Maratón povoľovacích konaní druhej časti Petržalskej električky začína križovatkami a ďalšími komunikáciami.
Hlavné mesto SR Bratislava ako príslušný špeciálny stavebný úrad v závere marca začalo konanie o predčasnom užívaní pre vybrané stavebné objekty stavby „Nosný systém MHD v Bratislave, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo nám., 2. časť Bosákova ul. – Janíkov dvor“. Firma Metro Bratislava, ktorá zastupuje hlavné mesto ako stavebníka, požiadala koncom januára tento stavebný úrad o vydanie kolaudačného rozhodnutia (v marci bola žiadosť zmenená na vydanie iba časovo obmedzeného povolenia na predčasné užívanie) pre zrekonštruované križovatky a komunikácie, nové cestné svetelné signalizácie, chodníky, cyklochodníky a autobusové zastávky.
Predmetom tohto konania o predčasnom užívaní sú stavebné objekty:
- Združený most na Rusovskej ceste
- Autobusová zastávka Farského (pracovný názov Bosákova) + cestné komunikácie
- Križovatky:
- Jantárová cesta – Rusovská cesta
- Priecestie Romanova
- Jantárová cesta – Kutlíkova – Pajštúnska
- Jantárová cesta – Šintavská
- Jantárová cesta – Lietavská
- Jantárová cesta – Betliarska
- Jantárová cesta – Jasovská
- CSS a kamerový systém na križovatkách:
- Jantárová cesta – Rusovská cesta
- Jantárová cesta – Romanova
- Jantárová cesta – Bosákova (združená zastávka)
- Jantárová cesta – Pajštúnska
- Jantárová cesta – Šintavská
- Jantárová cesta – Lietavská
- Jantárová cesta – Beliarska
- Jantárová cesta – Znievska
- Jantárová cesta – Jasovská
- Prejazd Gessayova
- Chodníky:
- Romanova – Betliarska (cyklochodník)
- Betliarska – Janíkov dvor
- Okolie zastávky Veľký Draždiak
- Lávky pre cestujúcich na nadjazde Panónska cesta (rozšírenie cestného mosta)
Ústne pojedávanie v rámci konania o predčasnom užívaní uvedených objektov stavby stavebný úrad stanovil na 28. apríla 2025 (v oznámení chybne uvedený rok 2024). Stanoviská a námietky môžu byť podané najneskôr do uvedeného termínu.
Samotnú električkovú dráhu bude kolaudovať Bratislavský samosprávny kraj. V tomto prípade bolo ústne pojednávanie v rámci kolaudačného konania stanovené na dni 13. - 15. mája 2025. Vedenie mesta dúfa, že električkovú trať odovzdá do prevádzky do konca mája tohto roka. Kompletne má byť celá stavba dokončená do polovice augusta 2025.
bobitwo
Robím v projekčnej firme, bežne komunikujem so zhotoviteľom aj investorom v akom stave je projekt, či sa všetko stíha, ak nie, tak kde je problém atď. Ver tomu, že investor tvrdo šliape po tom, aby všetko vedel. Sú to jeho prachy. Skús týždeň meškať kvôli vlastnej blbosti a uvidíš, ako rýchlo ťa vie skasírovať.
Mesto Bratislava, reps. Magistrát mesta Bratislavy, či ako to je v zmluve je investor. Mesto nemá už 3 roky vlastný stavebný dozor na tejto stavbe. Ty súťažíš zákazku za 100 miliónov a nemáš na nej vlastný stavebný dozor? Zhotoviteľ si tu robí čo chce a mesto mu to toleruje. Spraviť to čo robí ten zhotoviteľ niekde inde inému investorovi, už dávno letí a je tam súd o milióny. Tu zhotoviteľ, ktorý nedodržal ani 1 termín nezaplatil na pokute ani 1 cent. Takže áno, celý ten bordel, čo je ohľadom električky v Petržalke ide za mestom, lebo evidentne to nezvládajú.