Mesto obstaráva zhotoviteľa novej trolejbusovej trate

Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.

Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.

Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).

Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Cancer #133:
Zopár problémových miest náhrady električiek autobusmi:
1. Štefanovičova hore kopcom
2. Záhumenice-Detvianska
3. Hybešova-Hečkova
4. Americké námestie smer od centra do Rače.
5. Starý most
6. otáčanie na Jungmannovej
7. Odbočenie z Miletičovej od Trnavského mýta na Záhradnícku smer konečná.
8. odbočenie z nábrežia od Kráľovského údolia do tunela.
1 by len divne kukali
2 a 3 by sa nadchádzalo
4 by sa buď muselo ísť na koľajnice, alebo by za autobusom čakala celá Špitálska, čo asi nie je žiadúce.
6 neviem, ako to tam vyzerá po novom.
7. Zakazuje to značka a hustá premávka dáva málo šancí na nájdenie diery. navyše by si vbehol nič netušiacim chodcom do zelenej cez Záhradnícku
8 tam síce semafor je, ale hrozilo by to nehodou z neubrzdenia áut za autobusom, "však tam už desiatky rokov odbočujú len električky. "
Reakcia na: si #135:
Ja som samozrejme hovoril o náhradnej doprave kedy električky nepremávajú v nejakom úseku vôbec kedy sa sťahujú autobusy aj z bežných liniek kým napríklad nejaké trolejbusové záložné vozidlo môže stáť na svojom stanovisti a teda sa ludia na tej linke odkial bude iné vozidlo stiahnuté budú tlačiť zbytočne miesto toho aby tam šiel vodič so záložákom (lebo ten tam ísť nemôže lebo má trolejbus).
Reakcia na: Petto #143:
Takže ak by ich o 25r predalo DPB napríklad detskej železnici v Košiciach tak by sa už nikdy nemohla pohnúť? 😃

A testy sa v Ostrave budú robiť stacionárne? 😃
Reakcia na: Petto #145:
Čo znamená ten emotikon lebky?
Reakcia na: SixSixTrooper #139:
No comment. 💀
Reakcia na: SixSixTrooper #142:
Ja skor narazam na vikendovu vypravu, nakolko na 40/61 jazdi len 9 vozov cez vikend tak cislovo by boli v pohode keby 3-4 ks jazdilo napriklad na L33 namiesto Degesov. Cez tyzden mas samozrejme pravdu.
Reakcia na: Andrej #140:
Sir si co chces. 😆 Pri nakupe 29,30T neboli podmienky ziadne na linku pokial viem. Iba cela nasa siet.
Reakcia na: Andrej #140:
Súhlasím, ale v tomto prípade ide skôr o malý počet vozov ako o "najnovsie vozidla nemozes nasadit uplne vsade a starsie nechat na pospas osudu."
Reakcia na: si #135:
Ja sa skôr čudujem že nie je záložak Trollino. Na L71 vlastne všetko okrem Trollina znamená zníženú kapacitu a komfort.
Reakcia na: Petto #137:
Ako som uz napisal, keby tie vozidla boli vypravene na ine linky tak by vyprava troloSORov bola este horsia. To je dost neznamy koncept na tomto fore, ale najnovsie vozidla nemozes nasadit uplne vsade a starsie nechat na pospas osudu.

To ze sa vozidlo nepouziva na danej linke ale *neznamena* ze ma jazdu na tej linke zakazane.

Skodovacke elektricky tiez bezne nejazdia na L7. Mozem ja teraz sirit konspiracnu teoriu ze tie vozidla boli zakupene pre linky 1, 3, 4, 9 a ze nemozu jazdit na 7?
Reakcia na: Petto #136:
Pôvodne si ale prezentoval 27Tr limitované na L61 a L40. Potom si mi povedal že "Sak ano 40,44,61 a zalozak nie je linka." Takze si pridal L44 bez toho aby si nejako vysvetlil zmenu a teraz hovoris ze to vlastne moze ist vsade ale iba ako zalozak. Tak si konečne vyber. Už som počul 3 verzie.
Reakcia na: si #131:
Presne tak. 👍
Reakcia na: Andrej #130:
Zalistuj si vo vyprave kedy boli 27tr a TNS12 realne cely den na inej linke okrem 40,44,61. Neratam vylukove stavy. Ja si pamatam jeden den TNS12 na 33 cez leto 2024. Ale ten den robili nieco hromadne na "degesoch" lebo vypomahal aj ENS12 na L33/6 rano.

ADD2 Samozrejme ze, cez prac.dni by to bolo riziko davat 27 tr a TNS12 mimo domovskych liniek s tou "minirezervou". Denna vyprava je 18ks na 40/61 a 1ks ZV. Bavili sme sa tu o tom ze preco nie je vikendova L32 a 64 s 27tr ked je to priam stvorene , no lebo nemoze.
Reakcia na: SixSixTrooper #132:
Ano a ? Robil zalozak - v ramci ktoreho hradil par jazd na uvedenych linkach. Mat dnes zalozak 30 ci 31 Tr je uplne useless ked s nim neviem vykryt tbusove 40,44,61 vlastne ani 33.
Reakcia na: Cancer #133:
v pripade A < - > T sa o tom uvazovat da (ano, autobus je v tomto pripade plnohodnotna nahrada), ale ak Ti pride ako nahrada za pokazenu elektricku autobus, to teda velmi dobry napad nie je (rozne nastupistia, kapacita, ...)
Reakcia na: si #131:
Ja to nepopieram (aj plne podporujem), ja len dokazujem nezmyselnosť výrokov užívateľa Petto
Reakcia na: si #131:
Alebo by sa mohli vypravovať ako záložáky iba autobusy pretože iba tie môžu ísť skutočne všade a v prípade potreby môžu hradiť aj autobusové služby či robiť náhradnú dopravu za električky. 😉

Keď môže ísť autobusový záložák v noci hradiť spoj na trolejbusovej linke a nepotrebujeme v noci zvlásť trolejbusové záložné vozidlo nevidím dôvod prečo by to malo cez deň byť inak.
Reakcia na: Petto #127:
Prikladám ti snímok obrazovky poslednej výpravu vozu 27Tr #6726
Reakcia na: SixSixTrooper #129:
je ale vhodne ako zalozne vozidlo mat nachystane take, ktore moze zaskocit hocikde v sieti danej trakcie, takze aj na tych linkach kde je ta baterka nevyhnutna.... takze "vypravovanie" takehoto zalozaku je uplne na mieste....
Reakcia na: Petto #125:
Denna vyprava na 40/61 pocas pracovnych dni je 18 poradi a existuje 23 vozov. Cize mi vysvetli laskavo ako by sa mohli pouzivat na inej linke aj keby neboli viazane na 40/61. Navyse sucasna vyprava troloSORov je biedne nizka, cize je logicke ze by sa pouzivali na L33 namiesto 27 Tr. Ale to NIE JE dokazom, ze 27 Tr su viazane na 40/61 a ze by nemohli ist na 33 alebo ine linky v pripade potreby - na 44 tiez neboli zakupene a aj tak tam jazdia. Detto ZV. Takze na ten dokaz nadalej cakam.