Nové cestovné poriadky (od 27.7.2025)

Okrem zmien v Petržalke budú od nedele aj ďalšie menšie zmeny na vybraných linkách.

Od 27. júla 2025 budú platiť na viacerých linkách bratislavskej MHD nové cestovné poriadky reflektujúce otvorenie novej električkovej trate v Petržalke (detaily zmien v samostatnej správe) a obnovenie prevádzky električkovo-elektrobusovej vozovne Krasňany po jej modernizácii.

Úpravy cestovných poriadkov súvisiace so zmenou garážovania električiek a elektrobusov:

Na električkových linkách prichádza k úprave garantovaných nízkopodlažných spojov a k úprave výjazdových a dojazdových spojov.

  • Linka 1 - garantovane nízkopodlažný bude celotýždenne najmenej každý druhý spoj.
  • Linka 3 - nenízkopodlažné budú iba vybrané spoje v rannej špičke pracovných dní, v ostatnom čase budú premávať iba bezbariérové vozidlá.
    • Zrušené sú výjazdové/dojazdové spoje z/do Depa Jurajov dvor, vybrané končiace spoje pôjdu z Petržalky po Stn. Vinohrady na riadnej trase.
  • Linka 4 - v pracovných dňoch bude naďalej garantovane nízkopodlažný každý druhý spoj, vo voľných dňoch už budú bezbariérové všetky spoje.
  • Linka 9 - v pracovných dňoch bude naďalej garantované nízkopodlažná väčšina spojov (okrem niektorých spojov v rannej špičke), vo voľných dňoch bude bezbariérový najmenej každý druhý spoj.
    • Väčšina začínajúcich/končiacich spojov pôjde z/do zastávky Stn. Vinohrady. Výnimkou budú niektoré víkendové spoje z/do Depa Jurajov dvor.

Na linkách 20 43 67 75 78 154 budú upravené trasy vybraných začínajúcich a končiacich spojov. Tieto spoje budú premávať po pôvodných výjazdových/dojazdových trasách z/do Depa Krasňany (resp. z/po Račianske mýto). Riadna trasa uvedených liniek touto zmenou nie je ovplyvnená.

Linka 43 začne premávať na Kačín až po zabezpečení prejazdnosti tejto trasy pre autobusy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej #114:
Našťastie nie, ale spravil im polhodinovú prednášku ako si kúpiť lístok priamo vo vozidle v označovači. Ale oni už v podstate potom aj tak vystupovali a asi ho už potom nevyužili.
Reakcia na: mhd579 #102:
Dnes 1x platňák na rannej L9 (7947-48), zatiaľ čo jedno celodenné poradie na L4 dostalo T3G (7841-42) 😃
Reakcia na: Zberač mínusiek #115:
Áno chcel som napísať sms ale akosi som po sebe neskontroloval čo napísal autocorrect
Reakcia na: Ma178rek #113:
Ak si myslel SMS tak áno, veď sú aj príslušne drahšie.
Reakcia na: Trolley #108:
Ako to skončilo? Dal tento "úžasný" občan nejakým chudákom pokutu?
Reakcia na: Zberač mínusiek #112:
Ale veď z znaky ide tiež nejaká časť operátorovi...

Omfg
Reakcia na: Trolley #111:
“Oficiálne kanály” my a$$.
Oni zjavne dostali inštrukcie buzerovať, aby sa DPB nemusel deliť o výnosy s IDS BK. (SMS a TAP idú len na Olejkársku.)
Reakcia na: Zberač mínusiek #109:
Asi každého, kto bol na sklade. 😃 Vraj si treba kupovať lístky cez oficiálne kanály, SMS, alebo vo vozidle.
Reakcia na: Trolley #108:
Vo štvrtok sa mi stalo, že revizor vôbec nevedel, že v tej aplikácii je aj 24 hodinový lístok a išiel sa pýtať kolegu, či je to naozaj platné.
Reakcia na: Trolley #108:
Kriste, oni koho zas nabrali za revízorov?
Reakcia na: Ma178rek #106:
DPB propaguje aplikáciu IDS BK na nákup lístkov, ale dnes jeden z revizórov tvrdil, že to nie je oficiálna aplikácia nakoľko ju prevádzkuje súkromná firma.
Reakcia na: Ma178rek #106:
A že s kočíkom môžeme použiť všetky spoje v ktorúkoľvek nočnú hodinu.
Reakcia na: Trolley #104:
Ani sám DPB nevie čo vypravuje na linky...
Akože asi to robili zo starších údajov no 😅
Reakcia na: Trolley #104:
Tak letacik klame.
V novom letáčiku DPB Ako cestovať sa píše, že všetky spoje L1, 3 9 okrem špičke pracovných dní sú nízkopodlažné a na L4 sú nízkopodlažný len spoje na Zlaté piesky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #96:
Stacili by vsade zjazdne, aby sa nikdy neslo proti hrotu. To by sa po nich mohlo jazdit 30km/h, a kedze by boli hned za/pred zastavkou tak by to nebol problem. Dalsi level by teda bol, aby boli zamykacie, pripadne rychlovyhybky. Bezne to tak ma realizovatelne metro po celom svete, vid napriklad: https://www.gleisplanweb.eu/show.php?Map=Wien&Index=2&Height=1569&Width=1525&Title=Stra%C3%9Fenbahn%20Wien
Tak dnes úplne všetky vypravené 30T boli na L3, z toho aj 5 vozidiel, ktoré sú stále napísané pod Depo JD (7501-7515). Na L9 boli z NP vozidiel vypravené iba "krasňanské" 29T (7431-7450). Ranné VP poradia L3 a L9 boli T6A5 I. a II. série.

Na L1 boli vypravené 29T a K2S z JD a na L4 boli z NP vozidiel vypravené "jurácke" 29T (7401-7430) doplnené o tri "krasňanské" 29T (7431+). Na VP poradiach boli dnes vypravené výhradne súpravy T3P (vypravili všetky pojazdné s výnimkou autoškolskej 7791/92). Jeden celodenný a jeden ranný VP spoj bol obsadený NP vozidlom.

Okrem tyristorov, ktoré zrejme DPB ani neplánuje a nechce v lete vypravovať, teda nezasiahli vôbec do výpravy platňáky T6A5 (a Tetris), teda by ma zaujímalo čo s nimi bude. Ako sa už viackrát písalo, do Rače by jazdiť nemali a boli by potrebné na VP poradia L4, ale viaceré z nich už majú v evidencii zapísané Depo Krasňany 🤔
Reakcia na: Viko #100:
akurat ze tie cakajuce "jednosmerky" Ti upchaju pristup k spojke a v sore cakajucich elektriciek Ti uz bude jedno ze niektora by sa vedela otocit na spojke a obsluzit zas opacny smer
(jasne, soru "jednosmeriek" mozes teoreticky upratat za spojku, ale aj keby tie spojky boli vcelku nahusto tak Ta to prinuti obracat ich o dost skor ako keby boli vsetky obojsmerne....)
Reakcia na: Solider #92:
Tak práveže rozloženie obojsmeriek na viac liniek by mohlo vyriešiť "dieru" medzi vznikom MU, spamätaním sa dispečingu a zohnaním autobusov na hradenie.
Reakcia na: si #98:
Však ale veď máme aj rýchlostné výhybky... Teda my nemáme ale v Prahe ich majú...