Zmeny liniek IDS BK počas bratislavského maratónu (6.4.2025 08:30 – 14:00)

V najbližšiu nedeľu treba počítať s rozsiahlou výlukou verejnej dopravy pre bežecké podujatie.

Z dôvodu konania maratónskeho preteku (trasa) bude v nedeľu 6. apríla 2025 v čase medzi cca 8:30 a 14:00 výrazne obmedzená premávka MHD v centre mesta a v Ružinove. Zmenená bude väčšina električkových a trolejbusových liniek a tiež niektoré autobusové a regionálne linky. Odklonené linky MHD budú na obchádzkových trasách obsluhovať všetky zastávky na daných trasách (autobusy a trolejbusy všetky na znamenie). Informácie o zmenených trasách sú uvedené nižšie. Kompletný zoznam neobsluhovaných zastávok počas výluk je k dispozícii na konci článku

Cestujúcich budú o aktuálnej situácii informovať vodiči prostriedkov MHD a dopravný dispečing.

Odklonové trasy električiek

Odklonové trasy trolejbusov

Odklonové trasy autobusov

Zmenené električky

Električky nebudú premávať po Špitálskej a Krížnej v smere von z centra (medzi Jesenského a Vazovovou), po Jesenského a Nám. Ľ. Štúra a po nábreží medzi tunelom a Šafárikovým námestím.

  • Linka 1 bude premávať okruhom Hlavná stanica - Radlinského - Blumentál - Vazovova - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP (Centrum) - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
    • V smere z Hlavnej stanice neobslúži riadne zastávky STU až Nám. Ľ. Štúra.
    • V smere na Hlavnú stanicu neobslúži riadne zastávky Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám. Cestujúcim odporúčame peší presun k zastávke Centrum.
  • Linka 3 bude premávať okruhom Rača - Račianske mýto - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Centrum - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianske mýto - Rača.
    • V smere do Rače nebudú obsluhované zastávky Centrum (smer Mariánska), Mariánska a Americké nám. Využiť bude možné tieto zastávky v opačnom smere.
    • Pri ceste z Rače do Petržalky bude potrebné vykonať peší presun zo zastávky Centrum na Štúrovu ulicu, odkiaľ bude premávať kyvadlová električka linky X do Petržalky.
    • Po skrátenej trase premávajú spoje po 7:56 z Rače.
  • Kyvadlová električková linka X bude premávať približne každých 20 minút v úseku Petržalka, Jungmannova - Starý most - Šafárikovo nám. - Štúrova.
    • Na križovatke Štúrovej a Jesenského bude zriadená náhradná konečná zastávka Centrum.
      • Z tejto zastávky bude potrebné vykonať peší presun na zastávku Centrum pred Starou tržnicou, odkiaľ bude premávať linka 3 (smer Rača), linka 1 (smer Hlavná stanica) a linka 4 (smer Dúbravka).
    • Premávka začína o 8:30 z Jungmannovej do mesta.
  • Linka 4 bude premávať nasledovne:
    • V smere do Dúbravky pôjde medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
      • Neobslúži riadne zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP, Vodná veža a Chatam Sófer.
    • V smere Depo Jurajov dvor/Stn. Nové Mesto pôjde medzi zastávkami Kráľovské údolie a Krížna po trase linky 9 cez tunel, Obchodnú a Blumentál.
      • Neobslúži riadne zastávky Chatam Sófer, Most SNP, Šafárikovo nám., Centrum, Mariánska, Americké nám.
        • Namiesto neobsluhovaných zastávok na Špitálskej ulici odporúčame presun k zastávkam na Obchodnej ulici.
    • Medzi Mostom SNP a Lafranconi odporúčame obojsmerne použiť súbežné autobusové linky 29 a 37.
  • Linka 9 bude mať v čase približne medzi 9:00 a 11:45 čiastočne obmedzenú premávku do Ružinova.
    • V uvedenom čase pôjde z Trnavského mýta do Ružinova iba každý druhý spoj tejto linky. Ostatné spoje pôjdu z Trnavského mýta po trase linky 4 po Vajnorskej k Stanici Nové Mesto. Odporúčame venovať pozornosť pokynom dopravného personálu.

Zmenené trolejbusy

Trolejbusy nebudú premávať v úsekoch Mlynské nivy – Cintorínska/Dunajská – Rajská, Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión a po uliciach Svätoplukova (medzi Záhradníckou a Páričkovou), 29. augusta a Miletičova (okrem linky 60 v úseku Trhovisko Ružová dolina).

