedostane. Vari bude za to cestujúci viniť organizačných? Nie. Dopravcu a mesto, lebo sa nepripravilo na zvýšený nápor cestujúcich. Keď si človek platí cestovné, očakáva vyššiu kultúru cestovania a nie sardinkáreň.

Btw. Chceš tvrdiť, že organizátor Vína pod hviezdami v Pezinku si u DPB objednal posilové spoje n55 na Hlavnú stanicu?
Reakcia na: Trolley #83:
To neviem, nebol som tam.

Ešte raz, zákon hovorí jasne, mesto má pokryť dopravnými službami bežne situácie, nie takéto masové jednorazové akcie. Tie má zabezpečiť organizátor.

Inak, je sranda, že kým pri maratóne sa kričí po zrušení akcie, tu sa obhajuje akcia... Schizofrénia?
Reakcia na: bobitwo #84:
Pri maratone sa obmedzuje MHD, takze normalni ludia sa nemozu dostat tam kde potrebuju.

Pri koncerte sa preplni MHD ludmi ktori boli na koncerte, takze normalni ludia sa nemozu dostat tam kde potrebuju.

Ale chapem, dosli ti argumenty, tak rychlo aspon vsetkych urazit.
Reakcia na: david11 #77:
Boli vlaky, ale asi v polovičnom rozsahu, ako spomínal daný plán.
Reakcia na: bobitwo #84:
Nič také zákon nehovorí
Reakcia na: Andrej #85:
Takže súhlasíš, že Lovestream treba zakázať. Som rád. Žiadna kultúra, či šport v meste pre tisíce ľudí, len všetci trojkombinácia domov - práca - obchod.
Reakcia na: Valec #75:
Ďakujem za doplnenie. To som nevedel 🙂
Reakcia na: Ike #87:
Stále čakám na ten zákon, kde sa píše, že obec musí zabezpečiť dopravu na podobný typ akcie. A stále opakuješ, že ten zákon existuje a stále ho nikde nevidno.

96/1991 Z.z.
§ 3
(2) Obec môže zakázať podujatie, ktoré sa má konať na mieste, kde by jeho účastníkom hrozilo závažné nebezpečenstvo pre ich zdravie alebo kde by konanie podujatia obmedzovalo verejnú dopravu alebo zásobovanie obyvateľstva.

Takže šup šup, MČ Vajnory, žiadosť o zákaz Lovestreamu. Nie je nič jednoduchšie predsa.
Reakcia na: bobitwo #88:
Fascinuje ma, ze ta furt bavi taketo detinske pseudoargumenty vytahovat. Tvoje pravo uzivat si zivot este nezmamena ze mas pravo ostatnych obmedzovat - keby niekto navrhol obrovsky koncert na elektrickovej trati tak v tejto diskusii vidis rovnaky odpor. Naopak, keby bezci si robili akciu niekde na poli, tak s tym nema nikto ziadny problem.

Keby na Lovestream bola posilnena doprava, tak uz nikto nie je obmedzeny, a teda nie je ziaden problem. Nechapem, preco ti tento koncept robi take problemy.
Reakcia na: bobitwo #90:
1. § 2 písm. c) zákona č. 332/2023 Z. z.

"Na účely tohto zákona sa rozumie
c) objednávateľom orgán verejnej správy, ktorý je podľa tohto zákona »»»»» povinný organizovať a zabezpečovať dopravnú obslužnosť ««««« územia v pravidelnej doprave"

2. § 21 ods. 5

"Obec »»»»» zabezpečuje dopravnú obslužnosť ««««« v záujmovom území obce mestskou autobusovou dopravou a mestskou dráhovou dopravou"

3. § 20 ods. 1

"Dopravnou obslužnosťou územia na účely tohto zákona sa rozumie zabezpečenie poskytovania primeraného rozsahu dopravných služieb vo verejnom záujme na území vymedzenom v zmluve o dopravných službách, najmä na zabezpečenie dopravy do zamestnania, škôl a školských zariadení, zdravotníckych zariadení, úradov alebo »»»»» na účel uspokojovania spoločenských potrieb ««««« vrátane dopravy späť, prispievajúcej k trvalo udržateľnému rozvoju záujmového územia"

Ľudsky povedané, je povinnosťou mesta zabezpečiť dopravu aj na účel uspokojovania spoločenských potrieb (ergo koncert), nehovoriac o tom, že nezabezpečenie dopravy na koncert by mohlo negatívne ovplyvniť pravidelných cestujúcich.

