Električka do Janíkovho dvora začne jazdiť na konci júla

BSK povolil predčasné užívanie novej električkovej trate do Janíkovho dvora.

Bratislavský samosprávny kraj ako príslušný špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy vydal 30. júna 2025 časovo obmedzené povolenie na predčasné užívanie novej električkovej trate do Janíkovho dvora. Premávka električiek bude môcť byť spustená po nabudnutí právoplatnosti tohto povolenia a po vydaní povolenia na prevádzkovanie mestskej dráhy podľa § 29 zákona o dráhach.

Povolenie bolo vydané na dobu do vydania kolaudačného rozhodnutia pre túto stavbu. O kolaudáciu musí mesto požiadať do 15 dní po dokončení stavby. Zároveň BSK stanovil niekoľko termínov, do ktorých je potrebné dokončiť niektoré stavebné objekty a odstrániť vady a nedorobky.

  • Do 14. júla 2025 sa majú dokončiť všetky práce na priecestiach, realizovať asfaltové zálievky na celom úseku trate, doplniť majáčik na zastávke Lúčanka a zábradlie na chodníku k zastávke Južné mesto. Taktiež musí mesto doložiť revízne správy k niektorých objektom. Trať môže byť uvedená do prevádzky až po splnení týchto požiadaviek.
  • Najneskôr do 31. decembra 2025 musí byť dokončené kompletné vybavenie zastávok električiek (napr. prístrešky, informačný systém, NN prípojky) a doplnená bezpečnostná signalizácia na priechode cez električkovú trať na zastávke Farského. Počas prác na zastávkach musí byť zabezpečený bezpečný pohyb cestujúcich.

BSK vykonal na stavbe opakované miestne zisťovania v rámci kolaudačného konania. Posledné sa konalo 10. júna 2025. Na základe výsledkov zisťovaní a ústnych pojednávaní hlavné mesto 26. júna 2025 zmenilo pôvodný návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia na vydanie časovo obmedzeného predčasného užívania, keďže mestu sa nepodarilo zabezpečiť odovzdanie a prevzatie všetkých dodávok od zhotoviteľa, ktoré však nebránia užívaniu stavby. BSK skonštatoval, že stavba bola zrealizovaná podľa podmienok stavebného povolenia a neboli zistené žiadne závady a nedorobky, ktoré by bránili bezpečnému užívaniu stavby. Zoznam povolených objektov električkovej dráhy je uvedený v rozhodnutí BSK.

