Hlavné mesto začalo hľadať zhotoviteľa trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho

Dve zo štyroch pripravovaných nových trolejbusových tratí sa blížia k realizácii.

Hlavné mesto vyhlásilo v týchto dňoch verejnú súťaž na zhotoviteľa trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. Nová trať v celkovej dĺžke 2,8 km (jednostopovo) bude nadväzovať na existujúcu trolejbusovú trať na Bulharskej ulici, odkiaľ bude pokračovať ku Galvaniho ulici a po nej ďalej k Avion Shopping Parku, kde bude vybudované obratisko. Napájanie predĺženej trate bude zabezpečené z novej kontajnerovej meniarne, ktorá bude situovaná v areáli dopravného podniku na Trnávke. V rámci projektu bude zmodernizovaná aj trolejbusová trať na Rádiovej ulici v dĺžke necelého kilometra. Po vybudovaní novej trate bude možné skrátiť jazdu trolejbusov linky 61 na batériový pohon na úsek Avion Shopping Park – Letisko (aktuálne na batérie premávajú už z Bulharskej).

Kritériom na vyhodnotenie ponúk v súťaži bude najnižšia cena. Predpokladaná hodnota zákazky je 4,864 mil. € bez DPH. Výstavbu mesto podmieňuje získaním financovania z eurofondov prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR. Podľa návrhu zmluvy požaduje mesto výstavbu trate zrealizovať najneskôr do 11 mesiacov po začatí prác, dokumentácia pre realizáciu stavby predpokladá najviac 8 mesiacov. Generálnym projektantom trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho je spoločnosť Reming Consult. Projektovanie trate sa pre rôzne problémy výrazne predĺžilo, čím sa nestihol vyčerpať celý pridelený nenávratný finančný príspevok z eurofondov určený na prefinancovanie projektovej dokumentácie. Dokumentácia pre realizáciu stavby je súčasťou súťažných podkladov.

Dopravný podnik Bratislava, ktorý zastrešuje projektovú prípravu novej trate, požiadal koncom februára 2025 Bratislavský samosprávny kraj o vydanie stavebného povolenia pre prvý z 21 stavebných objektov - káblovú 22 kV prípojku pre kontajnerovú meniareň. V marci bola podaná aj žiadosť o stavebné povolenie na ostatné objekty stavby.

V krátkom čase ide o druhú súťaž na novú trolejbusovú trať. V januári začalo mesto obstarávať aj zhotoviteľa novej trate medzi Riviérou a Patrónkou. Táto súťaž ešte nebola ukončená, lehota na predkladanie ponúk bola opakovane posúvaná. Aktuálny termín je do 28. marca 2025.

Pre ďalšie dve pripravované trolejbusové trate (Autobusová stanica – Nové SND a Trenčianska – Hraničná) zatiaľ súťaže na zhotoviteľov vyhlásené neboli.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kontajnerová meniareň má byť dočasné riešenie, alebo trvalé? Aj keď to bude asi jedno, lebo jednotka dočasnosti je jeden furt.
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
…alebo natrvalo dočasne 😃 Hlavne aby to utiahla 😉
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Dočasná, keďže sa v rámci rekonštrukcie JD plánuje trvalá meniareň ako nový objekt. Táto teda poslúži do momentu kým bude vybudovaná tá trvalá.
Je tento projekt vobec potrebny ? Ukazalo sa ze baterka je dost silna na to aby to zvladala aj od Bulharskej hore dole. Za par mesiacov nebolo tusim ani raz info ze by sa dakde vybila 27tr. Len sa pytam.
Ovela vacsi osoh by mala trat k Shoping palace pre L60 k BID spojom.
Reakcia na: Petto #4:
Ja by som nechal L60 tak a potiahol tam radšej naspäť L64 od Trnavského mýta priamo po Roznavskej...