4. Žiadne šup šup na mňa neskúšaj. V tebou citovanom ustanovení je sloveso "môže", teda nie je v ňom žiadna povinnosť, ale fakultatívnosť a je to na uvážení obce, či túto možnosť uplatní, alebo nie. Nehovoriac o tom, že ja si teda pod "obmedzením verejnej dopravy" nepredstavujem, že sa ľudia nezmestia do autobusu, ale že nie sú vykonané spoje. Teda IMHO obmedzenie verejnej dopravy je koncert na električkovej trati bez možnosti rozumnej NADky, nie to, že sa vykoná počet spojov podľa CP ale ľudia sa do nich nezmestia. Čiže tebou citované ustanovenie nie je nijako v rozpore, práveže dáva to logickú nadväznosť.

Lovestream neobmedzí MHD, ale vyvolá potrebu zabezpečenia posilovej dopravy pretože a) ide o napĺňanie spoločenských potrieb a b) bežní cestujúci z Vajnor by sa asi chceli do nejakého autobusu zmestiť.
Ako sa dostane clovek z OC Vajnoria na Rendez (Sajby) po polnoci? Vidím to zase peso na Paseky (dikicko)...preco nemozu chodit MHD busy smerom na Racu cez Rendez? Mame festival vyslovene pod nosom, ale domov sa clovek nedostane!?
Reakcia na: Ike #92:
1. - pravidelná doprava nie je jednorazová akcia

2. - 3-dňový festival nie je pravidelná akcia robená každý piatok - nedeľa po celý rok

Ako dával Valec v #75 v podmienkach, čo musí organizátor splniť je aj riešenie dopravy. Splnil to, zabezpečil posilovú dopravu, či už Slovak Lines, alebo ZSSk, či kto to teraz jazdí na tej železničnej trati. V akom rozsahu a čoi je to dostatočné je už na posúdení MČ Vajnory, či iných dotknutých inštitúcií.

Chceš sa hádať? Takže Rammstein v Trenčíne. BA mi po ceste nezabezpečila linku z AS Nivy, BA a Trenčiansky kraj mi nezabezpečili dopravu z Trenčína do BA a Trenčín mi nezabezpečili dopravu v rámci Trenčína na vlakovú/autobusovú stanicu a letisko. To isté sa týka Pohody, Grape. Môžem vytiahnuť to isté na ďalších XY festivalov po celom Slovensku.
Reakcia na: B K #81:
Nie som právnik, ale predpokladám, že medzi tým, keď nejaký orgán niečo "povoľuje" a "môže zakázať", je rozdiel
Reakcia na: bobitwo #94:
Ty si fakt...
Reakcia na: bobitwo #94:
Povinnosťou mesta a dopravcu je zabezpečiť aby sa ľudia dostali z bodu A do bodu B čo sa bestane, lebo bus sa zaplní návštevníkmi festivalu a bežní cestujúci sa tam už nedostanú.

Chceš mi tvrdiť, že organizátori pezinského Vína pod Hviezdami si u DPB objednali 2 extra odchody N55 z Rače na Hlavnú stanicu?
Reakcia na: 3pa3ck3 #95:
Samozrejme, že je.

Ide o formuláciu.

a) Povoľujeme, ak splníte XYZ.
b) Zakazujeme, lebo ste nesplnili XYZ.

