Predĺžená a posilnená električková linka 3 nahradí linky 7 59 95 a čiastočne aj 192.
Hlavné mesto na sociálnej sieti zverejnilo novú organizáciu MHD v Petržalke po spustení premávky na novej električkovej trati do Janíkovho dvora (cca jún 2025). Zmeny v linkovom vedení budú iba v najnevyhnutnejšom rozsahu, keďže súčasné linkové vedenie v Petržalke už bolo pripravované s ohľadom na predĺženie električky do Janíkovho dvora.
- Linka 3 bude predĺžená až na južný koniec Petržalky, pričom bude obsluhovať nové zastávky Jungmannova (v novej polohe), Gessayova, Zrkadlový háj, Pajštúnska, Veľký Draždiak, Lúčanka a Južné mesto.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- ranná špička pracovných dní: 2,5 minúty,
- popoludňajšia špička pracovných dní: 4 minúty,
- voľné dni: 5 minút,
- v ostatných časoch súčasné intervaly.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- Linka 7 bude zrušená.
- Medzi Hlavnou stanicou a Račianskou bude možné cestovať linkami 61 71 s prestupom na linku 3 na Račianskom mýte.
- Linka 59 bude zrušená.
- Obsluha oblasti Na Pántoch je zabezpečená linkou 65, na ktorú je možné prestúpiť z linky 3 v Rači. Potreba priameho spojenia Petržalky a Na pántoch zanikla po zrušení všetkých škôl v uvedenej lokalite.
- Linka 95 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 3.
- Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Červený most - Mlynská dolina - Einsteinova - Dvory - Jungmannova (obrat cez Farského).
- Na Jungmannovej bude možné prestúpiť na električku smerom ďalej do Petržalky.
K termínu predĺženia linky 3 nebude dokončený cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92 98 a 99 naďalej premávať po výlukových trasách (linky 92 a 99 po upravenej trase cez zastávky Pajštúnska a Tupolevova).
Prípadné ďalšie úpravy linkového vedenia v Petržalke bude možné očakávať po vyhodnotení aktuálnych zmien na správanie cestujúcich, t. j. približne v priebehu budúceho roka.
Prestupné väzby medzi električkou a autobusmi v Petržalke (cieľový stav po ukončení výluky na Pajštúnskej a Kutlíkovej)
Koncept obsluhy Petržalky bude založený na nosnej električkovej linke a autobusových linkách. Tie budú slúžiť ako napájače na električkovú dopravu, preto na styku električky a autobusov budú zastávky umiestnené blízko seba, aby sa dalo medzi jednotlivými linkami prestupovať. Samozrejme, autobusy budú naďalej zabezpečovať obsluhu po ostatných mostoch.