  • Linka 40 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Karpatská a Autobusová stanica cez Šancovú, Trnavské mýto, Trnavskú cestu, Bajkalskú, Prievozskú, Mlynské nivy, Páričkovu. Nebude zachádzať k Novému SND.
    • Obojsmerne neobslúži riadne zastávky Nové SND, Čulenova, Malý trh, Šoltésovej a Krížna.
    • Zastávka Račianske mýto bude obsluhovaná na Šancovej ulici (nástupištia C a D).
    • Zastávka Autobusová stanica bude v smere na Hlavnú stanicu na Páričkovej ulici na výstupišti liniek 21 a 88.
  • Linka 42 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kollárovo nám. a Prievozská cez Radlinského/Americké nám., Krížnu, Trnavské mýto, Trnavskú cestu a Bajkalskú.
    • Obojsmerne neobslúži zastávky Špitálska, Ondrejský cintorín, 29. augusta, Autobusová stanica, Košická, Novohradská a Miletičova.
    • Zastávka Prievozská v smere k Červenému mostu bude obsluhovaná na Bajkalskej ulici na nástupišti C (ako regionálne autobusy smer Bajkalská).
  • Linka 47 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Kollárovo nám. a Tipos Aréna cez Radlinského/Americké nám., Krížnu, Trnavské mýto a Trnavskú cestu.
    • Obojsmerne neobslúži zastávky Karadžičova, Kvačalova, Saleziáni.
    • Zastávka Americké nám. v smere k Zimnému štadiónu bude obsluhovaná na nástupišti D (ako električky), v opačnom smere ako normálne.
    • Nástupište Tipos Aréna v smere k Červenému mostu bude na Trnavskej ceste na nástupišti A (smer Trnavské mýto).
  • Linka 49 bude premávať z Kramárov po svojej trase po Trnavské mýto, odkiaľ bude pokračovať na náhradnú konečnú zastávku Jelačičova.
    • Obojsmerne neobslúži riadne zastávky Saleziáni, Trhovisko, Ružová dolina a Mliekarenská.
    • Medzi Trnavským mýtom a Mliekarenskou (na Bajkalskej) bude možné cestovať presmerovanými linkami 21 40 a 71.
    • Medzi Trnavským mýtom a zastávkou Saleziáni bude premávať električková linka 9.
  • Linka 60 bude premávať po zmenenej a skrátenej trase Rádiová - Trnavská cesta - Bajkalská - Trenčianska - Miletičova - Košická (Dulovo nám.) - Mlynské nivy (späť cez Páričkovu) - Autobusová stanica.
    • Nástupište zastávky Autobusová stanica smerom na Trnávku bude na Páričkovej ulici na výstupišti linky 21.
    • Obojsmerne neobslúži riadne zastávky Tipos Aréna až Kulíškova, Ondrejský cintorín, 29. augusta a Rajská. V smere na Trnávku neobslúži ani zastávky Košická a Cvernovka.
  • Linka 71 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Trnavské mýto a Prievozská cez Trnavskú cestu a Bajkalskú.
    • Obojsmerne neobslúži riadne zastávky Miletičova, Trenčianska, Trhovisko a Saleziáni.
    • Zastávka Prievozská v smere na Hlavnú stanicu bude obsluhovaná na Bajkalskej ulici na nástupišti C (ako regionálne autobusy smer Bajkalská).
  • Linka 72 bude premávať po skrátenej trase len v úseku Dolné hony, Čiližská - Autobusová stanica.
    • Nástupište zastávky Autobusová stanica smerom na Čiližskú bude na Páričkovej ulici na výstupišti linky 21.
    • Neobslúži riadne zastávky 29. augusta, Ondrejský cintorín a Rajská.

Schémy zmenených nástupíšť pri Autobusovej stanici Nivy

Zmenené autobusy

Autobusy nebudú premávať po nábreží od Mosta SNP po Dostojevského rad, po Karadžičovej, Záhradníckej, Miletičovej (medzi Trhoviskom a Trnavskou cestou), Tomášikovej (medzi Drieňovou a Gagarinovou) a po celej Ružinovskej ulici.