Pre samosprávu je silnejšia možnosť b), t. j. tá ktorá je v zákone.
Reakcia na: B K #98:
V prípade b) je tam "môže". Takže platí b) môžeme (ale nemusíme) zakázať, lebo ste nesplnili XYZ.
53, 56, 65 dnes doobeda nepremávali cez nadjazd ale dookola cez priecestie poza stanicu, nikde ani zmienka o tom...
Reakcia na: S499.1023 #96:
Aký máš problém? Však sa oháňate zákonom, že obec, kraj, VUC, štát majú zabezpečiť dopravu. Ako teda zabezpečili dopravu napríklad z Východnej po skončení programu, aby sa ľudia dostali domov?
Každý normálny podnikateľ pri poskytovaní služby podstupuje riziko, že ho zákazník oklame alebo využije službu bez zaplatenia.

Keby niektorí z vás prevádzkovali reštauráciu, tak ak by sa v susedstve konalo väčšie spoločenské podujatie, tak by ste samozrejme zatvorili. Lebo pri náhlom návale zákazníkov by sa mohlo stať, že niektorí by mohli odísť po jedle bez zaplatenia.

Alebo by bolo aspoň potrebné zabezpečiť, aby usporiadateľ podujatia zasponzoroval chod reštaurácie, lebo účastníci podujatia by si príliš veľa objednávali lacné minerálky s nízkou maržou a málo by vyťažovali kuchyňu.