Ak všetko pôjde dobre, električková linka 3 bude do Janíkovho dvora predĺžená okolo 15. júla 2025 až po dokončení nedorobkov a zaškolení vodičov od 27. júla 2025, keďže prípadné odvolanie proti predčasnému užívaniu nebude mať na žiadosť mesta odkladný účinok. K termínu spustenia premávky električiek zrejme nebude v prevádzke prestupný uzol Južné mesto, keďže lávky na moste na Panónskej ceste a prístupové rampy medzi autobusovou (91, 191) a električkovou (3) zastávkou zatiaľ nemajú povolenie na predčasné užívanie z dôvodu ich nedokončenia.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #50:
Zdroj informácie, že na ďalšie električky nie sú peniaze?
Reakcia na: kecho #49:
Optimista...
Reakcia na: lostrail #45:
Do polovice roka 2026 príde 10 jednosmerných 29T financovaných z Plánu obnovy. Na ďalšie električky, jednosmerné alebo obojsmerné 49-metrové, nie sú peniaze.
Reakcia na: Andrej #48:
Tak zmenime titulok na "Električka do Janíkovho dvora začne jazdiť" 🙂
Reakcia na: upravovač fotiek #47:
Ešte nie je nikde zaručené, že sa to ešte viac neposunie 🙃
Vidím, že posunuli termín. Tak môj odhad že sa bude jazdiť od augusta bol celkom presný. 😁
Reakcia na: lostrail #45:
Nieje... To len dakto trepol blbosť... Prídu v prvej polovici roka 2026
Mimochodom, v Karloveskych novinach jul-august (skoda, ze este nie su online) bol kratky clanok o tom, ze sa ludia stazuju na vypecene stare elektricky a podchladene nove. V podstate nic, co by stalo az tak za pozornost, akurat tam myslim hovorca DPB splietal nieco, ze na buduci rok maju dorazit nove obojsmerne elektricky, pri com som zdvihol obocie, kedze viem o tom, ze este nedorazilo 10 jednosmeriek, ale dalsie obojsmerky? V tom poslednom obstaravani bolo 30+10 (jednosmerky prve), pricom tych 30 sa rozdelilo na 20+10 a 10 stale nemame. Ale o obojsmernych neviem nic.
Je to napokon inak?
Reakcia na: Michalziak #40:
Pravdpodobne tam budú vysokopodlažné len v rannej špičke.
Reakcia na: BA2301 #39:
Ja som zasa býval pri Štefánikovej, tam tiež neboli ostrovčeky najširšie a vždy som prešiel popri. Pravda, vtedy som bol mladší a štíhlejší.
Reakcia na: Michalziak #40:
Možno voľné dni ostanú v NP réžii ale cez týždeň určite budú premávať...
Reakcia na: Michalziak #40:
Áno, na linke č. 3 budú premávať aj staré vysokopodlažné súpravy.
Ahojte fanatici 👋. Otázka na výpravu... Budú myslíte do Petržalky na linke 3 premávať aj staré vysokopodlažné električky ako na už bývalej linke číslo 7?
Reakcia na: S499.1023 #37:
Býval som neďaleko Račianskeho Mýta, tam boli úzke ostrovčeky, takže obísť sa to dalo len viac-menej po trati alebo po ceste. Smerom do mesta bol majáčik na konci bez prechodu, takže chodili tadiaľ len ľudia, ktorí aj tak porušili všetky možné predpisy, pár krokov po trati už nezavážilo. Smerom do Rače to bolo na akomsi apendixe ostrovčeka smerom ku križovatke, pričom prechod bol o meter ďalej. Tým pádom to nebolo treba obchádzať.

Vlastne som si spomenul na označníky, tie bolo presne naopak - smerom do Rače na konci bez prechodu (ale tam sa prebiehalo smerom k zastávke ČSAD) a smerom do mesta za prechodom smerom ku križovatke (akési predĺženie ostrovčeka). Označníky mali kruhové svietiace označenie (s nápisom zastávka?), pod tým cestovné poriadky, pod tým smradľavý špinavý smetiak (bratislavská tradícia) a pod tým rozvodná skrinka na elektrinu pre to svetlo hore.

Osobne mi to nevadilo, patrilo to ku koloritu mesta, ale je jasné, že dnešnej dobe by to celkom nevyhovovalo. Vlastne mi pripadalo normálne aj to, že smetiaky sú špinavé a smradľavé, až kým som sa neodsťahoval do zahraničia, kde boli čisté. Paradoxom je, že v súčasnosti v tej cudzine nie sú veci také čisté ako bývali a Bratislava sa zasa zlepšila. Niekedy mám dojem, že sa nám vybrali oproti, ale to je už iná téma.
Mohli by to spojiť aj s otvorením vozovne Krasňany, nie?.

Inak existuje nejaký predpoklad, ako bude vyzerať nový cp L3 na prázdniny?
Reakcia na: BA2301 #36:
Ale samozrejme, že dalo.
Reakcia na: lupask #24:
Kedysi tie majáčiky pripomínali skôr bubon v cirkusovom orchestri, boli červeno biele, trojuholníkovo pruhované a na vrchu bol červený valec, ktorý v noci svietil. Prejsť sa okolo toho nedalo, lebo to bolo masívne.
Reakcia na: Petto #34:
a nie nahodou od 2010 ? 🙂
(ci to myslis tu cez HU )
Reakcia na: Klepeto #29:
Nevadi, ved aj dialnica do Kosic je uz hotova od 2014.
Reakcia na: Ma178rek #32:
Ok beriem spat, pravdu mas. Fakt sa mi zdalo, ze to bolo ovela davnejsie.