  • Linka 21 bude premávať po trase Devínska Nová Ves - Patrónka - Pod stanicou - Račianske mýto (D) - Trnavské mýto (F) - Trnavská cesta - Bajkalská - Prievozská - Mlynské nivy - Autobusová stanica - Páričkova - Svätoplukova - Prievozská - Bajkalská - Trnavská cesta - Trnavké mýto (E) - Račianske mýto (C) - Pod stanicou - Patrónka - Devínska Nová Ves.
    • Nástupište Autobusová stanica smerom do Devínskej bude na Páričkovej ulici na obvyklom výstupišti tejto linky.
      • Odchody z Autobusovej stanice budú o 5 minút skôr než podľa cestovného poriadku.
    • Obojsmerne neobslúži riadnu zastávku Krížna, cestujúcim odporúčame využiť najbližšiu zastávku Trnavské mýto na Krížnej ulici (nástupište E smer Devínska, nástupište F smer Autobusová stanica).
  • Linka 29 premávať z Devínskej Novej Vsi po skrátenej trase pod Most SNP.
    • Neobslúži riadne zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo nám. a Malá scéna, cestujúcim odporúčame presun k zastávke Most SNP.
    • Nástupište Most SNP bude na nástupišti G linky 37 v termináli pod mostom.
  • Linka 50 bude premávať nasledovne:
    • V smere k Auparku pôjde od zastávky Haburská obchádzkou cez Drieňovú, Bajkalskú, Trenčiansku, Miletičovu a Košickú priamo na Most Apollo, kde sa napojí na svoju trasu k Auparku.
      • Neobslúži riadne zastávky Max. Hella, Tomášikova, Herlianska, Nemocnica Ružinov, Líščie nivy, Košická, Autobusová stanica, Čulenova a Landererova.
      • Zastávka Košická bude obsluhovaná na Košickej ul. (nástupište F linky 68, smer Petržalka). Z tejto zastávky odporúčame prístup k Autobusovej stanici.
    • V smere na Kukučínovu pôjde od Auparku cez Einsteinovu, Most Apollo, Košickú, Svätoplukovu, Páričkovu, Košickú, Miletičovu, Trenčiansku, Bajkalskú, Drieňovú na Tomášikovu, kde sa od zastávky Zálužická napojí na riadnu trasu.
      • Neobslúži riadne zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo nám., Malá scéna, Čulenova, Autobusová stanica, Líščie nivy, Nemocnica Ružinov, Herlianska, Tomášikova, Max. Hella.
      • Pri Autobusovej stanici bude obsluhovať svoju zastávku Košická na Svätoplukovej ulici.
      • Zastávka Trhovisko bude obsluhovaná na Miletičovej ulici v smere k Prievozskej (bežná zastávka linky 71).
  • Linka 66 bude medzi zastávkami Mierová a Ružová dolina premávať cez Mierovú, Prievozskú a Miletičovu.
    • Obojsmerne neobslúži riadne zastávky Trhovisko až Nevädzová.
    • Zastávku Mierová v smere na Grófsku nivu bude obsluhovanať na Mierovej ulici ako linka 42 (nástupište A).
  • Linky 67 a 78 obojsmerne nebudú obsluhovať zastávku Astronomická.
    • Náhradná konečná bude na zastávke Súhvezdná. V prípade prestupu na linku 9 je potrebné vykonať peší presun medzi zastávkami Súhvezdná a Astronomická.
  • Linka 68 bude premávať po skrátenej trase z Petržalky po Trhovisko. V smere z Petržalky pôjde k Trhovisku za mostom Apollo z Košickej cez Prievozskú a Miletičovu.
    • Neobslúži zastávky Saleziáni, Krížna a Trnavské mýto a v smere k Trhovisku ani zastávku Dulovo nám.
    • Zastávka Košická v smere k Trhovisku bude obsluhovaná na Prievozskej ulici (nástupište B).
  • Linka 70 bude premávať nasledovne:
    • V smere k Mostu SNP pôjde od zastávky Novohradská cez Košickú, Most Apollo, Einsteinovu a Most SNP na konečnú Most SNP.
      • Vôbec neobslúži zastávky Autobusová stanica, Čulenova, Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
      • Zastávka Košická bude obsluhovaná na Košickej ul. spoločne s linkou 68 (smer Petržalka, nástupište F). Z tejto zastávky odporúčame prístup k Autobusovej stanici.
    • V smere do Pod. Biskupíc pôjde zo zastávky Most SNP (nástupište G linky 37) cez Most SNP, Einsteinovu, Most Apollo, Košickú na Prievozskú, kde sa od zastávky Košická napojí na svoju trasu.
      • Vôbec neobslúži zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo nám., Malá scéna, Čulenova a Autobusová stanica.
      • Namiesto neobsluhovanej zastávky Autobusová stanica odporúčame využiť zastávku Košická (B) na Prievozskej ulici.
  • Linka 88 bude premávať z Mosta Apollo okružnou trasou Košická - Mlynské nivy - Autobusová stanica - Páričkova - Košická späť na Most Apollo.
    • Nástupište zastávky Autobusová stanica smerom do Petržalky bude na Páričkovej ulici na výstupišti tejto linky.
    • Vôbec neobslúži zastávky Landererova a Čulenova.
    • Zastávka Prístavná smerom k Autobusovej stanici bude obsluhovaná na Košickej ulici (spoločne s linkou 68).
  • Linka 90 nebude obsluhovať konečnú zastávku Nové SND.
    • Náhradná konečná zastávka bude na zastávke Landererova (nástupište A), ktorá je v pešej dostupnosti od Nového SND.
  • Linka 96 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Prístavný most a Zálužická/Haburská cez Bajkalskú a Drieňovú ulicu.
    • Obojsmerne neobslúži zastávky Prievozská, Pažítková, Hraničná, Gagarinova, Nevädzová, DK Ružinov a Maximiliána Hella.

Zmenené regionálne autobusy

  • Linky 219 245 250 a 269 v smere jazdy na Autobusovú stanicu neobslúžia zastávku Krížna.
    • Náhradou bude zastávka Trnavské mýto (nástupište J) na Krížnej ulici - ako linka 68.
    • Z dôvodu obchádzkovej trasy budú linky obojsmerne meškať niekoľko minút.
  • Linky 710 a 730 obojsmerne neobslúžia zastávku Astronomická.
    • Náhradnou konečnou zastávkou bude Súhvezdná - ako linka 39.