A to že doteraz neboli problémy s 27Tr neznamená že nemôžu neskôr prísť ...
Batéria bude strácať svoju výkonnosť
Reakcia na: Petto #4:
Akákoľvek nová trať v BA je super lebo zjavne sa tu ničoho nedočkáme.
Reakcia na: Ma178rek #5:
Linka t60 by bola lepšia kvôli prestupu z/na ASMN, hoci prestúpiť sa dá aj dnes na Trnávke, t64 - keďže sa chystá jej pohltenie linkou 32 - to nevidím reálne + prílišné navýšenie vzkm. t60 by pomohla v relácii Avion - centrum, dnes týmto smerom nejde nič. A to by zasa taký nárast výpravy nebol - plus 2 vozy?
Reakcia na: Ma178rek #5:
A t64 priamo po Rožňavskej, to ako si myslel? Veď to by sa museli urobiť oblúky pri vozovni z Rožňavskej doprava a hneď potom doľava - dva kompletné trolejové dvojstopé triangle.
Trolejbusové obratisko pri Avion shopping - budú na 63 parciálne trolejbusy?
Reakcia na: andrejandrej #9:
To vie iba pan boh 👀
Reakcia na: Mhr1 #8:
Normálne od zastávky Slovinská by išla rovno po Roznavskej, v podstate tak isto ako linka 53... Len by sa ukončila na Shopping Palace.
Reakcia na: Mhr1 #7:
Áno viem o tomto spojení liniek a vôbec sa mi to nepáči kvôli useknutiu hlavnej stanice od nejakej linky smerom na západ mesta, aj keď v pešej dostupnosti sú alternatívy...
Navrhoval som túto linku pre to že by to pomohlo možno aj 61 odľahčiť troška ...

Ako by pomohla t60 v úseku Avion centrum keďže konci na Rádiovej??
Reakcia na: Ma178rek #5:
Ako to bolo povedane uz viackrát. L60 stačia klbaky. 3.linka v Trnávka je utopia (popri 60,61)
Reakcia na: Ma178rek #11:
Ale veď tam drôty nebudú!
Reakcia na: andrejandrej #9:
V najbližšej budúcnosti určite nie.
Reakcia na: Ma178rek #12:
No veď hovorím o možnom predĺžení t60 až k Avionu, až sa tam natiahnu drôty. Namiesto spomínanej t64, lebo, ako sa tu píše aj inde, 3 trolejbusové linky na Trnávke sú fakt utópia.
Ak to bude hotové, do vtedy by sa nakúpili 25 metráky Trollino v počte 25 ks pre 61, poniektoré by boli náhradou pre 71. a 27 Tr. Solaris by sa presunuli na 60 tku ktorá by zachádzala bez trolejí s novou konečnou Kamenné námestie. Od tadial by sa presunula smerom k 42 Špitálska. Police v 27 Tr. by tak boli vhodne pre cestujúcich s autobusovou stanicou Mlynské Nivy. Do Nových Trollino 24 by sa domonotovali police v prednej časti pre obslúženie letiska a stanice. Tým by sa odstranili preplnené víkendy. Už le stačí dotlačiť k tomu Mesto, aby logicky sprevádzkovali tieto linky.
Reakcia na: N/A #18:
Trochu moc sci-fi.
Reakcia na: Mhr1 #19:
To uz ani je ze scifi, ale komicka fantasy s prvkami autizmu.
Konečne som si sadol k projektovej dokumentacií a musím povedať že to ešte bude sranda. Štandardné závesy do roviny na miestach kde by delty zvýšili rýchlosť, váhou kompenzovaná na miestach kde by stačilo použiť dlhšie delty a geometria na úrovni disgrafika z tupou ceruzkou. Ak to nevyhrá niekto normálny a schopný tak budú zberače padať jedna radosť.
Reakcia na: SixSixTrooper #21:
Este ze tam su/budu zrejme stale baterkace,tak si sofer zmeni rezim na baterku a vybavene. Nieco na sposob Sarajeva s ich bieloruskymi hybridnymi troflami. Ak je zle vedenie, tak si to tam jazdia na baterku a hotovo. 😂
Reakcia na: Petto #22:
Naštastie / bohužial u nás sú za to pokuty.
Reakcia na: SixSixTrooper #23:
Dalsi z faktorov, preco sa potom niekto cuduje ze chybaju vodici. 💀
Reakcia na: Petto #24:
Mám nápad. Zaveďme v DPB anarchiu a problém s vodičmi vyriešime.
Reakcia na: Ike #25:
Ani anarchia ani prilisna buzeracia nie su riesenie.
Reakcia na: Petto #24:
Neviem ale mne pripadá absolútne férové že pod drátami nechodím na batériu. Z mojich osobných skúseností mi pripadá (ak nemeškám 20 minút) absolutne férové ísť nahodiť zberače, a osobne mám rád že trochu prekrvím organizmus. Samozrejme rozumiem že to je nie vždy ideálne, napríklad v strede svetelnej križovatky, a aj že niektorých kolegov nahadzovať v premávke stresuje.
Reakcia na: SixSixTrooper #27:
Je to podľa situácie, vozidlu ani batériám neškodí, ak sa pri dostatočnom nabití jazdí na batériu. Cestujúcim skôr škodí, ak vodič musí nahodiť zberače a tým navyšuje meškanie. Tvoje prekrvenie je druhoradé.
Reakcia na: Solider #28:
Cestujúci sú oproti vnútropodnikovému pravidlu ako aj zákonu taktiež druhoradí.