Od 10. decembra nastanú viaceré zmeny aj na prímestských autobusových linkách v IDS BK.
Od 10. decembra 2023 budú platiť nové cestovné poriadky regionálnych autobusových liniek v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji. Zmeny boli realizované na väčšine liniek. Okrem úpravy časových polôh spojov na jednotlivých linkách prichádza aj k ďalším významnejším zmenám popísaným nižšie.
Linky 225 a 715 budú zrušené, náhradou sú posilnené linky 250 a 725.
Navýšenie počtu spojov na vyťažených trasách:
- Bratislava - Stupava (v pracovných dňoch mimo špičky interval 15 minút)
- Bratislava - Lozorno - Malacky (celotýždenne interval 60 minút)
- Bratislava - Dunajská Lužná (medzi 20. a 21. hodinou)
- Bratislava - Tomášov (v popoludňajšej špičke)
Niektoré linky budú vo vybraných časoch premávať po skrátených trasách:
- Linka 219 vo voľných dňoch a niektorých časoch pracovných dní pôjde po trase Borinka - Stupava, Aut. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).
- Linka 528 bude mimo špičiek pracovných dní premávať po trase Pezinok - Bernolákovo, Žel. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).
- Linka 565 bude mimo špičiek pracovných dní premávať po trase Cífer - Pezinok, Žel. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).
Upravené trasy budú na linkách:
- Linka 640 bude mať upravenú trasu v Báhoni (upravená obsluha zastávok Škola a Starý cintorín).
- Linka 666 bude v Senci začínať a končiť na Žel. stanici (zastávka Aut. stanica bude priebežnou zastávkou).
- Nočná linka 299 bude v Malackách začínať a končiť na zastávke Žel. stanica.
- Nočná linka 798 bude v smere jazdy do Bratislavy premávať aj cez Zálesie.
- Nočná linka 799 bude v smere jazdy do Bratislavy premávať aj cez Miloslavov.
Regionálne autobusy budú obsluhovať nové zastávky:
- Záhumenská - pri Kauflande v Záhorskej Bystrici, iba v smere do Bratislavy, obsluhovaná linkami 215 216 219 250 251 245 269 299,
- Zvonica Vojtechovce - pri zvonici vo Vojtechovciach, obsluhovaná linkou 740,
- Autobusová stanica - nové výstupište pre linky 205 209 219 250 251 245 269 299 na ulici Mlynské nivy (autobusy nebudú zachádzať do podzemia).
Rozšírená obsluha existujúcich zastávok regionálnymi autobusmi:
- Depo Trnávka a OC Rožňavská obojsmerne linkami 605 609 622 525 527 598 699,
- Kollárovo nám. nočnými linkami 598 599 699 798 799 v smere do Bratislavy,
- Pezinok, Jesenského obojsmerne linkami 527 528.
Zastávka Rovinka, City Park pre linku 725 bude zrušená. V pešej dostupnosti City Parku je zastávka Rovinka, Majerská.
Podrobný popis zmien na jednotlivých linkách je k dispozícii na stránke IDS BK.
MatejBA
- Ak by sa dohodli s ESETom tak pri ESET Kampuse resp. zabrat cast arealu ci spravit podzemnu stanicu po dohode (blizkost vlakov, motivacia postavit elektricku), pripadne vykupit niektore budovy/pozemky pri Patronke a postavit to tam (mesto/vuc uz nemoze rozmyslat komunisticky ze vsetko bude mat zadarmo - a pripadne tam mozu postavit aj komercne podniky aby im to zarobilo viac)
- Medzi Pristavnou a Mlynskymi Nivami pri Obi (ako su haly, garaze, prazdna plocha) - skvele napojenie na Dialnicu, buduce rozsirenie Downtownu, planovana elektricka. Pripadne kusok severovychodnejsie pri Strabagu na tej luke (cize 2 mozne lokality). Alebo ako je stare zeleznicka vlecka o kusok vychodnejsie. Alebo ako je momentalne parkovisko Arrivy pri Nuppu (cize dokopy 4 lokality blizko seba v buducom velkom rozvojovom uzemi s dobrou sucasnou aj planovanou dopravou a dopravnym napojenim)
- ZST Filialka ak zakapu plany na slepu trat, je tam giganticke uzemie, kde by miesto toho mohli postavit AS na snad o kusok lepsom mieste ako je sucasna ASMN a kde by komercne priestory vlastnene mestom boli velmi lukrativne
- Ak by mesto/kraj presunuli/zlucili ZS Kalinciakovu, tak je tam velmi lukrativny pozemok pri uz teraz silno vyuzivanej "stanici" Bajkalska + nehovoriac ze by to bola famozna stanica pre akcie na futbalovom ci hokejovom stadione. Tie pozemky/budovu vlastni zriadovatel, cize opat mesto ci kraj.
- Pri ZST Nove Mesto mas velky pozemok pred stanicou a obratisko elektriciek - potiahni elektricku po Tomasikovej, alebo ju zaintegruj do uzla s PAD a PVD/MVD.
V inych mestach vedia aj v husto zastavanom centre/meste postavit normalnu AS. Napriklad v Tokyu si neviem predstavit, kde by nabrali pozemky pre megalomansku stanicu ala ASMN ci ina velka stanica. Druha vec je, ako realne potrebujeme stanicu v Bratislave s kolko to bolo, 40 nastupistami? Ked mame linky/spoje co chodia 4x denne?
EDIT: Dalsia vec je, treba centralnu masivnu AS? Nie je lepsie mat napriklad viac mensich? Vsak sa riesilo, preco IDS BK taha vsetko na ASMN, casto aj prazdne.