Zoznam úplne neobsluhovaných nástupíšť MHD

Električkové zastávky

  • Americké nám. (B) – na Americkom nám. ► Rača (náhrada: Blumentál)
  • Americké nám. (D) – mimoriadne obsluhovaná trolejbusovými linkami 42 a 47 ► Krížna (prestup na linku 4)
  • Centrum (B) – na Špitálskej ► Trnavské mýto/Rača (náhrada: Centrum pred Starou tržnicou alebo Poštová)
  • Centrum (C) – na Nám. SNP ► Nám. Ľ. Štúra (náhrada: peší presun)
  • Chatam Sófer (A) – pri tuneli ► centrum (náhrada: linky 29 37 ► Most SNP)
  • Chatam Sófer (B) – pri tuneli ► Dúbravka (náhrada: linky 29 37 ► Kráľovské údolie ► linka 4)
  • Jesenského (B) – na Jesenského ► Dúbravka (náhrada: peší presun ► Centrum ► linka 4)
  • Mariánska (B) – na Špitálskej ► Trnavské mýto/Rača (náhrada: Vysoká)
  • Most SNP (A) – na Rázusovom nábr. ► Trnavské mýto (náhrada: Kapucínska)
  • Most SNP (B) – na Rázusovom nábr. ► Dúbravka (náhrada: linky 29 37 ► Kráľovské údolie ► linka 4)
  • Nám. Ľ. Štúra (A) – na Nám. Ľ. Štúra ► Šafárikovo nám. (náhrada: peší presun)
  • Nám. Ľ. Štúra (D) – na Nám. Ľ. Štúra ► Dúbravka (náhrada: linky 29 37 spod Mosta SNP ► Kráľovské údolie ► linka 4)
  • Vodná veža (A, B)

Autobusové a trolejbusové zastávky

  • 29. augusta (B) – na ul. Mlynské nivy ► Prievozská
  • Astronomická (C) – výstupište
  • Astronomická (D) – na Ružinovskej ► Podunajské Biskupice
  • Astronomická (F) – na Astronomickej ► Podunajské Biskupice
  • Autobusová stanica (B) – na ul. Mlynské nivy ► Prievozská
  • Autobusová stanica (C) – nástupište liniek 40 a 88
  • Autobusová stanica (D) – nástupište liniek 21 25 a 40
  • Americké nám. (F) – na Mickiewiczovej ► Tipos Aréna
  • Čulenova (A) – na Dostojevského rade ► Most SNP
  • Čulenova (B) – na Karadžičovej ► Autobusová stanica
  • DK Ružinov (A) – na Tomášikovej ► Ružinovská
  • DK Ružinov (B) – na Tomášikovej ► Prievoz
  • Herlianska (C) – na Ružinovskej ► centrum
  • Herlianska (D) – na Ružinovskej ► Nové Mesto
  • Karadžičova (A) – na Záhradníckej ► Hodžovo nám.
  • Karadžičova (B) – na Záhradníckej ► Tipos Aréna
  • Košická (E) – na Košickej ► Miletičova
  • Krížna (E) – na Karadžičovej ► Autobusová stanica
  • Krížna (F) – na Karadžičovej ► Račianske mýto
  • Kulíškova (A) – na Svätoplukovej ► Trnávka
  • Kulíškova (B) – na Svätoplukovej ► Autobusová stanica
  • Kvačalova (A) – na Záhradníckej ► Hodžovo nám.
  • Kvačalova (B) – na Záhradníckej ► Ružinov
  • Landererova (B) – na Landererovej ► Autobusová stanica
  • Líščie nivy (C) – na Záhradníckej ► centrum
  • Líščie nivy (D) – na Záhradníckej ► Nové Mesto
  • Malá scéna (A) – na Dostojevského rade ► Autobusová stanica
  • Malá scéna (C) – na Krupkovej – výstupište
  • Malá scéna (D) – na Pribinovej ► Devín
  • Malý trh (B) – na Karadžičovej ► Račianske mýto
  • Maximiliána Hella (A) - na Tomášikovej ► Prievoz
  • Maximiliána Hella (B) – na Tomášikovej ► Nové Mesto
  • Mierová (A) – na Kaštieľskej ► Ružinovská
  • Most SNP (C) – na Rázusovom nábr. ► Autobusová stanica
  • Most SNP (D) – na Rázusovom nábr. ► Devín
  • Nám. Ľ. Štúra (E) – na Vajanského nábr. ► Autobusová stanica
  • Nám. Ľ. Štúra (F) – na Rázusovom nábr. ► Devín
  • Nemocnica Ružinov (C) – na Ružinovskej ► centrum
  • Nemocnica Ružinov (D) – na Ružinovskej ► Nové Mesto
  • Nevädzová (A) – na Tomášikovej ► Ružinovská
  • Nevädzová (B) – na Tomášikovej ► Prievoz
  • Nové SND (C) – na Olejkárskej – nástupište/výstupište linky 40
  • Nové SND (G) – parkovisko – výstupište linky 90
  • Nové SND (H) – parkovisko – nástupište linky 90
  • Ondrejský cintorín (A) – na Cintorínskej ► Rajská
  • Ondrejský cintorín (C) – na ul. 29. augusta ► Hodžovo nám.
  • Račianske mýto (E) – na Legionárskej ► Autobusová stanica
  • Račianske mýto (F) – na Legionárskej ► Hlavná stanica
  • Rajská (A) – na Cintorínskej – výstupište
  • Rajská (B) – na Cintorínskej – nástupište
  • Saleziáni (C) – na Záhradníckej ► Hodžovo nám.
  • Saleziáni (D) – na Záhradníckej ► Ružinov
  • Saleziáni (E) – na Miletičovej ► Trnavské mýto
  • Saleziáni (F) – na Miletičovej ► Prievozská
  • Súhvezdná (A) – na Astronomickej ► Podunajské Biskupice
  • Šafárikovo nám. (C) – na Vajanského nábr. ► Autobusová stanica
  • Šafárikovo nám. (D) – na Dostojevského rade ► Devín
  • Šoltésovej (A) – na Karadžičovej ► Autobusová stanica
  • Šoltésovej (B) – na Karadžičovej ► Račianske mýto
  • Špitálska (A) – na 29. augusta ► Autobusová stanica
  • Špitálska (B) – na 29. augusta ► Hodžovo nám.
  • TIPOS Aréna (C) – na Jégého ► Hodžovo nám.
  • TIPOS Aréna (D) – na Jégého – výstupište linky 47
  • Tomášikova (C) – na Ružinovskej ► centrum
  • Tomášikova (D) – na Ružinovskej ► Nové Mesto
  • Trhovisko (A) – na Miletičovej ► Trnavské mýto

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Captain Obvious priletel...

