Zmeny v Petržalke po spustení premávky električiek do Janíkovho dvora

Predĺžená a posilnená električková linka 3 nahradí linky 7 59 95 a čiastočne aj 192.

Hlavné mesto na sociálnej sieti zverejnilo novú organizáciu MHD v Petržalke po spustení premávky na novej električkovej trati do Janíkovho dvora (cca jún 2025). Zmeny v linkovom vedení budú iba v najnevyhnutnejšom rozsahu, keďže súčasné linkové vedenie v Petržalke už bolo pripravované s ohľadom na predĺženie električky do Janíkovho dvora.

  • Linka 3 bude predĺžená až na južný koniec Petržalky, pričom bude obsluhovať nové zastávky Jungmannova (v novej polohe), Gessayova, Zrkadlový háj, Pajštúnska, Veľký Draždiak, Lúčanka a Južné mesto.
    • Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
      • ranná špička pracovných dní: 2,5 minúty,
      • popoludňajšia špička pracovných dní: 4 minúty,
      • voľné dni: 5 minút,
      • v ostatných časoch súčasné intervaly.
  • Linka 7 bude zrušená.
    • Medzi Hlavnou stanicou a Račianskou bude možné cestovať linkami 61 71 s prestupom na linku 3 na Račianskom mýte.
  • Linka 59 bude zrušená.
    • Obsluha oblasti Na Pántoch je zabezpečená linkou 65, na ktorú je možné prestúpiť z linky 3 v Rači. Potreba priameho spojenia Petržalky a Na pántoch zanikla po zrušení všetkých škôl v uvedenej lokalite.
  • Linka 95 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 3.
  • Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Červený most - Mlynská dolina - Einsteinova - Dvory - Jungmannova (obrat cez Farského).
    • Na Jungmannovej bude možné prestúpiť na električku smerom ďalej do Petržalky.

K termínu predĺženia linky 3 nebude dokončený cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92 98 a 99 naďalej premávať po výlukových trasách (linky 92 a 99 po upravenej trase cez zastávky Pajštúnska a Tupolevova).

Prípadné ďalšie úpravy linkového vedenia v Petržalke bude možné očakávať po vyhodnotení aktuálnych zmien na správanie cestujúcich, t. j. približne v priebehu budúceho roka.

Prestupné väzby medzi električkou a autobusmi v Petržalke (cieľový stav po ukončení výluky na Pajštúnskej a Kutlíkovej)

Koncept obsluhy Petržalky bude založený na nosnej električkovej linke a autobusových linkách. Tie budú slúžiť ako napájače na električkovú dopravu, preto na styku električky a autobusov budú zastávky umiestnené blízko seba, aby sa dalo medzi jednotlivými linkami prestupovať. Samozrejme, autobusy budú naďalej zabezpečovať obsluhu po ostatných mostoch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #91:
Áno L3 sa posilní ale celkovo sa oslabí Račianska radiála...

Celkovo majú električky dosť zvláštne intervaly... V sedle je rovnaký ako v špičke čo je dosť odveci...
Reakcia na: Petto #93:
To ju mohli radšej skúsiť potiahnuť do Ovsista..
A hlavne ju potiahnuť z Červeného mosta k Tescu Lamač...
Reakcia na: D555.3008 #82:
192 je už odsúdená na zánik.. Trasa Jungmanova - C.M. je už úplne od veci. Špičková linka s mizernym intervalom a už aj debilnou trasou.
Reakcia na: sor_2048 #89:
Nie , žiadna otočka pre sóla na Jungmannovej podľa projektu nebude. UZ je aj v popise písané že 192 sa ide točiť v termináli Farskeho.
Reakcia na: sor_2048 #90:
Lacnejšie vyjde zrejme posilniť 3 a zrušiť 7 ako predĺžiť 1.
Osobne si myslím že lepšie riešenie by bolo predĺžiť 1 do Petržalky a naplánovať to tak, aby z Petržalky odchádzali električky každé 2 min a zachovť 7. Ale to je len môj pocit, odborník na to niesom. Osobne by som aj privítal aj zmeny pri autobusoch. Po zrušení niektorých liniek v Petržalke linka 99 bude musieť zobrať toho viac tak by ju bolo treba posilniť buď intervalovo alebo kĺbovými vozmi. Druhou možnosťou by bolo zavedenie druhého petržalského “vymetáku” ktorý by obslúžil to, čo 99 neobslúži. Ukončenie 192 na jungmanovej mi príde nezmysel. Povedal by som že fajn by bolo ju zakončiť na dostihovej dráhe alebo ešte predĺžiť a posilniť tak aby obslúžila novú veľkú a aktuálne rozrastajúcu štvrť slnečnice ale to by chcelo vybudovanie obratisku a viacej autobusov
Reakcia na: Petto #77:
Niečo tam buduju tak pravdepodobne rám sa bude dať otočiť
Reakcia na: 810zssk #87:
Teoreticky by sa dala predĺžiť SL3 z Krasňan do Jurajovho dvora. Spojenie Depo Krasňany - Trojdomy - Depo Jurajov dvor by tak zostalo zachované. Dokonca by to mohla byť aj normálna linka N51 ako prípoj k N55. Spoj o polnoci by vykonala nejaká končiaca služba.
Reakcia na: samkoh #85:
Lenže N56 zároveň robí služobák, na ktorý by ti zas chýbal voz 🙂
A zavedenie nočnej L1 v trase Petržalka - Hl. st. mi tiež dáva zmysel. Poriadne by sa obslúžilo centrum, kde mi nočná doprava dáva najväčší zmysel pre ľudí z barov a klubov.
Reakcia na: 810zssk #69:
Prípoj z Komisárok by som asi poriešil predĺžením N56.
Dúfajme, že 2,5 min. interval bude dočasný a ukáže sa, že to nebude stačiť.

