Okrem obnovenia režimu školský rok v MHD príde od 4. septembra aj k rozšíreniu obsluhy niektorých zastávok.
Od 4. septembra 2023 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch opäť podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka. Obnovená bude aj premávka linky 7.
Linky 31 39 a 87 budú až do 17. septembra v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.
Premávka vysokoškolských posilových liniek 131 a 184 bude obnovená od 17. a 18. septembra 2023.
K 4. septembru budú zavedené aj tieto ďalšie zmeny:
- Linka 23 bude mať pridané nové spoje premávajúce v pracovných dňoch po trase Jána Jonáša, VW1 - Jána Jonáša - Volkswagen, VW2.
- Tieto spoje budú premávať v špičkách každú polhodinu, v sedle každú hodinu, vybrané spoje pôjdu až na zastávku Mláka, resp. zo zastávky Mláka.
- Cestujúcich upozorňujeme, že z nástupišťa A na zastávke Jána Jonáša budú spoje linky 23 odchádzať do Dúbravky aj k Volkswagenu VW2, preto odporúčame pozorne sledovať cieľovú zastávku na displejoch vozidiel.
- Linka 63 bude obojsmerne obsluhovať na Trnavskej ceste pri Kauflande zastávku Sabinovská.
- Linka 68 bude obsluhovať pôvodné zastávky Košická (E) a Dulovo nám. (B) na Košickej ulici už od 3. septembra. Zastávka Dulovo nám. (B) bude obsluhovaná v pôvodnej polohe aj linkami 50 a N61.
- Na linke 77 pôjde prvý spoj v pracovných dňoch k Povodiu Dunaja už o 5:04 z Vlčieho hrdla.
- Linka 96 bude v smere jazdy k Avion Shopping Parku obsluhovať na Tomášikovej ulici aj zastávku Zálužická.
Peon
A ak dostanem odpoveď z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR k tým novým (ne)využitým eurofondovým zastávkovým prístreškom v Dúbravke, tak skopírujem sem aj to.
Rozhodne však nechcem nikomu poškodiť (ani DPB ani magistrátu), preto sú moje emaily napísané maximálne diplomaticky.
Jednoducho ide mi o zachovanie použiteľného spojenia linkou 23 medzi Dúbravkou a Lamačom. A tiež o vrátenie priamych spojov smer Mláka poobede, t.j. bez nutnosti pri VW1 prestupovať z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 a čakať tam na prestup 15 minút.
Ak by neskôr náhodou došlo k uzatvoreniu tejto diskusie, tak vyššie uvedené pridám do Všeobecnej diskusie (bývalé Diskusné fórum).
Verím, že veľký podiel viny na vzniknutej situácii má (okrem iného, v SR nezavineného) zvýšený Daňový bonus z dielne Igora Matoviča, ktorý obral samosprávy o množstvo peňazí. Team Vallo však sľuboval podporu verejnej dopravy, takže mohli by hľadať spôsoby ako MHD obyvateľom nezhoršovať... Cestovné je už znova vyššie (na rozdiel od Brna kde sa prijalo politické rozhodnutie), ale to nekritizujem.
Predpokladám, že prevádzka linky 23 vzhľadom na jej trasu a intervaly medzi spojmi nemôže byť až taká drahá...
Nemám prehľad, ale ak by boli k dispozícii nejaké kratšie = menej kapacitné vozidlá (8,5 alebo 9,5-metrové), tak ich nasadením na linku 23 namiesto súčasných prevažne 12-metrových by sa hádam dalo niečo ušetriť. Čo vy na to? (Žiaľ tie úspornejšie vozidlá mi napadli až teraz, takže to som na magistrát nenapísal