Plán Bratislava, kapitola 4.2.1.8

"Dôvody na výluky môžu byť rôzne - od pravidelnej údržby cez rekonštrukcie a výstavby nových tratí alebo zastávok až po podujatia a demonštrácie. Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách. Bratislava má pritom dostatok priestorov, kde by bolo možné podujatia usporiadať aj bez obmedzenia MHD. Takisto viaceré stavebné činnosti je možné vykonávať aj v nočných hodinách a bez nutných výluk. Už dnes sa mnohé činnosti vykonávajú v noci, ale stále existuje priestor na lepšie využívanie času, počas ktorého vozidlá nejazdia."

"Bratislava potrebuje zadefinovať lepšie pravidlá pri povoľovaní výluk, a to:
(...)
povoľovať podujatia výlučne mimo električkových tratí, resp. s umožnením obmedzeného prejazdu električiek a v prípade podujatí na trasách trolejbusov a autobusov minimalizovať dopad na linky MHD,
(...)"

Captain Obvious odletel...
Takže v nedeľu budú 27Tr na L72?
Reakcia na: Ike #1:
Ale kušuj! Hádam by si nechcel aby politici plnili predvolebné sluby.

Nikto vám nesplní tolko ako Matúš slúbi.
Tesim sa ako tu budeme citat, ake dobre je pre mesto ked maju zoznam vyluk dlhsi ako roman.
Opat davam do pozornosti mnou navrhovanu trasu s mensimi obmedzeniami, predovsetkym u elektriciek kde by sa odklonila iba L4 z nabrezia (a mozno ani to by nebolo nutne a stacilo by nachvilu pozdrzat spoje). https://connect.garmin.com/modern/course/258884449
Inak aj pri tej sucastnej trase su tie obmedzenia vcelku hlupe, ten jednosmerny elektrickovy odklon je zbytocny, aj tak sa bezi na ceste vedla trate. To iste kazdy druhy spoj L9, tak bud neprejde ziaden alebo mozu ist vsetky.
Reakcia na: Adam3 #5:
A teraz si prestav, že tam máš zmestiť 20 tisíc bežcov.
Reakcia na: bobitwo #6:
20 tisíc?

ČSOB maratón - 1500 účastníkov
Renault polmaratón 5000 účastníkov
BILLA štafetový maratón 500 štafiet
BILLA štafetový polmaratón 200 štafiet

Nech rátam ako rátam, viac ako 7200 mi to nevychádza. Alebo rátaš aj štafety ako štvornásobok, bez ohľadu na to, že naraz nebude bežať bežec A, B, C aj D? To by aj tak vyšlo iba na 9300 bežcov, čo nie je ani polovica z tých 20 tisíc, ako tvrdíš. Sobotné behy nerátam, kvôli nim nie sú drastické výluky MHD.

Vo Viedni to má byť viac ako 45 tisíc bežcov!

https://www.vienna-marathon.com/?go=wienerlinien&lang=de

600 informačných tabúľ na zastávkach MHD vo Viedni. Koľko to bude v Bratislave?

CP počas maratóunu:

https://www.wienerlinien.at/fahrplaene#25063752

Linky metra posilnené, viaceré povrchové spoje skrátené, náhradná doprava posilnené metro.

Metro v Bratislave nemáme. Náhradná doprava: Choďte peši.

Bežci vo Viedni platia za účasť od 95€, kontigenty za 150€ na sa tiež vypredali. Koľko si účtuje Bratislava? 55€? Nie je to nejako málo? Síce, náklady na informačné tabule na zastávkach MHD budú v Bratislave nižšie než vo Viedni, či?

