Letné zmeny v MHD (od 1.7.2024)

Niektoré linky bratislavskej MHD budú mať od júla zmenené trasy, iné budú posilnené.

Od 1. júla 2024 príde okrem tradičného zavedenia prázdninového grafikonu aj k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD.

  • Linky 25 26 92 budú počas sobôt premávať iba ráno.
  • Linka 29 premávajúca medzi Malou scénou, Devínom a Devínskou Novou Vsou bude mať zlepšený interval v pracovných dňoch v sedle a večer na 15 minút.
  • Linka 33 premávajúca medzi Riviérou a Dlhými dielmi bude mať taktiež zlepšený interval pri súčasnom nasadení malokapacitných vozidiel.
    • Počas prázdnin bude v úseku Dlhé diely - Riviéra zabezpečený interval liniek 32 a 33 v rannej špičke 3-4 minúty, v poobednej špičke 4 minúty, v sedle 5 minút a večer 7-8 minút.
  • Linka 30 na žiadosť MČ Lamač nebude v Lamači premávať po Vrančovičovej ulici, ale pri jazde medzi zastávkami Lamač a Vrančovičova bude obojsmerne premávať cez ulicu Podháj, pričom bude obsluhovať aj zastávky Klanec, Studenohorská, Podháj a Bakošova. Pri jazde k Patrónke tak obslúži tieto zastávky na rovnakom nástupišti ako linka 63, rovnako tak v opačnom smere.
    • Zastávka Vrančovičova v smere jazdy na Podvornice bude obsluhovaná na nástupišti B spoločne s ostatnými linkami.
    • V úseku Lamač – Patrónka bude mať v pracovných dňoch zlepšený interval na 15 minút (všetky spoje budú premávať po trase Podvornice – Patrónka)
  • Linka 44 bude obsluhovať novú obojsmernú zastávku Prokopa Veľkého na Hroboňovej ulici medzi ulicami Kubániho a Prokopa Veľkého, kde bude možný prestup na linku 147.
    • Pôvodné nástupište na ul. Prokopa Veľkého nebude obsluhované.
  • Linka 70 bude v smere jazdy z Pod. Biskupíc do centra mesta zachádzať na novú zastávku Lúčna pred komplexom Nový Ružinov.
    • V smere z centra mesta budú cestujúci z Nového Ružinova môcť využiť doterajšiu zastávku Pálenisko.
  • Linka 147 bude premávať po upravenej trase Hodžovo nám. – Šulekova – Mišíkova – Na Slavíne – Havlíčkova – Kalvária – Prokopa Veľkého – Depo Hroboňova.
    • Na zmenenej trase obojsmerne obslúži nové zastávky:
      • Lesná (ul. Prokopa Veľkého),
      • Prokopa Veľkého (Hroboňova ul.),
      • Depo Hroboňova (výstupište pred bránou depa, nástupište na zastávke linky 44 smer Hlavná stanica).
    • Zastávka Slavín bude obsluhovaná obojsmerne pri jazde medzi zastávkami Mišíkova a Havlíčkova, pričom nástupištia budú obsluhované opačne ako doteraz (A - smer Depo Hroboňova, B - smer Hodžovo nám.).
    • Zastávka Havlíčkova v smere k Depu Hroboňova bude v novej polohe na ul. Na Slavíne.
    • Linka už nebude obsluhovať zastávky Búdková, Stará Vinárska a Gorazdova.
    • Zóna STOP (zastavenie mimo zastávky) bude platiť medzi zastávkami Šulekova a Kalvária.
    • Prestup na trolejbusovú linku 44 bude po novom možný na novej zastávke Prokopa Veľkého, alebo pri Depe Hroboňova.
  • Po ukončení rekonštrukcie električkovej trate na Vajnorskej budú opäť obnovené pôvodné výjazdové/dojazdové trasy autobusov z/do Depa Jurajov dvor:
    • výjazdové spoje liniek 66 67 75 78 a 98 pôjdu z Depa Jurajov dvor opäť cez Vajnorskú,
    • dojazdové spoje liniek 59 65 a 78 pôjdu do Depa Jurajov dvor cez Vajnorskú.
  • Na niektorých ďalších linkách budú upravené jazdné doby medzi zastávkami.

