Zmeny v Petržalke po spustení premávky električiek do Janíkovho dvora

Predĺžená a posilnená električková linka 3 nahradí linky 7 59 95 a čiastočne aj 192.

Hlavné mesto na sociálnej sieti zverejnilo novú organizáciu MHD v Petržalke po spustení premávky na novej električkovej trati do Janíkovho dvora (cca jún 2025). Zmeny v linkovom vedení budú iba v najnevyhnutnejšom rozsahu, keďže súčasné linkové vedenie v Petržalke už bolo pripravované s ohľadom na predĺženie električky do Janíkovho dvora.

  • Linka 3 bude predĺžená až na južný koniec Petržalky, pričom bude obsluhovať nové zastávky Jungmannova (v novej polohe), Gessayova, Zrkadlový háj, Pajštúnska, Veľký Draždiak, Lúčanka a Južné mesto.
    • Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
      • ranná špička pracovných dní: 2,5 minúty,
      • popoludňajšia špička pracovných dní: 4 minúty,
      • voľné dni: 5 minút,
      • v ostatných časoch súčasné intervaly.
  • Linka 7 bude zrušená.
    • Medzi Hlavnou stanicou a Račianskou bude možné cestovať linkami 61 71 s prestupom na linku 3 na Račianskom mýte.
  • Linka 59 bude zrušená.
    • Obsluha oblasti Na Pántoch je zabezpečená linkou 65, na ktorú je možné prestúpiť z linky 3 v Rači. Potreba priameho spojenia Petržalky a Na pántoch zanikla po zrušení všetkých škôl v uvedenej lokalite.
  • Linka 95 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 3.
  • Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Červený most - Mlynská dolina - Einsteinova - Dvory - Jungmannova (obrat cez Farského).
    • Na Jungmannovej bude možné prestúpiť na električku smerom ďalej do Petržalky.

K termínu predĺženia linky 3 nebude dokončený cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92 98 a 99 naďalej premávať po výlukových trasách (linky 92 a 99 po upravenej trase cez zastávky Pajštúnska a Tupolevova).

Prípadné ďalšie úpravy linkového vedenia v Petržalke bude možné očakávať po vyhodnotení aktuálnych zmien na správanie cestujúcich, t. j. približne v priebehu budúceho roka.

Prestupné väzby medzi električkou a autobusmi v Petržalke (cieľový stav po ukončení výluky na Pajštúnskej a Kutlíkovej)

Koncept obsluhy Petržalky bude založený na nosnej električkovej linke a autobusových linkách. Tie budú slúžiť ako napájače na električkovú dopravu, preto na styku električky a autobusov budú zastávky umiestnené blízko seba, aby sa dalo medzi jednotlivými linkami prestupovať. Samozrejme, autobusy budú naďalej zabezpečovať obsluhu po ostatných mostoch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mhr1 #167:
Veď áno bavíme. Každá druhá L99 by kľudne mohla ísť k vozovni výhľadovo k Slnečniciam. Cez víkend to riešiť zachádzkami. L98 je v špičke nepravidelná čiže nespoľahlivá. Darmo ti električka pôjde každé 2,5-4-5 min. , keď vystojíš dieru čakaním na L98.
Reakcia na: david11 #166:
Bavíme sa o a99, nie o a98.
Reakcia na: Mhr1 #160:
L98 má, ale sedlo 15 min. čo píšeš že nie je dobré spojenie už a v špičke to jazdí zmeškané a dosť nepravidelne záleží podľa toho aká je situácia na moste a Bajkalskej. Pri Slimáku to nemá moc času na vyrovnanie meškania.
Reakcia na: Klepeto #164:
Farského bude stále prestupný uzol no už, iba smer Ovsište.
Reakcia na: Viko #163:
Aké mimošpičkové intervaly? Však L99 má celodenný 7,5 min. interval. Tu ide o návoz k električke, ktorá bude jazdiť v rozpätí 2,5-4 min. počas dňa. A hlavne to čo doteraz bolo na Farského skôr vymizne, keďže to už nebude slúžiť ako prestupný uzol, ale len bežná návozová zastávka na trase, keďže ľudia čo budú z L3 vystupovať sa rozložia až po Janíkov dvor. Takže na tú L99 môžu po trase prestúpiť na viacerých zastávkach podľa svojho cieľa.
Reakcia na: Ma178rek #162:
Myslel som skôr mimošpičkové časy
Reakcia na: Viko #161:
Ooof to by si chcel interval 2.5 minúty ?? To nie je reálne... Ešte tých 5 minut ako tak si viem predstaviť... Prípadne ak bude chodiť v rannej špičke každých 7-8minut tak to vie byť pripoj ku každej 3...
Reakcia na: Mhr1 #160:
Hlavne ak má byť 99 napájač na elinu, bolo by fajn, aby chodila v rovnakom intervale. Inak to dopadne ako posledné roky s L95. Nerovnomerná vyťaženosť elín, zbesilé prebiehanie pri prestupoch.
Reakcia na: Petto #155:
Ale tých 15 minút je málo. Zmysel a99 je, že ťa z nosného systému rozvezie po Petržalke bez veľkého čakania. A 15 min. v pracovné dni už nie je dobré spojenie. Načo k depu? Veď na Bzovíckej máš a98 a to je už blízko na konečnú. Plus množstvo dojazdových/ výjazdových spojov.
Reakcia na: sor_2048 #158:
Centrála DM je presťahovaná na Záhradníckej v budove po Slovanete:

https://maps.app.goo.gl/W5zoATFM8KrvqDTVA
Reakcia na: david11 #145:
Neviem či tú DM nezrušili
Reakcia na: david11 #156:
To moze byt problem lebo mame casove listky. Niekto sa moze vyhovorit ze mu mal stacit 30min listok k Depu a siel 33 aj ked z Ovsista by asi nikto nesiel celu cestu 😁.
Reakcia na: Petto #155:
Ešte by sa dal víkend vyriešiť zachádzaním spojov k nemocnici.
Reakcia na: Mhr1 #154:
Nikto tu nejde predsa rusit spojenie k nemocnici. Stale tam zostane L99 s polovicnym intervalom 15min. Vikend asi vsetky spoje.
Reakcia na: Petto #144:
Má zmysel, veď veľa pacientov z nemocnice sú radi, že dôjdu aspoň na a99, Ľubovnianska je pre nich už príliš ďaleko.
Reakcia na: Pe67 #125:
Myslim, ze si nepochopil vyznam slov "Uplne teoreticky" rovnako aj tych dalsich 8 ludi s minuskami. 🙂 Mne je jasne, ze prakticky v nasich podmienkach to je nemozne, teoreticky v pocitacovom simulatore by to fungovalo. Pripadne to zrejme este funguje aj Japoncom pri Sinkanzeme: https://svet.sme.sk/c/1311021/sinkansen-mal-za-rok-meskanie-12-sekund.html Ale hej, nabuduce skusim nakoniec prispevku pripisat este jednu vetu, ze prakticky to samozrejme naozaj nejde...
Reakcia na: Viko #151:
Čokoľvek čo bude podobné jazdnou dobou k linke čo sa má rušiť.
Reakcia na: david11 #145:
Čiže čo, má jazdiť expres zo Starého mesta ku logistickému centru?
Reakcia na: david11 #149:
A este ked pridu 50metrove elektricky tak uz dve elektricky (napr L3 s 50m vozom a L4 s 32m vozom) ani nenarveme na Safko 😃 😁 - vlastne nikde 😁
Reakcia na: Mopy #143:
Takú plošinu ti môžu rozkladať aj na Šafku a budeš mať vláčiky hneď dva..