Mimochodom, vie mi niekto vysvetliť každý 2. spoj linky č. 9?
Reakcia na: bobitwo #6:
A teraz si predstav, ze tento maraton som raz bezal a teda viem ako to vyzera. Trasa ktoru som navrhol je velmi podobna takym ktore sa uz bezali a nie su tam ziadne extra uzke miesta. Za jeden z problemov povazujem obojsmerne bezat v polprofile na Ruzinovskej (rovnako ako sa islo v roku 2023 ked som to bezal ja), takze na jeden smer ostane iba 1 pruh.
Tu je aj alternativna trasa, ktora sa Ruzinovskej komplet vyhne: https://connect.garmin.com/modern/course/258774309 Ak by sa islo obojsmerne v polprofile Kosickej, kde su 3 pruhy, tak na 2x 220 metroch z prvych 7km sa bezi v 1.5 pruhu, inak vzdy v minimalne dvoch. Medzi 7. a 8.5. km je potom zuzeny usek promenady po ktorom sa este nebezalo a ktory je kapacitne otazny, vsetko ostatne by uz malo byt vporiadku.
Reakcia na: Adam3 #8:
Ružinov je v nedeľu do obeda mŕtve mesto, je tam minimálny pohyb. Naproti tomu v nedeľu do obeda bude viac ľudí na promenáde pri Dunaji na prechádzke ako v Ružinove. Ak si pozrieš svoju druhú verziu, tak si odstavil celé nábrežie od Lanfranconi až po Most Apollo. Ten beh uličkami Starého mesta nedáva zmysel, kde prakticky zablokuješ polovicu historického centra. Tak isto to čo si stvoril na Nivoch. Tvoja trasa ovplyvní negatívne viac ľudí ako súčasná trasa, čo sa má bežať.
Reakcia na: Ike #1:
Yeah, right... A nakoniec sa aj tak vždy niekoľkokrát do roka dočítame o výlukách s vynikajúcim dovetkom "cestujúcim odporúčame využiť peší presun."
Reakcia na: Adam3 #8:
Ešte tu dôležitý aspekt prevýšenia. Organizátori udávajú pri tohtoročnej trase prevýšenie 36 metrov (neviem, či ide o údaj pre jeden okruh alebo celý maratón), ale Tvoj okruh má podľa toho, čo si sem poslal, prevýšenie až 115 metrov.
Reakcia na: LUKY 87 #2:
No ak na L40 budú tie 18-metrové Solarisy, tak možno máš pravdu, pretože L72 sa bude otáčať na autobusovej stanici, a tam je veľmi krátky úsek bez trolejového vedenia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
To je velmi zvlastne, a bud to maju zle odmerane oni, alebo ta Garmin mapa na ktorej som to nakreslis ma zle podklady. Nebezi sa totiz do ziadnej novej lokality s vacsim prevysenim, na to aby tam vznikol taky rozdiel a skor by som cakal, ze moja trasa ho bude mat trochu mensie. Najvacsie kopce ktore su na sucastnej trase su na jeden okruh: 2x nastupat prevysenie na Stary most, vybehnut hore komplet cele SNPcko a nieco malo mozno urobi Ruzinovska (hlavne podjazd ktory byva obcas zaplaveny). U mna Stary most ostal rovnako, usek v historickom centre by mal byt porovnatelny s SNPckom (alebo dokonca s mensim prevysenim kedze nenavrhujem trasu az uplne hore na Hurbanovo nam.) a Ruzinovsku som nahradil za promenadu, co je totalna rovina. Plus aj to motanie sa po downtowne a Mlynskych nivach je total rovina.

Tak prekopiroval som moju trasu do Mapy.cz a prevysenie mi pisu 26m co by asi fakt sedelo. 🙂
Reakcia na: bobitwo #9:
Tak radsej odstavit promenadu ako hlavne mestske radialy po ktorych jazdi MHD. Po tom nabrezi az po Lanfranconi sa praveze behavalo, tu je napriklad trasa z 2023: https://old2023.eurovea.sk/sites/default/files/novinky-img/trat.png a ziadny problem s ludmi na promenade tam nebol. To iste v centre mesta, vzdy sa tam bezalo a aj tak tam normalne boli ludia bez obmedzeni. Na Laurinskej sa bezalo medzi ludmi co posedavali na terasach na kave a este fandili... Plus v aktualnej verzii sa bezi cez historicke centrum od 11.km, v mojej trase az od cca 14.km cize bezci budu este viac oddeleni. A na Nivach som celu trasu napchal na co najmensiu plochu, radsej odstavit obojsmerne Mlynske Nivy (ktore budu zrejme nepouzitelne aj teraz, kedze ich trasa krizuje) ako komplet Karadzicovu, Zahradnicku, Ruzinovsku, Spitalsku, SNPcko...
Reakcia na: Adam3 #13:
Okej, beriem späť, nepreveroval som tie čísla
Ešte je tu stále možnosť, že sa maratón zruší kvôli veľmi nepriaznivému počasiu (pocitová teplota bude pod nulou)
Ako každý rok, maratón tu budí silné emócie. Na jednej strane je to akcia pre ľudí. To nie je výluka kvôli zopár celebritám a papalášom. Na druhej strane je fakt, že trasa je vymyslená tak, aby len minimálne obmedzila peších a IAD, zato masívne zasiahne VHD. V dobe online navigácií nie je žiadny problém prejsť autom pár ulíc navyše, ale rovnaký odklon v prípade verejnej dopravy spôsobí riadny zmätok.