Počas letných prázdnin nebude premávať električková linka 7 a školská linka Šk16.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #122:
...netanGovalo...
Reakcia na: Petto #125:
Som.nevedel že tu končila nejaká linka 🙂 akože nebola by to zlá alternatíva
Reakcia na: Petto #123:
Ono by to nebolo zle predĺženie len kde by sa otáčala, keďže linka 29 je uz dosť dlhá na to aby urobila iba kolečko... Lebo nejakých 5 minút by sa hodilo
Škoda že urobili tak blbo odbočku za mostom Apollo k ulici Pribinova, tam by sa dala teoreticky urobiť konečná zastávka
Reakcia na: lostrail #122:
Celkovo L29 by mohla chodit Landerkou az po Pristav. Obsluha Pristavnej s 87 je dost o nicom v spojeni do centra a to tam uz vyrastla aj Klingerka aj ta nova Pristavna1 "bytovka". A kracat na Prievozsku je dost daleko k nosnym tbusom.
Reakcia na: Petto #109:
Dobre. Kedze L29 (ak to nahodou vyjde) vyuzivam predovsetkym ako nahradu za chybajucu elektricku medzi Malou scenou a Kralovskym udolim, az tak ma netankovalo, co sa dialo za Botanickou.
Ale ked uz teda posilnili sedlo na 15 min., este by bolo nacim spicku na 7/8 + predlzit to po Landererovu a uz sa to bude dat aj normalne vyuzivat. Pokojne nech tam vlozia tie kratke po Botanicku, ziadny problem.
Reakcia na: Ma178rek #117:
Tam je to variabilne, niekedy sa nenarves, niekedy vsetci sedia. Aj klbak vedel byt napratany predtym. Btw. je uz aj CP pre 33 od septembra. Kym klbak siel 12x/hodinu , sola pojdu 16x takze je to zhorsenie aspon kapacitne. Sedlo a vecer ano tam je to luxus. Ale tam to zial neslo inak. Predtym boli na striedacku 32 aj 33 s 15min int. ...Teraz je 32 s 15min a do toho ide 33 s 5/10 intervalom.
Reakcia na: Asaus #119:
Asi už navždy.
Linka 70 na zastavku lučna to je des toto doked to bude ??
Mohli by ste zmeniť aj mapu denných liniek? Pre linky, ktoré sú od 1.7. zmenené.
No tá 33ka je akože luxusný fail... Zlepšil sa interval ale tie spoje sú tak preplnené .. došla NS12 a následne 30TrDG a aj tak to skoro nepoberalo všetkých ..
Ale mimo špičky je to určite zlepšenie
Reakcia na: Petto #111:
Len informujem, nič konkrétne som tým nemyslel. Teda až na tie skrátené spoje.
Zase raz DPB robí krásnu robotu...
Na linke 4 chodia v rannej špičke 3 poradia po sebe VP ... Ja chápem že potrebujeme aby nám jazdili súpravy ale naozaj tie 2 poradia 19 a21 by boli vhodnejšie obsluhovať NP nech nejde po 24 minútach NP spoj...
Reakcia na: Lamačan #103:
1. Zečák je to isté ako Vrančovičova, čaťs obyvateľov tam ten autobus nechce
2. Tam lepšie riešenie ako prejazd cez Vrančovičovu nie je (iba ak by vždy len Podháj jedným smerom prešiel bez zastavenia, ale kilometre zostanú. Určite neskrátiť po Podháj, aj v okolí Klanca a konečnej (tam dokonca dosť veľa ľudí využíva linku 30) sú domy. Treba dúfať, že mesto navráti jej trasu cez Vrančovičovu a nebude sa takto všade ustupovať. Veď nech dajú Lamaču ultimátum, buď linka 30 cez Lamač a Vrančovičovu, ale nebude vôbec zachádzať na sídlisko.
3. prestup na 21 veru je dosť ľudí čo cestujú DNV-Lamač a opačne, toto by sa dalo spraviť, ak by sa zriadila nová zastávka T.P. Kolakoviča aj pri Kauflande pre linku 30 a bol by tam síce nie na hrane ale bol prestup medzi linkami 20, 21, 23, 30 - čo by určite bolo lepšie kao teraz a ešte by to skrátilo trasu linky 30 vynechaním OC Bory, aj tak od nemocnice je to do obchodného centra rovnako ďaleko a ešte by sa lepšie obslúžil Hornbach a Kaufland.
4. nuž nateraz hej, do budúcna tam pribudnú domy, ale to by sa dalo riešiť potom...
Reakcia na: N/A #112:
No pár vozov L30 som videl prestávkovať aj v obratisku Pri kríži, keďže tam majú vodiči toaletu.
A obratisko Žatevná zíva prázdnotou. 🤕
Reakcia na: Trolley #110:
Ano a ? Prispevok hore aj vravi o posilneni intervalu L29 v pracovne dni. Vikend sa cca nemenil a zrusili sa len skratene spoje po Botanicku.
Reakcia na: Petto #109:
Cez víkend je 15-minútový interval cca od 10:00 do 18:00.
Reakcia na: lostrail #108:
Lol. Sak sedlo bolo 30, už je 15. Večer boli aj skrátené spoje 4x po Botanicku, no idú až po DNV.
Pozrel som ten novy CP L29 a priznam sa, ze neviem, pocas ktorych hodin zahustili ten interval. Ale 15 minut je aj tak slabota.