Prvé zmodernizované lístkové automaty sú v prevádzke

Vybrané žlté tlačidlové automaty na lístky nahrádzajú červené automaty s dotykovou obrazovkou.

Bratislavský dopravný podnik začal v týchto dňoch s inštaláciou zmodernizovaných automatov na cestovné lístky. Prvé dva sa objavili na zastávkach Vrančovičova a Jarovce. Inovované automaty budú postupne inštalované na zastávkach, kde boli koncom jari pôvodné žlté automaty demontované (zoznam zastávok). Automaty po modernizácii majú novú červenú farbu a pôvodné tlačidlá pre voľbu cestovných lístkov boli nahradené dotykovou obrazovkou. Doplnená bola aj nová čítačka kariet pre platbu bankovou kartou. Ponuka lístkov zatiaľ zostala podobná ako pred modernizáciou, t. j. cestujúci si môžu zakúpiť cestovné lístky s platnosťou 30 až 150 minút, 24 a 72 hodín. 

Inovované automaty vznikli výmenou "čriev" pôvodných 16-tarifných automatov typu Mikroelektronika AVJ G. Tieto žlté automaty sa v Bratislave používali od konca roka 1998. Doteraz ich jedinou modernizáciou bolo doplnenie možnosti platby bankovou kartou po roku 2016 (platba kartou bola doplnená iba do vybraných automatov). Súčasnú modernizáciu pre dopravný podnik vykonáva pražská firma POWER electrical services. Podľa rámcovej zmluvy by mala modernizácia jedného automatu stáť 5520 € bez DPH, pričom sa počíta s modernizáciou 80 automatov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je dakde zoznam zastavok kde budu instalovane ?V Zmluve nie je.
Z akého dôvodu to ponúka len lístky do 5 zón? WTF? Pri starých automatoch to bolo obmedzené počtom tlačidiel ktoré automat má, ale pri dotykovom UI to predsa nemôže byť problém.
Celkovo je to menu rozhádzané, keď tam miešajú zónové lístky s jedno a viacdňovými. A tiež jazyková mutácia. To je už taký problém pridať, napr. maďarčinu, francúzštinu, nemčinu a taliančinu? Poprípade ešte ukrajinčinu a španielčinu.
Reakcia na: Klepeto #3:
Zase to nie je jadrova fyzika ze tam treba X jazykov .. Kazdy turista hadam zvladne anglictinu, ak uz sa dotrepe do BA.
Reakcia na: Petto #4:
Nie je, ale ak nájdem na nejakom automate "svoj" jazyk, tak sa hneď cítim príjemnejšie. Napr. aj ak stresujem, lebo môj bus ide o dve minúty a ja som zabudol na všetko, čo som si o miestnej MHD prečítal 😂

Zároveň ale aj celý dizajn automatov je taký meh. Už len to, že veci nie sú v rovine alebo vytŕčajú dopredu pôsobí trochu lacno a nie úplne premyslene.
Aj dizajn rozhrania je taký, akoby to tam niekto nahádzal za 5 sekúnd.
Reakcia na: keks #5:
Celkovo nerozumiem, ako bude ten vysunutý displej fungovať napríklad za dažďa. Keď mi padne pár kvapiek na mobil, už na ňom veľa nenaťukám. Čo je tu spravené inak, aby to dotykovo fungovalo 24/7?
Reakcia na: Viko #6:
To by mohli asi povedať tí čo sa častejšie vyskytujú v Prahe keďže oni tiež majú takéto. Ja som sa pred časom pokúšal na jednom ktorý bol vonku kúpiť lístok a nepodarilo sa mi to lebo displej vôbec nereagoval na dotyk hoci inak vyzeral funkčne (nebola tam žiadna hláška že je mimo prevádzky).
Reakcia na: Petto #4:
Tak bavíme sa o hlavnom meste, kde je nejaký pohyb cudzincov a najväčší turistický ruch v rámci krajiny. Je to to najzákladnejšie mať tam aj iné mutácie. Ako píšeš nie je to jadrová fyzika. Takže to nakŕmenie programu inými jazykmi nie je to isté čo nakŕmenie reaktoru palivom.
Ak by to bolo nejaké mestečko okresného formátu, tak sa dá takto oponovať, že ak sa cudzinec dostane v rámci Slovenska do nejakých prdelovíc, tak si v zásade vystačí angličtinou.
Vo Wiedni máš v blbých automatoch WL okrem španielčiny, francúzštiny a angličtiny celú jazykovú mutáciu bývalej monarchie R-U. Od Polštiny až po Chorvátčinu.
Reakcia na: Viko #6:
Tie na PAASavca relatívne fungujú aj za dažďa...aj napriek tomu že sú tam dosť malé tie písmenká na zadanie ečv ...
Možno to zvládnu aj tieto...
Skôr by ma zaujímalo že aký kvalitný je ten červený náter, lebo vzorec že oškriabanú mincu automat nevráti nevyhynie asi nikdy 🤭
Reakcia na: Klepeto #3:
vo väčšine európskych miest je automat v dvoch - troch jazykoch .... a postačuje to ...
Reakcia na: gejza #10:
Ak ide o tlačený text, aj angličtina je ok. Ale tu v podstate v dnešnej dobe AI nič nebráni spraviť lokalizáciu (tých 100 slov v pamäti je zanedbateľný objem) v trebárs aj pandžábčine.
Reakcia na: 810zssk #2:
Teraz to nepoviem na 100%, keďže automat na lístky som nepoužil už roky ale mám taký pocit, že keď som kedysi dávno prvýkrát skúšal takýto "zdotykovatený" v Prahe, tak bol plnosortimentný.
Reakcia na: NOKS #9:
V celom svete sa stretávam s automatmi (nielen tarifnými), ktoré majú dedikované "škriabacie" zóny, možno by sa to zišlo aj tu.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Neviem ako Praha, ale v Brne tiež dotykáče predávajú všetko. Ono nie je žiaden dôvod aby takýto automat všetko nepredával.
Reakcia na: 810zssk #14:
Bolo by treba spýtať sa nejakého železničiara, on by dôvod našiel 😀.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Dakujem, dnes spravilo den 😉.
Dost sa bojim o odolnost tychto automatov, najma toho displeja na terminale. Ked viem, ako vyzerali v zltej verzii a to tam mali dost tvrde prvky, aj najtvrdsie a najodolnejsie sklo mi oproti tomu pride ako chudobny pribuzny.
Reakcia na: lostrail #17:
Na tie pôvodné terminály som úplne zabudol. Vlastne by ma veľmi zaujímalo prečo je teraz treba druhý displej.
Aby to viac stálo, alebo aby to bolo viac treba opravovať, alebo si len niekto povedal, že to bude vyzerať "viac moderne"
Reakcia na: keks #18:
Netusim. Toto na mna posobi strasne krehko.
Reakcia na: S499.1023 #13:
Skriabacia zona nie je ten taky prazdny stvorec vedla slotu na mince?