Ak by sa to malo posilniť na 2 minúty, radšej by som v Petržalke videl L3 v 4 min. intervale a predĺžiť sem L1. Priame spojenie na Hlavnú stanicu a oblasť Obchodnej / Hodžovho nám. prinesie vyšší záujem o električku a čiastočne odľahčí autobusy.

A z Rače (ak to bude možné pre križovatky) L7 presmerovať nejak cez centrum.

Tiež by bolo vhodné v Petržalke zlepšiť obsluhu Betliarskej a Depa Petržalka predĺžením niektorej bus linky.
Reakcia na: TomJ #78:
Sorry, malo byť naozaj 5 🙂 Pointa je že už ani dnes to nevozí vzduch, a nie som si istý či to bez posilnenia bude stačiť.
59 V 30 min. intervale a rano 20 min intervale a častych meškaniach na Račianskej bola už nanič . 65 ma v rannej špičke interval 10 min a poobede 15 min. stači /zatial/
192 som zvedavý kde bude stat ? cerveny most už je obsadeny 42 a47 a na druhej strane nie je nič a možno aj zlepšit interval ??
Reakcia na: Ma178rek #49:
Ešte ani jeden príspevok sa v tejto diskusii nevenoval POTREBE napäťových výluk. Myslím, že vôbec nemusia byť také časté.
Reakcia na: TomJ #79:
65 este donedavna praskala vo svikoch, hlavne v rannej spicke. Dnes to uz nie je take hrozne ale obsadena byva celodenne. Co sa tyka zachadzania 52 na panty, to by nebol zly napad ale 65 to v pomerne slusnych intervaloch zvlada obsluhovat a kvoli porusenym skolam ten natresk uz nie je to co byval. Do buducna by trebalo urcite porozmyslat nad zlepsenim spojenia tejto casti s mestom, hlavne ak o kusok vedla ma stat nova celoslovenska nemocnica. Plus na 65 premavaju 12 metrove busy co by nebola zrovna vyhra pre zachadzanie na potocnu.
Reakcia na: david11 #71:
Je pravda, že 59 bola rýchla, ale aj tak mala úbohý interval, čiže bola vhodná len pre tých, ktorým zrovna časovo vyhovoval jej odchod alebo sa neponáhľali a počkali si. Či bude stačiť Na pántoch 65 neviem posúdiť. Kedysi jazdila Na pánty aj 55, ale po zrušení škôl tam zrejme klesol dopyt. Možno by stačili nejaké vložené spoje pri striedaní zmien vo firmách, ktoré tam sú. A tie by kľudne mohli ísť aj ďalej ako do Rače. Alebo by sa mohla na Pánty odkloniť linka 52 a na Potočnú by zachádzala 65.
Reakcia na: 810zssk #56:
Počkaj, ako si prišiel na 8 minút v sedle, veď teraz je sedlový interval 5 minút.
Ale pravda je, že na Račianskej to bude v špičke hodne oslabené a bude problém.
Reakcia na: Škoda Forcity #75:
Vsak asi aj pojde. Na jungmannke sa neda otocit
Reakcia na: Petto #72:
Skôr by sa podľa mňa po predĺžení električky do borov skrátila linka 30 po TP kolakoviča (premáva by Patrónky - Tesco Lamač - Segnáre - Lamač - OC bory - TP kolakoviča - (tá jedná nová zastávka ktorú ešte nič neobsluhuje a nemá zatiaľ názov) - Hrubé lúky - Vladimíra Jukla - Nemocnica bory - OC Bory > Lamač/Patrónka)