😀
Reakcia na: bobitwo #101:
Vo Východnej zastavovali Tatrany.
Reakcia na: zakaznik #103:
Vo Východnej po skončení programu tam zastavil Tatran a odviezol ma do BA? Napríklad? Alebo do KE? BB? Atď?
Reakcia na: bobitwo #104:
Áno.
Reakcia na: bobitwo #104:
štvrtok 3. júla 2025
• Ex 624 (Košice 16:07 – Východná 17:55 – Bratislava hl. st. 21:33)
• Ex 623 (Bratislava hl. st. 14:27 – Východná 18:06 – Košice 19:53)
piatok 4. júla 2025
• Ex 612 (Košice 10:07 – Východná 11:56 – Bratislava hl. st.15:33)
• Ex 614 (Košice 11:07 – Východná 12:56 – Bratislava hl. st. 16:33)
• Ex 616 (Košice 12:07 – Východná 13:56 – Bratislava hl. st. 17:33)
• Ex 618 (Košice 13:07– Východná 14:56 – Bratislava hl. st. 18:33)
• Ex 620 (Košice 14:07 – Východná 15:56 – Bratislava hl. st. 19:33)
• Ex 622 (Košice 15:07 – Východná 16:56 – Bratislava hl. st. 20:33)
• Ex 624 (Košice 16:07 – Východná 17:56 – Bratislava hl. st. 21:33)
• Ex 628 (Košice 18:07 – Východná 19:56 – Bratislava hl. st. 23:33)
• Ex 640 (Košice 19:07 – Východná 20:59 – Žilina 22:27)
• Ex 642 (Košice 20:07 – Východná 21:56 – Žilina 23:27)
• Ex 611 (Bratislava hl. st. 8:27 – Východná 12:06 – Košice 13:53)
• Ex 613 (Bratislava hl. st. 9:27 – Východná 13:06 – Košice 14:53)
• Ex 615 (Bratislava hl. st. 10:27 – Východná 14:06 – Košice 15:53)
• Ex 617 (Bratislava hl. st. 11:27 – Východná 15:06 – Košice 16:53)
• Ex 619 (Bratislava hl. st. 12:27 – Východná 16:06 – Košice 17:53)
• Ex 621 (Bratislava hl. st. 13:27 – Východná 17:06 – Košice 18:53)
• Ex 623 (Bratislava hl. st. 14:27 – Východná 18:06 – Košice 19:53)
• Ex 627 (Bratislava hl. st. 16:27 – Východná 20:06 – Košice 21:53)
• Ex 629 (Bratislava hl. st. 17:27 – Východná 21:06 – Košice 22:53)
• Ex 631 (Bratislava hl. st. 18:27 – Východná 22:06 – Košice 23:53)
sobota 5. júla 2025
• Ex 612 (Košice 10:07 – Východná 11:56 – Bratislava hl. st.15:33)
• Ex 614 (Košice 11:07 – Východná 12:56 – Bratislava hl. st. 16:33)
• Ex 616 (Košice 12:07 – Východná 13:56 – Bratislava hl. st. 17:33)
• Ex 618 (Košice 13:07– Východná 14:56 – Bratislava hl. st. 18:33)
• Ex 620 (Košice 14:07 – Východná 15:56 – Bratislava hl. st. 19:33)
• Ex 622 (Košice 15:07 – Východná 16:56 – Bratislava hl. st. 20:33)
• Ex 624 (Košice 16:07 – Východná 17:56 – Bratislava hl. st. 21:33)
• Ex 628 (Košice 18:07 – Východná 19:56 – Bratislava hl. st. 23:33)
• Ex 640 (Košice 19:07 – Východná 20:59 – Žilina -22:27)
• Ex 642 (Košice 20:07 – Východná 21:56 – Žilina 23:27)
• Ex 611 (Bratislava hl. st. 8:27 – Východná 12:06 – Košice 13:53)
• Ex 613 (Bratislava hl. st. 9:27 – Východná 13:06 – Košice 14:53)
• Ex 615 (Bratislava hl. st. 10:27 – Východná 14:06 – Košice 15:53)
• Ex 617 (Bratislava hl. st. 11:27 – Východná 15:06 – Košice 16:53)
• Ex 619 (Bratislava hl. st. 12:27 – Východná 16:06 – Košice 17:53)
• Ex 621 (Bratislava hl. st. 13:27 – Východná 17:06 – Košice 18:53)
• Ex 623 (Bratislava hl. st. 14:27 – Východná 18:06 – Košice 19:53)
• Ex 627 (Bratislava hl. st. 16:27 – Východná 20:06 – Košice 21:53)
• Ex 629 (Bratislava hl. st. 17:27 – Východná 21:06 – Košice 22:53)
• Ex 631 (Bratislava hl. st. 18:27 – Východná 22:06 – Košice 23:53)
nedeľa 6. júla 2025
• Ex 612 (Košice 10:07 – Východná 11:56 – Bratislava hl. st.15:33)
• Ex 614 (Košice 11:07 – Východná 12:56 – Bratislava hl. st. 16:33)
• Ex 616 (Košice 12:07 – Východná 13:56 – Bratislava hl. st. 17:33)
• Ex 618 (Košice 13:07– Východná 14:56 – Bratislava hl. st. 18:33)
• Ex 620 (Košice 14:07 – Východná 15:56 – Bratislava hl. st. 19:33)
• Ex 622 (Košice 15:07 – Východná 16:56 – Bratislava hl. st. 20:33)
• Ex 611 (Bratislava hl. st. 8:27 – Východná 12:06 – Košice 13:53)
• Ex 613 (Bratislava hl. st. 9:27 – Východná 13:06 – Košice 14:53)
• Ex 615 (Bratislava hl. st. 10:27 – Východná 14:06 – Košice 15:53)
• Ex 617 (Bratislava hl. st. 11:27 – Východná 15:06 – Košice 16:53)
• Ex 619 (Bratislava hl. st. 12:27 – Východná 16:06 – Košice 17:53)
• Ex 621 (Bratislava hl. st. 13:27 – Východná 17:06 – Košice 18:53)
Reakcia na: zakaznik #106:
Ja píšem o odchode z Východnej
Ako to vlastne s vyťaženosťou verejnej dopravy vyzeralo v skutočnosti? Boli tu katastrofálne scenáre, tak teda by som chcel vedieť, či sa naplnili
Reakcia na: 3pa3ck3 #108:
Celkom dosť ľudí som videl po skončení čakať na autobus, ktorý bol odklonený cez iné ulice. Cez deň tam na zastávke OC Vajnory boli dispečeri, ale po skončení podujatia tam nebolo nikoho, kto by informoval ľudí, že čakajú zbytočne. Tí, ktorí to už poznajú z minulého roka, tak išli ďalej do Vajnor na N53, tam čakalo celkom dosť ľudí, ale asi to voz zvládol pobrať.