Nemá zmysel porovnávať sa s Viedňou ani žiadnym iným mestom, ktoré má úrovňovo oddelenú nosnú vrstvu MHD. Dal som si trochu práce a porovnal som to s Drážďanami, ktoré sú podobne veľké a tiež nemajú metro. Takto tam vyzerala minuloročná trasa maratónu: https://racemap.com/player/ddm24#events=0 Trasa na viacerých miestach viedla po uliciach kde jazdia električky a na viacerých miestach iné električkové trate križovala. Určite to muselo spôsobiť početné výluky MHD, ale detailné informácie o nich neviem nájsť.
Reakcia na: johnnyjanko #17:
Tiež mám pocit, že trasa je navrhnutá tak, aby obmedzenie IAD bolo čo najmenšie a obmedzenie MHD nebolo prioritou.
Reakcia na: johnnyjanko #17:
Ale zas uznaj, že ak považujeme električku za nosný druh dopravy a pri výluke sa obmedzia 4 zo 4 električkových liniek, že je to trocha extrém.
Reakcia na: Ike #19:
V Bratislave sme dokázali obmedziť päť zo štyroch elektřičkových liniek. Nezabúdaj na linku X s "úžasným" intervalom 20 minút. To bude skvelá nadväznosť na linku č. 3.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
A o rok bude jazdiť električka až na Janíkov Dvor, to tam chcú pri budúcoročnom maratóne jazdiť raz za pol hodiny paralelnou jazdou? Pokiaľ nespojazdnia triangel na X Jesenského/Štúrova, tak aby sa na ňom dalo otáčať, tak bude petržalská radiála úplne vyblokovaná!
Reakcia na: Mhr1 #21:
Tak asi by sa to dalo riešiť tak že paralelná jazda by bola aj naďalej len v úseku Jungmannova - Šafko a ďalej by sa už jazdilo normálne.

Každopádne je to hlúpe riešenie, naozaj by to chcelo spojku na Štúrovej.
Reakcia na: 810zssk #22:
" Každopádne je to hlúpe riešenie, naozaj by to chcelo spojku na Štúrovej. "

chcelo by to nemat zbytocne vyluky, potom sa aj bez spojky zaobist da....
Reakcia na: Mhr1 #21:
Na tom triangli by sa dalo otáčať už dnes. Len sa nechce.
Tak kľudne do vybudovania spojky by teraz nemuseli ísť paralelne, ale každá zvlášť. Na križovatkách Šafko aj v Petržalke na Farského za asistencie dispečingu. Interval by bol 10 min. Prestávky by poriešili striedači. Pomalý vjazd do zastávok. Na tabuliach by svietila info o protismernej jazde. Keby sa chcelo aj zo zapracovaním do CP *- jazda v protismere .
Reakcia na: david11 #25:
Na tabuliach by svietilo, z ktorého nástupiska pôjde najbližší spoj smer Centrum, resp. smer Petržalka. Úplne bežné je to na metre vo Viedni. Proste "Nächster Zug richtung Ottagring fährt von Gleis 2".

Ani interval 10 minút nie je dostatočný. Musí byť 7,5 minúty a nastavený tak, aby cestujúci mali prípoj v zastávke Centrum. Obojsmerný. Počítať s rýchlosťou chôdze 4 km/h, výstup posledného cestujúceho 20 sekúnd po pristevení vozidla a dať rezervu aspoň jednu minútu naviac po vystúpení a pešom presune medzi zastávkami. 7,5 minútový interval nevyjazdíš ani na dvoch koľajách.

Ako píše si v príspevku #23. Riešenie je nemať tieto zbytočné výluky. Kvôli maratónu rozdeliť linku 3 na 3 a X. Bežcom nevadia pešiaci, ale električka už áno. Tak trasu zmeniť. Alebo bežcom vybudovať mobilný nadchod so schodami nad koľajnicami. Prípadne rampy. Zopár lešenárskych trubiek a hotovo. Šírka 5 metrov by mohla stačiť. Linky 1 a 3 by neboli maratónom obmedzené, linka 4 obojsmerne cez Mostovú a Jesenského (minimálny dopad na obsluhu územia).

A vôbec, prečo sa všetky električky krútia cez centrum iba jednokoľajne? To je čo za výmysel?
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Prečo 10 minút nie je dostatočných, prečo práve 7,5 minúty? Prečo nie 7 minút? Alebo 8? Alebo 5? Ako si k tomu došiel?

Prosím, ukáž mi maratón, ten klasický, nie niečo ako od Redbullu a podobných záležitostí, kde sa beží po schodoch.
Reakcia na: 810zssk #22:
Keď v DPB spomenieš slovo koľajová spojka, tak sa zatiahne obloha na spôsob filmu Deň nezávislosti, zdvihne vietor, začne sa triasť zem, z neba začnú pršať žaby a hady a na oblohe sa zjaví jazdec apokalypsy, ktorý ti satanským hlasom zvestuje, že to spôsobí výdavky aspoň tri bilióny eur a spomalí električky o 8,7 sekundy, čo je v prepočte strata ďalšiu miliardu. No a predtým ako sa s rachotom prepadne pod zem pripomenie, že modal split týmto opatrením pre verejnú dopravu klesne do mínusových hodnôt.

Akože má to svoje racio, ale potom nech dpb konzistentne nezvyšuje zraniteľnosť siete povoľovaním nezmyselných výluk v rozpore z plánom Bratislava.
Reakcia na: bobitwo #27:
Prečo? Pre nadväznosť spojov linky, ktorú si rozsekol.

Preto som napísal že by sa mohla vybudovať rampa ponad električku, bez schodov.
Reakcia na: Ike #28:
Averzia voči koľajovým spojkám je akosi v rozpore so súťažením iba obojsmerných električiek do budúcnosti.
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
Názory sa menia, ale je toto v nejakom dokumente? Lebo naposledy bola doktrína 1/3 električiek obojsmerných pre príležitostné výluky a kalifornany a 2/3 jednosmerné.
Reakcia na: Ike #31:
Všetky 49 metrové majú byť obojsmerné a ďalšie súťaže budú iba na obojsmerné vozy. Takže áno, doktrína sa zmenila. Nebol by som prekvapený, keby sa DPB snažil nejakým dotatkom zmeniť posledných 10 vysúťažených 29T, ktoré majú byť dodané do polivce roka 2026, na 30T s tým, že rozdiel doplatí. Ak by to teda bolo možné po právnej stránke, lebo súťaž, fondy, atď.

