V týchto dňoch môže byť počas nocí krátkodobo zvýšená hlučnosť v okolí niektorých električkových tratí z dôvodu ich údržby.
Bratislavský dopravný podnik v týchto dňoch realizuje znižovanie hlučnosti električkových tratí prostredníctvom brúsenia koľajníc. Ide o odstraňovanie tzv. vlnkovitosti hláv koľajníc a iných miestnych závad na koľajniciach, dôsledkom čoho bude prejazd električiek tichší. Brúsenie tratí prebieha v nočných hodinách, kedy nepremávajú električky. Nočné hodiny boli zvolené z dôvodu, aby nemuselo počas dňa prichádzať k výlukám električiek.
V druhom januárovom týždni sa realizovalo prebrúsenie zrekonštruovanej trate na Vajnorskej ulici medzi Tomášikovou a Bojnickou. Následne bude prebiehať brúsenie tratí v centre mesta (Obchodná, Americké nám., Námestie SNP, Kamenné nám., Hurbanovo nám., Štúrova a Špitálska ul.), pri západnom portáli tunela a na Karloveskej radiále v úseku Nad lúčkami - Borská s predpokladaným ukončením prác do 26. januára.
upravovač fotiek
Vallov cyklopruh na nábreží nasral značnú časť voličskej základne, a než sa vôbec začne nejaká systémová modernizácia Račianskej obstarávať a nebodaj realizovať, tak už dávno nemusí byť v úrade a nahradí ho slizák typu Nesrovnal, ktorý všetko zastaví. Je fajn, že sa investuje do Krasňan (aj keď neviem prečo nemohli zrušiť alebo aspoň výrazne zmenšiť dvor a prekryť to celé), snáď sa dočká aj Jurák, kde sa už od jeho otvorenia iba hovorí o zakrytej stojanke. Ten investičný dlh je tu taký obrovský, firmy, ktoré sú schopné to stavať tiež nie sú len tak, a vôbec DPB schopný zabzpečiť náhradnú dopravu, že ináč ako "modelom" Vajnorská sa Račianska pri živote do "veľkej modernizácie" nedožije. Obávam sa, že dva letné mesiace nebudú dosť dlhé na to, aby sa to opravilo jednokoľajnými kúskami.
Situácia je zlá. Nebyť eurofondov, tak by sme to tu mohli fakt zabaliť. A skôr ako sa začne niečo robiť s Račianskou, budeme svedkami výstavby trate Pribinova - Košická - Miletičova a/alebo modernizácia Ružinovskej. Račianska proste musí ešte vydržať. Tak ako Vajnorská.