Vzhľadom na to, že som však parkoval ďalej ako minulý rok, tak mám pocit, že viacero ľudí išlo autom a nespoliehalo sa na MHD. Potom sa aj ja zamýšľam, že na čo mám vlastne električenku? Na futbal/ z futbalu je to katastrofa (aj túto sobotu krátke 98 absolútne nezvládali dopravu na Slovan), po koncerte, hokeji na Zimnom štadióne je tiež problém sa dostať do spojov a po festivale nepošlú žiadnu dopravu. Čiže mám električenku, ale pri cestách za zábavou musím vždy využiť auto...
Reakcia na: patrik #109:
Ale informácia o neobsluhovaní bola uvedená ako na zastávkach, tak aj v samotných vozidlách, tak isto aj na stranke DPB. To že sú ľudia slepý, hluchý a nezaujímajú sa o dopravu kam idú nie je chyba DPB.

X-krát sa mi stalo, že som videl stáť ľudí na zastávkach, kde boli obrovské nápisy zastávka zrušená, papier vo vitríne atď...
Reakcia na: bobitwo #110:
No na zastávke Uhliská na tabuli nebola žiadna informácia o odklone N53, bežala tam iba informácia o výluke na 29. Tiež nebolo označené, že zastávka je zrušená. Či bol priamo na zastávke nejaký oznam pri CP, to neviem, to som nepozeral.
Reakcia na: 3pa3ck3 #108:
Ja som sa viezol v piatok a v nedeľu polnočným spojom N53 z Vajnôr do mesta a bol plný tak akurát, stálo sa, ale tlačenieca nebola. Krátko pred polnocou šli od OC Vajnory ešte aj dojazdové spoje 56 a 65 a boli pomerne prázdne, všetci z nich sa potom zmestili do N53 alebo šli ďalej taxíkom.
V piatok bol na Zlatých pieskoch nachystaný ešte aj záložák / služobná jazda, v nedeľu už nie.

V oba dni však spoj meškal - v piatok myslím ostatné nočné spoje na hlavnej stanici počkali, ale v nedeľu nie, takže kto chcel prestúpiť na niečo iné ako N74 na Trnavskom mýte alebo N33 na Krížnej (aj to len behom), tak mal smolu. Vrátane bežných cestujúcich po trase, aj takí boli. To je podľa mňa chybou, radšej mali spolu s plánovaným odklonom rovno pridať ďalšie vozidlo a posunúť odchody aspoň o 10 minút skôr a nechať vyrovnávací čas na Zlatých pieskoch.

Inak zápchy boli ako po minulé roky, na Vajnorskom nadjazde chytali spoje v exponovaných časoch smerom do Vajnôr vyše 10 minút meškanie. Meškanie bolo aj smerom do mesta, ale menšie, tak do 10 minút. Takže keď sa to sčítalo, tak niektoré spoje L53 z mesta prichádzali k OC Vajnory zmeškané aj vyše 20 minút.
Reakcia na: birch #112:
No v noci z piatka na sobotu polnočák nemohol byť plný, keď koncert končil až pár minút po polnoci 🙂
Reakcia na: Solider #113:
Áno, polnočný odchod znamenal prísť o záver koncertu a odchod o jednej bol zase už dosť neskoro pre tých, ktorí po skončení programu na hlavnom pódiu chceli ísť domov.

Ale aj busy Slovak Lines, ktoré odchádzali myslím okolo polnoci, sa zapĺňali, časť divákov obetovala záver koncertov, aby sa dostala na cestu domov ešte pred hlavným prúdom odchádzajúcich.

Má niekto skúsenosť, ako to bolo s odchodom parkujúcich áut po koncertoch?
Ja som tento rok nebol. No čo sa týka dopravy najlepší bol prvý ročník vo Vajnoroch. Pred kruháčom stáli nachystané klbáky a po naplnení išli smer Zlaté piesky a tam zase čakali električkové N4 na naplnenie a pokyn dispečera.