Všetko má svoje výhody aj nevýhody. Ja som zástanca pôvodnej doktríny (asi tretina vozového parku objsmerná) a nechcem si domýšľať situáciu za pár desaťročí, ak by sme mali trate predĺžené (resp. nové) a bez normálnych obratísk (alebo aspoň trianglov). Prevádzka jednosmerných historičákov (38, 215, 275, 317, 7819+7820, 7733+7734, 7911+7912) by bola možná iba po okruhoch v centre alebo po skrátených trasách (ak sa nezlikvidujú existujúce obratiská, historičák č. 31 sa dá zobojsmerniť). Potom už sci-fi K5CS 396 https://imhd.sk/ba/doc/sk/23871/ nie je až také sci-fi z šotopohľadu. Aspoň jeden retrovoz s vyššou kapacitou, ktorý by mohol jazdiť po celej sieti. Lacnejšie bude splašiť nejaký existujúci vyradený obojsmerný Düwag.

Ináč zmena doktríny mi pripadá, že ide z jedného extrému (budujeme predimenzované obratiská - Dúbrava tri koľaje, Rača tri koľaje...) do opačného extrému (všetko chceme mať obojsmerné).
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
pokial by bolo vsetko obojsmerne, tak aj pri zachovani sluckovych obratisk Ti to pridava napriklad moznost (v pripade existencie kolajovych spojok a aspon nejakeho jednoducheho zabzar) jednokolajnu oblsluhu usekov s vylucenou jednou kolajou (a teda dava nasledne priestor realizovat na vylucenej kolaji napriklad pocas weekendu brusenie alebo podbijanie) a v pripade mimoriadky zasahujucej len jednu kolaj aspon nejaku obsluhu; ked uz nemame ziadne spojky radial....
ale ano, snivajte s nami
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Vôbec netreba vymýšľať absurdity s nadchodom. Na jedenástom kilometri už isto nebeží taký súvislý balík, že by cez neho nešlo púšťať trojku len s drobným pozdržaním.
Reakcia na: Ike #28:
Teraz isto stále počítajú to vynútené obmedzenie rýchlosti na 10km/h v Rači.. Som zvedavý kedy urobia aspoň čiastočnú reko toho rozpadnutého úseku.
Reakcia na: Viko #34:
Organizátori občasný prejazd električky na 11. kilometri vidia ako problematický, keď je kvôli tomu výluka. Mesto malo dupnúť a povedať, aby si organizátor zabezpečil dočasný nadchod (jeho výstavba aj demontáž v nočných hodinách, bez výluky električiek). Pri počte bežcov sa cena jeho výstavby a demontáže v štartovnom výrazne neukáže. Miesto 55€ to 65€. Pri 1500 bežcoch maratónu to máš hneď 15 tisíc €. To by mohlo stačiť. Nech si to zaplatia. Ale nie, mesto radšej rozyebe všetky električkové linky bez nadväznosti pre cestujúcich. Fakt úbohé. Vallovi to už zaručene nehodím. Viď príspevok č. #1.
Reakcia na: david11 #35:
v uplynulych dnoch som tam videl tratovakov volaco zvarat....
Reakcia na: david11 #35:
Tak hlavne že sa to modernizuje po kratučkých úsekoch, aby mohla byť výluka každé leto.
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
Neviem či náhodou v prípade L3 nie je väčší problém úsek Štúrovej medzi Námestím SNP a Jesenského, kde sa pre šírkové pomery nedá fyzicky oddeliť jazdný pruh, v ktorom sa bude bežať, od električkovej trate (rovnaký dôvod sa javí aj pre jednosmernú výluku na Špitálskej).

A ten nadchod pre bežcov (ešte k tomu nad funkčným trolejovým vedením) je totálny nezmysel. Aj keby sa schody nahradili dlhými rampami (ak by sa tam vôbec vošli), tak stále by to znamenalo výrazne zvýšenie celkového prevýšenia trasy (k aktuálnym 36 metrom by pribudlo ďalších aspoň šesť - neviem, ako presne vychádzajú izolačné vzdialenosti)
Reakcia na: 3pa3ck3 #39:
Jak nedá? Vykopnúť IAD na tých pár hodín.
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
S premávkou IAD tam ani neuvažujem, lenže stále potrebuješ mať na bežeckej trati profil prejazdný pre autá napr. kvôli televíznemu prenosu
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Autá môžu aj po koľajniciach.
Běžci si to dnes pekne vyžerú, včera a predvčerom 20C dnes mrzne 😁
Reakcia na: Maremi #43:
To je trest boží za tie výluky MHD. 😈
Reakcia na: Maremi #43:
No, nakoniec bolo dnes výrazne lepšie počasie ako pred rokom. Lepšie dnešné teploty než tých 26 stupňov a slnko minule 😁
Reakcia na: tr3mp #45:
A kde boli Keňania? 🤔